mitä browseria käytät

177 posts, 9 pages, 24,039 views

Avatar
#141 • • miikkaL Guest

Firefox kaatuilee, ja esim ladattaessa tuohon laajennuksia, antaa jotain ihme java-herjaa. Mistäköhän tuo voisi johtua?



Asensitko suoraan vanhan version päälle vai poistitko vanhan selaimen ja tiedot application datasta vai asensitko suoraan vanhan firefoxin päälle? (jos siis käytössä ollut esim. 0.9x versio)



Siis asensin tuon selaimen ihan ensimmäistä kertaa, mitään muuta selainta kuin IE ei tuossa mun xp:ssä ole käynyt aiemmin. Otin tuon 1.0 version.
Avatar
#142 • • jUSSi Guest

14-10-2002 22:16: Vaihdoin IE:stä Operaan tän topicin myötä. Todella mukavalta ja vakaalta vaikuttaa.



Kaks vuotta Operan käyttämistä takana. Joitakin pieniä ongelmia on ajoittain sivujen latautumisessa ollut, mutta jatkanen silti Operan käyttämistä vielä pitkään; eihän se ainakaan kaadu niin herkästi, kuin IE. Lisäksi IE kaatuessaan kaataa ylenssä mulla myös koko koneen.



Kyl mulla Opera 7.54 Build 3865 kaatuilee noin kaksi kertaa viikossa. Noin 7-12 tabia auki ja se kaatuu jos esimerkiksi kuvia on ladattavalla saitilla paljon. Varmaan muistin allokointiongelmia...
Avatar
#143 • • Ath Guest
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.7.5) Gecko/20041111 Firefox/1.0

..eli tuttavallisemmin Firefox 1.0. Näkyy jostain syystä "ulospäin" webbisaiteille Netscapena.
Avatar
#144 • • kapteeni säärikarva Guest
Opera, välillä IE
Avatar
#145 • • rewind Guest

..eli tuttavallisemmin Firefox 1.0. Näkyy jostain syystä "ulospäin" webbisaiteille Netscapena.



Firefox perustuu Netscapeen.
Avatar
#146 • • rewind Guest

..eli tuttavallisemmin Firefox 1.0. Näkyy jostain syystä "ulospäin" webbisaiteille Netscapena.



Firefox perustuu Netscapeen.



Olin taas väärässä. Asiahan on siis toisinpäin, uusimmat Netscapet perustuvat Firefoxiin.
Avatar
#147 • • djsakke Guest

..eli tuttavallisemmin Firefox 1.0. Näkyy jostain syystä "ulospäin" webbisaiteille Netscapena.



Firefox perustuu Netscapeen.



Olin taas väärässä. Asiahan on siis toisinpäin, uusimmat Netscapet perustuvat Firefoxiin.



No siis.. Firefox pohjautuu Mozilla-projektin HTML-engineen nimelta Gecko (saattoipa olla jo vanhan netscapenkin alla, evm enaa), Mozilla -projekti alkoi aikanaan siita etta osa Netscapen silloista lahdekoodia vapautettiin (sillon joskus '98 paikkeilla). Uudemmat Netscapen versiot (6 ja 7) ovat perustuneet Mozilla-projektin tuottamaan ohjelmistoon joka on sitten erikseen viela hieman muokattu ja uudelleen nimetty Netscapeksi. Tulevaisuudessa uudet Netscapen versiot tulevat perustumaan Firefoxiin, vaittavat uutiset. Saapa nahda sit, AOL, jonka omistuksiin Netscape kuuluu, saattaa viela hyvin perua taman projektin...
Avatar
#148 • • drS Guest
firefox 1.0 on pelittäny hienosti paria seikkaa lukuunottamatta:

- edelleenkin jos selaa esim. irc-gallerian etusivua alaspäin ja klikkaa sieltä jotain kuvaa, kattoo sitä ja painaa back nappia ni selain ei muista mihin kohtaan etusivua oli jäänyt vaan jää sivun alkuun. tosin joskus toimii..
- vanhaan versioon asennetut extensionit aiheuttaa kaikennäköstä häikkää. esim. download manager tweak, jota en saa näköjään millään pois päältä tai poistettua estää mua downloadaamasta mitään kovin fiksusti, koska se ei toimi 1.0 version kanssa. eikö noita lisäreitä tosiaan saa mitenkään mutuen poistettua kuin tuhoamalla se yks folderi, jolloin kaikki extensionit häviää?
- jos ff:n uninstalloi ja installoi sit uudestaan (kun haluaa ns. alottaa puhtaalta pöydältä) ni johki jää noi infot talteen, koska installoinnin jälkeen selaimessa on samat extensionit asennettuna, sama sivuhistoria, samat asetukset...
Avatar
#149 • • djsakke Guest


- vanhaan versioon asennetut extensionit aiheuttaa kaikennäköstä häikkää. esim. download manager tweak, jota en saa näköjään millään pois päältä tai poistettua estää mua downloadaamasta mitään kovin fiksusti, koska se ei toimi 1.0 version kanssa. eikö noita lisäreitä tosiaan saa mitenkään mutuen poistettua kuin tuhoamalla se yks folderi, jolloin kaikki extensionit häviää?
- jos ff:n uninstalloi ja installoi sit uudestaan (kun haluaa ns. alottaa puhtaalta pöydältä) ni johki jää noi infot talteen, koska installoinnin jälkeen selaimessa on samat extensionit asennettuna, sama sivuhistoria, samat asetukset...



Noi ongelmat extensioitten kanssa johtuu siita etta sita extensio-puolta uudisteltiin tossa 0.9.x -paikkeilla ja suurinta osaa extensioista ei vielkaan ole paivitelty toimimaan uuden speksin mukaan.

Uninstalloinnissa windows-tapana on jattaa talteen profiili, joka loytyy muistaakseni "c:\documents and settings\username\application data" -hakemistosta, josta pitaa poistaa seuraavia kansioita jos loytyy: phoenix, firefox, mozilla

Kannattaa muistaa etta mozilla -kansion tuhoaminen tuhoaa kaikki mozilla-tuoteperheen asetukset. phoenix ja firefox -kansiot loytyy jos on kayttanyt vanhempia versioita firefoxista, jossain vaiheessa se siirtyi kayttamaan mozilla-kansion alla olevaa firefox-hakemistoa profiilin tallettamiseen. PS. Asennussuosituksenahan on ollut ennen 1.0-versiota _aina_ poistaa profiili kokonaan paivitettaessa, kyseessahan oli kuitenkin aiemmin pelkastaan kehitysversiot joissa kaikkia puolia ei oltu viela viilattu julkaisukuntoon.
Avatar
#150 • • JussiS Guest

firefox 1.0 on pelittäny hienosti paria seikkaa lukuunottamatta:

- edelleenkin jos selaa esim. irc-gallerian etusivua alaspäin ja klikkaa sieltä jotain kuvaa, kattoo sitä ja painaa back nappia ni selain ei muista mihin kohtaan etusivua oli jäänyt vaan jää sivun alkuun. tosin joskus toimii..


Johtunee siitä, että kun ekan kerran meet galleriaan, ni loggaat sisälle (jonka jälkeen sulla on 2 kertaa sivuhistoriassa siis etusivu). Niistä se toinen (eli se joka tulee siinä vaiheessa kun oot logannu sisään) sisältää koodin jonka mukaan se scrollaa sivun alkuun automaagisesti. Homma ratkee silleen, et menee aina takas sille ekaks aukeavalle sivulle, joka ei siis automaattisesti kelaa itteänsä alkuun. Jostain syystä FF suorittaa noi koodit aina uudestaan (joka tarkottais reikäsellä koodilla sitä, että esmes foorumeissa tulis kokoajan tuplapostauksia jne.)

Copy+pastessa tässä on kans jotain ongelmia, välillä mulla on ainakin tekstiä maalattuna, vaikken sitä oo maalannukaan, eikä sitä saa millään muulla pois, kun lataamalla sivun uusiks. Sit jos yrittää maalata, ni se maalaa koko sen taulukon osan, ja sitäkään ei sit saa kopioitua oikein.
Avatar
#151 • • Bobsony Guest

firefox 1.0 on pelittäny hienosti paria seikkaa lukuunottamatta:

- edelleenkin jos selaa esim. irc-gallerian etusivua alaspäin ja klikkaa sieltä jotain kuvaa, kattoo sitä ja painaa back nappia ni selain ei muista mihin kohtaan etusivua oli jäänyt vaan jää sivun alkuun. tosin joskus toimii..


Toi on ogelma mihin ei oo tulossa ratkaisua, ja se miksi käytän operaa enkä mozilla-johdannaisia.. Eli mozillat ei tallenna sitä valmiiks rendattua sivua ikinä (koska se veis liikaa muistia?!) vaan rendaa vanhat sivut aina uusiks. erittäin vittumainen ominaisuus. Mozillan developer foorumissa leviteltiin käsiä kun viimeksi tarkistin asian.
Avatar
#152 • • curry Guest

vaihdettiin explorer mozilla firefoxiin ja oon ollu tosi tyytyväinen kokonaisudessaan! :hearts:



Jep, Tulikettuun oon ollut itekin varsin tyytyväinen ja syrjäyttänyt tässäkin talossa Exploderin samantien.. :)
Avatar
#153 • • Quu Guest
Viestintävirasto kehottaa välttämään Internet Exploreria

Helsinki. Viestintävirasto kehottaa internetissä surffailevia välttämään Microsoftin Internet Explorer -selainohjelman käyttöä. Virasto perustelee kehotustaan ohjelman tietoturva-aukolla, jonka vuoksi käyttäjän koneelle saattaa latautua haitallista ohjelmakoodia. Tämä päästää ulkopuolisen käyttämään konetta hyväkseen.
"Kyse on IFRAME-haavoittuvuudesta, jota on käytetty paljon hyväksi internetissä viime aikoina", kertoo Viestintäviraston Cert-fi-palvelun tietoturva-asiantuntija Jani Arnell.
Arnell suosittelee käyttämään muita selainohjelmia, kunnes Microsoft julkaisee korjaustiedoston haavoittuvuuteen. Muita selainohjelmia on mm. Opera ja Mozilla-pohjainen Firefox, jonka osuus on noussut viimeisen puolen vuoden aikana 5 % samaan aikaan, kun Internet Explorerin osuus on laskenut viisi prosenttia. Explorerin osuus selaimista on kuitenkin edelleen 88,9 %.

HS-STT

http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1076154633764
Avatar
#155 • • marli Guest
Firefox muutamalla herkku-extensionilla höystettynä.

Ja tää Pentium4:lle tarkoitettu buildi toimii vissiin nopeemmin ko. prossulla.
Avatar
#156 • • Remotion Guest
IE ja Opera
Avatar
#157 • • Hasse G Guest
Firefox, Opera, Lynx.

IE:tä käytän kun on pakko (windowsupdate, beatport)
Avatar
#158 • • peepe Guest
Mä käytän Operaa.
Avatar
#159 • • 8PUS Guest
firefox ffs :)

yliopistolla on asennettuna vaan joku paska mozilla ja msie, joten mozillaa joutuu käyttämään. niinja yliopiston mozillassa eio fläsää asennettu, joten välillä sit pelkästään flässijuttujen katteluu msie.

mut kotona firefox.

aijoo ja joskus testatessa omia sivuja lynx/links.
Avatar
#160 • • HGE Guest
Opera on ollu mulla ykkösselain kohta 2 vuotta. Tuntuu muiden selainten käyttäminen kömpelöltä kun tähän on tottunut.

Rinnalla Firefox, jolle ei mulla oikeastaan käyttöä ole, sekä IE jota tarvii ainoastaan windows updateen.