tuolla olis TC:n esittelykoneita loppuunmyynnissä:
:002:
Hahaa, aika hurjia hintoja pyytävät! Thomann myy m-onea ihan uutena hintaan 379e! :p
57 posts, 3 pages, 10,532 views
tuolla olis TC:n esittelykoneita loppuunmyynnissä:
:002:
Tai miten olis Ensoniq ASR-10:n 140s decay ;) Toimii kätevästi massiivisissa nostatuksissa
Hahaa..., jotenkin arvasin, että CM ehdottaa tota ASR-kymppiä! :D
Ei siinä mitään, tosi hieno reverbi onkin. Mutta eikös toi ole sampleri? Ei taida olla ainakaan räkkiefektinä saatavana tota, vai?
No 140s decay on jo ehkä hieman liioiteltua, vaikka sellaisen saisikin. Ei sellaista kaikua voi oikein missään käyttää, kun homma menee aivan puuroksi, kun kaikki soundit jäävät ikäänkuin "päälle". toi seitsemän kilsan kaikukin (20s) alkaa olla ääritapaus, mitä voi tarvita, ainakin mitä käyttökohteita mulle tulis mieleen. Sellaisiin "ambient-kilahduksiin" tollasta voisi juuri käyttää. Yleensä mulle riittää muutaman sekunnin (3-7s) decay esim. liideihin ja stringseihin.
Jopa EPS16+ :ssa on (3rd party) Audio -In effects saatavilla mut koska 16+:ssa on mono inputti niin ei ehkä ihan niin hyvä siihen tarkoitukseen kuin ASR10.
Vaikka v97 joku kitaristi osti mun 16+:n efektiksi.. Ja se oli vieläpä kb versio.
Sitä kiinnosti nimenomaan reverbi, sillä 16+:ssahan on sama prossu ESP1 sarjan prosessori kuin ASR10:ssä -samoin kuin DP4 sarjan bokseissakin.
sillä 16+:ssahan on sama prossu ESP1 sarjan prosessori kuin ASR10:ssä -samoin kuin DP4 sarjan bokseissakin.
Jopa EPS16+ :ssa on (3rd party) Audio -In effects saatavilla mut koska 16+:ssa on mono inputti niin ei ehkä ihan niin hyvä siihen tarkoitukseen kuin ASR10.
Vaikka v97 joku kitaristi osti mun 16+:n efektiksi.. Ja se oli vieläpä kb versio.
Sitä kiinnosti nimenomaan reverbi, sillä 16+:ssahan on sama prossu ESP1 sarjan prosessori kuin ASR10:ssä -samoin kuin DP4 sarjan bokseissakin.
tää ei ilmeisesti onnistu tavallisen EPS 16:n kanssa? Mulla ois meinaan tommonen pölyttymässä enkä ainakaan itse oo löytänyt mitään millä ton vois saada pelittään, ku joskus testailin... En ees tiiä onko tossa Reverbiä (isän vanha sämpleri) =D
sillä 16+:ssahan on sama prossu ESP1 sarjan prosessori kuin ASR10:ssä -samoin kuin DP4 sarjan bokseissakin.
Outo homma muuten ettei ASR-10:n efektidisketit toiminu kummiskaan EPS16+:n kanssa (päinvastoin kyllä). ASR-10:n systeemidiskin mukana tuli läjä helvetin paljon parempilaatusia reverb-algoritmeja mitä ROMissa on.
Ja onpa muuten Arskan sisääntulossa kiva bugi. Jos molemmat kanavat on päällä, tulee vasemman ja oikean välille vaihe-ero, ja se kuuluu ikävästi kun äänet monottaa tai vetää stereona efektien läpi. Siks oon ite käyttäny vaan sen toista sisääntuloa efektien mukaanketjutuksessa.
Arskassa ei ole noita EPS:n koskettimien vikoja, mut pitchbender meni kerran poikki ja on ollut vuodesta -95 tuettuna 10pennisillä ;)
Kumpaakohan nyt tarkoitat, Ensoniq EPS vaiko EPS16 plus sampleria, nimittäin siinä ovat EPS vaihtoehdot mitä on tehty. Pelkkää EPS16 sampleriä ei ole.
EPS16+ :ssa kyllä on toi + kirjoitettuna "plus", ja aika pienellä niin et se saattaa jäädä huomaamatta..
Kaikki Ensoniq samplerit (ASR-X:stä en tiedä) tarvitsevat OS diskin boottaamiseen.. eli jos se on hukassa niin on kyllä vaikea testata. =)
-Ja joku oli ostamassakin nimen omaan kb versiota. Mikä on aivan käsittämätöntä. 16+ keyboard kolisee ja on huono. Lisäksi niissä on todella usein, ihan tyyppivikana huonoja juotoksia koskettimien alla muistaakseni olevassa pienessä piirilevyssä, joka aiheuttaa keyboard calibration erroreita.
Tuohan on ihan loogista et vanhempien mallien disketit ovat uudempien kanssa yhteensopivia muttei päinvastoin.
16+ käyttää DD ja ASR kelpuuttaa sekä DD että HD disketit
-Ja joku oli ostamassakin nimen omaan kb versiota. Mikä on aivan käsittämätöntä. 16+ keyboard kolisee ja on huono. Lisäksi niissä on todella usein, ihan tyyppivikana huonoja juotoksia koskettimien alla muistaakseni olevassa pienessä piirilevyssä, joka aiheuttaa keyboard calibration erroreita.
Onkohan noita juotoksia vaikeeta korjailla? Netistä en löytäny mitään kuvallista eps korjaus for dummies- juttua, joten ite sitä ei nolla kokemuksella varmaan pysty korjaamaan? Maksaakohan paljon jos kiikuttaa johonkin ihan perus korjausliikkeeseen/ osaako ne edes korjata tommosia?
Olisin todella kiitollinen, jos saisin jotain infoa tosta. Kaverin eps:ässä on juuri tuo ongelma.
Tuohan on ihan loogista et vanhempien mallien disketit ovat uudempien kanssa yhteensopivia muttei päinvastoin.
Joo siis tarkotin että vaikka ne ois pistetty DD-korpuille niin EPS16+ ei lue niitä Arskan efektejä :) Taitaa olla joku arkkitehtuuriero noiden kahden synan välillä. Harmi sinänsä EPS:n omistajille, kun ne ASR systeemikorpun reverbit on ihan kipeen hyviä.
Ja onpa muuten Arskan sisääntulossa kiva bugi. Jos molemmat kanavat on päällä, tulee vasemman ja oikean välille vaihe-ero, ja se kuuluu ikävästi kun äänet monottaa tai vetää stereona efektien läpi. Siks oon ite käyttäny vaan sen toista sisääntuloa efektien mukaanketjutuksessa.
Tuollasta en olekkaan huomannut. Monottaessa ei kuulosta mitenkään huonolta tai erilaiselta(paitti ettei ole stereona :) ) Voiskohan noissa laitteissa olla eroja valmistusajan mukaan(mulla 1992.. tarkka päivämäärä lukee laitteen takana).. tai sitten sun Arska on korjattu jossain pellepelottoman pajassa ja toinen inputti on kytketty väärin päin :eek: Vai minkälainen toi vaihe-ero käytännössä on?
Käytän tosta aina 32khz reverbejä, jotka kuulostaa mielestäni paremmalta kun ne 44.1khz:t.
Tietokoneella(ainakin PC) pystyy kirjottelemaan noita diskejä Ensoniqin samplereihin ja netistä löytyy isot kasat OS- ja sampledisketti-imageja jos niitä kaipaa. Ite kahlailen vieläkin noita ~300:aa samplediskiä läpi mitä ostaessa sain
Joo siis tarkotin että vaikka ne ois pistetty DD-korpuille niin EPS16+ ei lue niitä Arskan efektejä :) Taitaa olla joku arkkitehtuuriero noiden kahden synan välillä. Harmi sinänsä EPS:n omistajille, kun ne ASR systeemikorpun reverbit on ihan kipeen hyviä.
Vaihe-ero on todella pieni, ei siis 180 astetta ;)
Ääni menee hiukan sumean kuuloiseksi. Eipä muuten ole tuota bugia 32kHz:lla, vaan just 44,1kHz:n efekteissä.. ROMista löytyy kyllä hiton hyviä 32kHz verbejä esim rumpukäyttöön, tulee välillä resamplailtua rumpuja niiden läpi.
Joo EPSDISKillä tuli kopsittua noita, toinen oli EDE. Ja kato piru 6-7 vuoden jälkeen tulin just kattoneeksi, että on tehty uudempi versio Ensoniq Disk Toolsista joka toimii WinXP:ssäkin :hah: Tollako oot käsitelly diskejä?
Tuollasta en olekkaan huomannut. Monottaessa ei kuulosta mitenkään huonolta tai erilaiselta(paitti ettei ole stereona :) ) Voiskohan noissa laitteissa olla eroja valmistusajan mukaan(mulla 1992.. tarkka päivämäärä lukee laitteen takana).. tai sitten sun Arska on korjattu jossain pellepelottoman pajassa ja toinen inputti on kytketty väärin päin :
Käytän tosta aina 32khz reverbejä, jotka kuulostaa mielestäni paremmalta kun ne 44.1khz:t. Välillä mono inputilla välillä stereo inputilla.. vaihtelee käyttötarkotuksen mukaan.
En näe mitään syytä olla käyttämättä eps16+:n reverbejä vaikka se inputti on vaan monona, ulostulo kuitenkin on stereo(?).
Reverbistä (ainakaan pehmeestä isosta hallista)ei paljoa kuule tuleeko se signaali oikealta vai vasemmalta ellei ole mitään överipannauksia, joita normaali musanteossa harvemmin tulee käytettyä.
Tietokoneella(ainakin PC) pystyy kirjottelemaan noita diskejä Ensoniqin samplereihin ja netistä löytyy isot kasat OS- ja sampledisketti-imageja jos niitä kaipaa. Ite kahlailen vieläkin noita ~300:aa samplediskiä läpi mitä ostaessa sain :roll:
Ja hankin tosiaan Arskani käytettynä Ruotsista muutaman tuottajatuttavan kautta :) Hinta taisi silloin muinoin olla 300e.
Kyllä musta 44.1 reverb kuulostaa selkeästi paremmalta kuin 30. Voisko tuo johtua jostain muusta lenkistä äänentoistossa? Osaatko sanoa tarkemmin jotain esimerkkiä mitä efektejä vertailit?
Kysymyshän olikin Ensoniq samplerien käyttämisestä efektilaitteena
ulkoiselle signaalille, joten sen omien soundien kanssa ei todellakaan ole mitään ongelmaa kun output (tietenkin) on stereona.
Jos ei kuule niin reverbiä on liikaa. Mielestäni panorointikikat pilaavat paljon vähemmän biisiä kuin liiat reverbit/delayt..
-Kun tsekkailin noita DP4:ssa olleita efektipresettejä läpi niin jokainen oli laitettu ihan törkeästi liian märäksi.. Tietenkään ihan noin helposti ei voi tuomita koska ei ole tietoa millaiselle signaalille edellinen omistaja on ne tehnyt, mutta kun jokaista joutui säätämään useamman kymmentä pykälää kuivemmaksi et sai mitään tolkkua soundista, niin voi vetää joitain johtopäätöksiä.
Tietty jos sait ASR10:n joltain ammattilaiselta ja mulle ne on tulleet niiltä pelle pelottomilta niin asian ymmärtää..
Mitä vertausta taas en ymmärrä -Pellehän on nero. :D
Halpa oli. Varsinkin jos SCSI liitäntä löytyi.. -Ei tainnut olla koska kahlaat diskettejä läpi..