1. Onko kyse samanlaisesta joukkokokemuksesta kuin lätkämatsissa?
2. Ja miten teknobileet tai house-klubi eroaa sosiaalisesti laidasta laitaan musiikkia soittavasta tanssiklubista?
3. Miksei vain ole kotona ja joraile yksinään?
48 posts, 3 pages, 8,457 views
Paras tapa kuitenkin tutkia huumeita osana teknokulttuuria on kävellä bileisiin ja vetää v.tusti doussii...omat kokemukset auttavat selventämään muiden kokemuksia.;)
Täytyy kyllä sanoa, että topic lähti heti aluksi vähintäänkin erikoiseen suuntaan. Kerrankin ammattitaitoinen ihminen näkisi vaivaa ja kirjoittaisi tästä kulttuurista jotain hieman syvempää kuin "PLUR!"
Jonkin tasoisesta yhteisyydestä täytyy olla kyse kaikessa, jossa ihmiset varta vasten kokoontuvat joukolla tiettyyn paikkaan tiettyyn aikaan - ja nauttivat siitä.
2. Ja miten teknobileet tai house-klubi eroaa sosiaalisesti laidasta laitaan musiikkia soittavasta tanssiklubista?
Oletetaan, että klubikulttuurissa ei enää ainakaan ole vahvaa yhteisöllisyyttä. Mutta voitteko analysoida, mitä bileet ovat kokemuksena verrattuna muihin nykyajan vapaa-ajan joukkotapahtumiin. Jonkin tasoisesta yhteisyydestä täytyy olla kyse kaikessa, jossa ihmiset varta vasten kokoontuvat joukolla tiettyyn paikkaan tiettyyn aikaan - ja nauttivat siitä.
Pikku pointti mitä moni ei tunnu tajuavan. Oon 31 vee ja asunut aina pääkaupunkiseudulla. Täytin 18 vuonna 1989, jonka jälkeen pyörin aktiivisesti yöelämässä muutaman vuoden. Joten harva täällä voi tietää mitä kokemuksia mulla on ja mitä ei. Ei kannata olettaa mitään suuntaan jos toiseen.
Paras tapa kuitenkin tutkia huumeita osana teknokulttuuria on kävellä bileisiin ja vetää v.tusti doussii...omat kokemukset auttavat selventämään muiden kokemuksia.;)
En siis quotannut tätä sinulle Pauliina. Tämä oli vain mielipiteeni kaikille, mikä auttaa mielestäni tutkimustyössä. Tutkimustyö taas kiinnostaa minua, vaikka en doussia harrastakaan. En siis olettanut mitään, sinä oletit kun quottasit minun postaukseni.;)
3. Kokeilemisen arvoinen idea, joka vaatii käytännön toteutuksen. Mut eks toi yksin joraaminen (=dokaaminen) oo vähän huolestuttavaa? ...tosin hyvä seura on aina parasta terapiaa....eli kuka lähtee pe vetää punkkuu himapileisiin???
;)
Ettäs kehtaatkin laittaa yhtäläisyysmerkin joraamisen ja dokaamisen väliin. :005:
Itse en ainakaan ole tutustunut klubeilla kovinkaan moneen ihmiseen... Aika harvoin (lue: yhden käden sormilla laskettava määrä viimeisen seitsemän vuoden aikana) minullekaan on kukaan tullut juttelemaan.
Ehkä asiaan vaikuttaa se, että työväenluokkaisena ihmisenä minun on vaikeampi lähestyä normaalia klubiväestöä, korkeasti koulutettuja ja sivistynyttä ylempää keskiluokkaa.
...joten luokka- ja kulttuurierot ovat paljon pienempi haitta ns. vakavimmilla klubeilla.
Kotona ei voi kuunnella musiikkia kovin lujaa, kotona ei ole kovin paljon levyjä, kotona ei ole hyvää selektiotaitoa omaavaa dj:tä, kotona ahdistuu kun siellä viettää muutenkin liikaa aikaa. Koti on liian tuttu paikka jotta siellä voisi mietiskellä asioita.
Okei! sori että oletin että sä oletit...