Raha-automaatit. Galluppi.

29 posts, 2 pages, 5,571 views

:D

#1 • • :D
Tässä semmoista että; pitäiskö automaateista saada ulos myöskin 10E seteli? Esim. Itse opiskelijana ei aina raaski nostaa 20E:ta jotain parin euron ostoksia varten. Siispä jos mahdollisen moni vastais niin ehkä tätä voisi ehdottaa ... automaatti-yhdistykselle tms. :)
#2 • • tuitui Guest
Ehdottomasti pitäisi!!

marski :004:
#3 • • Sampson Guest
Mie luulin jo, että täs on kyse siitä RAY:stä... joo ehdottomasti pitäisi saada 10 euron seteleitä myös ulos. Inhottaa mennä senttejä mennä anelemaan pankista ja niilläkin on varmaan parempaa tekemistä kun nostella meidän "köyhälistön" pennosia...
#4 • • mürkky Guest
Muistaakseni siitä oli uutisissa että menee muutama vuosi että automaattien tekniikka voidaan uusia sille tasolle että sieltä kymppejä saadaan, lähinnä setelien kokoeron ja resurssien vähyyden vuoksi. Mutta kyllä pitäisi todellakin.

#5 • • :D
Hmm. Eihän tuo nyt kuitenkin pitäisi olla niin ylitsepääsemätön este... Musta olis alunperin jo pitänyt miettiä sitä asiaa.
:() Tarpeeksi pitäs saada ääntä kuuluviin
#6 • • happosepi Guest
Tästähän on/oli netissä joku isokin adressi, en tosin muista missä. Mut tottakai pitäisi saada kymppejä. Kai se on vaan teknikkakysymys että niitä ei saa, tuskin "huvikseen" tai vittuillessaan ovat jättäneet niitä pois.
#7 • • Daniel Braun Guest
Kyllä pitäisi... Ehkä. En tiedä... Maksan melkein kaiken kortilla, joten paha sanoa. Kyllähän se ottaa päähän että jos ja kun joskus nostaa rahaa, niin pitää aina se 20 e ottaa ulos. Tosin, sitten ei heti tarvitse automaatille mennä. Pysyyhän se raha lompakossakin.
#8 • • xybo Guest
On hyvä että ei saa. Oppisivat vielä ihmiset
käyttämään rahaa kirjanpidollisesti. Ei
tulis yllätyksiä. Itse käytän kuitenkin
oikeastaan vain muovirahaa joten automaatinkäyttö
ei ole kovinkaan tiheää.

-- xybo
#9 • • khatt Guest

Ei tulis yllätyksiä. Itse käytän kuitenkin oikeastaan vain muovirahaa joten automaatinkäyttö ei ole kovinkaan tiheää.

Muovirahalla nimenomaan höylää enemmän kuin nostamalla 2kybää, varsinkin kun on vähän nauttinut ravintolan antimia. Kännissä on paha miettiä "hetkinen oon juonu jo 4 jallukolaa jotka oli 6e/kpl ja bisse oli 3,50 niitä meni 4-5 sit maksoin vitoselle ja vielä voi höylätä 8e..."
#10 • • Mrrshan Guest
Tietenkin pitäisi, mutta ei tule saamaan niin kauan kuin ei ole laajaa kilpailevaa automaattiketjua.
#11 • • pie Guest
Olisihan se hyvä, jos automaatista saisi kymppejäkin. Muoviraha kun ei kuitenkaan käy jokapaikassa.
#12 • • Tapi T Guest
Ei siitä ainakaan mitään haittaa olisi, jos automaateista saisi 10e:n seteileitä.

Muovirahalla nimenomaan höylää enemmän kuin nostamalla 2kybää, varsinkin kun on vähän nauttinut ravintolan antimia.

Fiksu ei ota muovirahaa mukaan dokausreissuille. ;)
#13 • • JussiS Guest

Fiksu ei ota muovirahaa mukaan dokausreissuille. ;)

Kuinkahan monta kertaa mäkin oon vannonu, että kortti jää kotiin... Aina se vaan mukaan tulee ja melkein aina huomaa vasta seuraavana päivänä et hauskaa on ollu :)
#14 • • anco Guest
Kun tulee automaatilla käytyä, en oikeestaan koskaan nosta kovin pienti summaa rahaa.. Pienen summan nostaminen aiheuttaa vain uuden automaattikäynnin pikapuolin...

Mutta, en myöskään kiellä, etteikö 10e nostolle olisi tarvetta. Tuskin mikään pankki haluaa lähteä uusimaan jokaista pankkiautomaattiaan, mutta miten olisi alkuun ainakin muutama? Esim. ydinkeskustaan muutamat automaatit, joista saa nostettua 10e:n seteleitä?

Ehkä realistisempaa, helmpommin toteuttettavaa ja joku saattaa lähteä tähän mukaankin!
#15 • • Taedium Guest

Kännissä on paha miettiä "hetkinen oon juonu jo 4 jallukolaa jotka oli 6e/kpl ja bisse oli 3,50 niitä meni 4-5 sit maksoin vitoselle ja vielä voi höylätä 8e..."

xybohan jo sanoi:

Oppisivat vielä ihmiset
käyttämään rahaa kirjanpidollisesti.

:003:
#16 • • jUSSi Guest
Minä inhoan käteistä. Käyttäkää muovia. Sitä ei edes voida varastaa niin helposti...
#17 • • Nudie Guest
Mitäs vaikeuksia on nostaa vaikka parikybää? Luulis sen rahan pysyvän siellä taskussakin. Eihän niitä pennosia tarvitse heti käyttää. Sitäpaitsi kympillä ei nykyään saa enää _mitään_.

En oikein ymmärrä jauhamista koko asiasta.

#18 • • :D

Mitäs vaikeuksia on

Et vissiin lukenut topikin muita postauksia, mut kuten todettu ei aina tililla ole sitä 20e:ta jotta sen voisi nostaa ulos. Pankkiinkaan ei oikeen kannata mennä vaiks 11e nostamista varten. + useammin kuulee esim. linja-autokuljettajilta ostaessaan 20e stelillä lipun "eikö pienempää löydy" ja sit se suunnilleen pistää koko vaihtorahaston siihen ku antaa rahaa takaisin. Kyllä raha taskussa katoaa nopeammin kuin raha tilillä.

hohoijah olis ees yksi automaatti keskustassa josta saisi kymppejä ulos.
#19 • • d Guest
Kyllä mun mielestä 10e seteleitä pitäisi automaateista irrota! Harvoin niitä sieltä kuitenkaan nostan, mutta onhan 10e melkein 60mk, joten onhan sekin rahaa!!!
Esa

#20 • • Esa
"10 euron lisäämisen esteenä ovat olleet taloudelliset tekijät - muutos vaatisi joko automaattien kapasiteetin tai täyttökertojen lukumäärän kasvattamista, jotta rahaa riittäisi viikonloppujen ja pyhien yli." ( lähde )

Käytännössä siis 10e seteleiden lisääminen pankkiautomaatteihin aiheuttaisi miljoonien kustannukset, Automatialle, valtiolle tai jollekulle, however. O.k., meille asiakkaillehan nuo kustannukset tuskin näkyisivät mitenkään, mutta jos esim. viikonloppuna automaatille mennessä vaihtoehtoina olisi nostaa joko 20e tai ei-oo, jälkimmäinen ei houkuttele.