Ableton Live

330 posts, 17 pages, 71,829 views

Avatar
#181 • • Loopy Guest

5.2:ssa ei taida olla tuplaprossutukea ollenkaan. Kutoseen ovat luvanneet


Juurikin näin. Mutta kuitenkin mua hämää se, että matalammalla prossuteholla juoksevat Intel Mäkit pyörittää samaista 5.2:sta jouhevammin.

Voiko mobiili- ja pöytäkoneprossuilla olla sittenkin noin paljon eroa?

Mut mä odottelen tota Live6:sta kyllä todella paljon.
Avatar
#182 • • gerry Guest
5:nen on muutenkin paskasti koodattu mäkille. Eiköhän kutosen myöden tilanne muutu kun mäk rintamal on paljon potentiaalisia asiakkaita.
Avatar
#183 • • jouni a Guest
Oon kuullu paljon hyvää tosta Abletonin Livestä, mutta omaa käyttökokemusta ei juurikaan ole.
Pakko myöntää, et tän topicin läpi luettuani, mielessä alko jo pyörimään pienoinen fiilis, et vois joskus olla ko. masiinaan käyttäjä ja omistaja.
:cool:


Millonkohan tota kutosta vois alkaa odotella julkastavaksi? Ei varmaan ihan hetkeen taida ilmestyä?
Avatar
#184 • • Loopy Guest

Oon kuullu paljon hyvää tosta Abletonin Livestä, mutta omaa käyttökokemusta ei juurikaan ole.
Pakko myöntää, et tän topicin läpi luettuani, mielessä alko jo pyörimään pienoinen fiilis, et vois joskus olla ko. masiinaan käyttäjä ja omistaja.


:) Hyvä valinta.



Millonkohan tota kutosta vois alkaa odotella julkastavaksi? Ei varmaan ihan hetkeen taida ilmestyä?

Releasea on luvattu Q3:ksi, eli ajanjaksolle heinä-syyskuu. En tiedä kuinka hyvin Abletonilla pysytään aikataulussa, mutta jos luottaa saksalaiseen järjestelmällisyyteen, niin eiköhän se syyskuun loppuun mennessä tule pihalle.

Vielähän ei edes tarkempia speksejä ole julkistettu, niitäkin odotetaan innolla.

Lataa toki sitä ennen ilmainen demo (Live 5) Abletonin sivulta. Versio on muuten täysi, mutta tallennus ja rendaaminen ei toimi. Kyllä tota kautta pääsee jyvälle siitä, että onko softa just se oikea sinulle :)

Live-softan mukana tulee näppärä sisäänrakennettu manuska, ja Info view -boksi jeesaa käyttöliittymän / muiden ominaisuuksien opettelussa.

Hus, testaamaan siitä!
Avatar
#185 • • dixoff Guest
Täytyy sanoa, että Abletonilla tuo getting started -puoli on hyvin hanskassa. Liven mukana tulevat tutorialit ja manuska kertovat hyvin yksityiskohtaisesti ja kädestä pitäen kuinka pääsee alkuun, ja Abletonin sivuilta löytyy lisää rautalankaa. Ne kun käy läpi, voi jo monissa tapauksissa välillä tuntea itsensä ihan Live-guruksi, koska aina löytyy kuitenkin paljon ihmisiä, jotka eivät edes sen vertaa jaksa nähdä vaivaa :D
Avatar
#186 • • R24 Guest

Iskut Tamperelaisiin mäkkiliikkeisiin jatkuu.


Tällä kertaa vuorossa Musta MacBook 2,0. Muistia se perinteinen 512Mb.

Prossutehot tommosta 37-40%.

Vähän oon pettynyt kyllä. Mut ei toikaan kehno ole.



Tuliterä 2.16ghz 2gb ram 17": 35-40%

Eli ei tippaakaan enemmän tehoa kun macbookissa :(

Mutta mitäs mitäs. Xbench taustalla rasittamaan prossua ja prosentit pyörii 27-30%

Kyllä sitä tehoa löytyy, mutta speedstepping rajoittaa tässä testissä.
Avatar
#187 • • Daniel Braun Guest
Pakko hehkutella & jaaritella lääbätilää mut joo...
Taas tuli jammailtua pari tuntia liven kanssa, ihan vaan insipiraation puutteen takia pelkkää jamittelua&looppien pyörittelyä.
Oikeesti toi on kyllä mainioin softa ikinä!
Ei hitto, miten oon voinnu pärjätä ilman... :)

Edelleenkin kyl kaipais sitä mahdollisuutta et kaks kotrolleria olis ohjaamassa tempoa, vois jopa käyttää dj seteissä lisänä tota liveä :)
Jos vaikka kutonen sitten tois tuon mahdollisuuden + side chain kompuran, kiitos...
Avatar
#188 • • Darude Guest
Daniel, soitat vinyyliä? (anteeksi tietämättömyyteni!)

Tasan 200% ottamatta kantaa siihen mitä kukin soittaa ja millä soittaa, mutta jos soittaa cd:illä, niin silloin ei ole juurikaan mitään ongelmaa soittaa settejä kera CDJ-tonnisten ja Ableton Liven. 97% biiseistä, joita saan kollegoilta ja joita ostan ovat tasan 1xx.00, joten Liven tempomätsääminen ei ole vaikeaa: Live-rojektin temmoksi vain cd-ltä soivan biisin tempo, painaa ykkösellä spacebaria (tai midi-nappulaa) niinkuin Tonnisen playta ja sitten painaa tietskalta nuolta ylöspäin (tai alas, tai vuorotellen) tempo "hailaitattuna", eli muuttaa tempoa hetkeksi seuraavaan lukemaan, jolloin saa biitistä kiinni. Cd:t (ainakin Tonniset oman kokemukseni mukaan) pitää temmon (lähestulkoon) vakiona, ja niiden pitchin 0,02 tarkkuus riittää mainiosti. Tiedän, että vaikeaa on cd:illäkin, jos tempo ei ole biisissä tasan .00, mutta itse tutustun biiseihin yleensä etukäteen hyvin ja merkkaan ylös mihinpäin heittää ja miten paljon, ja pyrin soittamaan pyöreitä lukuja tempomittarissa (eli jos biisin lukemat cd:llä 133,486, niin tiedän setissä sen nostaa 134:ään, pitch up n. 0,39 tai jotain). Olen silti samaa mieltä, että "nudge bpm" ja "change bpm" pitäs olla Livessä erikseen. Olishan Livessä se Tap-tempo, mutten ole sillä saanut tarpeeks hyviä tuloksia, olen todennut ton tasanumeroihin mätsäämisen toimivan paremmin itelläni.
Avatar
#189 • • gerry Guest
Koetahan Dannu pysyä nyt housuissasi;)


Sidechainin puuttuminen harmittaa minuakin:( Mut kokeiles
tätä. Se on ilmainen helppokäyttöinen softa johon itse oon ollu ihan tyytyväinen. Tosin välil toi herkästi alkaa säröyttää ääntä jos liian rankal kädel tuota veivaat.

Nyt läppis kainaloon ja puistoon duunaa chillouttia ku on niiin kaunis kesäpäivä :cool:
Avatar
#190 • • Daniel Braun Guest

Daniel, soitat vinyyliä? (anteeksi tietämättömyyteni!)


Vinyyliltä tulee 95% soitettua kaikki.
Helpoin olisi saada liveen oikeet bendit, tai edes kaks kontrolleria temmon muutokseen, vaikka liuku ja bend nupikka kiipparista...
Helpottais oloa kovasti :D

Gerry, en o nyt himassa, mutta toimiko toi macillä?
Avatar
#191 • • R24 Guest


Nyt läppis kainaloon ja puistoon duunaa chillouttia ku on niiin kaunis kesäpäivä :cool:



Mikäs tässä omenapuiden alla riippumatossa nyt kun Macbook Pron näyttö on tarpeeksi kirkas :cool: Joutuu vaan käyttää nappikuulokkeita, kun senkut ottaa liikaa kiinni tyynyyn.
Avatar
#192 • • Ryvon DJ Guest
Tota mietin eilen kun oli melko lämmin ilma, että miten hemmetin kuumaksi noi kannettavat oikeen tällasella kelillä lämpenee ulkona, jos on päällä vaikka 3 tuntia?!
Avatar
#193 • • R24 Guest
Tää 17" macbook pro menee muutenkin niin kuumaksi ettei pohjaan voi koskea. Ei tää nyt parissa tunnissa oo lämmenny sen enempää vaikka tähän paistaa osittain aurinko. Pidän kyllä tollasta secondskiniä pohjan alla ettei kone ala polttaa ihoa.
Avatar
#194 • • gerry Guest

Daniel, soitat vinyyliä? (anteeksi tietämättömyyteni!)


Vinyyliltä tulee 95% soitettua kaikki.
Helpoin olisi saada liveen oikeet bendit, tai edes kaks kontrolleria temmon muutokseen, vaikka liuku ja bend nupikka kiipparista...
Helpottais oloa kovasti :D

Gerry, en o nyt himassa, mutta toimiko toi macillä?




Sama mieltä olen kyl. Bendit peliin ni johan helpottaisi. Mutmut, sori, unohtin et käytät mäkkiä....:/ Toi on kyl vaan peeceelle:(

Ryvon DJ: Kylhän toi kuumene. Tänään istuttiin noin 1.5h kallion reunal ja duunattiin musaa niin session jälkeen kävi kone aika kuumana (suurin lämmittäjä oli aurinko). Mitään hidastumisia tms ei näkynyt, joten ainakin jossakin varjossa voit veivata varmaan huoletta niin paljon ku jaksaa. Ainut vaan et akun kesto tulee vastaan, itselläni alkoi piipittää vajan tunnin jälkeen joten mitää hyberpitkiä sessioita ilman muuntaja ei voi jamittaa.
Avatar
#195 • • Daniel Braun Guest

Ainut vaan et akun kesto tulee vastaan, itselläni alkoi piipittää vajan tunnin jälkeen joten mitää hyberpitkiä sessioita ilman muuntaja ei voi jamittaa.


Ota sinäkin omenakone käyttöön ni ei tarvi tuskastella akun keston kanssa :)
Mun iBookissa akku jaksaa rokata liven kanssa melkein neljä tuntia ;)

Oma setuppi on kyllä niin laiturifiilistely-ystävällinen kuin olla ja voi, repussa pakattuna iBookin lisäksi m-audion O2 kiippari, senkun hd25 luurit ja eip sitten pahemmin muuta.
Jollei pientä optista hiirtä oteta lukuun, tosin sekin erittäin harvoin käytössä...
Avatar
#196 • • gerry Guest

Ainut vaan et akun kesto tulee vastaan, itselläni alkoi piipittää vajan tunnin jälkeen joten mitää hyberpitkiä sessioita ilman muuntaja ei voi jamittaa.


Ota sinäkin omenakone käyttöön ni ei tarvi tuskastella akun keston kanssa :)
Mun iBookissa akku jaksaa rokata liven kanssa melkein neljä tuntia ;)

Oma setuppi on kyllä niin laiturifiilistely-ystävällinen kuin olla ja voi, repussa pakattuna iBookin lisäksi m-audion O2 kiippari, senkun hd25 luurit ja eip sitten pahemmin muuta.
Jollei pientä optista hiirtä oteta lukuun, tosin sekin erittäin harvoin käytössä...



Abletoni on paremmin konffattu peeceelle;) Heh, mjoo, kyl tuol tulee riittävän hyvin nyt toimeen, ja samalainen kokoonpano on meikäläisel. Jossakin mökil on sit välttämätöntä toki laitta kunnon kaapit kiinni ja kone pistorasiaan;)
Avatar
#198 • • punaParta Guest
kid beyond on vieny ton biitboksaamisen pitkälle ja hyvin tulee esiin toi Liven käytettävyys - tämähän on abletonin mainosvideo.
Avatar
#200 • • Daniel Braun Guest
Live6 :)