Raitojen määristä. Mull on yksi biisi jossa on 16 lauluraitaa. Toisessa on 22 rumpuraitaa. Helposti noita kertyy kymmeniä.
330 posts, 17 pages, 76,311 views
Käyttääkös kaikki nykyää liveä ku cubase- ja logic-threadeissa ei tapahu mitää? :D
Käyttääkös kaikki nykyää liveä ku cubase- ja logic-threadeissa ei tapahu mitää? :D
Ei. Sil välil ku tääl mittaillaan hepin pituutta Livellä ja tapellaan PC vs Mac, Logicilla työstetään jo uutta raitaa pihalle :hah:
Rumpuhin menee yleensä se 10. Riippuen paljon jaksaa kolkuttimia kilkuttimia ripotella biisiin:) Parhaimillaan 20.
Sanotaan et aika paljon monokanavia tulee käytettyä josta teen stereoraidan. Eli mainitsemani 50 kanavaa olisi vaan normi 25 stereokanavaa! Joitakin liideja ja padeja tulee nauhoitettu monona, josta tehdään tuplaus=saat stereoraida joka pannataan oikealle ja vasemalle sekä efektoidaan snadisti eritavalla kun toinen sekä lopuksi ajetaan mahdollisesti vielä samaan grouppiin. Jo tähän siis tarvitaan kolme kanavaa! ja padisaundeja voi olla kolme päällekkäin joten siihen menis jo 9kanavaa.
Padit vievät eniten kanavia, jos käyttäis laulua niin laulu, tai joku kitara esimerkiksi. Myös pianoon saa yllättävän montaa raitaa uppoamaan jos ruvetaan oikein kunnol hifistelemaan.
Sit on tietysti noit trikkerikanavia abaut 10-15 jotka toimivat sidechain trikkerinä bassoille, padeille, efekteill jne.
Erilaiset efektit, humahutukset, pamaukset, dilayt, sweepit vievät kans 10-15 raitaa.
Et kyl noit saa uppoamaan;) Turhaa kait kanavis on säästellä jos kerran loputtomasti niitä tarjotaan. Arranges helpoittaa huomattavasti työskentelyä. Et joudu niin paljon automaatiolla kikkailemaan jos vaikka breikdownis haluat et liidiin tulee vitusti kaikua, teet vaan tuplauksen ja lisäät breakdownliidiin vitusti kaikua joka sitten pärähtää breakdownis soimaan. Ei tarvii ohjelmoitaa kaikuplugarin "ON" nappia automaatiolla aktiiviseksi.
Mikserinäkymä sitävastoin muuttuu aika kirjavaksi, siksi toivoisin et kanavia voisi groupata:)
luin pitkästä aikaa tylsistyneenä tätä osiota plattarilta ja hyvä jeesus sentään miten luin monttu auki tätä. mulle riittää 8raitaa ihan hyvin kaikelle. mut joo. mun musiikki nyt onkin mitä on..
mulle riittää 2, vasen ja oikea.
gerry, mitä nightwishiä sä oikee kotona tuotat jos kanavia mukamas tarvitaan oikeesti noin paljon?
jokainen progesuhahdussweeppi omalle tuplakanavalle :P
MONOKSWAA!
Kato, kanavien määrä kertoo tietyissä piireissä sen kenellä on pisin pippeli :)
Mitä enemmän konetehoa pyörittämään 100+n kanavaa 100+n plugarilla sitä parempi biisi :D
Kato, kanavien määrä kertoo tietyissä piireissä sen kenellä on pisin pippeli :)
Mitä enemmän konetehoa pyörittämään 100+n kanavaa 100+n plugarilla sitä parempi biisi :D
Sä et pärjää mulle.
Hajoo.
Meesny markan pippelis kans
ei ne kanavat vaan se lopputulos