En tiedä onko tästä jo jauhettu, mutta en löytänyt nopealla
silmäyksellä topicceja. Pahoittelut jos tulee uudelleen ;)
81 posts, 5 pages, 16,213 views
Tarvitseeko tuota hirveästi eritellä. Kun se kuulostaa hyvältä ja soitettaessa kappaleet sopivat hyvin yhteen, niin onko sillä nyt hirveästi väliä, kumpaa se on. :confused:
Monotoninen jumputus[/B]
Trancea tehtiin joskus satoja vuosia sitten Afrikassa ja muutamilla muilla mestoilla, mutta se loppui kun tekniikka meni eteenpäin. Ja hyvä niin koska se olikin ihan paskaa.
Kuka ja kenen toimesta tämä on määritelty? Dokumentit pöytään, kiitos. Lehti ja numero, DJ ja haastattelu? Itse genrejä (mikä cool sana) 12-vuotta seuranneena en ole moiseen törmännyt.
jos ihan fränkkejä ollaan niin itsekin olen ihmetellyt että mitä se progetrance termi oikein tarkoittaa. Itse soittelen psykettä, ja sen genren progepsyyke tuntuu olevan aika kaukana tuosta normaalista progesta ainakin mitä olen mixtapejen mukaan kuunnellu. Eli siis psyykeproget ovan lähes poikkeuksetta 140 bpm, +/- 4bpm. Itse soundista sen verran että se on aika synkkä ja monotonista. Progressio termi tulee näissä raidoissa siitä kun ne oikeasti progressoituu kohti loppua. Eli esim ekat 5 minsaa rakennetaan rytmejä ja soundeja, sitten joku breakki ja loppukliimaksi kaikilla soundeilla. Rytmitykset ovat yleensä se pointti. *erittäin* hyviä esimerkkejä tästä ovat nimet xv kilist, intact instinct, disco slickers, mittelstandskinder ohne strom etc tuhat nimeä nykyään...
Missä lehdessä luokitus, jne.? Siitä voisi aloittaa, artistit, DJ:t..
Progressive OK
Trance OK
Mutaatio?
Jeps, progetrance on lähempänä progepsykeä kuin progehousea noin niinkuin nopeudeltaan ja elementeiltään.
Hyvä ja sielukas + oivaltava musiikki silti tärkeintä, tyylilajeihin enemmän puuttumatta, ja ainaisia lokeroita tekemättä.
Miten Progessiivinen Trance eroaa TechHousesta..;)