Berlin love parade!

128 posts, 7 pages, 19,579 views

Avatar
#101 • • bulk Guest
Katsohan vain, tämä oli kyllä jo huhupuheista vähän luettavissa rivien välistä.

"KEINE LOVEPARADE IN BERLIN 2004"

Näin siellä seisoo. Pitänee varmaan muuttaa reissu muuten vain bailureissuksi.
Avatar
#102 • • A-E Guest
Ei V*ttu! Ei sitten lähdetäkkään viettämään niitä 22-vuotis synttäreitä Berliiniin.

On se kyllä ihme, että Berliinin kaupunki ei lähde tukemaan yhtä sen taloudellisesti ja kaupungin markkinoinnin kannalta tärkeintä tapahtumaan. Vaikka Loveparade hyvää tarkoittavana tapahtumana tuokin Berliinin kaupunkiin paljon negatiivisia haittapuolia on sen taloudellinen arvo niin suuri kaupungille ja sen yrittäjille, että se on toistaiseksi ollut järkevää järjestää (paitsi ehkä Dr.Mottelle ja kumppaneille).

Tästä on ollut kyllä huhuja useamman vuoden ajan, mutta tuli tää silti kyllä aika yllätyksenä mulle. Tämä on mielestäni vähän sama juttu kun poistaisi Suomesta Nokian eli eihän tässä ole mitään järkeä. Taitaa Berliinin kaupungin talouteen tulla tänä vuonna iso miinus.
Avatar
#103 • • a Guest

Taitaa Berliinin kaupungin talouteen tulla tänä vuonna iso miinus.



No ei sen kaupungin talous ny yhdestä pikku vappukarnevaalista oo kiinni .)
Avatar
#104 • • Tapi T Guest

No ei sen kaupungin talous ny yhdestä pikku vappukarnevaalista oo kiinni .)


Veikkaisin, että noista n. 500 000 turistista about 80% peruuttaa tämän kuultua matkansa. Vaikka Berliini on eräs euroopan suurimpia kaupunkeja, niin kyllähän puuttumaan jäävät miljoonat jossain näkyvät. Ainakin itse voin hyvin kuvitella kuinka paljon paikallisia levy- ja vaatekauppiaita tapahtuman peruuttaminen vituttaa.
Avatar
#105 • • a Guest

Veikkaisin, että noista n. 500 000 turistista about 80% peruuttaa tämän kuultua matkansa. Vaikka Berliini on eräs euroopan suurimpia kaupunkeja, niin kyllähän puuttumaan jäävät miljoonat jossain näkyvät. Ainakin itse voin hyvin kuvitella kuinka paljon paikallisia levy- ja vaatekauppiaita tapahtuman peruuttaminen vituttaa.



No tätä olen kommentoinut muuallakin, mutta realiteetti siis on se, että Berliinin talous on miljardiluokkaa veloilla ja elää kolmikuukautissuunnitelman mukaan viisivuotissuunitelman sijaan aivan kuten suomalaisetkin viranomaistahot: rahaa kaupallisten tapahtumien järjestämiseen ei yksinkertaisesti liikene, ja 50m eurosta napatut verotulot eivät ylipäätään nykytilanteessa kaupunkia hetkauta suuntaan tai toiseen.

Sinällään vittumaista, sosiaalidemokratia olisi poliittisista järjestelmistä kansalaisille tuloista riippumatta kenties paras vaihtoehto, mutta taloudellisia edellytyksiä sen tukemiseen ei näytä löytyvän yhdeltäkään valtiolta. Odottakaamme siis entistä enemmän sanan- ja kokoontumisenvapautta rajoittavia tekijöitä, kulttuurin kaupallistumista ja itse liikkeen hiljaiseloa. Ranskassahan on jo mennyt läpi brittilän kaltainen "rave act", joka estää suurien henkilöryhmien luvattomat kokoontumiset konemusiikin merkeissä. Saksassa tuo on sentään vielä mahdollista.

Painotettakoon kuitenkin, että valtionoikeuden 2001 päätöksellä Loveparade on _kaupallinen_ tapahtuma, ei mielenosoitus, ja joutuu täten myös enimmäkseen vastaamaan omista kustannuksistaan. Voisin kuvitella, ettei kyseessä nyt ole LP-vastaisuus vaan ylipäätään se periaatepäätös, että kun Berliinillä ei kertakaikkiaan ole rahaa (edes paikalliseen sosiaaliturvaan), yhtäkään kaupallista momenttia ei myöskään tueta. Toisaalta Berliinin uuskonservatiivisen kaupunginhallituksen suhtautuminen konemusiikkikulttuuriin on myös laajalti tunnettu :)
Avatar
#106 • • Thunderbird Guest
No on kyllä kumma.. joka vuonna tulee joku este etten vieläkään pääse paraatiin... :panic:
Millon paraati siirretään ja hotellit menee alta, millon pitää kummitätinä seistä muksu käsillä juuri h-hetken aikaan...
Viime vuonna lähdin Saksasta viikkoa paraatia ennen kun piti palata töihin...
Ja kun täällä kerran asuu niin huhuillaan ettei paraatia ole.

En vielä jaksa uskoa... ja oli paraati tai ei niin kai sinne Berliiniin voi lähteä huvikseen huhuilemaan sillon...
Avatar
#107 • • climate Guest

... ja oli paraati tai ei niin kai sinne Berliiniin voi lähteä huvikseen huhuilemaan sillon...


Tarpeeks paljon vaan jengii tiergarteniin niin kyllä se siitä, eiköhän siitä jotkut bileet synny :)
Avatar
#108 • • holle Guest
Katsellaanpas vielä vaan...Ehkei tuo peruutus ole niin varmaa, kuin nyt puhutaan. "Not untill the fat lady sings"
Avatar
#109 • • Thunderbird Guest
Joo ei nuolasta ennenku tipahtaa... onhan ton Paraatin kans järkkäilty ennenkin suuntaan jos toiseen...

Mut täällä se sattuu tulemaan kokoajan telkasta ja radiosta et kuulostaa aika todelta noi huhut... ikävä kyllä :(
Avatar
#110 • • MissJarea Guest
this years loveparade has been cancelled :(
Avatar
#111 • • Individual Guest

this years loveparade has been cancelled :(



No shit! :D


Seriously speaking it really blows...
Avatar
#112 • • A-E Guest
Huhut kertoo, että Berliinin klubit olisi järkäämässä jotain klubi ranneketta joka oikeuttausi pääsyyn Loveparade viinkonloppuna kaikkiin Berliinin klubeihin. Tämä olisi ainakin jonkin sortin helpotus niille jotka ovat pettyneet itse paraatin peruumisesta. Toi itse ranneke ei kaiken lisäksi tulisi maksamaan kuin 20-40 euroo.

HUOM! nämä on vaan huhuja joita olen itse kuullut aika luotettavalta taholta, mutta en kuitenkaan mene aivan takuuseen niiden paikkansa pitävyydestä.
Avatar
#113 • • Thunderbird Guest
Puhuvat paraatin järkkäämisestä jopa Stuttgardissa....

Kuka sitä ottaa enää selvää... :scared:
Avatar
#114 • • :t:c: : : Guest
HEH HEH :cool:

'Back To The Roots'
Avatar
#115 • • Timmo Guest

Huhut kertoo, että Berliinin klubit olisi järkäämässä jotain klubi ranneketta joka oikeuttausi pääsyyn Loveparade viinkonloppuna kaikkiin Berliinin klubeihin. Tämä olisi ainakin jonkin sortin helpotus niille jotka ovat pettyneet itse paraatin peruumisesta. Toi itse ranneke ei kaiken lisäksi tulisi maksamaan kuin 20-40 euroo.

HUOM! nämä on vaan huhuja joita olen itse kuullut aika luotettavalta taholta, mutta en kuitenkaan mene aivan takuuseen niiden paikkansa pitävyydestä.



Tuotahan se Tresor-myyjä kertoili siellä Kermassa. Tiedä siitä sitten...
Avatar
#116 • • L3ctus Guest
Kyl siellä viimekin vuonna oli toi "ranneke- järjestelmä". Bussit lähti hostellin ulkopuolelta ja pääsit suoraan klubien ovelle.

Hintaa en kyllä muista mut muistaakseni alle 40e.

Ihan hyvä diili "turisteille" jotka eivät ihan tiedä mitä ne hakee berliinistä.
Mutta ite haluun yleensä pysyä samoissa bileissä joten vähän turhaa....
Avatar
#117 • • holle Guest
Sähköposti vakkarihotellin omistajalta, kun olin perumassa hotellivarausta:

"Kimmo Holopainen" <[email protected]> schrieb:
> So, is it really true, that there will not be loveparade this year? If
> this is so, I affraid we have to cancel our reservations for this year. We
> thought of coming anyway at first, but maybe it's better to save money for
> next year, when hopefully there will be parade again.
>
> Regards,
> Kimmo Holopainen
>
Hello Kimmo,

it's not true. They are still discussing and hope to find a solution till end
of the week.
Avatar
#119 • • bulk Guest

http://www.love-week.de



\o_

_o/

Siellä ollaan, majoitus ja liput on haldattu ja näköjään paine pitää bileet on kasvattanut paraatin sitten reiluksi viikon mittaiseksi karkeloksi. :)
Avatar
#120 • • Individual Guest
Alkaa melkein itkettää kun katselee noita line-uppeja, mutta kun ei pääse niin ei pääse. Noh, ensi vuonna sitten tai jotain...

:(