mitä browseria käytät

177 posts, 9 pages, 24,047 views

Avatar
#81 • • vartio Guest
tulipa mieleen, että mäkille on myös olemassa mozilla.

safarikin tuntuu aika yksikätiseltä, kun on käyttänyt
mozillaa mäkillä. hämmästyttävää tuo että samaan aikaan
toiset hehkuttaa opensourcea ja toiset mäkkiä.

kaksi asiaa, mitkä ovat toistensa ääripäitä.
Avatar
#82 • • Quu Guest

toi vanha puucee lentää kyllä melkosen pitkässä kaaressa mäkkylään



Joutuu kyl nyt vähän loukkaantumaan, sillä mä olen elänyt melkein koko lapsuuteni/nuoruuteni Mäkkylässä. :D
Avatar
#83 • • Taedium Guest

Joutuu kyl nyt vähän loukkaantumaan, sillä mä olen elänyt melkein koko lapsuuteni/nuoruuteni Mäkkylässä. :D

Hei, triippi on hankkinu jonku omenan ittelleen tietokoneen sijaan ja on viemassa sita tietokonettaan Makkylaan. Mitas loukkaantumista siina on?

"Ostin Trabantin, ja kyl oon sen verran tyytyvainen, etta heitan ton surkeen Bemarin Vittuojalle..."
Avatar
#84 • • OSC8 Guest

toi vanha puucee lentää kyllä melkosen pitkässä kaaressa mäkkylään



Joutuu kyl nyt vähän loukkaantumaan, sillä mä olen elänyt melkein koko lapsuuteni/nuoruuteni Mäkkylässä. :D




Kato mäkkylä on tossa ihan vieressä, en mä sen pidemmälle jaksaiskaan heittää :cool:


"Ostin Trabantin, ja kyl oon sen verran tyytyvainen, etta heitan ton surkeen Bemarin Vittuojalle..."



Bmmhuahahaa, tekin väärä-uskoiset väärine profeettoinenne :laugh: ;) ;)



hämmästyttävää tuo että samaan aikaan
toiset hehkuttaa opensourcea ja toiset mäkkiä.

kaksi asiaa, mitkä ovat toistensa ääripäitä.



Kiitän todellakin luojaani siitä, että mäkkikäyttäjänä en oo minkään hAxX0r-kommuunin armoilla :happyroll:
Avatar
#85 • • MikkiHiiri Guest

hämmästyttävää tuo että samaan aikaan
toiset hehkuttaa opensourcea ja toiset mäkkiä.

kaksi asiaa, mitkä ovat toistensa ääripäitä.



Häh???

OSX:ssä pyörii kivasti kaikki opensorsa linux-softatkin.
Jos ääripäitä pitää ettii niin Microsoft ja opensource on varmaa ne mitä tarkotit.

Vai menikö multa pointti ohi :)
Avatar
#86 • • sonni Guest
mozilla firefox, ei paremmasta väliä.
Avatar
#87 • • root Guest


Tos on muutama syy minkä takia ite en koske enää IE:hen.



Oot vaan kateellinen ku mäkissäs ei oo IE:tä :D



IE on kyllä esiasennettuna OS X:ssä. Käytän sitä lähinnä meilien lukemiseen M$ Exchange-palvelimelta. Lisäksi useat brittisivustot on koodattu IE on my mind-periaatteella.

Apple on tosiasiassa erittäin fakkiutunut pulju, mutta niin kauan kun pitävät huolta asiakkaistaan niin ei valittamista.

On mulla myös Linux ja Minix.

Kun työsuhde päättyy niin IE saa kyytiä.
Avatar
#88 • • da_chef Guest

Vai menikö multa pointti ohi :)



Meni.

Apple firmana on aivan yhtä kiihkeä suljetun koodin tukija kuin Microsoft.
Avatar
#89 • • djsakke Guest

Apple firmana on aivan yhtä kiihkeä suljetun koodin tukija kuin Microsoft.


Niinno miten sen nyt ottaa. Onhan OSX vaan modattu FreeBSD. eika sit jaksa alkaa keskusteleen bsd-lisenssin ja gpl:n eroista johon tasta paasisi suoraan... :mad: :roll: :)
Avatar
#90 • • MikkiHiiri Guest

Niinno miten sen nyt ottaa. Onhan OSX vaan modattu FreeBSD.



Juu ja Darwinin lähdekoodinki saa hankittua Applelta. Tosin nykyään Microsoftinkin
lähdekoodia saa netistä ;D

Totta kyllä ettei Apple kyllä omien ohjelmien lähdekoodeja luovuttais, mut eipä ne varmast toimiskaan
niin hyvin jos olisivat opensourcea. Opensource on kummiski pitkälti harrastelijapohjaista
ja Apple haluaa aina olla pro ja äärimmäisen laadukas. Kuitenkin unix-pohja ja
x-pohjaisten softien ajo OSX:ssä on merkittävä edistysaskel turvallisempaan ja käyttäjäystävällisempään järjestelmään.
Avatar
#91 • • djsakke Guest

nykyään Microsoftinkin
lähdekoodia saa netistä ;D


joo jonku installerin palikan saa sourceforgesta.


Totta kyllä ettei Apple kyllä omien ohjelmien lähdekoodeja luovuttais, mut eipä ne varmast toimiskaan niin hyvin jos olisivat opensourcea. Opensource on kummiski pitkälti harrastelijapohjaista


Ehka, mutta on hyvia esimerkkeja isoista softista joita kaytetaan kaikkialla ja joita kehitetaan ammattimaisesti. vaikkapa apache, php, perl, mysql, postgresql..


ja Apple haluaa aina olla pro ja äärimmäisen laadukas.


Joskus vois muutkin yrittaa olla!


Kuitenkin unix-pohja ja
x-pohjaisten softien ajo OSX:ssä on merkittävä edistysaskel turvallisempaan ja käyttäjäystävällisempään järjestelmään.


Tiedapa tuosta sitten. *nix-puolella kylla yleensa bugit korjataan nopeasti.. turvallisuus lienee kuitenkin enimmakseen kayttajasta/yllapidosta kiinni. (ja ehka jotenkin jarkevista defaulteista)

Mut joo taa menee aiheesta ohi aika isometrisesti :)
Avatar
#92 • • da_chef Guest


1. Yksikään mirkkiviirirus ei ole toiminut vielä mun operalla.
2. Explorerissa ei saa tapettua pop-uppeja (paitsi siinä uusimmassa ja se näytti ihan hirveältä)
3. Ei ole tabeja!
4. Transferien hallinnointi on totaalisen perseestä verrattuna esim. operan systeemiin.
5. Mousegesturet puuttuu.



6. Kehno CSS-tuki



7. kokeilkaapas kirjoittaa firefoxissa osoitekenttään vaikkapa "Finnish club awards" ja painakaa enteriä.

Onko IE:ssä google integroitu noin hyvin?
Avatar
#93 • • MikkiHiiri Guest

nykyään Microsoftinkin
lähdekoodia saa netistä ;D


joo jonku installerin palikan saa sourceforgesta.



Juu no toi oli sarkasmia, kun osa W2k:n lähdekoodista leakkasi nettiin =)
Avatar
#94 • • sonni Guest


7. kokeilkaapas kirjoittaa firefoxissa osoitekenttään vaikkapa "Finnish club awards" ja painakaa enteriä.

Onko IE:ssä google integroitu noin hyvin?


miksi ihmeessä osoitekenttään, kun tuossa tulee
vakiona sen vieressä ihan oma hakuengine-kenttä?
jossa on google vakiona siis.
Avatar
#95 • • Ana-- Guest

leakkasi



:hah:
Avatar
#96 • • miniMe Guest
Ihan niiin kuin sillä olisi --tunkaan väliä millä selaimella liikkuu.Seuraavaksi alkaa jeesustelu tyyliin "mun browseri on parempi kuin sun".Älypäät.

This thread is SO GAY!

:king: Mii
Avatar
#97 • • MikkiHiiri Guest

Ihan niiin kuin sillä olisi --tunkaan väliä millä selaimella liikkuu.



On kai sillä väliä, jos surffaa paljon. Jotku tekee työtäkin selaimen avulla.
Ehkä sillä ei ole itelle väliä, millä joku toinen surffaa, mut kaipa sitä voi jaella käyttökokemuksia.
On muuten tulevaan IE major-päivityksee kopsittu selkeesti Safarista elementtejä ;)
Avatar
#98 • • da_chef Guest


7. kokeilkaapas kirjoittaa firefoxissa osoitekenttään vaikkapa "Finnish club awards" ja painakaa enteriä.

Onko IE:ssä google integroitu noin hyvin?


miksi ihmeessä osoitekenttään, kun tuossa tulee
vakiona sen vieressä ihan oma hakuengine-kenttä?
jossa on google vakiona siis.



Koska pidän siinä joko amazonin hakua tai find in this page -toimintoa.

edit: ja nyt kun kävin katsomassa mitä hakukoneita on saatavilla, napsautin wikipedia, sinä tulee käytettyä muutenkin pirusti.
Avatar
#99 • • djsakke Guest

Koska pidän siinä joko amazonin hakua tai find in this page -toimintoa.


Hmm. Firefoxissahan hakee nerokkaasti sivulta kunhan vaan alkaa kirjottamaan, kevyesti yks parhaista fiitsoreista koko selaimessa, tabien ja muun lisaksi. (en muista oliko toi defaulttina pelkille linkeille, mut se on aika rasittavaa ellei navigoi pelkastaan nappiksella - anyway, sen voi saataa tools->options->advanced->find as you type)
Avatar
#100 • • da_chef Guest

Koska pidän siinä joko amazonin hakua tai find in this page -toimintoa.


Hmm. Firefoxissahan hakee nerokkaasti sivulta kunhan vaan alkaa kirjottamaan, kevyesti yks parhaista fiitsoreista koko selaimessa, tabien ja muun lisaksi. (en muista oliko toi defaulttina pelkille linkeille, mut se on aika rasittavaa ellei navigoi pelkastaan nappiksella - anyway, sen voi saataa tools->options->advanced->find as you type)



Cabbas kehveliä.

Aina sitä oppii uutta. Nyt saa wikipedia olla defaultina hakukoneena.