....Diskantissa on myös piikki n. 12kHz taajuudella, mutta puolen vuoden käytön jälkeen en sitä enää kuule ollenkaan, alkuun se hieman haittasi. Ei sillä, mutta esim. senkun hd25-1:ssä on myös vastaava piikitys, en tiedä miksi mutta näin vain on. Jos se paljon ärsyttää, niin sen voi imeä equlla pois.
Öyh.. jos tuolle eq-linjalle lähtee niin eikös paras olisi hommata suoran taajuusvasteen omaavat luurit tai kajarit(eli ns. monitorit) ja equttaa ne itselleen mieluisiksi.. oli se sitten bassojen mieletöntä korostusta(kuten näissä luureissa millä muuten just kuuntelen.. yöh) tai haikkojen boostailua/leikkelyä ym. Tosin itse en näe siinä juurikaan järkeä sillä jokapaikasta et löydä esim 32-alue eq:ta jolla voisit korjata aina tuon toisto-ongelman(esim dj-mikserit).
Oli oma kuuntelutottumus mikä tahansa niin itse olen huomannut että jos säädät jotakin luureilla tai kajareilla joilla et kuule "kaikkea"(siis myös keski ja ylä-ääniä, ei pelkästään niitä matalia 1-40hz--jotka btw muutenkin leikkaan aina pois) kuulostaa matsku usein muilla laitteilla paskalta. Jos taas miksaa equttaa ym säätää materiaalin hyväksi tasaisella taajuusvasteella saa soundia joka kuulostaa enemmän samalta joka äänentoistolla. Vaikka eri kajarit ja luurit korostaisivat eri asioita on kaikki silti suunniteltu soittamaan äänentasapainoltaan "normaalia" tavaraa.
Helpoin ja varmaan paras tapa olisi totuttaa korvansa siihen ns. täydelliseen ääneen(totuttelemisestahan siinä kuitenkin loppujenlopuks on kyse) ja säätää sillä. Erottelukykyhän se tärkein musaa vääntäessä kuitenkin on.
Olikohan tossa nyt mitään pointtia.. :happyroll:
dj-käyttöön hd25:t on silti ehdottoman hyvät
diskanttikin niissä taidettu suunnitella niin mutaseks että sitä pystyy kuunteleen aika kovallakin ja haikat erottuu kuitenkin kivasti :D