Nimenomaan, kuten Daniel mainitsi niin ainakin itselleni selkeämppi tapa lähestyä olisi joku cd soittimen tasoinen käyttismoodi.... Mut voihan ne duunata sellaisen vaik seuraavan versioon luopumatta tuosta;)
Mä taas en näe mitään järkeä siinä että Liveen ympättäis lisää "moodeja"...
Tällaisenaan se on riittävän passeli.
Dj softat on sitten erikseen, ei tästä tarvi tehdä enempää "normidj-softaa".
Liven idea on just se että voip keskittyä siihen bootlegien/remiksien jne tekoon jos haluu heittää enemmän dj tyylisen setin.
Ei tarvi miettiä sitä biitillään pysymistä.
Ehkä tranceen yms tyylisen kaman soitteluun ei tuollainen tyyli toimi että kaks, kolme biisiä soi päällekkäin ja kaikenmoisia pieniä looppeja seassa.
Ja efuilla voi tuoda lisäväriä juttuun.
Sitäpaitsi, lähes kaikki dj-softan biittaa ne biisit ihan miltein samallatavoin kuin live.
Jos nyt joutuu paria nappia enemmän painamaan...
Mä en oikein tajua mitä soittamisen fiilistä on painaa vaan pläytä ennen ku edellinen biisi loppuu tekemättä oikeastaan mitään... Mutta siis joo, kuten sanottiin kyse on kenties vaan erilaisesta lähestymistavasta. Soveltuu varmaan parhaiten juuri joittenkin radioskillsien ym. tekemiseen toooodella hyvin.
Lähestymistapa todellakin on toinen, jos haluaa enemmän oikeeta soittofiilistä voip ostaa ne teknarit tai cd-pyörittimet.
Playta sä samallatavoin painat niissä muissakin softissa ;)
Musatuottoon/ideoitten rakenteluun kuten oon jo monesti hehkuttanut se toimii edelleen kuten junan vessa, joten siitä ei oo nipottamista. Vitun yksinkertainen, looginen sekä taipuu käyttäjän mukaan (just kuten vaik logic) ja sitä juuri kaipaankin.
Kyllä.
Samaa mieltä olen, tuohon hommaan + paljon muuhunkin live on omiaan.
Kyllä mun mielestä tolla tuottaa hyvin koko biisin...
Ja wuhfi. siirry jo nykyaikaan;)
Jokainen tyylillään ;)
On niitä pelkän raudan ystäviäkin (minä ennen)
Nii.
Vielä siitä että liveen lisää moodeja.
Mun mielestä tärkeintä olis että Abletonin poppoo keskittyis tekemään vakaan ja bugittoman softan eikä ymppäis liikaa keskeneräistä juttua mukaan.
Toimivia efuja lisää (mm sidechain kompuraan) ja muuta hienosäätöä, kyllä sillä tullaan toimeen oikein hyvin...