Teknottaako?

19 posts, 1 page, 3,371 views

Avatar
#1 • • Lunatica Guest
Oma vastaus: KYLLÄ! Täs vaan tuli mieleen et oliko Technetiumit vuoden "ainoat" isommat kolinapileet??? Täs brousannu läpi vähän noit bilerintaman uutisia eikä silmiin oo sattunu juurikaan kovin montaa tekno-tapahtumaa..:( Ja jos onkin, ni missannu ne tietysti. Tietty on aika paljon mahd. että oon sokeuden huippu ja silleen mut...Propseja Valo-illoille kumminkin, joissa soitetaan hivenen uniikimpaa matskua (vertaan siis niitä bileitä joissa oon käynyt) ja tällaisia tapahtumia sais olla enemmänkin. Ei kai vaan tekno menetä otettaan pikku hiljaa..?:eek: Or is it just my imagination playing games with me, huh? UV:ksi RE-Techikset... *toivoo santaklaussilta*:008:
Avatar
#2 • • Toma Guest
Älä sano että onnistuit missaamaan ehkä tämän vuoden parhaan
teknosetin loistavissa bileissä Viruksessa eilen?
Avatar
#3 • • Jukka I Guest


Täs brousannu läpi vähän noit bilerintaman uutisia eikä silmiin oo sattunu juurikaan kovin montaa tekno-tapahtumaa..:(



Olen ikäväkseni pannut merkille ihan saman jutun. Ja vielä vaikeampaa on löytää teknobileitä, joissa tekno ei tarkoita pelkkää pesukoneräimettä. Toinen häiritsevä tekijä on elektron huomattava osuus teknobileissä ;)

Ne harvat bileet, joissa itse olen vuoden mittaan käynyt, ovat kyllä olleet tunnelmaltaan mainioita (=melko pieniä) ja erinomaisesti järjestettyjä. Technetiumin jätin megapileenä tietoisesti väliin.

Unelmabileet: 9 tuntia detroit-teknoa VR-makasiineilla, reilusti klassikoita, Tresoria ja UR:ää, ei ainoatakaan schranz-rallia koko iltana. Tollasista pippaloista maksaisin kevyesti 20e. :004:
Avatar
#4 • • Lunatica Guest


Älä sano että onnistuit missaamaan ehkä tämän vuoden parhaan
teknosetin loistavissa bileissä Viruksessa eilen?





Ikävä kyllä näin pääsi käymään kun oli toisenlaiset partyt menossa..:007: Olisin muuten ryöminyt sinnepäin..
Avatar
#5 • • Lunatica Guest




Olen ikäväkseni pannut merkille ihan saman jutun. Ja vielä vaikeampaa on löytää teknobileitä, joissa tekno ei tarkoita pelkkää pesukoneräimettä. Toinen häiritsevä tekijä on elektron huomattava osuus teknobileissä ;)

Ne harvat bileet, joissa itse olen vuoden mittaan käynyt, ovat kyllä olleet tunnelmaltaan mainioita (=melko pieniä) ja erinomaisesti järjestettyjä. Technetiumin jätin megapileenä tietoisesti väliin.

Unelmabileet: 9 tuntia detroit-teknoa VR-makasiineilla, reilusti klassikoita, Tresoria ja UR:ää, ei ainoatakaan schranz-rallia koko iltana. Tollasista pippaloista maksaisin kevyesti 20e. :004:




Niin elektroa on kyllä kuultu kans teknotuksen keskelt ain silloin tällöin, ei elektrossakaan vikaa ole, mut keskittyisin mieluiten ihan siihen mistä on puutetta :) Hyvistä bileistä maksaa kyllä sievoisenkin summan tosiaan. Mun unelmapileissä olisi esim. syvä teknolle, monolle jne jne eri areenansa, voisi viearilla jokaisessa kuntonsa ja fiiliksiensä mukaan..:004:
Avatar
#6 • • Jay Logic Guest


Toinen häiritsevä tekijä on elektron huomattava osuus teknobileissä



Kerroppa jotain esimerkkejä milloin elektroveivaajat ovat häirinneet teknobileitäsi.

Kyl luulisi että strictly tekno -henkilöt sietäisivät elektroa varsin hyvin. Vai sekoitatkohan sen pietarin soittaman musan elektroon ;)
Avatar
#7 • • Edited dixoff Guest




Toinen häiritsevä tekijä on elektron huomattava osuus teknobileissä

Unelmabileet: 9 tuntia detroit-teknoa VR-makasiineilla, reilusti klassikoita, Tresoria ja UR:ää



Minusta nuo kaksi lausetta sulkevat toisensa pois aika tehokkaasti. Detroit-teknoon kun ovat aina kuuluneet oleellisena osana elektroelementit, ja UR:n tuotannosta, niin vanhasta kuin uudestakin, löytyy reilusti elektroa.

edit:
Schrantzista lähes samaa mieltä. Itseäni kyseisessä tyylissä häiritsee, että setit menevät helposti siihen, että mitään progressiota ei setin aikana tapahdu, ja hyvin äkkiä tulee fiilis, että eikö se biisi vaihdu koskaan.
Avatar
#8 • • xybo Guest
Schranzissa häiritsee oikeastaan vaan "suoran biitin"
puute.. se homo fuusiojazz kuvio pilaa kieltämättä
suurimman osan siitä kamasta. Kaipaisin
enemmän suoraa pauke teknoa..
sellasta vanhempaa.. mutt ei mitään detroit löysäilyä.

Fiilistely ei yksinkertaisesti toimi teknossa. Elektro
nyt on/oli niin kova hitti vielä vähän aikaa sitten
että siltä ei voi välttyä ;)

-- xybo
Avatar
#9 • • Quu Guest



Unelmabileet: 9 tuntia detroit-teknoa VR-makasiineilla, reilusti klassikoita, Tresoria ja UR:ää, ei ainoatakaan schranz-rallia koko iltana. Tollasista pippaloista maksaisin kevyesti 20e. :004:



Vaikka teknon suuri ystävä olenkin, en jaksaisi kuunnella yhdeksää tuntia pelkkää teknoa. Technetiumin main-eventin jälkeenkin olin aika kyllästetty. En voisi ajatellakkaan lähteväni mihinkään "I Love Techno" -tapahtumaan.

Ideaalinen tapahtuma mielestäni sisältäisi homoilua, nenänkaivuuta, pesukonetta, kolinaa, viriviritööttööttiä ja vähän piipaa-rikkobiittiä sopivissa mittasuhteissa.

Ja ÅBS! Nämä olivat omia mielipiteitäni.
Esa

Posts: 947

#10 • • Esa


Täs brousannu läpi vähän noit bilerintaman uutisia eikä silmiin oo sattunu juurikaan kovin montaa tekno-tapahtumaa..



Teknompia bileitä ei Helsingissä tosiaan paljoa ole, mutta onko niitä koskaan ollut? Toisaalta jos tätä mitataan "isonimien" vierailuilla niin lähimmän vuoden sisään täällä ollaan nähty ainakin Mills, Surgeon, Beyer, May, Landstrumm ja Liebing. (Ketä unohtui?) Pienen porukan sisäpiiribileistä, joita osa porukasta suosii, taasen ei ole tapana huudella niin kovaan ääneen, että niitä pystyisi helposti tilastoimaan..


vielä vaikeampaa on löytää teknobileitä, joissa tekno ei tarkoita pelkkää pesukoneräimettä.



Jaa-a.. Minun mielestäni Helsingin teknotarjonta on melko tasapuolista niin pesukone- kuin 'käsipesu'puolellakin. Toisaalta, kuten mainittua, tarjontaa ei ole liikaa.


Unelmabileet: 9 tuntia detroit-teknoa VR-makasiineilla, reilusti klassikoita, Tresoria ja UR:ää, ei ainoatakaan schranz-rallia koko iltana. Tollasista pippaloista maksaisin kevyesti 20e. :004:



VR-Makasiinien isolla puolella ei kovin minimaalisia teknokekkereitä (<<500 hlö) kannata pitää, tai no harvemmalla on rahkeita, syystä että ihmiset dokaavat näissä bileissä suhteellisen vähän ja baarin korkea myyntitakuu tulee vastaan. Esim. 20e maksaviin ei-juurikaan-mainostettuihin tai muutoin kovin minimalistisiin bileisiin Makasiineille saisi kai 50 henkeä tulemaan = reilusti peppunettoa järjestäjälle.


En voisi ajatellakkaan lähteväni mihinkään "I Love Techno" -tapahtumaan.



Kerran käyneenä, ILT:n bileteknoa laidasta toiseen + älytön fiilis kiinnostaisi kyllä uudemmankin kerran. :)
Avatar
#11 • • dixoff Guest




Vaikka teknon suuri ystävä olenkin, en jaksaisi kuunnella yhdeksää tuntia pelkkää teknoa. Technetiumin main-eventin jälkeenkin olin aika kyllästetty. En voisi ajatellakkaan lähteväni mihinkään "I Love Techno" -tapahtumaan.



No tekno nyt on aika laaja käsite. Tekno-nimellä kutsutaan aika monenlaista musiikkia, ja siitä löytyy artisteja, levyjä, ja labeleita, jotka keskittyvät teknon trancempaan, housempaan, elektrompaan, polkampaan jne. laitaan. Vastaavasti noista kaikista tyyleistä löytyvät teknovaikutteisemmat osionsa. Raja ei ole kovin tarkka, ja jos ihan puristisesta teknopaukkeesta liikutaan mainituille harmaille alueille, uskallan väittää, että sopivasti tarjoiltuna siitä riittää useampaankin musiikkimakuun. Näin ollen, jos joku sanoo soittavansa teknoa, se ei vielä kerro paljon muuta kuin että jotain jumputusta todennäköisesti on valikoimassa.
Avatar
#12 • • Boot Guest
Mua häiritsee eniten teknopiirin sisällä vallitseva jakautuneisuus eri tyylien välillä.

-Kaikkihan me samassa veneessä ollaan-
Avatar
#13 • • Jukka I Guest




Kerroppa jotain esimerkkejä milloin elektroveivaajat ovat häirinneet teknobileitäsi.

Kyl luulisi että strictly tekno -henkilöt sietäisivät elektroa varsin hyvin. Vai sekoitatkohan sen pietarin soittaman musan elektroon ;)



Strictly tekno -ihmiseksi en itseäni koe. Aika harvassa oikeastaan ovat ne konemusiikin alalajit, jotka eivät millään tasolla kolahda. Elektro, siinä määrin kun olen siihen tutustunut, ei kuitenkaan erityisemmin uppoa. Esimerkiksi tuolla Virus-tapahtumassa Imatran Voiman live oli ihan ok kuuntelusetti, mutta tanssittavaksi liian yksiulotteista imho. IVO:a seurannut Carson Plug jatkoi rikotulla biitillä ensimmäiset 20 min, mikä ei myöskään sytyttänyt. Kun tämän jälkeen siirryttiin tasabiittiin, niin omalla kohdalla ero oli kuin yöllä ja päivällä.

Puhtaita makuasioitahan nämä tietysti ovat. DJ Slonin esitys taannoin Laboratorio-bileissä vastasi aika hyvin omaa teknomakuani. Erkon setit ovat myöskin olleet varsin mielenkiintoisia. Itse kaipaan juuri tuota Xybon kammoamaa "detroit-löysäilyä" ja fiilistelyä. :) Suora pauke uppoaa kyllä myös, niin kauan kun siinä tapahtuu jotain progressiota.


VR-Makasiinien isolla puolella ei kovin minimaalisia teknokekkereitä (<<500 hlö) kannata pitää, tai no harvemmalla on rahkeita, syystä että ihmiset dokaavat näissä bileissä suhteellisen vähän ja baarin korkea myyntitakuu tulee vastaan. Esim. 20e maksaviin ei-juurikaan-mainostettuihin tai muutoin kovin minimalistisiin bileisiin Makasiineille saisi kai 50 henkeä tulemaan = reilusti peppunettoa järjestäjälle.[/B]



Ymmärrän kyllä realiteetit. Tuo olikin ihan puhdas henk.koht., utopistinen toiveskenaario.
Avatar
#14 • • tampooni Guest
>Plug jatkoi rikotulla biitillä ensimmäiset 20 min, mikä ei
>myöskään sytyttänyt. Kun tämän jälkeen siirryttiin tasabiittiin,
>niin omalla kohdalla ero oli kuin yöllä ja päivällä.

Breikkirajoitteisen jorausvinkki: Ota tamppausrytmi virvelistä =)
Tamppaa! Tamppaa!

Ei siinä mitään, rakkautta kaikille ja lisää teknoa kansalle.
Ei armoa tukareille!
Avatar
#15 • • jUSSi Guest


Itse kaipaan juuri tuota Xybon kammoamaa "detroit-löysäilyä" ja fiilistelyä. :)



Olisit ollut perjantaina Kermassa, tarkemmin sanottuna Redrumissa, missä allekirjoittanut ja Paarma tarjoilivat nimenomaan detroit-teknoa ryyditettyinä muutamalla acid- ja oldskool-klassikolla ;)
Avatar
#16 • • Pete Input Guest




Olisit ollut perjantaina Kermassa, tarkemmin sanottuna Redrumissa, missä allekirjoittanut ja Paarma tarjoilivat nimenomaan detroit-teknoa ryyditettyinä muutamalla acid- ja oldskool-klassikolla ;)



Tämä kaksikko Turkuun keikalle...! :011:

Kuuleeko X-Rust? ... Kuuntelen... chzz... chzz... z... z... chzz... over & out...
Avatar
#17 • • jUSSi Guest




Tämä kaksikko Turkuun keikalle...! :011:

Kuuleeko X-Rust? ... Kuuntelen... chzz... chzz... z... z... chzz... over & out...



täältä hieman makua mitä menetitte :D
Avatar
#18 • • Edited Jukka I Guest


täältä hieman makua mitä menetitte :D



:007: x 1000
Avatar
#19 • • Quu Guest




No tekno nyt on aika laaja käsite. Tekno-nimellä kutsutaan aika monenlaista musiikkia, ja siitä löytyy artisteja, levyjä, ja labeleita, jotka keskittyvät teknon trancempaan, housempaan, elektrompaan, polkampaan jne. laitaan.



Tarkoitan teknoa. (laajanakin käsitteenä)