HKL

208 posts, 11 pages, 25,772 views

#21 • • MikkiHiiri Guest

ja miten sä tiedät mun aikomukset? Perusta ennustaja- linja..
Herännyt puoli tuntia ennen tätä episodia niin eipä mun päässä silloin vielä leikkaa.

Joo en tiedä sun 'Visioista' ja 'smurffeista' :)
Tulipahan nyt vain mieleen että miten tälläsestä voi joku jaksaa
avautua.
#22 • • Elwira Guest

Onko sulla oikeus kulkea pummilla jos sulla ei oo rahaa?

Vai oikeuttaako dj-nick tuollaiseenkin käyttäytymiseen ja sen jälkeen julkisella foorumilla itkemiseen?

p.s. ei millään pahalla, aika turhaa poraamista kuitenkin imho.

Kyllä mä ainakin kuljen pummilla töihin jos mulla ei juuri ole rahaa taskussa silloin saa sakot jos saa... Mulla ei ole aikaa jonotella ja venailla uutta matkakorttia nyt joten venaan et tulee postissa. Niin venaa visionikin. Rahatilanne on heikko ja selitätkö pomolle. Mulla ei ole rahaa tulla töihin. Tuskin. Mä otan ainakin riskejä. Mutta edelleenkin ei saa kampitella tolla tavalla koska sehän on rike ei RIKOS. Laite sanon vaan että sinä ja sun nikkisi voi painua todella syvälle in your ass. Tommonen vittuilu on jo aika syvältä. Taitaakohan Laite itse olla niin vitun ylimielinen? Olen saanut tarpeekseni sun "Mustasta huumorista" Joka on vielä aivan vittuilua eikä huumoria! Kaupasta varastaminen on rikos ei pummilla matkustaminen!
#23 • • Elwira Guest

Joo en tiedä sun 'Visioista' ja 'smurffeista' :)
Tulipahan nyt vain mieleen että miten tälläsestä voi joku jaksaa
avautua.

Ai kyllä mun mielestä tämä on aiheellista. Oikeasti olen itsekkin saanut tarpeekseni HKL:n toiminnasta ja siksi odotan hartaasti uutta autoa ettei tartte omaa päiväänsä pilata natsi kuskien takia. Sana smurffi jos et taulapää ymmärrä tarkoittaa lipun tarkastajia.
#24 • • Elwira Guest

Ja eräältä toiselta aivan samalla tavalla ...

Jaardi jaardi jaa...
#25 • • Edited Dj Vision Guest

Häh?
Olit tietoinen ettei sulla ole rahaa mennä töihin metrolla ja
myöhästyminen ei olisi oma vikasi? Tässä tapauksessa et siis
edes myöhästynyt ja vielä syytät HKL:ää "ilmaisesta" matkasta
(joku sen aina maksaa, mikään ei ole ilmaista)?

Muistat varmaan kioskin mistä puhuin aikaisemmin.. Soiko kellot?
Eli kioski oli kiinni. Tuntemattomasta syystä!
Oletko ikinä kuullut pankkikorteista? Pitääkö vääntää rautalangasta!!!???

Edit. DDAAAAAA!!!
#26 • • Jukka I Guest

Kaupasta varastaminen on rikos ei pummilla matkustaminen!

En näe noiden välillä mitään eroa. Varastaminen on varastamista, onpa kyseessä sitten konkreettinen esine tai aineeton palvelu. Seuraus on kummassakin sama: korkeammat hinnat kaikkien muiden kannettaviksi.

Lisää tarkastajia kehiin ja kiinnijäämisen riskiä huomattavasti korkammalle. Luulisi lisääntyvillä tarkastusmaksutuloilla (ja välillisesti lisääntyvillä lipputuloilla) kattavan seulan tiivistämisestä aiheutuvat kustannukset moninkertaisesti.
#27 • • Elwira Guest

En näe noiden välillä mitään eroa. Varastaminen on varastamista, onpa kyseessä sitten konkreettinen esine tai aineeton palvelu. Seuraus on kummassakin sama: korkeammat hinnat kaikkien muiden kannettaviksi.

Lisää tarkastajia kehiin ja kiinnijäämisen riskiä huomattavasti korkammalle. Luulisi lisääntyvillä tarkastusmaksutuloilla (ja välillisesti lisääntyvillä lipputuloilla) kattavan seulan tiivistämisestä aiheutuvat kustannukset moninkertaisesti.

Arvasin et hinaat taas mun perässä ja kommentoit mun tekstejä. Ostanko sulle kaulapannan ja talutushihnan että pysyt perässä? Olen niin kettumaisen vihaset kilin munat prkl. täynnä teitä saatana kaikkia. Mukamas täydellisiä ihmisiä hahaa! Niin varmaan. Oletko niin kiinostunut mun elämästä että tarttee joka perkeleen sanaa vääristellä tai kommentoida? :mad:
#28 • • Jukka I Guest

Oletko niin kiinostunut mun elämästä että tarttee joka perkeleen sanaa vääristellä tai kommentoida? :mad:

Keskustelufoorumeilla on yleensä tapana esittää kommentteja ja keskustella asioista.

Olisin vastannut samalla tavalla kenelle tahansa, joka antaa ymmärtää että pummilla matkustaminen on hänen mielestään hyväksyttävämpää kuin kaupasta varastaminen.
#29 • • Ryvon DJ Guest

...odotan hartaasti uutta autoa ettei tartte omaa päiväänsä pilata natsi kuskien takia.

Kyllä se päivä pilaantuu autosta huolimatta, tai juuri sen takia ;) Suomen kirein talvi tahtoo aina jähmettää autot parkkiksille.
#30 • • Elwira Guest

Keskustelufoorumeilla on yleensä tapana esittää kommentteja ja keskustella asioista.

Olisin vastannut samalla tavalla kenelle tahansa, joka antaa ymmärtää että pummilla matkustaminen on hänen mielestään hyväksyttävämpää kuin kaupasta varastaminen.

Ai annoinko niin ymmärtää? No voi hitto kun tota just tarkoitan. En mä muille mene sanomaan et joo matkusta pummilla. Ne tekee itse omat päätöksensä ja pystynkö mä estämään niiden päätöksiä? En! Rahatilanne heikko niin siksi valitsen reitin ... Otan riski. en mä töihin kävle kun pitkä matka. Mä en ole puhdas pulmunen ja mä teen juuri niinkuin siinä vaihessa tuntuu enkä mieti mikä on oikein kun töissäkin on käytävä jotta saa rahaa. Jos olet ite niin saakelin rikas niin ole sä se puhdas pulmunen. Isin ja äitin pieni kulta joka ei koskaan riko lakia ja tekee aina kaiken oikein. Mä en ole isin ja äitin pikku kulta vaan mä teen omat päätökeni oikeesta ja väärästä ja olen valmis ottamaan vatuun ja menemään vankilaan. Olen aina vastuussa ollut omista teistani ja käynyt tämän elämän rankemman kautta. Kato mulla ei ole isiä ja äitiä jolta saa rahaa koska vaan lainaksi kun on tiukkaa. Mä olen joutunut pärjämään omillani 14 vuotiaasta asti ja siksi en ole puhdas pulmunen. Mä teen jatkuvasti töitä ja väillä tommoisia pieniä rikkeitä kun esim. pummilla matkustaminen. Varastanut en ole ikinä enkä tule varastamaan koskaan. Se on väärin.
#31 • • Elwira Guest

Kyllä se päivä pilaantuu autosta huolimatta, tai juuri sen takia ;) Suomen kirein talvi tahtoo aina jähmettää autot parkkiksille.

Ai ei mun auto koskaan jähmettynyt. Mutta autovaras ja rekkakuskin päälle ajo on pilannut mun päivän. Kerkee tekemään enemmän asioita kun on oma auto jolla voi liikkua paikasta toiseen kätevästi. Ei mua jaksa heti aamusta kiinostaa valittava äijjä tai muijja. Mä kato kuuntelen musiikkia ja olo on paljon parempi kun ei ole joku ruikuttamassa tai käymässä päälle.
#32 • • Jokke Guest

Mä teen jatkuvasti töitä ja väillä tommoisia pieniä rikkeitä kun esim. pummilla matkustaminen. Varastanut en ole ikinä enkä tule varastamaan koskaan. Se on väärin.

Eikö tää oo vähän ristiriitaista? Eihän pummilla matkustaminen ole oikein.
#33 • • Edited Ryvon DJ Guest

Varastanut en ole ikinä enkä tule varastamaan koskaan. Se on väärin.

Entä jos varastaa ruokaa perheelleen, koska muuten he kuolisivat nälkään, onko se väärin?
Jos joku taas varastaa auton sen takia että saa siitä kiksit ja voi romuttaa sen illan päätteeksi ojan pohjalle, se on ahneutta, kateutta ja typeryyttä. Se on tuomittavampi teko kuin edellämainittu.

Joku matkustaa pummilla kerran töihin jotta saisi rahaa tulevaisuudessa maksaa matkoistaan, joku varastaa vaikka ruokaa sen takia että ylipäätänsä eläisi. Tilanne määrää teon moraalisuuden.
#34 • • Edited Dj Vision Guest
heräsi vaan kysymys..
Täällä joittenkin ihmisten mielestä on oikein käyttää väkivaltaa, jos matkustaa pummilla.
Ja kutsutte Suomea sivistysvaltioksi. Just.. <Mistä puusta te ootte tipahtanut?

Tiedän että pummilla matkustaminen ei ole oikein missään muodossa, mutta silti pliiss, tässä YKSITTÄISESSÄ tapauksessa se oli mun vaan pakko tehdä. Enkä aio sen takia yöuniani menettää. (piste)

Olen myös sitä mieltä että väkivaltaa ei saa käyttää noin heppoisin perustein.
#35 • • Dj Vision Guest

Entä jos varastaa ruokaa perheelleen, koska muuten he kuolisivat nälkään, onko se väärin?
Jos joku taas varastaa auton sen takia että saa siitä kiksit ja voi romuttaa sen illan päätteeksi ojan pohjalle, se on ahneutta, kateutta ja typeryyttä. Se on tuomittavampi teko kuin edellämainittu.

Joku matkustaa pummilla kerran töihin jotta saisi rahaa tulevaisuudessa maksaa matkoistaan, joku varastaa vaikka ruokaa sen takia että ylipäätänsä eläisi. Tilanne määrää teon moraalisuuden.

Ja ääripäät onkin hyviä vertauksia!
#36 • • pie Guest

Kyllä mä ainakin kuljen pummilla töihin jos mulla ei juuri ole rahaa taskussa silloin saa sakot jos saa... Mulla ei ole aikaa jonotella ja venailla uutta matkakorttia nyt joten venaan et tulee postissa. Niin venaa visionikin. Rahatilanne on heikko ja selitätkö pomolle. Mulla ei ole rahaa tulla töihin. Tuskin. Mä otan ainakin riskejä.

Jos ottaa riskin ja kulkee pummilla, pitää hyväksyä se riski, että voi jäädä kiinni ja voi joutua maksamaan 50e tarkastusmaksun. Jos jää kiinni niin siitä on ihan turha alkaa missään foorumilla alkaa rutisemaan. Tuskinpa se rahatilanne on niin heikko, etteikö voisi ostaa kahden euron matkalippua(tai vaan 1,70e jos ostaa ennakkoon).

Ai kyllä mun mielestä tämä on aiheellista. Oikeasti olen itsekkin saanut tarpeekseni HKL:n toiminnasta ja siksi odotan hartaasti uutta autoa ettei tartte omaa päiväänsä pilata natsi kuskien takia. Sana smurffi jos et taulapää ymmärrä tarkoittaa lipun tarkastajia.

Jos kerran on vara pitää autoa, niin silloin luulisi olevan varaa myös maksaa matkalippunsa. Ja melkoista yleistämistä alkaa nimittelemään kaikkia kuskeja natseiksi.
#37 • • MikkiHiiri Guest
Visio: joo on vähän krapulainen päivä joten en kaikkee tekstii
välillä tajuu :D hyvä jos tajuun mitä ite ees kirjotan

Elviirah: Pummaaminen on ainakin mun mielestä pelkästään joltain jotain pois niinkuin varastaminenkin. Kuiteski palvelukset
(esim ilmaiset kuskaamiset) sen sijaan ovat hyvää joustavuutta,
koska itse ainakin välillä tartten jelppiä, mutta jelpin myös takas kun toinen tarvitsee apua. julkisessa liikenteessä se ei
valitettavasti toimi ellei ne sitten ole kavereita jotka kuskaa.

äsh..saikoha tost selvää :)
#38 • • Jukka I Guest

Ai annoinko niin ymmärtää?

"Kaupasta varastaminen on rikos ei pummilla matkustaminen!"

Kyllä tuosta sellaisen kuvan saa.

Varastanut en ole ikinä enkä tule varastamaan koskaan. Se on väärin.

Mun mielestä taas pummilla matkustaminen on varastamista, varastamisen yksi muoto. Täysin riippumatta siitä, kuka niin tekee tai miksi. Tai millaisen elämänkoulun on käynyt läpi.

Tämä on mielipide, ei syytös. Yhden pienen ihmisen näkemys asiasta, jonka voit täysin vapaasti jättää huomiotta. Teet juuri niin kuin itse parhaaksi näet. Otat koko jutun aivan liian henkilökohtaisesti. :)
#39 • • Elwira Guest

Eikö tää oo vähän ristiriitaista? Eihän pummilla matkustaminen ole oikein.

Ei. Eihän se ole oikein,mutta katokkun joskus pitää toimia eri tavalla kun ei ole rahaa centin centtiäkään. Mä kato teen noin niin eiköhän muut tee miten niitä itteensä huvittaa. Mä teen niin vielä vähän koska mun henk. koht kato junalippu mikä nyt onkaan ei ole tullut postissa. Jos se sua häiritsee niin kuule ei vois vähempää kiinostaa. :p
#40 • • Elwira Guest

Visio: joo on vähän krapulainen päivä joten en kaikkee tekstii
välillä tajuu :D hyvä jos tajuun mitä ite ees kirjotan

Elviirah: Pummaaminen on ainakin mun mielestä pelkästään joltain jotain pois niinkuin varastaminenkin. Kuiteski palvelukset
(esim ilmaiset kuskaamiset) sen sijaan ovat hyvää joustavuutta,
koska itse ainakin välillä tartten jelppiä, mutta jelpin myös takas kun toinen tarvitsee apua. julkisessa liikenteessä se ei
valitettavasti toimi ellei ne sitten ole kavereita jotka kuskaa.

äsh..saikoha tost selvää :)

Kato kun mä asun itä helsingissä ja sitten kun mun työpaikka on espoossa niin kuka mua kuskaa? Mun työ ajat on kuule aika laidsta laitaan ja mun ystävät eivät moni omista autoa ja ne ei ole samassa suunnassa toissä ja mä en lainaa rahaa kavereilta kun ei nyt ole vaan varaa semmoiseenkaan.