HKL

208 posts, 11 pages, 25,821 views

#141 • • Edited yana Guest

karvainen smurffi setä nappaa kiinni. No sitten rimpuilemalla ulos hänen kynsistään. Lähdempä sitten käveleen tilanteesta poispäin. niin, eihän se riitä HKL:lle vaan, metrokuski tulee ulos metrosta, ja yrittää käydä käsiksi. Onnistuukin kamppaamaan mut metriksen lattialle. Pääsin onneksi siittä(kin) tilanteesta pois (kiitos taedium). Eikä sekään vielä riitä HKL:LLE!!! vaan metro kuski huutaa perään, osta lippu niin ei tarvi juosta. Hieman vittuuntuneena tilanteesta huusin takaisin että osta elämä.

haloo? rimpuilet irti, ihmettelet jo moraalisestikin pätevää voiman käyttöä kiinni ottamisessasi jos kerran vastustat sitä, ja sitten vielä neuvot jotain muuta ostamaan elämän.

jos sä rehellisestikin kuvittelet toimineesi täysin oikein niin olisitko ystävällinen ja ilmoittautuisit saunan takana heti. kaltaisesi geenimateria olisi hyvä poistaa ihmiskunnan geenipoolista heti tapauksen ilmettyä

Tiedän olisi pitänyt ostaa se lippu! (mutta minkäs teet)

ostan yhden lipun ennakkoon jos on mahdollista että kuljen metrolla joskus ennen kuin kiskat aukeavat ja ei pysty ostamaan sitä tekstiviestillä.

huomattavasti simppelimpää kuin tollainen lapsellinen kiukutteleminen kuin ei onnistunut tällä kertaa kulkemaan pummilla.

kasva vähän, toi säälittävää

Onko metro kuskilla oikeus käydä käsiksi?

niillä on ihan samat oikeudet kuin tarkastajillakin jotka saavat ottaa sut kiinni.
#142 • • yana Guest

Mitä itse olisit tehnyt?
Kävellyt automaatille kilometrin päähän, myöhästynyt töistä, ja saanut huudot pomolta. Tuskinpa.

lähtenyt aikaisemmin automaatille?
#143 • • yana Guest

Kyllä mä ainakin kuljen pummilla töihin jos mulla ei juuri ole rahaa taskussa silloin saa sakot jos saa... Mulla ei ole aikaa jonotella ja venailla uutta matkakorttia nyt joten venaan et tulee postissa. Niin venaa visionikin. Rahatilanne on heikko ja selitätkö pomolle. Mulla ei ole rahaa tulla töihin. Tuskin. Mä otan ainakin riskejä. Mutta edelleenkin ei saa kampitella tolla tavalla koska sehän on rike ei RIKOS. Laite sanon vaan että sinä ja sun nikkisi voi painua todella syvälle in your ass. Tommonen vittuilu on jo aika syvältä. Taitaakohan Laite itse olla niin vitun ylimielinen? Olen saanut tarpeekseni sun "Mustasta huumorista" Joka on vielä aivan vittuilua eikä huumoria! Kaupasta varastaminen on rikos ei pummilla matkustaminen!

joo mutta jos ottaa riskin ja matkustaa pummilla kannattaa kanssa kantaa vastuunsa eikä ruikuttaa kuin joku pikkukakara.

luuletsä että toi järjestelmä toimisi mitenkään jos liputtamatkustajat tietäisivät pääsevänsä kuin koira veräjästä aina kun vaan juoksevat tarpeeksi pitkälle kun tarkastajalla ei ole mitään oikeuksia?

pummilla matkustaminen on rikos. ja mä olen asianomainen osittais siksi että pummilla matkustajat nostavat lippuja. ei mulla sinänsä oo mitään pummillamatkustajia vastaan, tulee tehtyä välillä itsekin. viimeisen 4kk aikana oon kulkenut pummilla pari kertaa ja tietenkin onnetar soi ja pikavoitto tuli.
mutta mulla on munaa kantaa vastuu siitä riskistä enkä lähde juoksemaan ja rimpuilemaan karkuun ja sen jälkeen vielä julkisesti itke vääryyttä.

uskomatonta touhua.
#144 • • Mikko Guest

jos sä rehellisestikin kuvittelet toimineesi täysin oikein niin olisitko ystävällinen ja ilmoittautuisit saunan takana heti. kaltaisesi geenimateria olisi hyvä poistaa ihmiskunnan geenipoolista heti tapauksen ilmettyä

:001:
#145 • • Edited Kaino Guest
Täytyy nyt kyllä vähän itsekkin osallistua tähän hedelmälliseen viestiketjuun.

Elwira tuolla aikaisemmilla sivuilla kovasti painotti, että ei henkilökohtaisuuksiin saa mennä vittuilussa. Tästä huolimatta itse on kuitenkin abt ensimmäiseltä sivulta lähtien haukkunut suurinpiirtein kaikkia joiden mielipiteet ovat eroavia hänen omistaan. Maajussi kommentit jne. Lisäksi elwira laukoo henkilökohtaisuuksia ihmisistä joita hän ei taida edes tuntea millään tavalla tai edes tietää IRL. Jollen paremmin tietäisi väittäisin, että elwira on 15 vuotias vihainen angstaava apulantaa kuunteleva TP. Ei pahalla.

Siinä.
#146 • • dixoff Guest
Vaikken ole mikään laki-ihminen, niin seuraavien pykälien löytäminen intternetistä ei ollut erityisen vaikeaa:

Laki joukkoliikenteen tarkastusmaksusta 11.5.1979/469

11 §

Tarkastajan oikeudet ja vastuu

Tarkastajalla on oikeus ottaa kiinni ilman asianmukaista matkalippua oleva matkustaja, joka ei luotettavasti selvitä henkilöllisyyttään. Tarkastaja voi myös poistaa tällaisen matkustajan kulkuneuvosta tai 1 §:n 2 momentissa tarkoitetulta laiturialueelta, jollei se matkustajan ikä ja muut seikat huomioon ottaen ole kohtuutonta tai aiheuta vaaraa matkustajan terveydelle. Jollei kiinniotettua välittömästi poisteta kulkuneuvosta tai edellä tarkoitetulta laiturialueelta, hänet on viivyttelemättä luovutettava poliisin haltuun. (9.7.1982/540)

Jos matkustaja vastarintaa tekemällä koettaa välttää kiinniottamisen, poliisin luo toimittamisen taikka kulkuneuvosta tai 1 §:n 2 momentissa tarkoitetulta laiturialueelta poistamisen, tarkastajalla on oikeus käyttää sellaisia voimakeinoja, joita toimenpiteen suorittamiseksi voidaan matkustajan käyttäytyminen ja muut olosuhteet huomioon ottaen pitää puolustettavina. (9.7.1982/540)

Pakkokeinolaki 30.4.1987/450
1 §

Jokamiehen kiinniotto-oikeus

Jokainen saa ottaa kiinni verekseltä tai pakenemasta tavatun rikoksentekijän, jos rikoksesta saattaa seurata vankeutta tai rikos on lievä pahoinpitely, näpistys, lievä kavallus, lievä luvaton käyttö, lievä moottorikulkuneuvon käyttövarkaus, lievä vahingonteko tai lievä petos. (12.7.2002/615)

Noista voi helposti päätellä, että sekä metrokuski että tarkastaja toimivat aivan oikein. En nyt muista mistä sen luin, mutta pummilla matkustaminen olisi rikoksena tuo ylempänä mainittu lievä petos. Enivei, jatkakaa toki vänkäämistä, täällä päässä ainakin on erittäin hauskaa. :D
#147 • • Kaino Guest
Niin, eikös nuo lakipykälät jo ratkase koko threadin hyvinkin pitkälti. Tarkastaja/kuski teki työnsä.
#148 • • Edited Mrrshan Guest

Noista voi helposti päätellä, että sekä metrokuski että tarkastaja toimivat aivan oikein.

Lakiuskovaisille ominaista on se, että heidän mielestään se mikä on laillista ei voi olla väärin. Toisaalta se että jokin on laitonta on aina väärin. Onhan se varmasti mukavaa kun viranomaiset näin vapauttavat omasta ajattelusta.

Ei tuosta kuitenkaan suoraan voi päätellä että tarkastaja olisi toiminut laillisesti, kun laki on muotoiltu noin epämääräisesti, laki on niinkuin se luetaan.
#149 • • dixoff Guest

Lakiuskovaisille ominaista on se, että heidän mielestään se mikä on laillista ei voi olla väärin. Toisaalta se että jokin on laitonta on aina väärin. Onhan se varmasti mukavaa kun viranomaiset näin vapauttavat omasta ajattelusta.

Lakiuskovaisista en tiedä, mutta minusta on hyödyllistä tietää, miten homma toimii. Jos matkustan pummilla spårassa (mitä tapahtuu kohtuullisen usein), ei siitä mielestäni haittaakaan ole, että tietää mitä on tekemässä, ja myös tuntee touhuun liittyvät riskit.
#150 • • Felis Guest

Varmasti Plattaria lukee jokunen ihminen, joilla on sen verran käsitystä Helsingin kunnallistekniikasta ja infrastruktuurista, että osaa kertoa miksi HKL velottaa palveluksistaan sen verran kun velottaa. En usko että HKL tieten tahtoen kusettaa ketään.

No, kyllä nuo HKL:n selityksetkin aina välillä ontuu: viime syksynä hinnankorotuksia perusteltiin sillä, että Aleksin työmaan ja erityisesti kauniin kesän takia ihmiset eivät käyttäneet julkisia kuluvälineitä. Ensimmäinen kohta on mielestäni sellainen, joka olisi pitänyt olla ennakoitavissa, toinen kohta ns. paska tsägä, josta ei pitäisi matkustajia rokottaa. Eihän niitä hintoja lasketakaan silloin, kun ilmat ovat huonot ja matkustajia rutkasti.
#151 • • Mrrshan Guest

Lakiuskovaisista en tiedä, mutta minusta on hyödyllistä tietää, miten homma toimii. Jos matkustan pummilla spårassa (mitä tapahtuu kohtuullisen usein), ei siitä mielestäni haittaakaan ole, että tietää mitä on tekemässä, ja myös tuntee touhuun liittyvät riskit.

Totta. Tartuin vaan äkkipikaistuksissani siihen lauseeseen.
#152 • • Edited Tuumi Guest
Trolliii..

Ei oikeasti tule muuta mieleen kuin 'näin Helsingissä'. (Pahoitteluni jo valmiiksi jos joku vetää tästä ''yleistyksestä'' herneen nenään)
:D :D

Oikeesti melkein kaksinkerroin tässä kun luki koko threadin.. Kiitokset hyvistä nauruista..
#153 • • timppa^ Guest
Nyt menen aivan suoraan henkilökohtaisuuksiin.

Nti. Elwiralla on selkeitä vaikeuksia hyväksyä toisten ihmisten mielipiteitä, joita hän kutsuu "henkilökohtaiseksi vittuiluksi". Kun foorumiin postataan topicci, on täysin luonnollista että se herättää keskustelua. Vaikka tämä saattoi tulla sinulle täytenä yllätyksenä, usko pois, näin se vaan on. Sinä et ole tässäkään topicissa vastannut asiallisesti yhteenkään omastasi poikkeavaan mielipiteeseen vaan aloittanut välittömästi nimittelyn ja ruikuttamisen. Nyt tartut tietysti siihen, ettet aloittanut tätä topiccia. Vaan tuo suhtautumisesi muiden mielipiteisiin pätee edelleen. Joten, jossei sulla ole MITÄÄN järkevää sanottavaa,
idiot.jpg

Maajussiksi haukkuminenhan ei mene henkilökohtaisuuksiin, eihän?

P.S. FREE TURAN! :)
#155 • • JussiS Guest
ROTFLMAO! Taas jäi aamuvitutus unholaan kun kahlasin tämän läpi. :001:
#156 • • jUSSi Guest
parasta huumoria sitten ureajarea-topikin :D
#157 • • Zeta Guest
Surullista katseltavaa tämä topic.
Näin käy jos jättää syömättä lääkärin määräämät pillerit aamulla?:rolleyes:
Luulin hetkeksi eksyneeni Demi-lehden foorumeille.
#158 • • Edited OSC8 Guest

Luulin hetkeksi eksyneeni Demi-lehden foorumeille.

:001: LMAO! :D

mikkoalatalo2.jpg
#160 • • Elwira Guest
Ihmiset haistakaa pitkä paska. Hankkikaa oma elämä ja en ole 15 v. vaan 21 vuotias en kuuntele apulantaa vaan psygressiivistä goaa,psytrancea. Jos menemme rokin puolelle on alice cooper paras. Suurimman osan ihmisistä tunnen täällä ja en suvaitse ihan mitä tahansa vittuilua. Minä en kuuntele vittuilua mutta jos joku poikkeaa minun mielipiteestäni niin saa kuule poiketa. Vittuilu on eri asia. Se jota kiinostaa vittuilla mulle. niin tulkaa sanomaan jos joskus törmätään. Kato mä uskallan aukoa päätäni livenäkin. :D Mun kirjottelu loppuu nyt tänne koko plattarille ja te säälittävät kusipäät voisitte jättää mut rauhaan. Kavereille semmosta että törmäillään joskus.