Kuulokkeet MD-soittimeen

14 posts, 1 page, 3,017 views

Avatar
#1 • • Zeraf Guest
Kuulokkeista on toki jo keskusteltu mutta lähinnä vain studio- ja dj-luureista. Tartteis saada kannettavaan MD:seen jotkut hyvät kuulokkeet. Vaatimuksena on tietysti simpukkatiehyeisiin kantautuvan värähtelyn korkea laatu, mukavuus=ei saa alkaa puristamaan ainakaan alle kahdessa tunnissa, kestävyys, matala impedanssi, pieni kuljetustilavuus, hyvä ääneneristys taustameteliltä,...niin eikä mielelään mitkään hirveen kolhot, joku viehkeä ulkonäkö ei olisi pahitteeksi. Oon miettiny esim. näitä:

- AKG K240s
- Sennheiser HD 25 (kestävyys?)

Oonkohan täysin hakoteillä...?
Kokemuksia hyvistä tapauksista?

Kannattaako harkitakkaan mitään Dj-kuulokkeita? Ovat vaan niin hyvän näköisiä nämä :p:

[img]http://store1.yimg.com/I/topdjgear_1711_1393993[/img]
(Toi teknis menis kyl pieneen tilaan...;))
[img]http://store1.yimg.com/I/topdjgear_1709_5548560[/img]
......:o

No joo, siis kaikkee saa ehdotella paitsi tommosia---->

k1000.gif

...pätemisen tarve ei ole kasvanut vielä ihan tolle levelille. Alkaa olemaan jo jotain scientific-osastoa. :D
Avatar
#2 • • Timmy Guest
Tätä varmaan kannattaa purkaa sieltä, että kuinka paljon rahaa on käytettävissä niihin kuulokkeisiin. Jos hankkii hyvät luurit niin tokihan niille on myös muuta käyttöä kuin pelkkä md-kuuntelu, jolloin on huomattavasti perustellumpaa sijoittaa niihin vähän enemmän rahaa. Jos taas aikoo käyttää niitä pelkästään md-kuunteluun, niin hieman noita sennheisereitä halvemmillakin pärjää varmasti.

Mut noita senkkuja suosittelen kyllä erittäin lämpimästi. Sopivat niin studio-, dj-, kuin normaaliin kuuntelukäyttöönkin erinomaisesti.
Avatar
#3 • • Quu Guest



Mut noita senkkuja suosittelen kyllä erittäin lämpimästi. Sopivat niin studio-, dj-, kuin normaaliin kuuntelukäyttöönkin erinomaisesti.



Taas tarkennusta:

Kyseessä ovat siis senkkujen HD-25-1 kuulokkeet, eikä HD-25-SP.
Avatar
#4 • • Edited Zeraf Guest
Tulishan niitä kuulokkeita käytettyä sitten tosiaan muuhunkin, kuten biisien tekoon. Iskä on jo pitemmän aikaa kyselly Beyerdynamics DT-880:nsä perään jotka ryöväsin joskus kotoa. Kai ne pitäis palauttaa pikkuhiljaa oikealle omistajalleen :(. Hyvä kun muuten edes synan vahvari riitti pyörittään noita. :D Rahaa on käytettävissä opintotuen verran että kun jaksaa vielä vähän aikaa pitää ravintoympyrän makarooni+Felix-linjalla niin rahaa on vaikka mihin... Itseasiassa homma alkaa kallistua pahasti tuonne Pioneer HDJ 1000:sen suuntaan kun olen tässä muutaman tunnin nettiä selannu. Kyllä sitä on jo sen verran ylistetty ja spesifikaatiot on aika omaa luokkaansa:

Type: Tightly closed dynamic headphones
Frequency Range: 5, to 30,000 Hz
Impedance: 40 Ohm
Maximum Input: 3,500 mW
Output Sound Level: 107 dB/mW
Unit Type: 50 mm dome
Plug: 3.5 mm 3P mini plug (gold-plated)
Weight: 9.5 oz (excluding cord)
Accessories: 06.3 mm 3P Plug adapter with screw & carrying bag
Connection cord: 3.94 ft long single coiled cable (about .84 ft when straight)

Lisätietoa: http://www.djmart.com/pionhdprofhe.html


Tosi alhanen impedanssi (rulettaa MD:ssä) ja taajuusalue aika sairaan laaja! Mistä kuulokkeista löytyy yhtä laaja? Ei heti löytynyt...vaikkei leveä taajuusalue nyt mikään laadun tae välttämättä ole.


Vielä kun sais tosta tekstistä jonkun käsityksen.... löytyykö saksankielentaitoisia? Teksti on siis otsikolla [ Pioneer HDJ 1000 vs. Sennheiser HD 25 ]---> http://www.dj-corner.de/hdj1000vshd25test.html

Kumpi voitti? :D
Avatar
#5 • • Jukka I Guest


Kyseessä ovat siis senkkujen HD-25-1 kuulokkeet, eikä HD-25-SP.



Ostin mp3-soittimen kaveriksi HD-25-SP:t, joihin olen ollut erittäin tyytyväinen. Vaimentavat hyvin ulkopuolista melua, ovat kevyet ja mukavat pitää päässä. Toistavat tarkasti ja riittävän matalalta. Toi vaimennus on ehkä niitä tärkeimpiä juttuja, varsinkin julkisissa kulkuvälineissä kuunneltaessa.

Jos raha ei ole ongelma niin HD-25-1 lienee varma valinta, mutta SP-malleillakin olen tähän asti hyvin pärjännyt.
Avatar
#6 • • Phist Guest


Vielä kun sais tosta tekstistä jonkun käsityksen.... löytyykö saksankielentaitoisia? Teksti on siis otsikolla [ Pioneer HDJ 1000 vs. Sennheiser HD 25 ]---> http://www.dj-corner.de/hdj1000vshd25test.html

Kumpi voitti? :D


tasapeli. oli kuulemma täysin makuasia, että kummat valitsee, koska kummatkin on ihan samalla tasolla.
Avatar
#7 • • Zeraf Guest
No Pioneerit olis ainakin 50USD halvemmat kuin Sennheisserit...
Avatar
#8 • • Ezzy Guest




Ostin mp3-soittimen kaveriksi HD-25-SP:t, joihin olen ollut erittäin tyytyväinen. Vaimentavat hyvin ulkopuolista melua, ovat kevyet ja mukavat pitää päässä. Toistavat tarkasti ja riittävän matalalta. Toi vaimennus on ehkä niitä tärkeimpiä juttuja, varsinkin julkisissa kulkuvälineissä kuunneltaessa.

Jos raha ei ole ongelma niin HD-25-1 lienee varma valinta, mutta SP-malleillakin olen tähän asti hyvin pärjännyt.



1½v samoilla luureilla pärjännyt ja ihan jokapäiväisessä käytössä olleet. ja lisäksi DJ-käytössä. mainiot luurit.
Avatar
#9 • • Pete Input Guest
Sun tapauksessa vois käydä noi Sony:n 500:set.
Stockmann myy noita 99 euron hintaan...
Avatar
#11 • • Pete Input Guest



Njoo, ei ole vielä nuo hirveesti vakuuttanu ainakaan arvosteluiden perusteella



No, mä tarkoitinkin lähinnä hinta / laatu - suhdetta, jotta voisit syödä muutakin kuin makaroonia.
Ja sitäpaitsi... jätä noi arvostelut sikseen ja testaa itse.
Caro²

Posts: 5,301

#12 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Jos haluaa kevyt ja kohtuullisen laadukkaat pienet kuulokkeet, ni sitten voisin suositella Koss Porta Pro luureja.. Niissä on alapää toisto melkosen tuhti, yläpää on hiukan sumea (verrattuna sennheisereihin), mutta laadultaan Kossit pesee varmasti monet muut. Malli on ollu markkinoilla muistaakseni 17vuotta :D

Maksaa joku 100euroa, ja niissä on ikuinen takuu.
Avatar
#13 • • Zeraf Guest
Joo pikkuveljellä on jokkut tommoset Kossit, yhtä pykälää halvemmat, mutta tosi matalat ja tuhdit bassot niistä tosiaan lähti.
Avatar
#14 • • Secur Guest
Itse omistan nuo samat teknarit ja olen ollut tyytyväinen. menee hyvin kuunteluun, soittamiseen ja sopivat myös korvien lämmittäjäksi :D

muista en osaa sanoa kun en ole ikinä kokeillut.

ainoa huono puoli noissa teknareissa on että ovat hieman löystyneet ja tuo nahka tai mitä sitten onkaan kuuluu, mutta kaikkihan kuuluu joskus...