Mainoksissa sanotaan, että Coreaudio on parempi kuin ASIO, mutta todellisessa elämässä näin se ei kuitenkaan vielä ole. SarkaPRO ei 'apinoi' em. mainoksia vaan puhumme aina todellisista eroista ja kokoonpanoista jotka pysyvät pystyssä 24h.
En minä mainoksia uskokaan vaan kokemuksen perusteella esitän kommenttini :)
Ongelma on siinäkin, että tällä hetkellä 99% kaikista ohjelmistotaloista toimivat itseasiassa puoliamatööritasolla, koska eivät kykene kirjoittamaan ohjelmiaan täysin OSX natiiviksi. Suurin osa PC ja OS9 ohjelmista on muutettu nopeasti ja edullisin tuotantokustannuksin OSX:lle (huono).
Mjoo. Tuossa asiassa puhut totta, tosin alkaa noita natiiveja Cocoa-softia tulemaan kokoajan lisää. Isoja softia on tosin hankala lähtee kirjoittamaan uusiks. By the way ei taida Logickaan olla täysin natiivi OSX-sovellus. Taitaa olla Carbonille kirjoitettu suurimmaks osaks.
Otit esille Teraflopsit... 10% on itseasiassa erittäin paljon kun puhumme 'mäkkäreistä'. Emme suinkaan optimoineet OSX'ää Teraflopsien takia, vaan jälleen pidimme etusijalla suorituskyky lyhyellä sekä pitkällä aikavälillä (24h.).
Jos tarkoitat koneen jumiutumista sen ollessa päällä pitemmän aikaa, niin kyllä tuo OSX itellä parin viikon jälkeenkin vielä pyörittää raskaita Logic -arrangementteja.
Hyvä kuitenkin tietää, että Linux käyttää Alsa -ajuria joka toimii muuten tismalleen samaan tyylin kuin Coreaudio. Silloin Alsa:n on pakko olla parempi kuin ASIO :)
Tiedän ja näin onkin. Ainut ettei Linukalle löydy yhen ainutta ammattilaisen musiikkisoftaa, tulee loppupeleissä halvemmaksi ostaa kallein Mac ja OSX kun käydä ite koodaamaan. Linux on useimmille "köyhän miehen" OSX.
P.s. 0ms latenssi tarkoittaa, että kone on kiinni :)
No tuli pyöristettyä. Lähempänä 0ms:aa se on kuin 1ms :)
Eikä tässä ollut tarkoitus nyt ketään mollailla jne, mutta tosiasia on se, ettei Mac-puolella porukka ainakaan G5-koneiden kanssa tee tuolla optimoinnilla mitään. Windowsilla sen sijaan tekee varmasti.