Mihin bileisiin aikakoneella?

64 posts, 4 pages, 10,269 views

#1 • • hexagon Guest
Jos unohdetaan kaikki aikakone-käsitteeseen ja sen logiikkaan liittyvät asiat, niin mihin bileisiin suuntaisit aikakoneella jos mahdollisuus olisi?

Minulle vastaus kirkastui eilen, kun vilkaisin levyhyllässä olevaa "Mayday-the great coalition"-levyä ja siinä olevaa ko. bileiden lineuppia. Meinasi itku päästä.

Mayday-the great coalition, 16.12.1995 Festhalle Frankfurt
Ken Collier, Marusha, Gayle San, Westbam, Misjah, Dougal, DJ Pierre, Dick, Craig Walsh, Carl Cox, Armand van Helden, Cari Lekebusch, Edge, Steve Mason, Dave Davis, Stephanovitsch, Talla 2XLC, Brenda Russel, Roland Casper, Rozzo, Dr. Motte, Sharam, Sylvie Marks, Mark Spoon, Tom Wax, K1, Disko, L.U.P.O., Lawrence Burden, Members of Mayday, Steve Stoll, Ravers Nature, Scan X, Cherymoon Trax, Zulutronic, Resistance D etc.

Ja kaikki yhden yön aikana, päättäen ajanjakson, jolloin Technossa oli jotenkin enemmän tunnetta kuin nykyään. Ironista sinänsä, että asuin tuolloin 50 km:n päässä kyseisestä paikasta, mutta olin vasta 14 ja Techno-innostus oli silloin vasta tuloillaan.
#2 • • Jokke Guest
Eikös tämän koalition yksi motoista ollut "Forward Ever, Backwards Never"? Miksi siis tuhlata energiaa ja haikailla menneitä kun tulevaisuudellakin on niin paljon annettavaa...
#3 • • Edited pakana Guest
...menisin mihin vaan ug-hippoihin 50v päähän.

Ois niin hulluu kuulla, miten musiikki on menny eteenpäin, millaisia bizarreja ääniä sen ajan syntikoista (tmv. vempeleistä) saadaan irti ja miten kovalla paineella se saadaan paiskattua vasten humppaajia... tai et miltä näyttää superkehittynyt valoshow, mitä klubikissoilla on päällään ja miten olmin olosesti takapuolta kuuluu vatkata vuonna 2052.

Eli käytännössä ottaisin tilan haltuun, ropsisin sopivan annoksen muodin mukasia ja vetäisin kaikille kolmen vuoskymmenen päästä syntyville antaumuksellisen retrojoraussetin :D

[edit: noi maydayhipat ois kyl voinu natsaa nekin. Videoista päätellen jokunen tanssijakin oli vaivaantunu paikalle.]
#4 • • Edited Individual Guest
Kai menisin jonnekin brittein saarille isoihin tehdashalli / lentokone hangaari yms...massabileisiin aikaan kun rave alkoi nostaa päätään Englannissa tai Suomeen jonnekin Hyperdelic Housersien bileisiin...

T:Tero
#5 • • Quu Guest

...ja miten kovalla paineella se saadaan paiskattua vasten humppaajia...

Joo vähäx siistii!

Toivottavasti tulevaisuudessa pippaloissa on aina 125db ;)
#6 • • yana Guest

Eikös tämän koalition yksi motoista ollut "Forward Ever, Backwards Never"? Miksi siis tuhlata energiaa ja haikailla menneitä kun tulevaisuudellakin on niin paljon annettavaa...

todellakin.
mut jos jotain pitäis valita niin woodstock vois olla pop
#7 • • Tapi T Guest
Mua houkuttelis kanssa päästä 10v taaksepäin Englantiin joihinkin UG-tehdas-bileisiin. Suomen bileistä houkuttelis lähinnä Planet Of Love Paasitornissa "silloin joskus", tais PvD olla soittamassa.

mut jos jotain pitäis valita niin woodstock vois olla pop

Toi onnistuu kotioloissakin: Meet vaan sadepäivänä pelloille, syöksyt siellä vähän aikaa mudassa, poltat pari kääröä ja huudatat ghettoblasterista Jimi Hendrixiä!
:D
#8 • • Sniff Guest

Toi onnistuu kotioloissakin: Meet vaan sadepäivänä pelloille, syöksyt siellä vähän aikaa mudassa, poltat pari kääröä ja huudatat ghettoblasterista Jimi Hendrixiä!

...tai sitten syöt muutaman naksun, vedät vähän neonikuosii ylle ja meet vaikka parkkihalliin kuuntelee sitä peeveedeetä...
#9 • • Edited Mrrshan Guest

Mua houkuttelis kanssa päästä 10v taaksepäin Englantiin joihinkin UG-tehdas-bileisiin.

Kuten myös. Yleensäkin 90-luvun alun UG-bileet kiinnostaisivat.

Suomen bileistä houkuttelis lähinnä Planet Of Love Paasitornissa "silloin joskus", tais PvD olla soittamassa.

Ne oli mun ensimmäiset bileet. Se ei kuitenkaan jäänyt mieleen mitenkään erityisenä elämyksenä, unettomuus vaivasi ja se musiikki jota siellä soitettiin, kuulosti tylsältä ja liian monotoniselta mätöltä. Bassot kyllä potkivat hyvin ja se armoton vihreä strobovälke jäi kyllä mieleen.
#10 • • drS Guest
näitähän on ihan kipeesti ku oon niin vähän aikaa ollu vasta täysikänen, mut:

-the tower näsinneulassa !
-planet of love paasitornissa
-miaut
-isolabyt
-soap
-ja etenkin kaikki nessin, fufun ja muiden järkkäämät vanhat kunnon pakkahuonebileet tampereella
#11 • • Edited Vesa Guest
...
#12 • • Tapi T Guest

Opetus: Hyvistä bailuista ei ikinä pidä jäädä pois tekosyiden varjolla.
Yleensä kyseessä oli puhdas saamattomuus.

Word, juurikin näin! On tosi paskamaista lukea täältä jengin hehkutusta bileistä, jotka skippas jostain typerästä syystä.

Multa jää harvemmin hyviä bileitä väliin, vaikkakin joskus sitäkin tapahtuu. Yleensä syynä on joku tietokonepeli tai yleinen saamattomuus.
:rolleyes:
#13 • • yana Guest

Mullakin todella Paasitorni silloin joskus 1990-luvun puolessa välissä.

Poisjäännin syy: "Mä oon jo liian vanha tähän" :rolleyes:

no mut nehän oli ihan perseestä. liikaa porukkaa ja narikasta takin saanti kesti tunnin ja paikka oli täynnä ihmemuovihousupousaajia osoittelemassa muijien perseitä laserpointtereilla ;)
#14 • • akir0 Guest
Oon sanonu tän joskus aikasemminkin.

En tiedä oliko nää loistobileet, mut taannoisen Airawen missaamista en anna itselleni anteeksi..
#15 • • yana Guest

En tiedä oliko nää loistobileet, mut taannoisen Airawen missaamista en anna itselleni anteeksi..

oli ne :)
#16 • • Edited d Guest

näitähän on ihan kipeesti ku oon niin vähän aikaa ollu vasta täysikänen,

Ei se ikä vaan se ******:D :001: :D

Toi on kyllä huonoin syy hyvien bileiden missaamiselle mitä mä oon kuullu... vaikka enhän mäkään 90-luvun alussa ollu edes kuullu sanaa "bileet". Mä taisin sillon jotain alotella koulua tai jotain... hih.:) Mutta ei ikä oo ennenkään (ainakaan muutamaan vuoteen) ollu este jos kiinnostusta ja halua löytyy,.. ehkä joillakin hidaste.
#17 • • patis Guest
Joskus kyllä tuntuu, että heräsin 5 vuotta liian myöhään, sen verran iso osa musiikista josta saan parhaat vibat on tehty ennen vuotta 97.

Vaan minkäs teet.

Kaipaan kyllä aikoja kun labyihinkin pääsi sisään ilman munien kourimista.
#18 • • funkyboy Guest

:D

:001:
#19 • • -=aave=- Guest

Word, juurikin näin! On tosi paskamaista lukea täältä jengin hehkutusta bileistä, jotka skippas jostain typerästä syystä.

Multa jää harvemmin hyviä bileitä väliin, vaikkakin joskus sitäkin tapahtuu. Yleensä syynä on joku tietokonepeli tai yleinen saamattomuus.
:rolleyes:

Syyllistyn tähän melko usein. Ja syytkin taitaa olla samat ku sulla.:)
#20 • • k1mm0 Guest
sub-trance lepakossa joskus 98 tai 99... ei ikää...
ja muutenkin kaikki lepakon yöbileet...