Nordlead 3 - koskettimisto vikaa!

6 posts, 1 page, 1,658 views

Avatar
#1 • • tempest Guest
Olen koskettimistoviallisen nordlead 3:n onnellinen omistaja :)

Osaako joku sanoa että mikä voi olla vialla kun suurin osa koskettimista jää pohjaan (eli soimaan, ei fyysistä vikaa)...? onko muilla nord3:n omistajilla vastaavanlaisia ongelmia, koskettimisto on kyllä joka väliä myöten puhdistettu, mutta ei auta. Tietysti jos joku osaa sanoa että huoltaako suomessa joku noita clavian vehkeitä niin kyllä sen korjaamisesta voisi hieman maksaakkin :)
Avatar
#2 • • bulk Guest
Kiertääkö sulla mididata tietokoneen tms. kautta? Ettei olisi jossain muussa vika, kuin koskettimissa... Tai jos ei kierrä, niin tutkailee midiportista tulevasta datasta, tuleeko note-offeja ollenkaan... Itsellä oli samantapaisia ongelmia, kun syntikka ohjasi tietokoneen kautta itseään, mutta lokaaliohjaus oli päällä, eli syntikka sai kaksi kertaa nuottikomennot, jä vähän väliä jäi nuotit soimaan päälle.

Itse lähetin oman Modularini huoltoon suoraan ostoliikkeen kautta Clavialle, tosin "huollossa" kesti melkein kaksi kuukautta, jonka jälkeen sain uuden koneen tilalle. Kai noita Suomessakin joku korjaa, mutta kannattaa melkein ottaa suoraan yhteys valmistajaan ja tiedustella sieltä toimintamalleja.
Avatar
#3 • • Edited tempest Guest
no eipä ole ainakaan tuosta kiinni, mut tiedän kyllä mitä tarkotit :) Oon yrittäny kyl katsella vähän sieltä sun täältä mut ei oikein clavian huoltoa ainakaan suomesta tahdo löytyä. Clavialla ei oo vissiin koskaan tunnettu käsitettä asiakaspalvelu ;)

[EDIT] ei toi onneksi oo sillee vakava ongelma ku se ei oo kuitenkaan masterkiippari, et se toimii kyl ulkosella kiipparilla ihan hyvin. Saundien teko olis vaan huomattavasti helpompaa ku vois sitä nordin omaa koskettimistoa rämpätä, toi vika on niinku pahentunu kokoajan, et ensin jäi vaan yks kosketin sillon pohjaan ku sitä hakkas vähä enempi :) Mut nyt jää jo 3 alinta oktaavia :) Sitä kaveri joskus tutkaili koulussa ja epäili että vika on siinä kumirihmassa mikä kulkee koskettimiston alla, joka tunnistaa kuinka kovaa kosketinta painetaan ja koska se päästetään (tuntuu loogiselta :) [/EDIT]
Avatar
#4 • • athmos Guest
Kannattaa kyllä mahd.pian kiikuttaa tuo huoltoon..Sulla kumminkin on vissiin takuu voimassa vielä :) Helsingin Musiikki Oy:stä kannattaa kysellä, josko heillä olisi tietoa Nordin huoltomestasta.
Avatar
#5 • • locomotivoz Guest
Kuulostaa ihan mekaaniselta vialta= pitäisi olla helppo huoltaa. Sullahan on takuuta jäljellä jos se kerta on kolmonen. Soundata on vissiin Clavian maahantuoja, varmaan manskun liike pystyy jeesaa. Sitten on aina tuo Keyboardhuolto niminen firma. Oli ennen kytkyssä Fazer-musaan, tekee kiippareille melkein mitä vaan...Tsemppiä
Avatar
#6 • • tempest Guest
Joo, oon itseasiassa soittanut tonne sounddataan jo. Uus koskettimisto on kuulemma jotain sadan ekun luokkaa eli ei paha :)