MOOG S-trig cable, löytyisikö suomesta?

7 posts, 1 page, 1,785 views

Avatar
#1 • • Edited rhedlund Guest
Eli homman nimi on että tarvin s-trig kaapelin Mircomoogiini. Asiaa hankaloittaa se että
a) laite on alkuperäisessä kunnossa joten en rupea modaamaan s-trig sisääntuloa, ja
b) olen köyhä opiskelija[tm] joten en viitsisi ihan heti ruveta tilaamaan ulkomailta kyseistä kaapelia (joo, sieltä löytyy kyllä ja maksaa $15 ainakin yhdessä paikassa)

eli se mitä tarvisin olisi Cinch Jones IRC-P302 CCT 2pin male cable -osan toiseen päähän. Tätä osaa vaan kun ei tahdo löytyä mistään. Osaako joku enemmän elektroniikkaan perehtynyt henkilö auttamaan asiassa?

Kuva S-trig -kaapelista
Lähikuva Micromoogin sisääntuloista
Cinch connectors
Avatar
#2 • • :t:c: : : Guest
Jos vaan tiedät kaapelien paikat niin tee itse... tollaisia laattarautaisia liittimiä on mm. UK -sähköpistokkeessa. Viilaamalla pienemmäks ja sitä rataa. Bebekistä haet vaan jonkun purkin siihen päälle ja askartelemaan :)

Kannattaa edes yrittää, koska kokemusta on kans siitä et sit kun haluat lähteä noita jostain säätään, niin et saa muuta kuin jonkinasteisen vatsahaavan jo pelkästä odottelusta :)) tai sit pyydät jonkun hankkiin vaikka ircissä ja laittaan sulle postiin... Laitat 15 $ kirjeessä takas.
Avatar
#3 • • Edited miro Guest


Eli homman nimi on että tarvin s-trig kaapelin Mircomoogiini.



Onpas kumman näköinen liitin, omassa Roguessani oli ihan normaali plugi S-Triggerinä.

Roguen liittimet

Hauskaksi homman teki se, että Doepferin midi-to-cv-konvertterista signaali lähti stereo-plugin keskimmäisestä renkaasta ja S-trigger otti signaalin taas kärjestä. Eli toisessa päässä stereo-plugi jonka keskirenkaasta piuha toisen pään mono-plugin kärkeen + maa. Ite tein,hyvä tuli.

Voithan tietenkin kolvata tilalle normaalin plugi-liittimen, niitä ainakin löytyy Yleiselektroniikasta.

--
Antti L.
Avatar
#4 • • whuf. Guest
Hmm.. Mun stereoissa taitaa olla samanlaiset liittimet :D
Vaaaanhat stereot.

Musta noita saattas löytyä vanhasta kunnon Bebekistä. Käyppä kysäsemässä. Niitten webisivuilta tuskin löydät mitään.
Avatar
#5 • • rhedlund Guest

Voithan tietenkin kolvata tilalle normaalin plugi-liittimen, niitä ainakin löytyy Yleiselektroniikasta.



En viittis modata kun laite on muuten alkuperäsessä kunnossa :)

Mun stereoissa taitaa olla samanlaiset liittimet



Niin mäkin luulin omistani ennenkun huomasin ettei olekkaan ;) mun vanhojen sterkkojen liittimissä oli toinen pinni pyöreä (cinch jonesissa on molemmat littania, toinen vähän pienempi kun toinen) ja niitten väli oli liian pieni mennäkseen moogiin :(
Avatar
#6 • • Edited whuf. Guest
Uh.. Pahus.

Ihania noi epästandardit jutut.

Mut jos liitännän ei tarvi olla "keikkakestävä" voi sen aika kepeästi tehdä jostain metallinpaloista/johdoista juottelemalla.
(Samaan tapaan oon pc:täni modannut)
Siis tekemättä mitään muutoksia tietenkään itse laitteeseen :)
Avatar
#7 • • miro Guest

Ihania noi epästandardit jutut.



Pitää kuitenkin muistaa että puhumme vuosikymmenistä 70-80 jolloin ei yksinkertaisesti ollut edes olemassa mitaan standardeja asiassa.

Antti L.