Reason ongelma, "pomppii"

11 posts, 1 page, 2,536 views

Avatar
#1 • • fuc Guest
Kone jossa reason toimi ennen moitteettomasti.
Format C: ja asennettu Win ME.
SB 128 pci kortti.
Propellerheads Reason pomppii, eli soittaessa hyppii eteenpäin kuin rikkinäinen levy. Latencyä on koitettu säätää, ja äänikorttiasetuksia. Long shot mut kellään mitään infoo?
Avatar
#2 • • Laite Guest
koitas heittää kovalevyyn defraggia?
Avatar
#3 • • DJ Rasta Guest
Koita päivittää laitteiston ajureita (driver). Win ME:lle löytyy netistä aika varmasti joku päivitys joka saattaa parantaa suorituskykyä jne.
tarkista myös se että sulla on KAIKKI äänikortin asetukset kohdallaan, ei pelkkä latency, ja siihen myös ajurit ajan tasalle, ja tarkista että käytät reasonia juuri sillä ajurilla mitä haluat (mulla ainaki se antaa vaihtoehdoiks aika monta erilaista ASIO ajurii ja muita esim. DirectX, eikä se defaultti toiminu parhaiten. koita vähä mikä toimii parhaiten.)

saattaa mun teksi olla vähä epäselvää mut kysy jos et ymmärrä, ja joku varmasti osaa neuvoo paremmin...:p
Avatar
#4 • • Secur Guest
Pistä Xp oli sama ongelma joskus ja sit ku pistin xp ni toimi en tarkota reasonii mut tota äänikorttii se o aivan paska itse omistan saman.
Avatar
#5 • • JussiS Guest


Kone jossa reason toimi ennen moitteettomasti.
Format C: ja asennettu Win ME.
SB 128 pci kortti.
Propellerheads Reason pomppii, eli soittaessa hyppii eteenpäin kuin rikkinäinen levy. Latencyä on koitettu säätää, ja äänikorttiasetuksia. Long shot mut kellään mitään infoo?



Itsellä ihan sama ongelma. Koitetaan ratkoo kans täällä päin. Pätkiiks sulla kaikki musa? Mulla toimii ainakin kaikki directX:n kautta tuleva, mut esim SoundForge, Winamp ja Windowsin omat äänet pomppii tollai.
Avatar
#6 • • slain Guest


Mulla toimii ainakin kaikki directX:n kautta tuleva, mut esim SoundForge, Winamp ja Windowsin omat äänet pomppii tollai.



Jos directx toimii, miksi et käyttäisi sitä myös Soundforgessa ja Winampissa? Wavemapper taitaa olla aika syvältä, oletan että sulla on se käytössä. Ja Reasonissa kuten muissakin siihen kykenevissä softissa kannattaa pistää Asio:t käyttöön, jos moiset tuohon kortille löytyvät.
Avatar
#7 • • MikkiHiiri Guest


Koita päivittää laitteiston ajureita (driver). Win ME:lle löytyy netistä aika varmasti joku päivitys joka saattaa parantaa suorituskykyä jne.
tarkista myös se että sulla on KAIKKI äänikortin asetukset kohdallaan, ei pelkkä latency, ja siihen myös ajurit ajan tasalle, ja tarkista että käytät reasonia juuri sillä ajurilla mitä haluat (mulla ainaki se antaa vaihtoehdoiks aika monta erilaista ASIO ajurii ja muita esim. DirectX, eikä se defaultti toiminu parhaiten. koita vähä mikä toimii parhaiten.)



Joo ja kannattaa IHAN EKAKS päivittää emon piirisarja-ajurit. Niillä lähtee melkein kaikki vastaavat ongelmat.
Avatar
#8 • • JussiS Guest




Joo ja kannattaa IHAN EKAKS päivittää emon piirisarja-ajurit. Niillä lähtee melkein kaikki vastaavat ongelmat.



http://www.viaarena.com/?PageID=2

Tuolta löytyy ainakin VIA:n piirisarjan uusimmat ajurit.

Tähän tulokseen mekin tultiin kun tutkittiin asiaa, että ajetaan nämä. Voin ilmotella huomenissa kuinka kävi.
Avatar
#9 • • JussiS Guest
Ongelma korjaantui ainakin mulla kun ajoin noi uudet VIA:n ajurit ja nostin PCI-väylän latenssiaikaa 128:n BIOS:ista...
Avatar
#10 • • MikkiHiiri Guest


Ongelma korjaantui ainakin mulla kun ajoin noi uudet VIA:n ajurit ja nostin PCI-väylän latenssiaikaa 128:n BIOS:ista...



Jep. Hyvä :)
Ja just äsken tuli taas korjattua yhden koneen audio+midi sekoilut.
Piirisarja(Intel)-ajurit ja uudet äänikortin ajurit korjas taas kaiken.
Avatar
#11 • • JussiS Guest
Osaisko joku muuten sanoa et miten toi PCI-väylän latenssiajan nostaminen vaikuttaa koneen muuhun toimintaan? Jotkut sanoo että vaikuttaa nopeuteen, jotkut sanoo että ei...