flaikkujen kasaaminen nettiin

33 posts, 2 pages, 5,894 views

Avatar
#1 • • climate Guest
Pistin läjän flaikkuja skanneriin ja sieltä sitten nettisivuille. Niitä on nyt muistaakseni reilut 350, ja koitan saada sinne vähän lisää matskua kun kerkiää ja ehtii.

www.climated.com

Varmaan on vielä reilusti bugeja tuolla, mutta pistäkää privamessagea tai postatkaa tähän threadiin jos kummallisuuksia löytyy.

Ne, joilla on läjäpäin flaijereita sähköisessä muodossa, pistäkää mulle priva messagea mikäli haluatte niitä tuonne indeksiin lisättäväksi.

Jos joku tunnistaa tuolla olevan oman flaikkunsa, ja haluaa että se poistetaan, niin pistä privamsg...
Avatar
#2 • • Tres Guest


Pistin läjän flaikkuja skanneriin ja sieltä sitten nettisivuille. Niitä on nyt muistaakseni reilut 350, ja koitan saada sinne vähän lisää matskua kun kerkiää ja ehtii.

www.climated.com

Varmaan on vielä reilusti bugeja tuolla, mutta pistäkää privamessagea tai postatkaa tähän threadiin jos kummallisuuksia löytyy.

Ne, joilla on läjäpäin flaijereita sähköisessä muodossa, pistäkää mulle priva messagea mikäli haluatte niitä tuonne indeksiin lisättäväksi.

Jos joku tunnistaa tuolla olevan oman flaikkunsa, ja haluaa että se poistetaan, niin pistä privamsg...



jees, ihan vastaava mutta pahemmin kehitysvaiheessa
ollut proggis oli ihan vähän aikaa sitten esillä plattarilla,
mekaanikolla tais olla sen kanssa jotain tekemistä.
Tämä näyttää kuitenkin jo paljon paremmalta
hakuominaisuuksiensa puolesta. Mainio konsepti.
Ante

Posts: 16

#3 • • Ante
Iso leipälapio Climatelle! Taaki saitti ja hieno toteutus. Bugeista: popup, joka avautuu flaikkua klikatessa, on liian pieni ts. tulee ikävät scrollbarit ikkunaan. Missä formaatissa flakut saa laittaa? Käykö GIF & paljonko värejä? Kahteen kertaan olevan About-sanan linkissä vois myös muuttaa; About this site ja About flyers tms.

Tämä saitti on kuitenkin potentiaalinen voittaja ensivuoden website of the year -kategoriassa! Hienoa.
Avatar
#4 • • Turan Guest
hmm.. mulla taitaa olla aika läjä never/solar/ever -flyereitä sähkösessä muodossa jossain. mä pistän privamessua jossain vaiheessa kun jaksan niitä kaivella.
Avatar
#5 • • mtd Guest
Olen skannaamassa kevään aikana suurehkon pahvilaatikollisen flaikkuja vuosilta 91-97 ... pitääpä heittää privaa kun savotta on valmis..
Avatar
#6 • • pie Guest
Hieno palvelu, mukava muistella vanhoja bileitä flyereitä katselemalla. Tosi hyvä saitti jo näin - vielä kun saisi ulkoasun vähän selkeämmäksi.
Avatar
#7 • • climate Guest



Tämä näyttää kuitenkin jo paljon paremmalta
hakuominaisuuksiensa puolesta. Mainio konsepti.



Haussa taitaa olla vielä vähän mätää mutta paneudun asiaan jossain vaiheessa taas... :p

Originally posted by Ante

Bugeista: popup, joka avautuu flaikkua klikatessa, on liian pieni ts. tulee ikävät scrollbarit ikkunaan.



Juu, lisään tän fiksauslistalle. Tuo flyercomments-toiminto on muutenkin ehkä vähän kömpelö, mutta en häthätää keksinyt just muutakaan keinoa niiden käsittelyyn. Olisi hienoa jos ne olisi flaikun kanssa samalla sivulla, mutta se tarkoittaa hiukka hitaampaa sivunlatausaikaa.

Originally posted by Ante

Missä formaatissa flakut saa laittaa? Käykö GIF & paljonko värejä?



Giffi tai Jpeg on formaatti, jota kaikki graafiset selaimet aivan varmasti tukevat. Olen pyrkinyt rajottamaan kuvien koon johonkin 600x600 - 700x800 paikkeille, jotta niistä saa jotain vielä selvää mutta ei ole liiankaan isoja. Lähinnä tiedostokoot huolettaa, mutta liian rakeisia jpegejäkään ei kehtaa laittaa esille.

Jos joku haluaa pistää mulle flaikkuja tulemaan, niin erityisen kiitollista puuhaa on kirjoittaa tekstimuotoon kaikki flaijjerissa olevat tekstit. Aluksi jaksoin itte harrastaa sitä, mutta kun näytti olevan niin käsittämättömän hidasta niin siitä sitten luovuin valitettavasti. Koitan joskus kirjotella valmiiksi tekstit noihin flaikkuihin joista täydelliset tekstit vielä puuttuu :D

Originally posted by mtd

Olen skannaamassa kevään aikana suurehkon pahvilaatikollisen flaikkuja vuosilta 91-97



Mahtavaa, vuosi '91 onkin varmasti mielenkiintoinen peili verrattaessa nykyflaikkuja :D Hienoja kehityslinjoja näkee tutkittaessa vanhoja flaikkuja, melko uusia ja painotuoreita flaikkuja. Niin se kehitys kehittyy. Mahdollisesti kun saan vapaasana-haun toimimaan paremmin niin tietyn DJ:n tai liveaktin esiintymishistoriaa voi tarkastella flaikuista :p

Originally posted by Turan

mulla taitaa olla aika läjä never/solar/ever -flyereitä sähkösessä muodossa jossain.



Pistä messua tännepäin sit kun löydät :)


Kiitos kommenteista :)
Avatar
#8 • • NoStatus Guest
Tosi hyvä idea nettisivuiksi, varsinkin searchillä toteutettuna.

Kattelin tossa muutamia flaikkuja ja huomasin, että
skannaus on joissain tapauksissa aika huono, levelit pielessä.
Puhkipalaneita kohtia ja vastapainoksi liian tummia kohtia.

Voisin laittaa sulle linkit flaikkuihin, joita itse olen tehnyt.
Saat suoraan skannaamattomat kuvat, siis alkuperäisistä
kuvatiedostoista muutetut ja nettikäyttöön tarkoitetut jpegit.
Laitan postia.
Avatar
#9 • • climate Guest



Kattelin tossa muutamia flaikkuja ja huomasin, että
skannaus on joissain tapauksissa aika huono, levelit pielessä.
Puhkipalaneita kohtia ja vastapainoksi liian tummia kohtia.



Joo, toi mun skannausjälki ei oo sitä parasta mahdollista, mutta niitä on ollu pakko vetää läpi liukuhihnameiningillä, ei olisi muuten tullut koskaan valmiiksi mitään :p :( -- Aina pari flaikkua kerralla skanniin, kääntö, ja toisen puolen skannaus. Sitten cut-paste omiin tiedostoihin. Ei jää paljoo aikaa säädölle :)
Avatar
#10 • • NoStatus Guest




Joo, toi mun skannausjälki ei oo sitä parasta mahdollista, mutta niitä on ollu pakko vetää läpi liukuhihnameiningillä, ei olisi muuten tullut koskaan valmiiksi mitään :p :( -- Aina pari flaikkua kerralla skanniin, kääntö, ja toisen puolen skannaus. Sitten cut-paste omiin tiedostoihin. Ei jää paljoo aikaa säädölle :)



Ymmärrän hyvin, skannaus ja kuvankäsittely ei ole sitä maailman
nopeinta hommaa. Yhdelle ihmiselle kaikkien flaikkujen skannaus
on jumalaton duuni, mutta kaikki jotka lähettää sulle flaikkuja,
vois säätää levelit jo valmiiksi kuntoon. Siks olis ehkä hyvä mainita
se noissa ohjeissa mitä tuolla sivuilla on.

Mielenkiintoista nähdä, mitä kaikkea tuolta sivuilta löytyykään noin vuoden
kuluttua, kaikkia jo unohdettuja helmiä... :)
Avatar
#11 • • mekaanikko Guest




jees, ihan vastaava mutta pahemmin kehitysvaiheessa
ollut proggis oli ihan vähän aikaa sitten esillä plattarilla,
mekaanikolla tais olla sen kanssa jotain tekemistä.
Tämä näyttää kuitenkin jo paljon paremmalta
hakuominaisuuksiensa puolesta. Mainio konsepti.



Juu eli tämä toinen proggis on Pirkan duunailema Flyermania.org jossa olen itse "moderaattorina". Proggis on viime aikoina edennyt hiukan hitaasti kaiken maailman muiden kiireiden vuoksi.

Harmi, että aina pitää keksiä pyörä uudestaan.. Tarkoitan siis sitä, että paljon parempia tuloksia voisi syntyä jos tekijät yhdistäisivät voimansa eivätkä aina kehittäisi kukin omaa flaijerigalleriaa, bilekalenteria tai keskustelufoorumia. Itse suosin toistaiseksi Flyermaniaa sen kevyemmän käyttiksen vuoksi mutta propsit tälle uudellekin systeemille monipuolisemmista featureista.
Avatar
#12 • • choose life Guest




Harmi, että aina pitää keksiä pyörä uudestaan.. Tarkoitan siis sitä, että paljon parempia tuloksia voisi syntyä jos tekijät yhdistäisivät voimansa eivätkä aina kehittäisi kukin omaa flaijerigalleriaa, bilekalenteria tai keskustelufoorumia. Itse suosin toistaiseksi Flyermaniaa sen kevyemmän käyttiksen vuoksi mutta propsit tälle uudellekin systeemille monipuolisemmista featureista.



jep, kummassakin on puolensa, flyermanian käyttöliittymä on miellyttävän suoraviivainen, tosin suuremmalla sisältömassalla kaipaisi varmaan jota vuosi- tms tason jakoa.

climatedin kommentointifeature on mainio idea. miinuksena taas ulkomaanflyerit, ketä kiinnostaa joku espanjan klubi-ilta vuodelta 97 - voisi pyhittää nuo kokoelmat suomalaisille flyereille...

tulipa noiden inspiroimana kaivettua vanhat boxit esiin ja sieltähän löytyi todellisia helmiä - mm. jossakin topicissa peräänkuulutetut destroit4 -flabat, templet, atlantikset, planet of lovet... voisi skannailla noita joskus jos saisi skannerin toimimaan läppärin kanssa.

jos joltain löytyy vanhoja smile-klubin flyereitä niin niitä olisi ilo nähdä. visuaalisestihan ne olivat aika hätäisiä, mutta se yleinen kieli poskella -henki (esim. jim morrison kommentoi "if i was alive i would be here") oli kyllä jotain ihan muuta kuin nykypäivän turhanvakavat tyylittelyt (poikkeuksiakin toki löytyy)
Avatar
#13 • • Edited climate Guest


Harmi, että aina pitää keksiä pyörä uudestaan.. Tarkoitan siis sitä, että paljon parempia tuloksia voisi syntyä jos tekijät yhdistäisivät voimansa eivätkä aina kehittäisi kukin omaa flaijerigalleriaa, bilekalenteria tai keskustelufoorumia.



Olen täysin samaa mieltä, en vaan tiennyt että Suomessakin on jo keksitty pyörä. :eek:

Originally posted by choose life
tosin suuremmalla sisältömassalla kaipaisi varmaan jota vuosi- tms tason jakoa



Massa on se pääasiallinen idea, jonka päälle itte ajattelin rakentaa tota saittia. Ei ole kovin hyvä idea pistää noin 10-20 kpl flaikkuja 1000 eri saitille, kuten Mekaanikkokin totesi ...oon koittanut koodata ton niin että se kestää massaa ja kuormaa hyvin :p

Käyttöliittymän suunnittelussa oon kyllä vähän käsi :( koska nythän se on tosiaan vähän liian kömpelö käyttää (?vai onko?) mutta pikku fikseillä sitäkin saisi helposti paranneltua - esim etusivun tilalle voisi ladata suoraan Featured Flyerin tiedot, tai vaikka suoraan aakkosellisen indeksin.

Originally posted by choose life
miinuksena taas ulkomaanflyerit, ketä kiinnostaa joku espanjan klubi-ilta vuodelta 97



Kyllä ainakin mua kiinnostaa, koska on kiva vertailla tyyliin "miten meillä ja miten muualla".. Mutta se nyt on makuasia, eipä nuo muun maailman tuolla mitään haittaakkaan? LoveParade -flaikuista en kyllä luovu :D
Avatar
#14 • • climate Guest
[quote="Ante [/i]
popup, joka avautuu flaikkua klikatessa, on liian pieni ts. tulee ikävät scrollbarit ikkunaan
[/quote]

Nyt on vähän isompi, helpottiko? :p

[quote]Originally posted by reset"]
vielä kun saisi ulkoasun vähän selkeämmäksi. [/quote]

Reset, voitko täsmentää?

Originally posted by choose life

suuremmalla sisältömassalla kaipaisi varmaan jota vuosi- tms tason jakoa



Flaijereiden jaottelu jollakin perusteella on käynyt mielessä, ja sitä on meilillä ehdotettukin... yksi jaottelutapa olisi bilejärjestäjän mukaan ...toisia mahdollisuuksia olisivat esim tietty sarja klubi-iltoja. ...tuleeko kellään muita jaottelutapoja mieleen?
Avatar
#15 • • isi Guest


Reset, voitko täsmentää?



vaikkei minulta kysyttykään, niin se suuri valokuvataustakuva on aika turhaa sekasoppaa siellä.
Avatar
#16 • • pie Guest



Reset, voitko täsmentää?



Jep, juuri tuota taustan valokuvaa tarkoitin. Tekee sekavamman näköiseksi ja turhaa latausta, jos on hitaammalla yhteydellä.
Avatar
#17 • • Taedium Guest
Erittäin tyylikkäät sivut. (No itse vaihtaisin sen taustakuvan.)

Erittäin iso homma ollut.

Erittäin hyvin toteutettu. Riittävän yksinkertainen ja selkeä.

Erittäin hyvät kehitysmahdollisuudet.

Tuohonhan voi jatkaa joskus jatkossa esmes Random Flyer linkin ja vaikkapa "Tunnista Flyer"-skaba tms. Foorumia tms. Ulkomaiset flyerit. Rate-A-Flyer. Eli rakennusalaa riittää. Bonus!

"Hello World" - LOL!
Avatar
#18 • • DjClubDaHouse Guest
Hyvä saitti-designi ja muutenkin hyvä idea webbisivulle. Ainoo tossa on, että joudut maksaa siitä tilasta, jota en itse ole valmis vielä tekemään omille sivuilleni. Hyvä idea =)
Avatar
#19 • • Edited climate Guest
Älytön päivitysrumba on nyt takana, ja climated.com versio 2.0 on nyt livenä.

Uusina fiitsöreinä, ta-daa :) :

1) "most commented flyer", "latest comment" ja "most viewed" (most popular?) linkit.

2) latest flyer comments index page --> eli viimeisimmät 30 kommenttia yhdellä sivulla flaijerin thumbnaililla varustettuna

3) flaijerit kategorioittain, tosin vasta 2 kategoriaa valmiina mutta lukekaa eteenpäin

4) flaikkujen vuositasoinen surffailumahdollisuus

5) parempi flaikkujen submit-toiminto, nyt ei pitäisi kestää niin kauan flaikun submitoinnin ja julkaisun välillä (jos käyttäjä on uploadannut kaikki tarvittavat kuvat, eikä esim thumbnailit puutu)

6) se iso taustakuva lähti pois, se oli tosiaan aika sekava

7) nyt voi rekisteröidä omat tunnukset

8) jos on omat tunnukset niin flaijerikategorioita voi koota sellasella kategoriatyökalulla, ja sitten kun kategoria on valmis niin sitä voi ehdottaa julkaistavaksi (tää on vielä ns. beta-vaiheessa, mutta toimi ainakin kun eilen kokeilin)

9) sitten on "Links" -sivu, johon tarkoitus kasata suomalaisia "klubi- ja reivilinkkejä" :p

10) FREE TEXT SEARCH toimii nyt niinkuin sen pitäisi toimia, esim. vapaahakusanalla "tres" löytyy inkvisitioiden flaikut sekä näemmä myös Tres Amigos -venuessa pidettyjä hippaloita

11) edit: ai niin, lisätty myös noin 300 uutta flaikkua, kokonaismäärä nyt siinä 600+ kpl hujakoilla

...noniin, nyt mä jään odottelee taas kommentteja :)
Avatar
#20 • • Quu Guest
Näyttää hyvältä.