Techics SL-1200 vs. Vestax PDX-2000

23 posts, 2 pages, 5,797 views

Avatar
#1 • • Edited Kotkan-laihin-dj Guest
Eli, haluaisin että dj:t jotka ovat käyttäneet mollemmat laitteet äänistäisivät tässä pollissa. Mikä laite on parempi, käytännöllisempi, kestävämpi ja blää blää. Tiedän että teknari on "THE LEVARI" (omistan yhden) mutta haluaisin uuden mielipiteen.

JOS ET TIEDÄ ÄLÄ ÄÄNISTÄ!!

kiitos..
Avatar
#3 • • Jussi J Guest
Teknari.

Molempia kokeillu, molemmat avannu (Vestaxin mielenkiinnosta...)
Avatar
#4 • • :t:c: : : Guest
T1200
Avatar
#5 • • töölöBASS Guest
teknarit pesee vessut 6-0!
Avatar
#6 • • Edited lauri soini Guest
PDX-2000, teknarit omistin viisi vuotta kunnes vaihdoin.

--
Syystä että vestaxissa on mm. tehokkaampi moottori, tarkempi/laajempi pitch-alue, hyvä tärinänvaimennus sekä paremman laadun takaava äänivarsiratkaisu. Myöskään en ole törmännyt minkäänlaisiin maadoitusongelmiin.

Se miksi teknarit vieläkin voisi olla fiksumpi vaihtoehto johtuu laitteen standardinomaisesta asemasta bileitten/klubien peruslevareina. Soodaa lukuunottamatta en heti muista missä on ollut suoraan mahdollista soittaa vestakseilla. Pohjimmiltaan asia on kuitenkin tottumuskysymys, kannattaa testailla.


edit:perustelut
Avatar
#7 • • elok Guest


PDX-2000, teknarit omistin viisi vuotta kunnes vaihdoin.



Saako kysyä miksi on paremmat/vaihdoit?

Itse jotenkin karsastan tota teknari purismia vaikka ne ovatkin todella laadukkaat välineet. Mutta mielestäni ois kiva kun ois jotkut muutkin yhtä hyvät tai jopa paremmat.. Vähän niinkun vaihtoehtona.. No joo..
Avatar
#8 • • Kotkan-laihin-dj Guest


Itse jotenkin karsastan tota teknari purismia vaikka ne ovatkin todella laadukkaat välineet. Mutta mielestäni ois kiva kun ois jotkut muutkin yhtä hyvät tai jopa paremmat.. Vähän niinkun vaihtoehtona.. No joo..



itse aattelin just tota samaa että nyt mul on 1 teknari ja sit jossain vaihees elämää=) hankittais vessu ja ois mollemmat merkit koton ja pääsis testailla molempii ja tottua molempiin.. ja sit jos päättää että vaihtaisinki teknarin -> vessun tai toisiinpäin.. nii.. ja vessu on halvempi=)
Avatar
#9 • • Peter Skogberg Guest
No ensin OFF-TOPIC:

Lähetin Q-Bertille taas kerran mailia, johon Hän aina nopeasti vastaa (osoitteen löysin Skratchpiklzin sivulta [email protected]), ja kysyin:

"Which Turntable do you consider best, Vestax PDX-2000 or Technics 1200's? And don't worry, I am not any sleazy, sellout salesman, who try's to get an advert"

vastaus

"Yep, both."

ON-TOPIC:

Itselläni oli ensin kaksi Vestaxia, sitten vaihdoin toisen SL-1200MK2:n. 1200, paras yleissoitin, PDX-2000, paras skrätsisoitin.

Nyt vain käyn sisäistä taistelua itseni kanssa siitä, vaihdanko toisenkin vessen pois.

Pystyisinkö soittamaan kahdella eri soittimella?
Avatar
#10 • • Kotkan-laihin-dj Guest
Onko kovinkin perseest soittaa kahdella erilaisella soittimella? vai se on tottumiskysymys?
Caro²

Posts: 5,301

#11 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2


Onko kovinkin perseest soittaa kahdella erilaisella soittimella? vai se on tottumiskysymys?



On. Vaikka ihmiset väittää että kaikki on tottumiskysymyksiä, niin itse heittäisin kuitenkin ässän pöytään ja vetäisin alitajunnan tähän asiaan mukaan. Se mihin totut, on se missä/millä soitat parhaiten.

Esimerkiksi kaksi eritavalla ruuvattua levaria:
Tiedostamatta olet tottunut siihen että ne on samoin päin pöydällä, heti kun siirryt soittamaan toisella, "tiedät" miten se levari toimii, ja missä on ne "poikkeavat"kohdat, ja vältätä niitä vaistomaisesti. Jos levarien paikkaa yllättäen vaihdetaan niin ettet tiedä asiasta mitään, soitto saattaa (HUOM Saattaa) mennä käsille, olettaen että pitchaus menee juuri näille poikkeaville kohdille.

Osa varmaan ymmärtää mitä ajan takaa... osa viittaa kintaalla "paska puhetta".. mutta eikös tämä nyt ole huomattu esim henkilöiden kohdalla jotka ovat tottuneet soittaan vain ruuvatuilla, tai ainoastaan suorilla levareilla?

I rest my case..

EDIT: selvennys
Avatar
#12 • • kimik Guest
molempii testannu, mielestäni molemmat ajaa asiansa aivan yhtä hyvin...

vestaxin pitchinamiska voi olla aluks vähän liian herkkä/löysä teknariin tottuneelle, mut kyl siihen parin levyn jälkeen tottu...
Avatar
#13 • • Peter Skogberg Guest
Minä en kyllä menisi teknariani ruuvaamaan.. Jotenkin lähtis se Original Touch..

P.S: Pidättekö te ihmiset levysoittimianne Battle- normaalissa, vai dallas- asennossa (muistin kaupungin tietääkseni oikein:confused: )
Avatar
#14 • • elok Guest


Minä en kyllä menisi teknariani ruuvaamaan.. Jotenkin lähtis se Original Touch..

P.S: Pidättekö te ihmiset levysoittimianne Battle- normaalissa, vai dallas- asennossa (muistin kaupungin tietääkseni oikein:confused: )



Jos kerrot vielä että mitä noi meinaa...

Mutta näin suoralta kädeltä sanoisin että ihan normaalisti ne kai on. (silleen että se äänivarsi on tossa oikeella puolella...)
Avatar
#15 • • Peter Skogberg Guest
Kuitenkin kämmäisin sen jutun jotenkin, ja sitten jos haluaisi takas kasiin +-, niin ei niin vaan kuulemani mukaan onnistu,..
Avatar
#16 • • jk73 Guest
Okei, "Dallas"-asento varmaan viittaa lähinnä Detroittiin
ja tyyliin kääntää levarit niin että äänivarret ja pitchit on
poikittain samassa linjassa mikserin crossin kanssa eli
päinvastoin kuin raaputtelijat yleensä niitä pitää.
Vaikuttaa kätevältä idealta, jos on niin pro (tai old school)
että miksaa tasatahti-musaa pelkillä pitcheillä.

Ainoa paikka missä olen tosta mitään kuullut oli kai joku
Mekaanikon selotus täällä jossain. Kuka tietää enemmän?

Ja itse topicista;

Vestaxit on muoviset lelut teknareihin verrattuna ja
suhteettoman kalliit laatuunsa nähden. Ja vielä
(makuasia, kyllä mutta) aivan törkeän näköiset.
Avatar
#17 • • Peter Skogberg Guest
VESTAXEISSA HUONO LAATU??? Ei ikinä... Ja ulkonäkö: Parempi vaan että on vähän omaperäsempi.

Joo, Detroittia tarkopitin.. .Kävi Chicagokin mielessä... :002:
Avatar
#18 • • Quu Guest
Itse olen pyöritellyt vestaxeilla jo puolisen vuotta. Teknareihin en vaihda.

Suuri syy tähän on suora äänivarsi. Shuren neuloilla saa miksata vasaran kanssa, eikä silti pompi. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin teknarit missä pomppii neula.

Laadultaan Vestaxini ovat huippuluokkaa. Yhtäkään vikaa ei ole ollut.

Toinen tracklighti on kylläkin hukassa. :( Miinukset siis irrallisista tracklighteistä.

Miksaus oli aluksi hiukan kenkkuisempaa kuin teknareilla. Siihen tottui nopeasti. Pienet korjausliikkeet karkasivat helposti käsistä liiallisen voimankäytön seurauksena. Teknarissa on siis optimaalisempi vääntömomentti.

Edellen: En vaihtaisi Vestaxejani teknariin.

Ps. Ulkonäkökin on mielestäni huomattavasti edustavampi kuin perus-hopea-teknarissa.
Avatar
#19 • • :t:c: : : Guest



vestaxin pitchinamiska voi olla aluks vähän liian herkkä/löysä teknariin tottuneelle, mut kyl siihen parin levyn jälkeen tottu...



Mut siihen ei totu, et Vestaxin pitchin saa vahingossa hipaisemalla liikkumaan sellaisen sentin kaks ja yleensä tämä tapahtuu just silloin kun alkaa tuomaan uutta levyä sisään..
Avatar
#20 • • Mikko Guest




Mut siihen ei totu, et Vestaxin pitchin saa vahingossa hipaisemalla liikkumaan sellaisen sentin kaks ja yleensä tämä tapahtuu just silloin kun alkaa tuomaan uutta levyä sisään..



höpö höpö, väitän että toikin on puhtaasti tottumiskysymys ;) vestaxeilla on nyt tullu soiteltua jotakuinkin 1v ja 5kk eikä tosta pitchin hipomisesta oo ollu harmia alkuaikojen hapuilua lukuunottamatta.

mut sen kyllä tunnustan että pitch vois olla vähän jäykempi..