Mistä huonekaluja?

75 posts, 4 pages, 29,780 views

#61 • • ville Guest

Mä tarttisin mustan kirjoitus- ja tietokonepöydän ja sitä ollaan nyt parisen viikkoa metsästetty kissojen ja koirien kanssa jo lähes kaikista lähiseudun huonekaluliikkeistä. Jostain käsittämättömästä syystä kaupoissa löytyy pöytiä oikeastaan kaikissa muissa väreissä, muttei mustaa.

Jos siis joku tietää, mistä löytäsin mustan, linjakkaan ja mahdollisimman pelkistetyn pöydän, niin olisin erittäin kiitollinen.

Tää on käytännössä musta:

http://www.hkt-korhonen.fi/tuotteet2/obj3.html

130*80 koko maksaa 500e, eli on aika hintava. Saatavana kans 70*70 ja 80*80

Myyjänä mm vepsäläinen
#62 • • da_chef Guest
Korhonen tekee mm. Artekin huonekaluja Suomessa.
#63 • • Funkatronik Guest

Puukeskus myy jalopuulevyjä naurettavan halvalla. Esim 2100*900*30 mahonkinen uskomattoman tyylikäs levy maksaa 170! Tohon tarvii vaan vetästä lakat tai vahat päälle niin saa selvästi alle 200e täysmahonkisen 6h ruokatason :eek: Toki ongelma on, että mistä saada siihen jalat mut tyylikkäitä irtojalkoja saa erikseen ja tarvittaessa tohon voi tietysti ostaa lisää mahonkia ja pistää vaikka puusepän liittämään ne yhteen. Suoraan sanottuna kun noita puukeskuksen hintoja katsoo, niin totesin suoraan että en kyllä koskaan tule ostamaan valmista riistohintaista jalopuupyötää kun materiaalit itse ostamalla ja pöydän teettämällä selviää jopa puolella hinnasta ....

Mitään faktoja tarkistamatta tuo kyllä kuulostaa suurin piirtein jokaista luonnonlakia rikkovalta väitteeltä. Irtomyyntihinnalla myytävät materiaalit yhdistettynä ammattilaisen käsityöhön on halvempi kuin massatuotettu vastaava tuote? Jos materiaalit saa tukkuhinnalla ja ammattilaiselta kaverialennusta niin sitten, mutta muuten kuulostaa vähän erikoiselta.
#64 • • timppa^ Guest

Puukeskus myy jalopuulevyjä naurettavan halvalla. Esim 2100*900*30 mahonkinen uskomattoman tyylikäs levy maksaa 170! Tohon tarvii vaan vetästä lakat tai vahat päälle niin saa selvästi alle 200e täysmahonkisen 6h ruokatason :eek: Toki ongelma on, että mistä saada siihen jalat mut tyylikkäitä irtojalkoja saa erikseen ja tarvittaessa tohon voi tietysti ostaa lisää mahonkia ja pistää vaikka puusepän liittämään ne yhteen. Suoraan sanottuna kun noita puukeskuksen hintoja katsoo, niin totesin suoraan että en kyllä koskaan tule ostamaan valmista riistohintaista jalopuupyötää kun materiaalit itse ostamalla ja pöydän teettämällä selviää jopa puolella hinnasta ....

Mitään faktoja tarkistamatta tuo kyllä kuulostaa suurin piirtein jokaista luonnonlakia rikkovalta väitteeltä. Irtomyyntihinnalla myytävät materiaalit yhdistettynä ammattilaisen käsityöhön on halvempi kuin massatuotettu vastaava tuote? Jos materiaalit saa tukkuhinnalla ja ammattilaiselta kaverialennusta niin sitten, mutta muuten kuulostaa vähän erikoiselta.

Design niissä mööpeleissä maksaa.
#65 • • ville Guest

Ööh .... mitä tekemistä desingliikkeen jalopuupyödällä ja massatuotteella on keskenään?

Jos meet tilaamaan jalopuisen pöydän jostain desingliikkeestä niin toimitusaika on aina hyvin monia viikkoja. Tämä johtuu siitä, että pöydät teetetään asiakkaan mittojen mukaan halutusta pintamateriaalista ja käsitellään asiakkaan toivomusten mukaan.

Käytännössä voisi siis sanoa että laatupöytien yhteydessä homma menee niin että asiakas maksaa liikkeelle, joka puolestaan tilaa työn puusepältä. Varsin asiallista on kysyä kannattaako työ tilata suoraan itse puutyön ammattilaiselta jolloin säästää _hyvin_ monia satoja euroja.

Pikaisesti ajateltuna säästöä tulee kahdesta asiasta

1) suunnittelijan palkan puuttuminen
- Desingtuotteesta puhuttaessa suunnittelupalkkio lienee selvästi enemmän kuin muutama kymppi eli säätöä tulee tältä puolelta hyvin runsaasti. Itseltä tämä työ vaatii sen että osaa piirtää kuvion, jossa kerrotaan puukeskukselle miten levy pitää leikata. Leikkauspalvelu sisältyy puukeskuksen hintaan.

2) pöydän tuottamiseen liittyvä asiat
- Tämä on myös hyvin suuri kulu. Yksittäisen desingpöydän tuottamiseen tarvittava työmäärä on taatusti aika suuri: työ pitää tilata ja hyväksyä, laatia suunnitelma kuka työn tekee ja mistä materiaalit tulevat, mallituotteen tekeminen ja siihen liittyvät kuvastot, työntekijän perehdyttäminen tuotteeseen, kuljetuslogistiikka jne jne .... puhutaan hyvin monista sadoista euroista jotta liikeideasta on syntynyt myytävä tuote. Itseltä tämä vaatii puuliikkeen löytämistä ja tuotteen tilaamista. Lisäksi puulevy pitää itse siirtää myyjältä puusepälle joka tekee pöydän loppuun. Sieltä pöytä pitää jälleen hakea ja saada kuljetettua kotiin.

Kuluttajana voin tietysti säädellä pöydän hintaa oman työmäärän lisäämisellä. Voin esim itse tehdä materiaalien kuljetukset ja pöydän loppukäsittelyn jolloin säästän puusepän työssä satoja euroa. Toisaalta voin tilata kaiken työn, jolloin pöydän hinta lähenee desingliikkeen hintaan.

Nyt ei varmaan enää kuulosta niin erikoiselta :)
#66 • • da_chef Guest
Deko-lehdessä oli yhdellä sivulla äärimmäisen yksinkertainen sorvattu haapa-kippo. Hintaa sillä tosin oli noin 135 euroa, kun siinä luki jossain kohtaa Design by: jokusuomalainenmies

Itse jos sellaisen sorvaisin ja laittaisin hinnaksi saman, se ei menisi ikinä kaupaksi. Mutta anti olla kun laittaisin siihen Design by: Hannu Perämäkkylä ja veisin johonkin Helsingin designputiikkiin, niitä menisi kaupaksi useita.

Hiemän kärjistäen.
#67 • • A-E Guest
Olisiko kenelläkään tietoa mistä löytäisin soittopyödän, johon mahtuu kolme teknaria ja mixeri. Korkeutta saisi olla kanssa ainakin 90 cm, mutta mieluiten yli metri.

Nykyinen soittopyötä on Ikeasta ostettu, mutta siihen ei mahdu kun juuri ja juuri kaks levaria ja mixeri.
#68 • • erik Guest

Olisiko kenelläkään tietoa mistä löytäisin soittopyödän, johon mahtuu kolme teknaria ja mixeri. Korkeutta saisi olla kanssa ainakin 90 cm, mutta mieluiten yli metri.

siitä vaan pajalle vääntämään!
ei vainkaan, se on sellainen ikuisuusprojekti ollu itellänikin, että vinkit olis tervetulleita tännekin.
#69 • • Mikko Guest

Nykyinen soittopyötä on Ikeasta ostettu, mutta siihen ei mahdu kun juuri ja juuri kaks levaria ja mixeri.

www.lundia.fi

hyllyt kestää kuormaa mukavasti, on erittäin tukeva, ja saa rakennettua juurikin haluamansa kokonaisuuden..

mulla on tossa sellanen kokonaisuus jossa korkeus on 108cm, ja 80cm hyllytasoja on rinnakkain 3 kappaletta.

suosittelen lämpimästi :)
#70 • • Turan Guest

Eipä kestä, itsellänikin on Futon Bedshopista ostettu Cairo, ja
futonpatjat takaavat ainakin itselleni parhaat yöunet. En kuunaan
vaihtaisi futonia mihinkään Hästensin tai Unikulman
muka-ergonomiseen jousihässäkkään.

Futon for life!

mä ajattelin käydä hakemassa futonin ens viikolla futon bed shopista, mutta osaaks joku kertoo noista patjoista jotain ku niitä vaikuttais olevan kauheesti erilaisia. mistä mä tiedän mikä on sopiva mulle testaamatta niitä? saaks sinne kauppaan jäädä nukkuu muutamaks yöks ja testailla eri patjoja? :)

kelasin jotain tommosta innovationin runkoa, mut sit toisaalta tuolla olis jotain tarjoustuotteitaki, mutta niihin ei sit ilmeisesti sais valita patjaa ite. tuukka kerro jotain jos tiedät aiheesta!
#71 • • UzU Guest

vastaavasti vaatepuolella suosin lähinnä Carharttia ja muita
kestämään tehtyjä vaatteita.

Vaikka nyt mennään huonekaluista vaatteiden puolella niin voin suositella myös Carharttia jos puhutaan kestävyydestä. Itselläni on todella hyviä kokemuksia Carharttin vaatteista. Tykkään myös niiden pelkistetystä simppelistä ulkoasusta.

Carhartt sanaa käytetään ainakin Amerikan englannissa kuvaamaan työvaatteita. Yhdysvaltalainen ystäväni työskenteli muutama vuosi sitten lentokentällä lastaajana ja siellä he puhuivat työvaatteistaan carhartt-sanalla. Ehkä tämä kertoo jotain ;) Kaverilleni ei ollut Carhartt tuttu vaatemerkkinä ennenkuin hän muutti Suomeen.
#72 • • Båssanova Guest
Löytyi kanssa tälläinen tsekkaamisen arvoinen futondiileri FTN Futon Shop
#74 • • ville Guest
Sohvaa pitäisi ostaa, vaatimukset:

-3h, toisessa päässä divaaniosa
-Matala muotoilu, käsinojat ja selkänoja samalla tasolla
-Jalat neliöt ja ne näkyvät mahdollisimman vähän
-Laadukas
-Saatavana valkoinen nahka (jos jollain tasolla inhimillisen hintainen) tai vähintään valkoinen kangas
-Samaan sarjaan kuuluva rahi saatavissa

Vinkkejä? Oon käynyt katsomassa emporiumin, vepsäläisen, iskun, skannon, zazan ja suomisoffan. Paras vaihtoehto olisi emporiumilla, mutta nahkaverhoiltuna maksaa 7ke ja toi on jo hiukan yli budjetin :scared:
#75 • • Kupez Guest
Myytävänä 2x Ikean Franklin baarijakkaraa. Yht. 25 euroo. (ovh. 25e / kpl)
Löytys myös seinään kiinnitettävä pöytä (saa taitettua helposti pois tieltä) 10 egen hintaan.
mailto:[email protected]