Wavelabilla ja s.forgella napsunta?

11 posts, 1 page, 2,920 views

Avatar
#1 • • Metropolitan Guest
Jos nauhoitan cubasella audioo ni kaikki toimii hyvin, mutta jos nauhoitan wavelabilla tai soundforgella ni nauhoitukseen tulee napsuntaa. Äänikorttina Pulsar ja koneen tehotkaan ei ole rasitteena joten mikä ja missä on vikana.

Kun laitan nauhoitukseen pyörimään enkä soita mitään ni napsua ei tule mutta heti kun koskenkin synaan tulee epätasaisella ajalla napsuntaa.

Käyttiksenä xp ja siitä ruuvattu asetukset kuntoon.



Mikä vikana......................................
Avatar
#2 • • MikkiHiiri Guest
Sanotaan tännekin. Kokeile ajaa uusimmat emolevyn piirisarja-ajurit. Noi ihmeellisyydet on laidastaan kaikki hävinneet kyseisellä päivityksellä :)
Avatar
#3 • • Metropolitan Guest
Kiitti CM vinkistä täytyy kokeilla illalla.
Avatar
#4 • • Metropolitan Guest
Eli kokeilin päivitellä uusimmat ajurit ja se auttoikin yhtenä iltana mutta nyt eilen illalla jatkoin projektia ja kuinkas ollakkaan napsunta jatku.

ELI:

1. Jos nauhotan pelkällä cubasella niin nauhoitus toimii hyvin.

2. Jos nauhoitan wavelabilla tai soundforgella niin napsuntaa ilmenee.

3.Äänikorttini takia "Pulsar" joudun käyttämään sekkaria pohjalla
koska midi tieto kulkee sen läpi ja oletus editorina mulla on wavelab. Kun nauhoitan cubasessa jonkun jutun ja meen sen kautta wavelabiin niin napsuntaa ei tule mutta jos nauhoitan suoraan wavelabilla niin napsuntaa tulee.

4.Kokeilin myös nauhoittaa synasta suoraan audioo ilman että cubase oli päällä niin napsuntaa ei tullu mutta heti jos cubase on päällä niin napsuntaa tulee.

5.Cubasessako on vika ? Mitä kannattais sieltä katsoo koska luulen että cubasen asetuksissa on joku perseellään.


Ilmeneekö tässä nyt sitten se latenssi ongelma vai mikä mättää "kenties cubasen uudelleenasennus".


Ja edelleen soitettaessa napsuntaa ei kuulu vaan vasta toistettaessa raitaa.


Ottakaas kantaa kun töitä tarvis tehdä =)
Avatar
#5 • • NoStatus Guest
En tiedä nyt onko ollenkaan sama juttu kuin mulla oli, mutta
mulla tuli kans joskus napsuntaa (ultra-clicks) äänityksiin kun yritin tehdä mix-ceedeetä äänittämällä audiota koneelle.
Ongelma oli loppujen lopuksi viallisessa muistikammassa vai olikohan se
muistipaikassa. Joka tapauksessa vaihdoin muistikampani (tai sen paikkaa) ja homma alkoi pelittämään.
Avatar
#6 • • Edited MikkiHiiri Guest



Ilmeneekö tässä nyt sitten se latenssi ongelma vai mikä mättää "kenties cubasen uudelleenasennus".



Onks kortin mukana joku apuohjelma, Control Panel tai jotain jossa
ois bufferin säätö? Ainaki Terratecissä on DMA Buffer Transfer Latency, jota
isommaksi säätämällä lähti multa ainaki ylimääräiset napsahdukset.
Avatar
#7 • • pakana Guest
Mitkä versiot sulla on noista softista? Ja uteliaisuuttani kysyn, että minkä takia sä haluut nauhottaa nimenomaan wavelabilla?

Jos napsunta ilmenee vaan kun sulla on sekä wavelab & cubase auki, niin se vois viitata resurssiongelmiin - koneesta loppuu höpö kesken. Jos sä haluut siis nauhottaa sun synan soittamaa mididataa (joka lähtee cubasesta?), niin kai kaikkein helpoin tapa on nauhottaa se pelkällä cubasella. Tai siis niin mä teen, ja sit editoin sitä syntynyttä .wavia wavelabissa, jos on tarvis.

Jos et oo vielä tehny, ni tarkista wavelabin äänikorttiasetukset (samat ajurit käyttöön kun cubasessa) Eli jos nauhotus toimii hyvin cubasessa, niin napsuntavika tuskin tulee siitä - cubasen asetukset varmaan siis ok. Niin ja cubasessa ei oo asennusvaiheessa oikeen mitään säätöjä, mitä ei vois myöhemmin softasta käsin muuttaa - saman cubasen uudelleenasennus tuskin siis ratkasee mitn.
Avatar
#8 • • Metropolitan Guest
Ongelma ratkottu !

Cubasessa vika:

Options>Audio setup>system ja siellä oli ruksi "Plug-in delay compensation" otin sen pois ja laitoin ruksin kohtaan Enable Audio only during Play.

vielä kun tietäis mitä noi tarkoittaa näin niinkun käytännössä ?

Tiedoksi vaan jos jollain on vastaavia ongelmia =)
Avatar
#9 • • pakana Guest
Onnittelut :p

Nii ois toi kai pitäny tajuta... Cubase ja wavelab on kummatkin yrittäny toistaa samaa audiota, yhtä aikaa.

Ja plugarien viivekompensaatio kai periaatteessa viivästyttää audion käsittelyä jotta plugarit pääsee peesiin, kai sekin voi napsuntaa aiheuttaa.

Mut mulle jäi kyl vähän vielä auki ton sun nauhotustavan edut... siis kannattaako toi? Kun mulle on riittäny ne cubasenkin tekemät wavit?
Avatar
#10 • • Metropolitan Guest
Niin tosta nauhotus tavasta, en yleensä nauhottele wavelabilla vaan cubasella mutta tässä tapauksessa kun samplaan soundeja
synasta niin teen sen wavelabilla koska se on helpompaa tehdä sillä. Ja syy miksi cubase on samaan aikaan käynnissä on se että äänikorttini vaati sekkarin jotta midi puoli toimii.

Wavelabilla toi homma hoituu nopeammin ja kivuttomammin =)
Avatar
#11 • • pakana Guest
Ok, nyt selkis.

Mul on viikonloppuna sama homma edessä, ruuviboksista tarpeellinen talteen ja vaihtoon.

Ajattelin kyllä iskee midikiipparin siks aikaa kiinni suoraan synaan, ni ei tarvi turhaan cubasea alle- synan audio out vaan korttiin kiinni ja wavelab puhisemaan.

Joka tapauksessa häppy sampling vaan!

piis