177 posts, 9 pages, 26,158 views
Tämä syynä, miksi en Operaa käytä. Kätevämpi se sivuhallinta Operassa, kun mulla on nyttenkin 32 ikkunaa auki, joista 19 on IE ikkunoita. Olisi selkeempi jos ne olis kaikki yhessä ikkunassa. Ja totta, ne hiiren gesturet on kätsyjä Operassa, kuten nopeuskin. Silti se mitä haluan selaimelta on koodin tulkitseminen. Monipuolisin selain on MSIE. En ole Netscapen selaimia käyttänyt versioista 4.x jälkeen. Communicator 4.6 esmes sekoilee yksinkertaisimmissakin sisäisissä taulukoissa.
CSS-tuki ei siis ole mitenkään 100% toimiva (minkä myöntää jopa opera itse). DOM/JavaScript-tuki on niin ikään hieman puutteellinen.
Ja koitappa lyödä alpha systeemit CSS tiedostoon ja katsoa sivua Operalla. Hyvä esimerkki: Käykää minun sivulla sekä Operalla, että IE:llä. Ne violetit taulukot, joissa ne tekstit on kuuluisi olla osittain läpinäkyviä, mutta tekstit ei.
Kuitenkin. Jos verrataan vanhoja selaimia, niin Netscape Navigator 3.0 Gold hakkaa mennen tullen vielä IE4.0:n. Imho.
Ja koitappa lyödä alpha systeemit CSS tiedostoon ja katsoa sivua Operalla.
Ei siellä olekkaan. IE on vain ainoa selain joka tukee minun käyttämiä hyödyllisiä hörhellyksiä. Kuten se alpha filtteri.
kävin katsomassa. nopeasti vilkaisemalla en ollut huomaavinani minkäänlaista selaimentunnistusrutiinia.
Yksi asia ihmetyttää tässä selainhommassa: Miksi porukka ei päivitä selaimiaan uudempiin sitä mukaan kun niitä tulee. Se ei kovin iso homma ole. Pääsääntönä kuitenkin on, että uudet selaimet vaan toimivat paremmin kuin vanhat.....
Omien sivujenkin statistiikkaakin kun katselee, niin ei voi kuin ihmetellä kuinka vanhoja selaimia käytetään.
Mulla oli pitkään himassa 2x200MHz PPro kone, joka jakoi netin muille koneilleni. No koneessa oli NT4, eli turha siihen on laittaa mitään IE4:sta jykevämpää. En sillä tehny muuta kun kävin downloadaamassa jotain juttuja jos ei jaksanu mitään dl softaa käyttää. Varsinkin hitaampiin ja vanhempiin koneisiin ei kannata asentaa XP/IE6 härdelliä. Kaikilla ei ole varaa / tarvetta P4 koneisiin.
Miksi porukka ei päivitä selaimiaan uudempiin sitä mukaan kun niitä tulee.
Ja kun kaikilta on jalat poikki, niin niitä ilmaisia internetyhteyspaketteja ei voi hakea. Itselläni löytyy Saunalahden ja Jippiin jotku vanhat paketit kaapista, jotka hain vain niiden selainten takia. Niissä kun tulee aina sen hetkinen uusin selain mukana ja on ilmainen.
joo, esim. ISDN-yhteydellä on kiva imeskellä niitä
päivityspaketteja pari tuntia.
Originally posted by Sniff
jotkut asiat, kuten esim. absoluuttiset css-määritykset, pitää tehdä eri selaimille hieman eri tavalla. jos sivu tehdään vain IE:tä silmälläpitäen, niin saap olla aika varma ettei se näy ihan samanlaisena muilla selaimilla.
mä en nyt välttämättä sanoisi että IE on monipuolisin selain;
helvetin iso osa sivuista on vaan tehty juuri sille. syy ja seuraus...
koodin tulkitsemisesta olisin kyllä eri mieltä...
IE:hän sallii asioita joita ei kyllä pitäisi sallia, kuten sulkemistagien puuttumisen joissain tapauksissa jne.
(tämä!=hyvä erityisesti siksi, että sen lisäksi että jengi vääntää vaan ie:lle suunnattua koodia, osa vielä tekee sen virheellisesti, jolloin voidaan olla aika varmoja ettei standardeja tiukemmin noudattava selain sivuista ota selkoa)
lisäksi mua kammotuttaa vbscript... okei, ei sen tarvi olla päällä mutta silti... vbscript nyt on aika hyvä esimerkki siitä mitä tapahtuu kun tehdään ensin ja ajatellaan myöhemmin.
iieen konffatavuus kyllä kusee muutenkin aika rankasti...
Ähäps. Esmes Windows-standardien mukainen buttoni on helppo läjäyttää VBScriptillä. Saa niitä tehtyä muutenkin, mutta VBScript on tehty helpottamaan Windows-standardeja mukailevia sivustoja varten. Sitä ei ole pakko käyttää, kuten ei Windowsiakaan. (Muutenkin vituttaa asenne "Windows on paska ja Linux on kuningas... muuten, mikä on linux?")
juu vbscriptistä ei puhuta, täysin turha ms-poliittinen veto,
Itse juuri tuossa edellisessä lauseessasi ilmaisit, että opera on lynxiä nopeampi, mutta ei paljoa. Ja mikäli operaa nopeampia selaimia ei ole, niin miksei kerskuisi? Sanotko F1 kisoissakin, että tasapeli, jos ero voittajan ja kakkosen välillä on 0.002 sekuntia? FIA ei taida sanoa niin...
ainiin, hieman myös ärsyttää operan kerskuminen 'fastest browser on earth'.. ei se nyt vaikka lynxiä älyttömästi nopeempi oo :P
Ähäps. Esmes Windows-standardien mukainen buttoni on helppo läjäyttää VBScriptillä. Saa niitä tehtyä muutenkin, mutta VBScript on tehty helpottamaan Windows-standardeja mukailevia sivustoja varten. Sitä ei ole pakko käyttää, kuten ei Windowsiakaan. (Muutenkin vituttaa asenne "Windows on paska ja Linux on kuningas... muuten, mikä on linux?")
juu vbscriptistä ei puhuta, täysin turha ms-poliittinen veto, onneks sitä ei kukaan käytäkään.
totatota... ainoo juttu jossa vbscriptin käyttö vois olla perusteltuu näin nopeesti kelattuna ois _täysin_turvallinen_ms-intranetti (onko niitä;) )... mun mielestä vaan ei oo niin hirveen fiksuu sallii selaimessa ajettavalle koodille pääsyy paikalliseen filesystemiin, registryyn jne.... milläs kielellä noita matoja yleensä toteutettiinkaan :003: ?
mutjoo, eipä sitä oo tosiaan pakko käyttää, eikä moni onneksi käytäkään (taitaa ie:ssäkin defaulttina olla vbs pois päältä? ei muista...)
vbscript IS evil!