Haluaisitko kloonata itsesi?

42 posts, 3 pages, 6,804 views

#21 • • Ryvon DJ Guest
Olen parin viime päivän aikana yhä enemmän lumoutunut tästä klooni-ajatuksesta, se olisi niin siistiä!!!

Kun ajattelee niinkin yksinkertaista tapahtumaa, että näkisi oman klooninsa tulevan vastaan talvisella tiellä, niin siinä olisi samalla jotain uskomattoman surrealistista ja kuitenkin äärettömän todellista...
Itsensä kanssa puhuminen voisi kanssa olla kokemus sinänsä, olen miettinyt voisiko se olla tuskallista koska kumpikin tavallaan tietäisi mitä toinen mahtaa melko tarkkaan ajatella, ja koettaisi näin sovittaa repliikkejään johonkin muotoon, tai sitten dialogi voisi olla hedelmällistä ja yhteisymmärys voisi löytyä erittäin helposti.

Ja jos tekisi jotain yhteisprojektia kloonin kanssa, voisi itse mennä raskaan urakan jälkeen nukkumaan, ja hän jatkaisi siitä mihin itse jäi. Työn laatu tyydyttäisi varmasti kumpaakin ja olisi tasalaatuista, kun sen olisi tehnyt "sama mies".

Tulee mieleen ainakin yksi skenaario jossa klooni voisi kyllä sekoittaa arkipäivän aika pahasti, nimittäin jos henkilö kärsisi vaikka skitsofreniasta tai olisi muuten hullu, tällöin oman itsensä näkeminen kaupungilla kävelemässä ei varmasti auttaisi "todellisuudentajun" säilyttämisessä.
#22 • • Edited yana Guest

Mä kannatan sitä, että jokainen klooni hommaa oman tytön. Näin ois mahdollista saada neljältä erikseen ja hyvällä tuurilla kaikilta yhtä aikaa!

taitaa toi olla ihan mahdollista ilman kloonejakin :rolleyes:
#23 • • khatt Guest

Pistäis kloonit töihin ja menis itte huvittelemaan.
Armeijaa vuoroviikoin.

Sit kessu olis että "vittu tuolle jätkälle pitää opettaa joka viikko kaikki asiat uudestaan". Mut olisitko mikään poikkeus. eh eh, turha postaus
#24 • • ---[-]--- Guest
VOI TEITÄ PIKKU HYÖNTEISIÄ!

Luulis et näinkin isosta ja ajankohtaisesta aiheesta sais ees vähän asiallisempaa sisältöä keskusteluun. HÄVETKÄÄ!:p

P.S. Kannattaa muuten ziigata Erottamattomat- lehva. Siin ei oo niinkään kloonauksesta kysymys, mut identtiset kaksoset painaa kyl samaa hoitoa, et luulis maistuvan.:D
#25 • • Edited Taedium Guest

Uskon, että jokainen valintamme, jonka teemme elämämme aikana vaikuttaa omaan persoonaamme.

Totta. Ja oma persoonakin voi muuttua niinkin nopeasti, että sen huomaa itsekin.

edit:

Itsensä kanssa puhuminen voisi kanssa olla kokemus sinänsä, olen miettinyt voisiko se olla tuskallista koska kumpikin tavallaan tietäisi mitä toinen mahtaa melko tarkkaan ajatella, ja koettaisi näin sovittaa repliikkejään johonkin muotoon, tai sitten dialogi voisi olla hedelmällistä ja yhteisymmärys voisi löytyä erittäin helposti.

Erittäin hyvä pointti. Tästä aplodit oikein seisomaan nousten. *klaps klaps* (Duunikaverit kattoo kummissaan.)

Se mitä minä, ja itse asiassa eräs lakia opiskeleva kaverinikin tykkää välillä tehdä on osallistua keskusteluun omaa kantaansa vastaan. Tämä vain niissä tilanteissa, kun keskustelu on suullinen ja mahdollisuus korjaukseen on. Esmes täällä jos näin tekisi, se ylittäisi melko helposti valehtelun rajat. Mutta keskustelu omaa mielipidettä vastaan on erittäin hyvä tapa oppia uutta aiheesta, kun joutuu miettimään vastapuolen kantaa ja perustelemaan sen. Siinä saa monasti melko yllättäviäkin aseita oman kantansa puolesta. Tai sitten voi huomata, että oma kanta olikin väärä. Joka tapauksessa se laajentaa kuvaa aiheesta erittäin paljon ja monipuolisesti.

Kloonin kanssa väittely voisi nostaa tämän aivan uusiin sfääreihin.

Luulis et näinkin isosta ja ajankohtaisesta aiheesta sais ees vähän asiallisempaa sisältöä keskusteluun. HÄVETKÄÄ!:p

No hyvä, että sinä esimerkilläsi nostit keskustelun tasoa. Kiitos sinulle siitä. :p
#26 • • Salla Guest

VOI TEITÄ PIKKU HYÖNTEISIÄ!

Niin.. mutta oletusarvoisesti meistä kukaan ei tiedä tämän aihepiirin tieteellisiä asianhaaroja kokonaisuuksissaan, niin jos keskustelun taso ei sinun mielestäsi ole tarpeeksi korkea niin sehän on harmi.
#27 • • Bikku Guest
En varmaan hirveästi pitäis itteni kloonaamisesta, ajatus siitä että mun näkösiä ihmisiä ois mailmassa monta niin :mad:
Entäs sitten, jos kloonaa. niin kloonataanko myös ajatukset ja mieltymykset yms ?
Vai vaan ulkonäköä. :o ?
Mutta tosiaan, oman klooninsa kanssa puhuminen vois itseasiassa olla aika <3
Tosin, en tiedä oisko se sitten pelottava vai ahdistava vai iloinen kohtaaminen ?
Niinkun joku sano jo, että kummatkin tietäis tasan tarkkaan toistensa ajatukset ?
Mutta entäs sitten jos se klooni olisi vaan ulkonöllisesti klooni ?
Musta olis sinänsä hienoa jutella jonkun samannäköisen kanssa :)
mutta sitten myös ois hienoa katsella itseään. Katsoa mitä teen kaikissa arkipäiväsissä tilanteissa, miten käyttädyn, mitä sanon, miltä ääneni "oikeasti" kuulostaa, miltä "oikeasti" näytän. Nojoo. ois se kloonaaminen hienoa. mutta ei kiitos ;)
#28 • • MelliS Guest

Ongelmammehan johtuvat pääosin siitä, että kaikki olemme erilaisia. Eri uskonnot, tavat, kulttuurit, kasvonpiirteet, ihonväri, yms. yms. ovat juuri niitä, mitkä sitä kränää aiheuttaa.

Kyllä mä ainakin pidän ihmisistä jotka on erilaisia kuin mä. Yks aivan erilainen ihminen ku mä on mulle tod. rakas..

Kloonaamien edistää ihmiskunnan tuhoa: kaikille tulee sama heikkous esim. jotain tautia kohtaan ja sit se tauti pystyy leviämään ihan uskomattomalla tavalla. Lajien selviytyminenhän perustuu just siihen että ne eri perimänsä ansiosta pystyy sopeutumaan muuttuviin oloihin.

Ite preferoin normaalia tapaa lisääntyä - se on paljon hauskempi, vaikka ei ehken ihan yhtä tehokas..
#29 • • Ana-- Guest

Niin.. mutta oletusarvoisesti meistä kukaan ei tiedä tämän aihepiirin tieteellisiä asianhaaroja kokonaisuuksissaan, niin jos keskustelun taso ei sinun mielestäsi ole tarpeeksi korkea niin sehän on harmi.

... eli sensijaan että jutellaan aiheesta pinnallisesti, puhutaan
syvällisesti siitä, miten itse aiheesta keskustellaan pinnallisesti...
#30 • • ---[-]--- Guest

No hyvä, että sinä esimerkilläsi nostit keskustelun tasoa. Kiitos sinulle siitä. :p

:012:
#31 • • Taedium Guest

Kyllä mä ainakin pidän ihmisistä jotka on erilaisia kuin mä.

Jep, mutta tarkoitankin sitä, että islamilaisuutta henkeen ja vereen puolustava ei oikein tule Nokian pääjohtajan kanssa toimeen saunaillassa. Epäilisin. Jos koskaan olet kavahtanut jonkun ihmisen tapoja, olet jo sinällään syyllistynyt erotteluun. En nyt tarkoita sellaisia tapoja, joissa vaikka tapana on perjantain kunniaksi piestä vaimo ja juoda pari pulloa kossua, vaan esmes tapaa, jossa nainen kulkee 15m miehen takana ja huolehtii lapsista. Eikä tällä naisella ole oikeutta puhua kellekkään ilman miehen lupaa. Jokin tapa sinuakin kummastuttaa. Ja jotkut taasen eivät kestä nähdä näitä erilaisuuksia. Hyvänä esimerkkinä juurikin islamin maat, sekä USA. Kummatkin haluavat koko muun maailman omaan muottiinsa.

AUTS! Toi tais napsahtaa Sallan sormille aika pahasti.
#32 • • Ryvon DJ Guest
Mietin millainen ongelma olisi jos klooni pettäisi, tai itse pettäisi kloonia jossain asiassa? Olisiko se edes mahdollista? Itsensä pettämistä sekin olisi tietyllä tavalla, ei kuitenkaan itsepetos traditionaalisessa mielessä, koska klooni on kuitenkin "toinen" ja kuitenkin samalla "itse"... hmm?
Koetan kuvitella miltä tuntuisi saada tietää jos klooni olisi kusettanut meikäläistä jossain asiassa. Tietyllä tavalla se voisi tuntua petoksista pahimmalta, koska pettäjä on läheisin ihminen maailmassa, toisaalta siihen voisi suhtautua tietyllä ymmärtämyksellä, koska tietää että itse saattaisi kusettaa juuri tuolla tavalla, tietäisi että ei se kusettaja nyt NIIN paska tyyppi ole.

Täytyy nyt korostaa että en koskaan kuseta ihmisiä, etenkään bisneksissä, tulevat levyostajat huom!, en vie rahojanne :D

Hypoteettinen tilanne: rakastan levyjäni ERITTÄIN paljon. Jos siis kloonini tulisi joku päivä kotiini kun en olisi paikalla, ja veisi muutama sata lättyä kotiinsa kuunteluun, miten mahtaisin suhtautua asiaan? Paskiainen tulisi kotiini ja veisi levyjäni!!! Kaiken muun meikäläisen kodista voi viedä, TV:n, videot, stereot jne, ne on paskaa ja aina vois ostaa uusia, mutta EI levyjä!!!!

Tiedän että hän selittäisi meidän olevan samanlaisia, ja että tietäisin miten paljon hän rakastaa tiettyjä levyjä koska minäkin niitä rakastan, joten hänen oli vain PAKKO saada ne kuunteluun!

Tavallaan olisin helvetin närkästynyt ja vihainen, toisaalta taas ymmärtäisin kloonia, sillä saattaisin itsekin toimia samalla tavalla jos hänellä olisi jotain kovia lättyjä, ja tietty selittäisin asian samalla tavalla :D Ja tietäisin miten hän tosiaan arvostaisi niitä levyjä, niinkuin minäkin.
Toisaalta olen niin helvetin mustasukkainen ja huolehtivainen levyistäni, että voisin myös raivoissani piestä klooniani, kuka tietää?
Tosin itsensä lyöminen on erittäin vaikea dilemma, niinkuin Fight Clubin isäntä voi todistaa.
#33 • • Salla Guest

vaikka sitten näin :) kunhan jotain keskustellaan??? :003: :p :D
#34 • • Taedium Guest

Kaiken muun meikäläisen kodista voi viedä, TV:n, videot, stereot jne, ne on paskaa ja aina vois ostaa uusia, mutta EI levyjä!!!!

Tätä virkettä voisi joku käyttää hyväkseen... Jos niinku joutuu tilanteeseen, että joutuu oikeudelle perustelemaan...

"Herra Tuomari, en koskenut levyihin."
#35 • • pie Guest
En haluaisi kloonata itseäni, mutta geenimuunneltua safkaa voisin kyllä syödä.
#36 • • -=aave=- Guest

En haluaisi kloonata itseäni, mutta geenimuunneltua safkaa voisin kyllä syödä.

Ajattele, sithän suskin on mitä ihmeellisimpiä DNA-ketjuja. Ja pahimmassa tapauksessa ne liittyy sun omiin DNA-ketjuihin ja aiheuttaa geenimutaation.:D
#37 • • Sari* Guest
ajatus kiehtoo, mutta:
a) monta saria humalassa. ei kiitos.
b) maailma olis silti parempi paikka jos mua olis monta ja kaikki olis yhtä kovia sählämään ja hoitelemaan asioita.
c)haluisin että kun ne muut kloonit harrastaa seksiä ma vain tuntisin sen koska olen se oikea kappale; saisin meganautinnot.
d)ei silti kyllä, maailma ei ole valmis.
#38 • • Taedium Guest

Ja pahimmassa tapauksessa ne liittyy sun omiin DNA-ketjuihin ja aiheuttaa geenimutaation.:D

Jos ei enää luettas Marvelin sarjakuvia ennen nukkumaanmenoa, jooko? :003:
#39 • • Edited -=aave=- Guest

Jos ei enää luettas Marvelin sarjakuvia ennen nukkumaanmenoa, jooko? :003:

Viittaus edelliseen postiin:

Oikeastaan tätä asiaa tuli pähkäiltyä viikonloppuna aika hyvin.;)
#40 • • yana Guest

Ajattele, sithän suskin on mitä ihmeellisimpiä DNA-ketjuja. Ja pahimmassa tapauksessa ne liittyy sun omiin DNA-ketjuihin ja aiheuttaa geenimutaation.:D

ei siinä vois mennä ku parempaan suuntaan. tuntuu että mulla on puolet geeneistä muutenkin perunasta tjsp