Mistä huonekaluja?

75 posts, 4 pages, 29,769 views

#1 • • mmm... Guest
Kertokaapas mistä voisi olla hyvät mahdollisuudet löytää huonekaluja. Halvalla. Pääkaupunkiseudulta...tai ihan mistä vaan.. (jos tästä sattuisi olemaan hyötyä vaikka jollekin muullekin..) Itse tarviin hyllykön levyille, kirjoille ja sensellaiselle sälälle, jota on tuhottomiin. Mutta menkööt tähän topikkiin saman tien muitakin huonekaluja myyvät liikkeet niin saadaan vähän laajuutta.

Eli kaikki hyvät vihjeet ja kokemuskuvaukset aiheesta otetaan ilolla vastaan ja paikat käydään katsomassa. Kiitti.
#2 • • elok Guest
IKEA! ;)
#3 • • jUSSi Guest
jos ei trendeistä hirveästi piittaa, niin kierrätyskeskuksista saa halvalla ja ihan pätevää tavaraa.
#4 • • Tapi T Guest
Huonekaluja ostaessa mun mielestä IKEA kannattaa kiertää kaukaa. Se mikä Ikeassa (ja kaikissa muissakin huonekalukaupoissa) on ihan överi-halpaa, on usein myös huonoa. Tietenkin Ikeassa on myös laadukasta tavaraa, mutta se sitten maksaa saman verran kuin muuallakin.

Huonekalut ovat kuitenkin ainakin mulle sen verran pitkäikäisiä sijoituksia, että on järkevämpää suosia laatua - ja maksaa siitä hieman enemmän, kuin ostaa heikkolaatuista paskaa.

Jos haluaa kunnon tavaraa halvalla, niin kannattaa myös selailla sisustuslehtien osto/myynti-palstoja, Keltaistapörssiä ja tietenkin vihjailla sukulaisille...
#5 • • Edited Remotion Guest
Eli tässä muutama helsingin sisustusliike:

Kuisti, Simonkatu 8, puh. (09) 2511660
Benico, Yrjönkatu 31, puh. (09) 6940336
Sisustus Nalle, Yrjönkatu 32, puh. (09) 6943900
Lepo Product, Yrjönkatu 25, puh. (09) 25328800
Aero, Yrjönkatu 8 (Dianapuisto), puh. (09) 6802185
Moko, Bulevardi 1, puh. (09) 41504500
Oliva Maison, Bulevardi 13, puh. (09) 6944131
Terracotta, Bulevardi 24, puh. (09) 61248500
Avarte, Kalevankatu 16, puh. (09) 6811660
Borås Cotton, Kalevankatu 26, puh. (09) 6859610
Aquilon Interiors, huonekalut Kalevankatu 30, puh. (09) 6851212 , keittiöt Lönnrotinkatu
Nanonano, Eerikinkatu 10, puh. (09) 2600014

Zaza, Annankatu 23, puh. (09) 2510100
Stanza, Annankatu 24, puh. (09) 6121133
Vepsäläinen, Mannerheimintie 20, Forum, puh. (09) 6946553
Emporium, Annankatu 21
Dekaasia, Annankatu 9, puh. (09) 68743810
Formverk, Annakatu 5, puh. (09) 6214611
Helsinki ostaa ja myy, Annankatu 5, puh. (040) 5451357
Antiikkiliike Bisarri, Annakatu 9, puh. (09) 611252
Funktio, Lönnrotinkatu 7, puh. (09) 607207
Halogen galleria, Lönnrotinkatu 33-35, puh. (09) 646323

Unikulma, Erottaja 19
Wanda, Erottajankatu 7, puh. (09) 612404
Casuarina, Fredrikinkatu 30, puh. (09) 68558580
Keltainen Kurpitsa, Fredrikinkatu 30, puh. (09) 6943488
Zarro, Fredrikinkatu 37, puh. (09) 603806
Alessi / Funktio Shop. Fredrikinkatu 39, puh. (09) 605461
Interiors, Fredrikinkatu 26, puh. (09) 604567
Skanno, Kluuvikatu 4, puh. (09) 6129440
Kämp Galleria, Pohjoisesplanadi 29
Arvo Piiroinen, Pohjoisesplanadi 21, puh. (09) 667632
Designor, Pohjoisesplanadi 25, puh. 0204 393501
Laura Ashley, Pohjoisesplanadi 23, puh. (09) 633213
Kokkipuoti, Mikonkatu, puh. (09) 664335
Chez Marius, Fredrikinkatu 26, puh. (09) 6123638
Keittiökarhu, Korkeavuorenkatu 3, puh. (09) 658384
Papagena, Eteläesplanadi 14, puh. (09) 638575
Isku, Eteläesplanadi 20, puh. (09) 6869910
Artek, Eteläesplanadi 18, puh. (09) 613250
Hippopotamus Design, Kasarmikatu 46-48
Cobello, Kasarmikatu 46-48, puh. (09) 2609944
Lil's Fine Arts, Kasarmikatu 46-48

Fasadi, Vuorimiehenkatu 16, puh. (09) 495290
Johanna Gullichsen Design, Vuorimiehenkatu
Liisa's Antiikki ja Sisustus, Korkeavuorenkatu 1
Pupujussikot, Korkeavuorenkatu
Don Goffo, Korkeavuorenkatu 2 a, puh. (09) 68427890
Baltasar, Korkeavuorenkatu 7, puh. (09) 6877050
Taideteollisuusmuseo, Korkeavuorenkatu 23, puh. (09) 6220540
Les Tissus Colbert, Kapteeninkatu 11
Maricken Interiors, Kapteeninkatu 11, puh. (09) 6216700
Arthema, Tehtaankatu 5, puh. (09) 608086
Helma, Tehtaankatu 25, puh. (09) 6689390
Duxiana, Neitsytpolku
Sisustus Narda, Neitsytpolku 8, puh. (09) 68132190
Candela Decor, Kapteeninkatu 8-10, puh. (09) 6223301
Fogia, Kastelholmantie 2, Itäkeskus

THE LINKKI

edit: fucking auto parse URL:s!:mad:
#6 • • Taedium Guest

kierrätyskeskuksista

Malmilla on Teerisuontiellä Ormusmäentien risteyksessä yksi kirppis. Sieltä ostin UPO:n jenkkikaapin 3-4 vuotta sitten ja maksoi 450FIM (~75e). Toiminut kuin kello ja vajaa vuosi sitten möin pois ja yksi tyyppi laittoi sen irlantilaisvalmisteiseen autotalliin (= tuulee ja sataa sisään), eikä jääkaapissa tai sen pakasteosassa olla huomattu vieläkään mitään vikaa.
#7 • • Tres Guest

Eli tässä muutama helsingin sisustusliike:

tsk tsk tsk.

Keskeisin puuttuu:

futon bedshop
#8 • • Edited Tres Guest

Huonekaluja ostaessa mun mielestä IKEA kannattaa kiertää kaukaa. Se mikä Ikeassa (ja kaikissa muissakin huonekalukaupoissa) on ihan överi-halpaa, on usein myös huonoa. Tietenkin Ikeassa on myös laadukasta tavaraa, mutta se sitten maksaa saman verran kuin muuallakin.

Nimen omaan! Köyhemmänkin kannattaa panostaa
ennemmin laatuun kuin ostaa ikeasta halpoja vanerikalusteita,
niiden käyttöikä kun jää usein muutamaan vuoteen, nimim.
'ei enää koskaan'.

Kirppareilta ja kierrätyskeskuksesta löytää kestävämpiä
kalusteita samaan hintaan - ja halvemmalla. Itse suosin
Emporiumia ja Skannoa kalustehankinnoissa, ei tarvitse
kiroilla jälkikäteen huteraa rakennetta tai ikäviä puutteita
viimeistelyssä.
#9 • • Taedium Guest

futon bedshop

KIITOS! Olen sen jälkeen kun elokuvan Levottomat näin, niin etsinyt juurikin tämän tyyppisiä sänkyjä! En ole tiennyt ko. sängyn nimeä, mutta siinä leffassa Arilla oli juurikin tuon Cairo mallinen sänky, jossa ne tummansiniset lakanat. Helkkarin hieno, tyylikäs ja käytännöllinen. Juurikin sitä mitä itse sänkysentrisenä ihmisenä olen etsinyt.

Nimim. Jääkaappi, televisio, tietokone, elämä... kaikki sängystä kurkotettavissa.
#10 • • Zeta Guest

Malmilla on Teerisuontiellä Ormusmäentien risteyksessä yksi kirppis. Sieltä ostin UPO:n jenkkikaapin 3-4 vuotta sitten ja maksoi 450FIM (~75e). Toiminut kuin kello ja vajaa vuosi sitten möin pois ja yksi tyyppi laittoi sen irlantilaisvalmisteiseen autotalliin (= tuulee ja sataa sisään), eikä jääkaapissa tai sen pakasteosassa olla huomattu vieläkään mitään vikaa.

Täällä kirppiksellä on todella tuhottomasti huonekaluja, ja vieläpä halvat kotiinkuljetus hinnat.
Mmm... : Nämä minun huoneen kaikki kalusteet on peräisin sieltä... Halvalla.
#11 • • Tres Guest

KIITOS! Olen sen jälkeen kun elokuvan Levottomat näin, niin etsinyt juurikin tämän tyyppisiä sänkyjä! En ole tiennyt ko. sängyn nimeä, mutta siinä leffassa Arilla oli juurikin tuon Cairo mallinen sänky, jossa ne tummansiniset lakanat. Helkkarin hieno, tyylikäs ja käytännöllinen. Juurikin sitä mitä itse sänkysentrisenä ihmisenä olen etsinyt.

Nimim. Jääkaappi, televisio, tietokone, elämä... kaikki sängystä kurkotettavissa.

Eipä kestä, itsellänikin on Futon Bedshopista ostettu Cairo, ja
futonpatjat takaavat ainakin itselleni parhaat yöunet. En kuunaan
vaihtaisi futonia mihinkään Hästensin tai Unikulman
muka-ergonomiseen jousihässäkkään.

Futon for life!
#12 • • kytkönen Guest
huonekalujen osto on (ainakin minulle) ollut aika pitkällinen prosessi, ja ostan aina kun jotain siistiä sattuu silmään... Ei ehkä kannata edes yrittää ostaa koko satsia 'kerralla', vaan tyytyä asumaan vajaassa kämpässä vähän aikaa, kunnes saa kunnon setin ostettua. muuten päätyy ostamaan kamat just jostain ikeasta ja ne kalusteet vanhenevat nopeasti ja rumasti.
#13 • • Tapi T Guest

Eipä kestä, itsellänikin on Futon Bedshopista ostettu Cairo, ja
futonpatjat takaavat ainakin itselleni parhaat yöunet. En kuunaan
vaihtaisi futonia mihinkään Hästensin tai Unikulman
muka-ergonomiseen jousihässäkkään.

Ite on kanssa tullut Futonista unelmoitua kerta jos toinenkin. Kuinka paljon tollasesta patjasta pitää about maksaa? Saitilla ei ollut hintoja....
#14 • • Tres Guest

Ite on kanssa tullut Futonista unelmoitua kerta jos toinenkin. Kuinka paljon tollasesta patjasta pitää about maksaa? Saitilla ei ollut hintoja....

Esim. 160x200 cm patja maksaa muistaakseni jotain
450 e. Runko maksaa suurinpiirtein saman verran.
Patjoja on luonnollisesti saatavina paitsi useita eri
leveyksiä, myös monia paksuuksia, ja nämä attribuutit
luonnollisesti vaikuttavat hintaan.
#15 • • Tapi T Guest

Esim. 160x200 cm patja maksaa muistaakseni jotain
450 e. Runko maksaa suurinpiirtein saman verran.
Patjoja on luonnollisesti saatavina paitsi useita eri
leveyksiä, myös monia paksuuksia, ja nämä attribuutit
luonnollisesti vaikuttavat hintaan.

...eikä ole edes mahdottoman hintasia! Kuka lainaa 1ke:n 10 vuoden korottomalla maksuajalla?
#16 • • Pete Input Guest
Mun vanha sänky on jostain 70/80 luvulta.
Mitat 180 x 70.
Se on levitettävä malli.
Ja tietenkin levitin sen.
Sälepohja painoi ikävästi.
Ostin siihen päälle ohutta ja karheaa vesivaneria.
Sitten ostin 9 cm paksua vaahtomuovia.
Sen päälle lakana ja a'vot! Toimii...
Kaiken kruunaa Reloop merkkinen "UG" tarra sängyn kyljessä, jossa lukee:
Solutions for Deejays !!
:D
#17 • • Taedium Guest

...eikä ole edes mahdottoman hintasia! Kuka lainaa 1ke:n 10 vuoden korottomalla maksuajalla?

Jos ostat Ikeasta kahden vuoden välein 200e sängyn, niin tuleeko se halvemmaksi, kuin ostaa mukava ja hyvä sänky kerran 1000e hintaan?

Ikea - 1 vuosi. 200e - 3 vuosi 200e ... 9 vuosi 200e - Yhteensä 2000e
Hyvä - 1 vuosi 1000e - 3 vuosi 0e ... 9 vuosi 0e - Yhteensä 1000e

Köyhällä ei oo varaa ostaa halpaa.

Sama juttu muissa vehkeissä. Sauvasekottimia on, mutta sauvasekoittimen hinnalla x 10 saa sveitsiläisen Bamixin. Jossain vajaa 200e paikkeilla maksoin kolmisen vuotta sitten. Mutsilla on oma 17v. vanha Bamix käytössä ja rullaa edelleen. Ei tarvi kuule ostella useampaan otteeseen ku ostaa kerralla hyvän.
#18 • • Tres Guest

No voi tuntua paljolta, mutta itse pidän tuota hyvänä sijoituksena,
koska hyvin hoidettu futon-patja kestää isältä pojalle, ja takaa
ainakin itselläni paremmat yöunet ja vähemmän selkävaivoja
kuin mikään muu patjamalli. Mutta ainahan voi sijoittaa sen
199e saman kokoiseen sotkan runkopatjaan ja nukkua yönsä
levottomasti kiikkerällä sängyllä. Kannattaa harkita - ostat
vaikka ensin sen patjan ja rungon vasta myöhemmin. Pelkästä
patjasta saa muuten kätevästi taiteltua vaikka sohvan kun se
ei ole nukkumakäytössä, koska patja on tukeva mutta taipuisa :D

Mun vanha 120x200 futon olis muuten myynnissä kohtuuhintaan
jos kiinnostaa ;)
#19 • • Tapi T Guest
Toivottavasti Taedium & Tres eivät käsittäneet postaustani väärin. 1000e hyvistä yöunista ei tod. ole paljoa. Täytyy laittaa uuden sängyn osto vakavaan harkintaan...
#20 • • vaavu Guest
Pitikin jo aikaisemmin kirjoittaa aiheesta, mutta...

Aina ei pidä paikkaansa se että kannattaa ostaa vain parasta laatua hinnasta tinkimättä. Tämä pitää paikkansa erityisesti niiden tuotteiden kohdalla jotka ovat trendeille altteimpia. Jos haluan tämän hetken hittivaatteen, menen Onlyyn tai H&M:iin ja ostan halpaa. Laatukin on paska, mutta ainakin tiedän sen että jo puolen vuoden päästä ei vaatetta enää muodinkaan puolesta välttämättä tulisi niin pidettyä. (Toisaalta välillä kyllä varsinkin henkan ja maukan laatu on niin ala-arvoista etteivät ne kestä edes paria ensimmäistä käyttökertaa, sen takia olen ruvennut välttelemään koko ketjua.)

Samalla tavalla on huonekaluissa. Itse haluan uusia sisustuksen ilmeen viimeistään 4 vuoden välein, ja silloin olisi ihan turhaa hankkia pelkästään kalliita huonekaluja jotka kestävät isältä pojalle. Sen sijaan on tiettyjä asioita joihin kannattaa satsata isosti. Yksi on esimerkiksi hyvä sänky. Se on harvemmin altis trendimuutoksille, ja ihminen kuitenkin viettää siellä suuren osan elämästään. Muut huonekalut ovat aika tapauskohtaisia. Jos osaa löytää jotakin ajatonta ja kestävää, sellaista joka sopii sisustukseen vielä kymmenen vuodenkin päästä, niin silloin kannattaa tuhlata eurojaan.

Koti ei saa olla liian staattinen, tai itse ainakin haluaisin että sisustus muuttuisi koko ajan, pikkuhiljaa ajan myötä. Joskus tämän voi tehdä ihan yksinkertaisillakin konsteilla, kuten vaihtamalla huonekalujen paikkaa ja uusimalla tekstiilejä, mutta joskus se vaatii uusia huonekaluja.

Mitä tuohon ikeaan tulee, niin sieltäkin voi tehdä oikein hyviä ostoksia. Pitää vain tietää mitä ostaa ja millä hinnalla, muuten elposti tulee sorruttua virhehankintoihin. Helposti käy niin, että tee-se-itse -palaset lonksuvat pahasti ja puiset osat ovat aika kenossa. Juustohöylä lopetti leikkaamisen parin ensimmäisen viillon jälkeen ja teflonkattilasta lähti pian pinnoite. Mutta joukossa on paljon hyviä esimerkkejä, joita meidän kotiin on päätynyt:

- punainen pyöreä ps villamatto (maksoi vanhaa rahaa joku 1300, mutta on ollut todella hyvä ostos)
- punainen ps länk -verhokangas (maksoi joku 5e/m, verrattuna toisessa ikkunassa roikkuvaan marimekon 25e/m kankaaseen, mutta on ollut aivan yhtä hyvälaatuinen ellei jopa parempi kuin marimekko)
- 0,69dl punaviinilasit (kaikkein kivoimpia punaviinilaseja mitä itse olen nähnyt, kaikki designer-lasit mukaan lukien, ja siltikin ihan älyttömän halpoja)
- punainen ps metallikaappi (tyylikäs ja käytännöllinen)
- kokkiveitsi (sellainen iso ja painava, leikkaa todella upeasti)
- teräskattila (voitti aikoinaan hesarin tekemän kattilavertailun!)
- puinen leikkuupölkky (täyttä umpipuuta ja painaa kuin synti)

Kaikille näille on yhteistä halpa hinta - vastaavanlainen tuote muualta maksaisi usein huomattavasti enemmän.

Esimerkiksi sohvat ja kirjahyllyt ovat aika arveluttavaa tavaraa ikeassa, ne ovat usein jo kaupassa aika kamalan näköisiä, saati sitten vuoden käytön jälkeen. Yleensäkin kyllä tuotteen laadun näkee jo kaupassa kun katsoo materiaaleja ja rakennetta, viimeistään sitten kun katsoo niitä koottavia palasia. (:

Sisustus on muutenkin kiva koota erilaisista paloista. Meillä on tässä muuramen valkoinen ökykallis työpöytä-laatikosto -yhdistelmä, mutta sen kanssa ikean halvat pöytälamppu ja työtuoli. Työpöytä todennäköisesti tulee säilymään sisustuksessa pitkään, mutta rulettia voi pyörittää vaihtelemalla niitä halvempia tuotteita sen ympärillä ilman että budjettiin tulee liian suurta lovea.