vaatteita, geareja & piilareita

43 posts, 3 pages, 5,819 views

Avatar
#1 • • Vet-this Guest
Mistäs jengi nykyään ostelee vaatteitaan? Edesmennyt Dekadenz ja Heaven & Hell oli ehkä mun suosikkeja. Todella upeita vaatekappaleita löytyy nykään Gloth Gallerystä.

(Jäin kuukausi sitten kuolaamaan 150 euron housuja Gloth Galleryssä. Vieläkin harmittaa, ettei ollut sillon massia ostaa niitä)

Nykyään tuntuu olevan tosi vaikeaa löytää vaatekauppaa, joka myisi persoonallisia hienoja klubitusvaatteita.

KONE helsinki housut omistan ja vieläkin olen täysin rakastunut hieman yli vuosi sitten ostamiini KESY:n housuihin. :006: Ongelma vaan on siinä, että en tahdo oikein tietää mistä KESY:n vaatteita saisi nykyään ostaa tai kuka on mies/nainen KESY:n takana.

Ulkomaiden vaatekaupat ovat sitten tietenkin asia erikseen. :) Barcelonasta löysin jostain kivasta pikkuputiikista Evolution London housut. Hienot housut, mutta kankaaseen tuli parin viikon jälkeen jo joku ihmeellinen ... repeämä? (kangas alkoi rispaantua yhdest kohtaa) :confused:

Mistäs löydätte piikipantoja ja muita kivoja gadgetteja?

Joskus näkee bileissä todella omituisia (lue überhienoja) piilolinssejä. Mistäs eri paikoista jengi näitä ostelee?
Avatar
#2 • • Quu Guest


Mistäs löydätte piikipantoja ?



Kirpputoreilta, museoista ja Turusta.

;)


(sori oli pakko)
Avatar
#3 • • Tapi T Guest


Turusta


:001: :001:
Avatar
#4 • • Jone Guest


vieläkin olen täysin rakastunut hieman yli vuosi sitten ostamiini KESY:n housuihin. :006: Ongelma vaan on siinä, että en tahdo oikein tietää mistä KESY:n vaatteita saisi nykyään ostaa tai kuka on mies/nainen KESY:n takana.



http://www.kesydesign.com toimii vielä varmaan tänään iltaselle saakka ennenkuin menee remppaan. Jos luet tän viestin sen jälkeen niin Empun saa kiinni osoitteesta [email protected] vaikka saitti olisikin kiinni.

Piilareita ("Crazy lensejä") saa tilattua ainakin moniin Helsingin optikkoliikkeisiin.
Avatar
#5 • • ville Guest


Kirpputoreilta, museoista ja Turusta.;)
(sori oli pakko)



loisto ... :D

<todella tylyä tekstiä, älkää ottako liian vakavasti>

mutta asiaan. Lyhyesti sanottuna suomen miesten vaatekaupat on perseestä. piste. Toisaalta lyhyesti sanottuna myös klubivaatteiden kuluttajien (varsinkin miesten) kulutustottumukset on perseestä. piste.

(yleistys: )Suomalainen ei osaa maksaa laadusta tai erikoisista ratkaisuista. Monet tuntuvat itkevän, kun ei niitä kivoja vaatteita löydy mistään ja sitten kun sellainen löytyy ja hintalappu ei olekaan sitä h&m tasoa, niin alkaa julmettu valitus kun on niin kallista ja on niin köyhä ja blaa blaa blaa .... Luulisi, että tyhmempikin tajuaa, että kangas, suunnittelu ja työ maksaa varsinkin kun sitä klubivaatetta ei aina ole tehty niillä 7v käsillä.

Jos ihmiset tässä maassa olisivat _oikeasti_ valmiita maksamaan laadukkaista ja/tai erikoisista miesten housuista 100-170 euroa ja miesten (t)paidoista 50-100 euroa, niin voisin vaikka itse alkaa tuomaan tavaraa maahan ....

Omassa (bile)vaatekaapissa on tällähetkellä kaksi suomesta ostettua paitaa. Kaikki housut on ulkomailta. Suoraan sanottuna mua vitu**** käydä hakemassa niitä tukholman puolelta sillä siihen menee julmetusti aikaa ja myös vähän rahaa. Housuissa onneksi on käynyt hyvä tuuri sillä merkkiuskollisuus on johtanut tilanteeseen jossa valmistaja suostuu lähettämään kuvia sähköpostilla ja sitten voin tilata niitä suoraan kotiin. Tällaista palvelua kun saisi edes joskus suomessa ....

Toinen vaihoehto on sitten hieman työtä vaativampi, mutta sitäkin palkitsevampi: homemade :) tätä tapaa onkin tullut suosittua viimeaikoina, kun ei ole tukholmaan asti päässyt .... haittana vaan on, että suomen surkea vaatevalikoima pätee myös aika hyvin kangaskauppoihin, eli suomesta ei niitä erikoisimpia juttuja onnistu löytämään vaikka mitä tekisi :(

</todella tylyä tekstiä, älkää ottako liian vakavasti>

olipas avautumista ...
Avatar
#6 • • Edited te i nie m mi Guest




Kirpputoreilta, museoista ja Turusta.



osuvammin ei vois asiaa ilmaista :cool:
ja yhdyn ehdottomasti villen valitukseen kangasvalikoimasta.
Avatar
#7 • • Edited te i nie m mi Guest
daim dubbel.
Avatar
#8 • • Edited Vet-this Guest

(yleistys: )Suomalainen ei osaa maksaa laadusta tai erikoisista ratkaisuista. Monet tuntuvat itkevän, kun ei niitä kivoja vaatteita löydy mistään ja sitten kun sellainen löytyy ja hintalappu ei olekaan sitä h&m tasoa, niin alkaa julmettu valitus kun on niin kallista ja on niin köyhä ja blaa blaa blaa .... Luulisi, että tyhmempikin tajuaa, että kangas, suunnittelu ja työ maksaa varsinkin kun sitä klubivaatetta ei aina ole tehty niillä 7v käsillä.

Jos ihmiset tässä maassa olisivat _oikeasti_ valmiita maksamaan laadukkaista ja/tai erikoisista miesten housuista 100-170 euroa ja miesten (t)paidoista 50-100 euroa, niin voisin vaikka itse alkaa tuomaan tavaraa maahan ....



Joo, olen ihan samaa mieltä. Joskus kuulee VaNu tovereilta hyväntahtoista vinoilua tyyliin: "Mikäs vassari sä oot kun pukeudut 150 euron housuihin ja 50 euron t-paitoihin? ;)"

Läpänheitto loppuu yleensä siihen, kun mainitsen omien vaatteideni olevan useimmiten 100% kotimaisia 100% käsityötä ja kysyn perään, että minkäs ylikansallisen vaatefirman lapsityöläiset AK47 otsalla on valmistaneet sun vaatteet? :p

:D :D :D

Mutta vakavasti, suomeen saisi kyllä tulla joku uusi hyvä vaatekauppa joka kokoaisi suomalaisten lahjakkaiden klubivaatesuunnittelijoiden mallistoja saman katon alle ja tilaisi vaatteita + kenkiä myös ulkomailta.

Terveisin
Avatar
#9 • • Taedium Guest
Kirppareilta löytää yleensä kaikkein siisteimmät vaatteet. Toki löytää muualtakin. Viimeisimmän neuleeni ostin sattumalta. En tiedä mikä liike, mutta odotin kaveria ja aikaa oli runsaat 5 minuuttia. Kävelin lähimpään liikkeeseen ja kokeilin ensimmäistä käteeni tarttuvaa neuletta. Se oli juuri täsmälleen sellainen, mitä olin suunitellut ostavanikin. Sattuma korjasi satoaan.

Fattan housuja ja paitoja oon käyttäny myös. Kämppääni oon sisustanut työmaa kartioilla, lampuilla ja heijastimilla. Eli siihen sopivaa vaatetusta suosin. Seuraava vaatekauppa, johon menen on Dublinissa sijaitseva Snickersin myymälä.
Avatar
#10 • • Edited Funkatronik Guest
Itseänikin kyllä ihmetyttää miksi kaupoista ei löydy kuin ruskeita, valkoisia, harmaita ja mustia miesten vaatteita, perusratkaisuilla toteutettuina. Tokihan tuo vastaa suomalaista perusmakua, mutta luulisi muunkinlaisille vaatteille löytyvän ostajia kun tuosta miesten vaatteiden puutteesta puhutaan nykyään vähän joka puolella.

Tilanne toki on parantunut muutamassa vuodessa aika paljon. Ainakin Helsingistä löytää penkomalla jo ihan kivoja vaatekertoja. Kompromisseja pitää toki vieläkin tehdä, mutta ei se minua niin haittaa kun normaalisti pukeudun lähinnä likaisiin teinigansterivaatteisiin. Ikää tosin alkaa jo olla sen verran että pitänee siirtyä jossain välissä vähän "aikuisemmalle" linjalle. Pitäisi vaan jostain saada kunnon tulonlähde, tuollaiset perustyylikkäät kauluspaidat sun muut maksavat aika reippaasti paljon enemmän kuin t-paidat ja farkut.
Avatar
#11 • • JimmyD Guest




Joo, olen ihan samaa mieltä. Joskus kuulee VaNu tovereilta hyväntahtoista vinoilua tyyliin: "Mikäs vassari sä oot kun pukeudut 150 euron housuihin ja 50 euron t-paitoihin? ;)"



Niinpä niin vettis mikäs porvari sä oot häh?? kunnon kroisoshan sä oot ku sä tollaseen kulutushysteeriaan mukaan meet, mut toistaalta voithan sä mennä vaikk klubeille vanu hupparis ;) huh sen ku näkis.
Mut mä oon tästä vaatejutusta sitä mieltä et ei ne klubivaatteet tee kenestäkään persoonallista ihmistä ku jokatoisella on kiksukarvaa ja megabuutseja kaikki kopioivat toisiaan. Mutta kukin tavallaan ja tyylillään mulle se on ihan sama en enään jaksa sillä tavalla paneutua kyseiseen asiaan kun kuitenki musiikkia menen kuuntelemaan en POUSAILEMAAN :) peace
Avatar
#12 • • Quu Guest
Vassarithan ostaa ruokansakkin kirpputoreilta. ;)

Aivan niin kuin hipit ja humanistitkin. :p


Ps. Älkää pliide ottako tosissanne.
Avatar
#13 • • nuclearfish Guest
Olen tullut tulokseen että parhaat gearit saa ompelukoneella. Ei kaikkia, mutta kiksutavarat.. Jos äiti ei opettanut, niin kysy tyttöystävää, en tosin väitä etteivät pojat osaisi ommella luonnostaan, vaan harjoituksen puutteesta..

Olisi kai helppoa, mutta kun aika ei riitä. Ehkä koulun sijaan alkaisinkin tehdä omaa vaatemallistoani.. Jos joku tuntee tarinan kuninkaan uusista vaatteista. Alan valmistaa pelkästään merkkejä, joita voi sitten nitoa ihoon kiinni aina aamuisin. Yksi rintaan, yksi pakaraan, yksi nilkkaan ja yksi otsaan. Ja ne jotka pitää alusvaatteita bileissä on lamereitä..
Avatar
#14 • • Bikku Guest
Mä ite ainakin haluisin tehä ite kaikki vaatteet mitä nyt tulee käytettyä, mutta onneksi käytössä on aina ihanat mummot jotka tekevät melkein mitä pyydän ;)
Tällä hetkellä toinen mummo tekee mulle tosi leveelahkeiset ja löysät housut :)(:
Ite löydän joskus tosi hyviä, ja mielestäni myös aika kestäviäkin housuja vedomodasta/onlystä.
Paitoja tykkään ostella bäkkäristä, mutkun oikeesti en ole mikään rikas, niin en tykkää ostella kerran vuodessa yhtiä housuja ja paitaa. Esim. housut n. 70-100e ja paita n. 20-60e
Eiei, oikeesti jos mulla olis enemmän rahaa niin tottakai ostaisin, mutkun ei sitä vaan satu noinvaan löytymään. Mielummin tyydyn "ihan kivoihin" vaatteisiin, kun "vitun hienoihin"
Ehkä joskus vielä säästän, otan itteäni niskasta kiinni ja menen ostamaan ne mun kauan himoitsemat housut ;) :P
Avatar
#15 • • Mrrshan Guest
Ajattelin hankkia ensimmäistä kertaa jonkun bilevaatekappaleen. Katsoin space tribe clothingin t-paitoja, sitten huomasin että postituskulut ovat 35$. :eek:
Avatar
#16 • • diezel Guest


haittana vaan on, että suomen surkea vaatevalikoima pätee myös aika hyvin kangaskauppoihin, eli suomesta ei niitä erikoisimpia juttuja onnistu löytämään vaikka mitä tekisi :(



Very true... jotenkin tuntuu ettei kangasta ees löydy mistään... :(
ja tietty omalla kohdalla laiskuus on iskeny vaatepuoleen kyl totaalisesti.. yhtä hametta on pitäny tehdä jo aikoja.. ehkä vois opetella saumuriakin käytämään ja yrittää jotain paitaa tehdäkin.. onneks Suomessa saa halvallakin teetettyä kamaa vaikka omista piirroksista.. :)


Mutta vakavasti, suomeen saisi kyllä tulla joku uusi hyvä vaatekauppa joka kokoaisi suomalaisten lahjakkaiden klubivaatesuunnittelijoiden mallistoja saman katon alle ja tilaisi vaatteita + kenkiä myös ulkomailta.



eiköhän ole toi rahakysymys... ei porukka kumminkaan varmaan kovin paljoa ja erikoisia vaatteita Suomesta ostele.. esim. kalliimpien NewRockien myyntiä Suomessa voi pitää jo kulttuuritekona, mutta kun todellisuuskin on että pikkasen halvemmalla samat kengät voi tilata Briteistä vaikka ja käydä sovittamassa niitä Suomessa.. sama ei tietty päde vaikka hienoihin 50 euron paitoihin, joissa nyt ei ole niin väliä hinnalla..

Kurt Veith:in kamoja ois kiva saada Suomeen ... :D tai ihan mitä vaan oikeestaan alemmasta linkistä..

http://www.planetrapido.com/carnal/sextravaganzas/%20rubberball/fetish_fashion/kurt_veith.htm

http://www.planetrapido.com/carnal/sextravaganzas/rubberball/fetish_fashion.htm

mut eipä noita varsinaisesti hyllyssä taida olla missään..

ja eihän Suomessakaan hengaa näin cooleja eläkeikäsiä pappoja muutaminen satoinen naama ja munaläväreineen :p

http://www.ix.nu/swedfetish/b_bilder/021005.09.JPG

muutenkin cyber/goth-kaman saamiseksi ainoa mahdollisuus on joko teetättää tai tilata ulkomailta.. Suomesta tuskin tulee vuosiin mitään kivaa saamaan.. ilman törkeitä välistävetoja ainakaan..
Avatar
#17 • • xybo Guest


Mistäs jengi nykyään ostelee vaatteitaan? Edesmennyt



h&m:stä halpis t-paitoja (mustia)
ja vaikka jack&jonesista mustat housut.
noita kun ostaa kumpiakin kasan niin
ei tartte käydä ostelee moneen vuoteen.
suht halpaa ja päällä ihan mukavia.

toimii tapahtumaan kuin tapahtumaan,
eikä koskaan tartte seurata mitään muotia.
teknokulttuurissa on kuitenkin 100% kyse
musiikista.

-- xybo
Avatar
#18 • • yana Guest




http://www.kesydesign.com toimii vielä varmaan tänään iltaselle saakka ennenkuin menee remppaan.



miks ihmeessä muuten site pitää laittaa kiinni sen ajan kun se on "rempassa"

jonkun fyysisen paikan tajuas mut ....

nimim. mikään ei ärsytä enemmän kuin turhaan kiinni olevat webisivut
Avatar
#19 • • Jone Guest




miks ihmeessä muuten site pitää laittaa kiinni sen ajan kun se on "rempassa"

jonkun fyysisen paikan tajuas mut ....

nimim. mikään ei ärsytä enemmän kuin turhaan kiinni olevat webisivut



Tässä tapauksessa Empun pyynnöstä koska tällä hetkellä ilmeisesti jouduttaisiin myymään melko lailla ei oota. Yleisesti ottaen en itsekään käsitä moista, koska se ei juuri palvele ketään.
Avatar
#20 • • Taedium Guest


Ehkä koulun sijaan alkaisinkin tehdä omaa vaatemallistoani..

Lue vestonomiksi.


Ja ne jotka pitää alusvaatteita bileissä on lamereitä..

Bokserit tai kommando. Aina.


noita kun ostaa kumpiakin kasan niin

Kätevää on, kun on n+1 samanlaista sukkaa, niin ei tarvi miettiä mikä onkaan tämän pari.


myymään melko lailla ei oota.

Niin, sillä nykytekniikalla ei saa tehtyä sivua, jossa olisi tuotteet, sekä teksti: "Sivujen uudistamisen ajan osto ei ole mahdollista netin kautta."