Levy -tietokantaohjelma

33 posts, 2 pages, 5,097 views

#21 • • Sniff Guest
@tres:

ok, tommosen väänsit. laitas vielä country-taulu jossa on id, nimi ja kieli-id niin kaikki kannassa oleva data on 'monikielistä';)

ihan hyvältä näyttää, mitä nyt tuo jo aiemmin mainitsemani artisti-taulu pistää silmään, mutta anti pistellä...

kerro kun oot lyöny teknoloogiaratkasut lukkoon niin katsotaan oisko musta mitään apua toteutuksessa.
#22 • • osm Guest
<pilknus>

Hyvän käytännön mukaista olisi nimetä kaikki taulut joko yksikköön tai monikkoon, ei sikin sokin. Eli nyt on esim. DS_Label ja DS_Artists. Helpottaa koodausvaiheessa hommaa kun ei tarvii muistella oliko se nyt yksikössä vai monikossa.

Tohonkin on kaikilla omat mielipiteensä käytetäänkö yksikköä vai monikkoa mutta mä oon tottunu käyttämään yksikköä koska se tavallaan tulee suoraan siitä yksilötyypin nimestä.

</pilknus>
#23 • • Tres Guest

<pilknus>

Hyvän käytännön mukaista olisi nimetä kaikki taulut joko yksikköön tai monikkoon, ei sikin sokin. Eli nyt on esim. DS_Label ja DS_Artists. Helpottaa koodausvaiheessa hommaa kun ei tarvii muistella oliko se nyt yksikössä vai monikossa.

Tohonkin on kaikilla omat mielipiteensä käytetäänkö yksikköä vai monikkoa mutta mä oon tottunu käyttämään yksikköä koska se tavallaan tulee suoraan siitä yksilötyypin nimestä.

</pilknus>

Toden totta, korjasin omasta toteutusversiosta ton jo
yhdenmukaseks, kun huomasin vanhan tietokannan
tietoja syöttäessä että osassa on yksiköt ja osassa monikot...
Päivittelen huomenna duunissa tohon diagrammiinkin.
#24 • • Edited Tres Guest

kerro kun oot lyöny teknoloogiaratkasut lukkoon niin katsotaan oisko musta mitään apua toteutuksessa.

Kelailin tossa, että kun nyt joka tapauksessa teen
tän omaan käyttöön ASP:lla, niin laitan siitä versiosta
kaikki SQL-kyselyt ja yksittäiset VBScriptillä kirjoitetut
funktiot yleiseen jakeluun samoin kuin noiden taulujen
luomista varten sekä SQL-komennot että access-formaatissa
olevat tyhjät taulut.

Siten tota (mielestäni suht' pätevää) tietokantarakennetta
ja valmiita SQL-kyselyitä voi hyödyntää mahdollisimman moni,
kaikki tietokantajärjestelmät kun pystyy ainakin importtaamaan
SQL:ää.

Ja kun noita mahdollisia SQL-kyselyitä on n. kappaletta niin
luonnollisesti kiinnostais saada muiden tekemiä kyselyitä,
tyyliin 'kaikki tietyn artistin tietylle levy-yhtiölle levyttämät
yksittäiset raidat ja remixit vuosina 1994-1996' :)

Sitä en sit tiedä, mikä olis se toteutustapa, jolla tosta sais
kätevimmän pakettiratkasun niille, joilla ei o intressejä tai
kykyjä itse kehittää systeemiä. Ilmeisesti just toi access
olis kuitenkin siihen paras vaihtoehto, jos sillä kerran
saa tehtyä stand alone -ratkaisuja?

Ainiin, NoStatus varmaan kyhäilee kaikille projektiin osallistuville
levylaukut jos jossain vaiheessa saadaan tommonen käyttäjä-
ystävällinen pakettiratkaisu valmiiks. ;)
#25 • • Mrrshan Guest
Hmm... jos tuo tehtäisiin javalla niin voisin olla kiinnostunut osallistumaan siihen ohjelmointipuoleen nyt kun on aikaakin, mutta jos ei niin sitten ei.
#26 • • osm Guest
Mua taas kiinnostaisi asp.net toteutus c#:lla kun ei oo vielä ehtiny hirveesti sillä kikkailemaan. :) Toisaalta eipä mulla liiemmin oo aikaa kun pitäisi lopputyötäkin vääntää.

Jos tässä ihan tosissaan lähdetään vääntämään niin tehdään sitten erilliset tietokantaluokat niin on helppoa sovittaa se mihin tahansa kantaan kiinni. ;)
#27 • • NoStatus Guest

Ainiin, NoStatus varmaan kyhäilee kaikille projektiin osallistuville
levylaukut jos jossain vaiheessa saadaan tommonen käyttäjä-
ystävällinen pakettiratkaisu valmiiks. ;)

Kääk! ;)

Eikö se muka riitä, että saatte laittaa kreditteihin omat nimenne. Ja voitte lähettää siinä vaikka terveisiäkin. :D

Suuret kiitokset kyllä jo nyt teille!

Voin kyllä osallistua ohjelman lay outin tekoon ja muuhun graafiseen puoleen jos tarvii, mutta koodin vääntö on parempi jättää asiansa osaaville.
#28 • • Sniff Guest

Sitä en sit tiedä, mikä olis se toteutustapa, jolla tosta sais
kätevimmän pakettiratkasun niille, joilla ei o intressejä tai
kykyjä itse kehittää systeemiä. Ilmeisesti just toi access
olis kuitenkin siihen paras vaihtoehto, jos sillä kerran
saa tehtyä stand alone -ratkaisuja?

mulla ois pari ideaa... voisin kirjotella huomenissa jonkun dokumentintyngän. ilmeisesti ainakin tresiä ja mrrshania vois heittää maililla? (tuskin jaksan laittaa nettiin mitn...)
#29 • • Mrrshan Guest

mulla ois pari ideaa... voisin kirjotella huomenissa jonkun dokumentintyngän. ilmeisesti ainakin tresiä ja mrrshania vois heittää maililla? (tuskin jaksan laittaa nettiin mitn...)

Joo laita vaan tulemaan.
#30 • • Tres Guest

joo, laita
#31 • • Mrrshan Guest
Tarvitsen edelleenkin harjoitusta... tuosta levytietokantaohjelmasta ei kuulunut mitään helmikuun jälkeen, onko joku jo toteuttanut kyseisenlaisen ohjelman (Tres?) vai kannattaisiko mun lähteä yrittämään javalla?
#32 • • Sniff Guest
ihan kun ois päässy jotain unohtumaan :rolleyes:

pitäs varmaan ottaa ittiään niskast kiinni...
#33 • • Tres Guest

Tarvitsen edelleenkin harjoitusta... tuosta levytietokantaohjelmasta ei kuulunut mitään helmikuun jälkeen, onko joku jo toteuttanut kyseisenlaisen ohjelman (Tres?) vai kannattaisiko mun lähteä yrittämään javalla?

*yskistä*

:D

On vaiheeseen jäänyt, ala tekeen vaan. Tietokanta on kyl valmiina
mut käyttöliittymä puuttuu, ja jos sen jossain vaiheessa innostun tekeen niin teen sen tosiaan omaan käyttöön jollain aspilla, ei o
aikaa isommalle projektille näköjään.