Roland XV-50x0, kokemuksia?

3 posts, 1 page, 1,071 views

Avatar
#1 • • Tuppu_ Guest
Joo, eli onko jollain kokemusta Rolandin uusista synamoduleista XV-5080 tai XV-5050? Teen lähinnä Trance-matskua, mutta tarvitsen paikoin myös "oikeita" soittimia, kuten jousia ja pianoa.

Eli:
1. Onkohan 5050:ssa yhtä laadukas soundi kuin 5080:ssa (esim. 2020:ssa soundi on kuulemma tukkoinen verrattuna edellisiin, kiitos halvempien muuntimien kai)?

2. Mites noi COSM-kitarajutut? Pitäisi kuulemma olla velocityjen mukaan muuttuvat samplet / asetukset ja luonnolliset soundit? Entä muiden akustisten soittimien tapauksessa?

3. löytyykö stringsejä/padeja paljon ja ovatko ne uskottavia/laadukkaita?

4. Entä onko kokemusta "Supreme Dance" ja "Ultimate Keys"-lisäkorteista? Siis onko niissä asiallisia soundeja, kuinka paljon rumpuja suhteessa muihin ääniin ja onko jotain tyhmiä looppeja ja ovatko soundit noin muuten asiallisia?

Täytyy jossain välissä yrittää päästä oikein liikkeeseen testaamaan, mutta jos jollain jo on kokemusta, niin olisi hienoa kuulla, miten on, vai onko mitenkään? :)
Avatar
#2 • • tempest Guest
Tietoa ei ole, mut jos joku tietää niin olisin kanssa kiinnostunut 5080:sta, kun mun mikserissä on se RMDBII ni sais 8 kanavaa sillä lisää tavallaan... :) ja sais tietty tod näk kovan saundimodulin, tällä hetkellä mulla on jv-1010, sekin on aika hyvä niin pieneks :)
Avatar
#3 • • tony_e Guest


...tällä hetkellä mulla on jv-1010, sekin on aika hyvä niin pieneks



Toi 1010 löytyy meiltäki. Siin on kyl aika hyvii akustisii saundei. ja muutama hyvä perkussio Technokortin kanssa. Iso miinus tossa vehkeessä on se, ettei ole kuin yks stereo-outputti.:009:

Mitä tohon xv-sarjaan tulee.. olin kerran yhes studios missä oli toi 5080 tai 5050. Ja tulihan sitä kuunneltuakin jonkun verran.

Ei se ainakaan saundiltaan huonompi ollut kuin tuo 1010. päinvastoin!! Samat saundit pitäs myös löytyä.