David Copperfield

39 posts, 2 pages, 8,333 views

Avatar
#1 • • Kopernikus Guest
ihme äijä, mutta joka temppuun löytyy yksinkertainen selitys, eikö? Mua on alkanu kiinnostaa enemmän ja enemmän miten se ne tekee. Jos teillä on linkkejä paljastussivuille niin otan niitä mielelläni vastaan.
Avatar
#2 • • Mikco Guest


ihme äijä, mutta joka temppuun löytyy yksinkertainen selitys, eikö? Mua on alkanu kiinnostaa enemmän ja enemmän miten se ne tekee. Jos teillä on linkkejä paljastussivuille niin otan niitä mielelläni vastaan.



Taikurit eivät paljasta salaisuuksiaan.
(paitsi ehkä suurella summalla rahaa jos silloinkaan)

Me katsottiin eilen Davidin showta telkkarista.
Se oli aika uskomatonta katsottavaa.
Jotkut sitten osaa temppuillla :)

Jos David tulisi taas suomeen niin vois mennä katsomaan livenä.
Avatar
#3 • • Ozie Guest
Katoin kans sitä showta vähän aikaa ja oli se aika sairasta menoa...miten ne tekee noi? tulee välist melkeen hulluks ku vaan miettii ja sit ne on viel yleensä jotain ihan yksinkertasii juttuja

Joku aika sit tuli joku sarja jos ne paljasti jotain temppuja, ei tosin mitään tommosia mitä Copsufiildi tekee...mut kumminki, neki oli ihan yksinkertasia vaik ne kuitenki näytti sit tosi ihmeellisiltä.
Avatar
#4 • • do Guest
Hei, ne on silmänkääntö temppuja :)

Ei vapausden patsas katoa noin vain :/

tai toinen vaihtoehto, se on tehnyt pirun kanssa DIILIN ;)
Avatar
#5 • • akir0 Guest


ihme äijä, mutta joka temppuun löytyy yksinkertainen selitys, eikö? Mua on alkanu kiinnostaa enemmän ja enemmän miten se ne tekee. Jos teillä on linkkejä paljastussivuille niin otan niitä mielelläni vastaan.



Jossain määrin alaa harrastaneena ja kun isäni sattuu olemaan taikuri on noidenkin temppujen tekotapa tullut kyseltyä ja mietittyä läpi monella tavalla.

Aika pitkälti Davidin temput perustuu siihen, että sillä on rahaa ja suhteita toteuttaa ties mitä. Peruskaava ja ideat on kuitenkin samoja kuin pienemmissä illuusioissa, toteuttamiseen ei vaan ole mahdollisuuksia. Eiköhän muuten joku paikallinen olisi koettanut hävittää eduskuntataloa tai jotain muuta suurempaa objektia :)

Paljastussivuja varmaan löytyy, mut jos tempuista haluaa nauttia niin ei kannata niitä etsiä.

Allekirjoittanut oli myös hyvin pettynyt kun tv:stä näytettiin tuo show, missä paljastettiin noita isompiakin illuusioita :/ Jotain ammattisalaisuuksia sentään pitäisi säilyttää.
Avatar
#6 • • Technomaniac! Guest
Siitä olen ainakin lähes varma, että useimmat temppuja avustavat "satunnaisesti valitut ihmiset" ovat ennalta määrättyjä ja mukana juonessa...jo pelkästään tämä seikka selittää monet tempuista.

Tjeu: temppu, jossa naisten alushousut vaihtuivat(molemmilla naisilla oli sekä punaiset, että valkoiset alushousut päällään ja niissä etukäteen kirjoitetut nimimerkkilaput)

Jos Copperfield oikeasti osaisi teleportata ihmisiä Jamaikalle, lentoyhtiöt olisivat jo konkurssissa ;)
Avatar
#7 • • Zeta Guest
Itse en Copperfieldiä miljoonabudjetteineen jaksa arvostaa.
Toinen David eli David Blaine sensijaan on kyllä aivan uskomaton heebo.
Toivottavast en ollut ainoa joka sattui bongaamaan herran tv:stä tässä taannoin? That was Määzik.
Avatar
#8 • • Edited Quu Guest


Toinen David eli David Blaine sensijaan on kyllä aivan uskomaton heebo.



:eek:

Tämä herra oli aivan uskomaton.

Teki taikojaan kansan keskuudessa: eli käveli kaduilla ja teki taikatemppuja viattomille ohikulkijoille. Ei mitään lavasteita ja budjetti noin 0e.

Mm. Työnsi savukkeen ohikulkijalta lainatun kolikon läpi, lukuisia korttitemppuja ja mm. kevyttä levitointia...)

Vieläkin taitaa olla videolla jossain... :)

fotoja: http://groups.msn.com/DavidBlaineMagicMan/dbnews.msnw?action=get_message&mview=0&ID_Message=15582&LastModified=4675383147567665313
Avatar
#9 • • catt Guest
äskettäin telkkarista tullut copperfield-show oli kyllä jokseenkin hupaisaa katsottavaa.
ehdoton suosikkini oli kyllä isän ja pojan onnellinen yhteennäkeminen jamaikalla...
ah, niin koskettavaa kuin kauniit & rohkeat konsanaan.
joo, ei olisi tätäkään tullut katsottua jos olisi krapulan vuoksi kyennyt siirtymään tv:n ääreltä 5m kauemmas..
hiton imelä jäppinen jos ei muuta.
Avatar
#10 • • Laite Guest


äskettäin telkkarista tullut copperfield-show oli kyllä jokseenkin hupaisaa katsottavaa.
ehdoton suosikkini oli kyllä isän ja pojan onnellinen yhteennäkeminen jamaikalla...
ah, niin koskettavaa kuin kauniit & rohkeat konsanaan.
joo, ei olisi tätäkään tullut katsottua jos olisi krapulan vuoksi kyennyt siirtymään tv:n ääreltä 5m kauemmas..
hiton imelä jäppinen jos ei muuta.



heh, itseäni vitutti myös davidin imelä esiintyminen ja ainoa syy miksi en vaihtanut kanavaa oli se että kaukosäädin oli hukassa :/

onneksi tuota kuraa ei tarvitse katsella kauhean usein.
Avatar
#11 • • J Raninen Guest
Copperilla menee tosiaan vähän överiks noi esiintymiset. Kaikkein kivointa taikuutta on mun mielestä just noi ns pikkutemput (vai lähitaikuudeksko sitä sanotaan), mitä se Blainekin esittää. Yks hitti oli kanssa TV:ssä kerran joku espanjalainen yksikätinen äijä, joka teki korttitemppuja; se jakeli ja käänteli niitä kortteja t-o-d-e-l-l-a hitaasti, mutta silti se ehti aina kusettaa jotenkin..
Avatar
#12 • • Blizzie Guest
Itse kävin katsomassa sen Copperfieldin Suomen esiintymisen ihan paikan päällä ja täytyy sanoa että mykäksi se vetää. TV:stä nähtynä se on jotain niin lällyä verrattuna siihen kun näkee miten äijä lentelee Hartwall-arenalla yms mielenkiintoista. Välillä oikein mietin että onko tämä joku uudelleen syntynyt Jeesus joka pistää rahoiksi :D
Vakuuttavaa esiintymistä kyllä ja aion mennä taatusti uudelleen katsomaan jos herra vaan suvaitsee Suomeen tulla.
Avatar
#13 • • Damien Guest
Lentämisestä innostuneena etin googlesta levitointi sivuja ja törmäsin kaveriin joka oli miettinyt näitä seikkoja ja paljon. Mutt perus sääntö pitää pitää mielessä, temppuun on aina oltava yksinkertainen ratkaisu. Davidinkin tempuissa sellainen piilee, ainoana erona muihin hänellä tuota täpäkkää sattuu taskussa olemaan hieman enemmän.
Yksi rakaisu oli saitin mukaan jättimäinen ohjailtava suprajohtava kuppi, miehelle chainmail eli rengashaarniska päälle. Tämä haarniska olisi tehty pienistä magneeteista. Kupin ohjaimet avustajalle ja taikuri ilmaan.
Show tosin on paljon mielekkäämpää katsottavaa jos antaa itsensä olla ja "uskoo" hieman taikuuteen ;)

-Damien-
Avatar
#14 • • Al Tapone Guest


Yksi rakaisu oli saitin mukaan jättimäinen ohjailtava suprajohtava kuppi, miehelle chainmail eli rengashaarniska päälle. Tämä haarniska olisi tehty pienistä magneeteista. Kupin ohjaimet avustajalle ja taikuri ilmaan.



Jeps, ainaki ite uskoisin et näin se toimii ja samaan hommaan perustu kaiketi se sohvan lennättäminen. Rahalla saa kaikkea.

Aikanaan tuli tutkittua tota Copperfieldiä enemmänki ja huomasin, et aika usein kyse on kameratrikeistä. Ja vielä sellasista trikeistä, jotka hidastuskuvat paljastaa. Moni miehen tempuista on kuiteski niin uskomattomia, et niitä en oo ainakaan ite onnistunu pähkäilemään, et miten ne tapahtuu.

Mut junanvaunun hävittäminen tapahtu mun mielestä näin: ensinnäki vaunun ympärillä ollu jengi oli maksettua porukkaa tietenki. Vaunu oli muuten hyvässä kunnossa, mut sen katto näytti tosi rupuselta, ihan ku se olis nopeesti alumiinipellistä väännetty. Vaunun päälle hilattiin pressu ja sit hidastuskuva osotti, et kamera heilahti just samalla hetkellä ku pressu alko nousta. Mun teorian mukaan vaunun katto irrotettiin just sillä hetkellä ja muu osa vaunusta vedettiin lavasteisiin maksetun jengin tehdessä tilaa. Vaunun katto nostettiin pressun alla ylos katon rajaan ja hokkuspokkus! vaunu katosi :003:
Avatar
#15 • • Tapi T Guest
Multa Copperfield saa respectiä oikeestaan vaan innovatiivisuudestaan, hulluudestaan tehdä isoja illuusioita ja tietysti Claudia Schifferin pokaamisesta!
:D
Mä oon jo sen verran iso poika, etten jaksa uskoa pätkääkään telkkarin välityksellä tehtyihin "taikoihin", aina niihin joku selitys löytyy.
Avatar
#16 • • kuilu Guest
Mä oon kadottanu/hävittäny tavaraa ainaki yhen Vapaudenpatsaan verran kans, ja saanu esineet ja itseni leijumaan! Todistelijoiden läsnä!:D

Vinkki, menkää seur kerran toimitsijoiks Arenalle ku Kopperfiildi tulee ja antakaa piutpaut niille EHDOTTOMILLE OLESKELU kielloille, ni saatte nähdä jotain ihmeellistä... tai siis, no. Suurin osa tempuista perustuu valon ja varjon manipulointiin, aivan kuten Prahan mystisissä "mustan valon"-teattereissa. Vaikuttavaa, toki! Uutta, ei. Ympätty spektaakkeli kuuluu showmaailmaan.

Kovimman tempun kuiteski toi Taavetti on tehny ku se on taikonu muijan ittellee, tavan solariumluuranko...

- hokkushymiöpokkus -
Avatar
#17 • • l e b e u Guest
Ainakin joltain saksalaiselta kanavalta katsoin (oliskohan joltain suomalaiseltakin tullut) erästä ohjelmaa,
jossa joku naamariin pukeutunut jäbä "anonyyminä" paljasti näit isompia ja vaikuttavampia temppuja. Mm. noiden
junien, jumbojen jne. kadottaminen oli ainakin ohjelman mukaan tehty niin, että kun se esiriippu tulee katsojan eteen,
niin se koko alusta, jolla kamerakin on, liikkuu joitakin metrejä sivulle, ettei kadotettavaa kohdetta näy, mutta tausta
on lähes sama.

Kaikki kahleet on aina feikkei tarrakiinnityksiä ja kaikki tilat(laatikot, arkut jne.) on aina paljon isompia, miltä
näyttävät, että on tilaa tehdä peliliikkeitä (väistää putoavat piikit ja sillei.)

Yleltä tuli joskus joku brittitaikuri, joka vääns myös kybäl noita katutaikoja.
Avatar
#18 • • mandalay Guest
V A R O I T U S ! ! T E M P P U P A L J A S T U K S I A A L L A ! ! !




:011:







Mm. noiden junien, jumbojen jne. kadottaminen oli ainakin ohjelman mukaan tehty niin, että kun se esiriippu tulee katsojan eteen, niin se koko alusta, jolla kamerakin on, liikkuu joitakin metrejä sivulle, ettei kadotettavaa kohdetta näy, mutta tausta on lähes sama.



Olen kuullut samanlaisia "paljastuksia" minäkin. Kuulemma se legendaarinen Vapauden patsaan kadottaminenkin tehtiin juuri niin että kun verho oli edessä niin katsomo kääntyi 10-15 astetta merelle päin ja näin patsas katosi näkyvistä..

Sen katutaikuri-Davidin levitaatiobravuuri on taas joku ihan yleinen illuusiotrikki joka perustuu siihen että katsojat ovat oikeassa kulmassa ja mies nousee toisella jalalla varpailleen - mutta se TV:ssä näytetty hieno levitaatio missä äijällä molemmat jalat nousi yhtäaikaa ylös oli sitten kuulemma vaijereilla tehty ja yleisöreaktiot leikattu eri otoksesta. Tiedä häntä...

:011:
Avatar
#19 • • ER Guest
tuollaiset taikurit jotka esiintyvät isolla rahalla rakennetuissa spektaakkeleissa käyttää ilmeisesti aika paljon identtisiä kaksosia tempuissaan. tuli mieleen että entä jos Copperfieldillä olisi itselläänkin identtinen kaksonen. mahdollistaisi aika mielettömiä temppuja.
Avatar
#20 • • Taedium Guest


miten se ne tekee

Mene kouluun. Tai kysy kaksikolta Penn & Teller.

Eikös David Blaine oo yksi sellanen taikuri joka paljastelee temppuja? Ainakin se on just se jannu, joka tekee kaikki temppunsa kadulla. Tää on kirjaimellisesti cool jätkä. :003:

Taikarinkiin jos pääset, niin saat kyllä mulle nimmarin laittaa tulemaan. Tony Griffit ja Paul Danielskin sieltä löytyy.