PC:n virittäminen ultimate-software-synaksi

150 posts, 8 pages, 21,949 views

Avatar
#141 • • Edited SarkaPRO Guest
Näyttää siltä, että nLite:n kaverit tietävät jotakin. Silti meidän teknologia poikkeaa heidän versiostaan aika lailla.
Kuitenkin on hienoa nähdä :), että on muitakin ihmisiä "ammattilaisia?" jotka ajattelevat kuten mekin. Tarkoitamme, että käyttis on todellakin pudotettava alas kooltaan pienemmäksi "stripping down".
Mutta, tällaisten työkalujen käyttö ei tuota hyvää tulosta mikäli ei ymmärretä syvällisemmin mitenkä ne todellisuudessa toimivat ja mitä ne todellisuudessa tekevät/aiheuttavat. Tilanne on muuten prikuleen se sama kuin esim. "tweakxp.com:n" ohjeet, paina nappia, paina ok, jne.

nLite:n sivuilla on kuitenkin muutama tarpeeton "vitsi", yksi niistä on se "IRQ-priority". Tämä on jälleen sitä `papukaija-toistoa'. nLite uskoo, että muuttamalla "registry keys" auttaa. Hyvä uutinen on kuitenkin se, että tehdyt/lisätyt eivät aiheuta harmia käyttikselle, mutta ei se muuta tilannetta mihinkään suuntaan. Windows vain jättää huomioimatta ne muutetut avaimet.

Käyttämällä nLite tai Xplite (.exe tiedostoja) antaa sinulle mahdollisuuden päästä alkuun. Mutta pelkkä käyttöjärjestelmä ei vielä ole A/V-työasema. Pitää myöskin osata ymmärtää, a)mitenkä ajurit toimivat, b)missä ajurit sijaitsevat, c)mikä on prioriteettijärjestys käyttiksen sisällä, jne.

Näin se homma etenee..
Avatar
#142 • • serotonot Guest
Itsellä on esiin pongahtanut sellainen ongelma, että cubase (SX2) tuntuu syövän konetehot muutaman plugarin jälkeen loppuun.

Eilen sain toimimaan 5 z3ta+:aa Cruncy Arp-presetillä, jonka jälkeen prosessoritehot ylittivät naksuntarajan.

Koneena on P4 2,4 GHz, muistia 512MB ja Terratecin EWS88MT-äänikortti

Asensin tossa WinXP:nkin uusiks ja tweakasin sen tuolla ekalla ja tokalla sivulla esitettyjen ohjeiden mukaisesti, mut eipä juuri auttanut..
Avatar
#143 • • SarkaPRO Guest

Itsellä on esiin pongahtanut sellainen ongelma, että cubase (SX2) tuntuu syövän konetehot muutaman plugarin jälkeen loppuun.
Eilen sain toimimaan 5 z3ta+:aa Cruncy Arp-presetillä, jonka jälkeen prosessoritehot ylittivät naksuntarajan.
Koneena on P4 2,4 GHz, muistia 512MB ja Terratecin EWS88MT-äänikortti
Asensin tossa WinXP:nkin uusiks ja tweakasin sen tuolla ekalla ja tokalla sivulla esitettyjen ohjeiden mukaisesti, mut eipä juuri auttanut..



Em. sivujen "tweaks" ei auta. Kuitenkin on täysin mahdotonta saada koneesi kuntoon kirjoittelemalla ohjeita tänne foorumiin, sähköpostin kautta tai edes puhelimitse.
Voin vain sanoa, että P42,4GHz/512/Terratec:n suorituskyky pitäisi olla hieman alle sen minkä mainitsimme tuossa aikasemmin. Edellyttää, että kovalevyt ovat jees. Tällä hetkellä koneesi suurin pullonkaula on se käyttis !
Avatar
#144 • • serotonot Guest


Em. sivujen "tweaks" ei auta. Kuitenkin on täysin mahdotonta saada koneesi kuntoon kirjoittelemalla ohjeita tänne foorumiin, sähköpostin kautta tai edes puhelimitse.
Voin vain sanoa, että P42,4GHz/512/Terratec:n suorituskyky pitäisi olla hieman alle sen minkä mainitsimme tuossa aikasemmin. Edellyttää, että kovalevyt ovat jees. Tällä hetkellä koneesi suurin pullonkaula on se käyttis !



Mä voin sanoa sulle että sä oot nastassa mainostusluupissa. Ymmärrän kyllä että haluat mainostaa palveluasi ja se on varmasti loistava ja super ja vaikka mitä, mutta voitko kertoa millä tavalla toi sun postaus hyödyttää ketään? Mä olen itsekin melkoisen varma siitä että se mun pullonkaula on toi käyttis, joten sitä ei tarvitse toistella, vaan esim antaa vinkkejä miten sen pullon suuaukkoa voisi kasvattaa.

Jos mulla olis rahaa enemmän ku sivarin päivärahat, voisin jopa harkita koneeni antamista ammattilaisen säädettäväksi isommallakin rahalla, mutta luultavasti pyrkisin löytämään ammattilaisen, joka ei keskity todistelemaan omaa ammattitaitoaan haukkumalla muiden ohjeita turhiksi, vaan kertoo miten homma saadaan toimimaan.

Ja ei, en tarkoita että sun pitäis jakaa täällä ammattisalaisuuksias ilmaiseks, mut kerropas esim että mitä mun koneen kuntoon laittaminen n. arviolta maksais? Ei siis tarvi pilkuntarkkaa hintaa vaan ihan sellainen suuntaa antava, että tietää tarviiko tollaista ikinä edes pitää vaihtoehtona

Niin. ja piti vielä kysymäni että jos työ veloitetaan tuntien mukaan, kuinka monesta platinumin audio tech-forumiin vastailemiseen käytetystä tunnista joutuu maksamaan jos tuo koneen sinne säätöön?
Avatar
#145 • • SarkaPRO Guest

Mä voin sanoa sulle että sä oot nastassa mainostusluupissa. Ymmärrän kyllä että haluat mainostaa palveluasi ja se on varmasti loistava ja super ja vaikka mitä, mutta voitko kertoa millä tavalla toi sun postaus hyödyttää ketään? Mä olen itsekin melkoisen varma siitä että se mun pullonkaula on toi käyttis, joten sitä ei tarvitse toistella, vaan esim antaa vinkkejä miten sen pullon suuaukkoa voisi kasvattaa.



En voi laittaa meidän käyttistä ladattavaksi tänne foorumille !
Avatar
#146 • • serotonot Guest

Mä voin sanoa sulle että sä oot nastassa mainostusluupissa. Ymmärrän kyllä että haluat mainostaa palveluasi ja se on varmasti loistava ja super ja vaikka mitä, mutta voitko kertoa millä tavalla toi sun postaus hyödyttää ketään? Mä olen itsekin melkoisen varma siitä että se mun pullonkaula on toi käyttis, joten sitä ei tarvitse toistella, vaan esim antaa vinkkejä miten sen pullon suuaukkoa voisi kasvattaa.



En voi laittaa meidän käyttistä ladattavaksi tänne foorumille !


enkä mä voi pakottaa sua lukemaan mun postausta loppuun asti :happyroll:
Avatar
#147 • • Sandor Guest


En voi laittaa meidän käyttistä ladattavaksi tänne foorumille !



Pistä unattended install skriptit.
Avatar
#148 • • OSC8 Guest


Em. sivujen "tweaks" ei auta. Kuitenkin on täysin mahdotonta saada koneesi kuntoon kirjoittelemalla ohjeita tänne foorumiin, sähköpostin kautta tai edes puhelimitse. Tällä hetkellä koneesi suurin pullonkaula on se käyttis !



Mä voin sanoa sulle että sä oot nastassa mainostusluupissa. Ymmärrän kyllä että haluat mainostaa palveluasi ja se on varmasti loistava ja super ja vaikka mitä, mutta voitko kertoa millä tavalla toi sun postaus hyödyttää ketään? Mä olen itsekin melkoisen varma siitä että se mun pullonkaula on toi käyttis, joten sitä ei tarvitse toistella, vaan esim antaa vinkkejä miten sen pullon suuaukkoa voisi kasvattaa.




Tässä on nyt sanottuna tyhjentävästi tämänhetkisen keskustelun tila. Mikäli SarkaPRO:lla ei ole antaa varsinaisia vinkkejä tähän threadiin ja oman tuotteen mainostaminen jatkuu edelleen, ns. kickbanni saattaa heilahtaa. Minusta on hyvä että audiotekkiläiset tietävät sitten tästäkin käyttisvaihtoehdosta, mutta forumin säännöt kieltävät yksiselitteisesti mainostamisen joten raja on nyt vedettynä tähän.
Avatar
#149 • • SarkaPRO Guest

Tässä on nyt sanottuna tyhjentävästi tämänhetkisen keskustelun tila. Mikäli SarkaPRO:lla ei ole antaa varsinaisia vinkkejä tähän threadiin ja oman tuotteen mainostaminen jatkuu edelleen, ns. kickbanni saattaa heilahtaa. Minusta on hyvä että audiotekkiläiset tietävät sitten tästäkin käyttisvaihtoehdosta, mutta forumin säännöt kieltävät yksiselitteisesti mainostamisen joten raja on nyt vedettynä tähän.



Mielestäni informoin selkeästi nLite ja XPLite www-sivustoista, että näillä pääsette alkuun. Lisäksi tein ison kirjelmän tuossa taannoin jossa selkeästi ilmaisin, että mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Viesti on mielestäni ollut simppeli, että käyttöjärjestelmä täytyy pienentää, on se sitten tehty millä tyylillä hyvänsä. Se on taas toinen asia, että kuka osaa ja mitenkä.
Avatar
#150 • • OSC8 Guest
Mikä tuossa minun edellisessä postauksessa oli niin vaikeasti ymmärrettävää? Kirjoituksesi on pantu merkille, joten jatkossa kannattaa miettiä pari kertaa viestin sisältöä ennenkuin painaa sitä submit-nappulaa. Yksinkertaista? Vänkäämään ei ainakaan kannata.