Baarit?

65 posts, 4 pages, 10,007 views

#21 • • Edited Tapi T Guest

Jos henkilö ei juo eikä polta, mitä ihmettä baarissa sitten voi tehdä?

Kuunnella Shakiraa, avautua pokeille, tilata bisse maksamatta sitä, haastaa riitaa muiden kanssa, saada turpaan, oksentaa, hukata narikkalappu, hävitä taksiin tarkoitetut rahat pelipöydässä.... Tapoja on monia! :012:
#22 • • Tapi T Guest
#23 • • JussiS Guest

Kuunnella Shakiraa, avautua pokeille, tilata bisse maksamatta sitä, haastaa riitaa muiden kanssa, saada turpaan, oksentaa, hukata narikkalappu, hävitä taksiin tarkoitetut rahat pelipöydässä.... Tapoja on monia! :012:

Toihan kuulostaa ihan CM:n baari-illalta. Niin monenlaisia juttuja niistä joskus kuullut :D
#24 • • Timmo Guest
Täytin huhtikuussa 18 ja tein itsekseni päätöksen että baareissa en käy!!

Täytyy kyllä sanoa että päätöstäni en kadu!
#25 • • Tapi T Guest

Toihan kuulostaa ihan CM:n baari-illalta. Niin monenlaisia juttuja niistä joskus kuullut

Oon muuten salaa ihmetellyt, että miten Platinumin Virallinen Nuori Alkoholisti on malttanut pitää sormensa erossa tästä topiikista! :D
#26 • • Taedium Guest

Jos henkilö ei juo eikä polta, mitä ihmettä baarissa sitten voi tehdä? Empiirisistä kokeiluista huolimatta tää ei ole vielä selvinnyt mulle.

Hyvä kysymys! Itselläni jostain käsittämättömästä syystä oli melkeinpä vuoden tauko tuon dokaamisen kanssa. Kun intistä pääsi ja otti sitten vähän reippaammin, niin oli nenänvalkaisu 8kk sitten edessä. Heti sen jälkeen kun rahat oli juotu ja CD soitinta, reppua ja kännykkää kadotettu - kahdesti. Tänä raittiina aikana huomasin kummallisuuksia ihmisissä.

Tätä pohdin pitkään, miksi ihmiset tyrkyttävät viinaa raittiille. Lähestulkoon maksettiin, että joisin. Tuoppeja ostettiin, vaikka sanoin, että en ota. Sitten olivat möksöjä, kun en juonut. "Ai, eikö ilmanen viina kelpaakkaan?" Täällä Irlannissa sitten kun kanssa välillä vähän lipsahti tuo juominen, niin päätin, että 2002 helmikuu ollaan selvinpäin. Silloin kun eräs täältä jo Suomeen muuttanut entinen työkaverini käväisi paikalla ja ravintolassa tavattiin, enkä itse ottanut pisaraakaan, tuumimme asiaa. Hän aluksi oli ihmeissään, miten niin persosta viinahampaastaan tunnettu kaveri, kuin minä, kieltäytyy votkasta. Sitten yritti tyrkyttää ja kun mainitsin aiheesta, että on muuten yleistä tuo tyrkyttäminen, niin tulimme lopputulokseen, että suomalaiset ovat niin juroja ja alkoholi rinnastetaan aina syntiin.

Senhän tekee jo valtiomme alkoholipolitiikka. Missään muussa Euroopan valtiossa ei ole näin kontrolloitu alkoholilaki. (No pohjoismaat...) Kun jo suurinpiirtein tuttipullossa syötetään selkärankaan se kuvitelma, että alkoholi on syntiä, niin siitä tulee sitten se, että kun kerran saa juoda, niin sitähän juodaan. Ja koska se kuitenkin on niin paheksuttavaa, on raitis ihminen ravintolassa, kuin Neitsyt Maria porttolassa. Tämä pyhimys täytyy turmella, sillä muutenhan hän on parempi kuin muut. Valkoinen aura on pakko liata, ettei itse tunne oloaan huonoksi. Suomalainen on alkoholilasi kädessään yksin. Näitä yksin olelevia on sitten vain joukossa, ja nämä unohtavat olevansa yksin.

Pyhimys siinä joukossa muistuttaa tästä yksinäisyydestä. Sitten kun tämä raitis ihminen ottaa mitä tahansa eteensä, on asia toisin. Jotenkin humalaisen aivotoiminta ei kykene tajuamaan sitä, että lasissa voi olla muutakin kuin alkoholia. Itse havaitsin, että jos ottaa sen tarjotun paukun eteensä, muttei koske siihen, niin kyllä se siitä illan mittaan jollekkin kelpaa. Jos muut juo kierroksittain, niin silti voi jättää juomatta ja kyllä sekin siitä katoaa. Jos siitä kieltäytyy, niin muut vain katsovat kummissaan. Toinen on ottaa lasi tuoremehua tai ihan vain vettä lasiin. Lasi edessä kun on niin humalaisen aivot tulkitsevat sen alkoholijuomaksi. Ellei sitten mainosta, että siinä on vain vettä. Ihan hissun kissun vain kun pitää naamansa kiinni, eikä mainosta asiasta, ei kukaan kiinnitä omaan juomiseen mitään merkkiä. Kysyttäessä olen kuitenkin vastannut, että vettähän tuo. Eikä sekään enää siinä vaiheessa enää humalaista hetkauta.
#27 • • Edited armijainen Guest
häpeäkseni täytyy tunnustaa että ravaan rauman top raflassa ainakin kerran viikossa, joskus useammin...

luulin että inhoaisin baareja kun lopetin raflahommat mutta siellä tuli kyllä viihdyttyä samaan tahtiin.

en osaa selittää mutta tavallaan viihdyn baarissa (tosin lauantainsin en koska se on niin täynnä) paljon tuttuja ja voittaa se kotona istumisen. Koska en seurustele ei voi viettää koti-iltojakaan.... edes kaverien kanssa koska nekin on aina liikenteessä. arki-iltoina saa istua kymmenen jälkeen kotona ihan tarpeeksi.

Joku sanoi mitä raflassa tekee jos ei juo.... itse en juo pisaraakaan alkoholia ja mulla on huisin hauskaa aina, uskaltaisin jopa väittää että hauskempaa kuin mulla on koskaan ollut känniääliö-aikoinani. Siihenhän syitä on monia mutta olen tyytyväinen päätökseeni koska hauskuusprosentti ei ole laskenut, päinvastoin

kuten edellinenkin mainitsi, tuopillinen kokista herättää ihan valtavan haloon ja silmien pyöritystä.
-olet sä hullu? moni on kysynyt....

....sitä paitsi jos hellu on mukana saa nauraa ihan takuu varmasti :D
#28 • • Tapi T Guest
Tarskalta taas hyvää kelailua.

Mä oon aika usein pohtinu tota samaa. Jos on paikassa, jossa "kuuluu" olla dokaamassa - ja ei dokaa, niin miksi dokaavat ihmiset tuntevat olonsa niin vaivautuneeksi ja joskus tuntevat jopa sääliä selvää ihmistä kohtaan?
#29 • • JussiS Guest

häpeäkseni täytyy tunnustaa että ravaan rauman top raflassa ainakin kerran viikossa, joskus useammin...

Pakko kysyä, mikä on Rauman top-rafla? Ethän tarkoita Havannaa, ethän??? :012:
#30 • • Mimako Guest

Jos on paikassa, jossa "kuuluu" olla dokaamassa - ja ei dokaa, niin miksi dokaavat ihmiset tuntevat olonsa niin vaivautuneeksi ja joskus tuntevat jopa sääliä selvää ihmistä kohtaan?

Nyt te streittarit tms. kuvittelette turhia. Ainakin itseni kaltaisissa yli kaksvitosten porukoissa viina ei enää voisi olla vähemmän kielletty hedelmä tai dokaaminen syntiä. Se on vaan sitä, mitä jotkut tekevät ja jotkut eivät. Pubissa ja terassilla voi myös käväistä parilla bissellä tai siiderillä, ja jos ilta siitä alkaa vielä jatkua, voi siirtyä vesilinjalle. Koettu on!

Omissa tuttavissani on streittareita, osa alkoholisteja, osa melkein syntymäraittiita. Entäs sitten? Joillekin ei viina sovi, joillekin ei sovi esim. blossi. Itse olen melkoinen teräsmaksa ja pidän useimpien alkoholijuomien mausta yli kaiken, mutta vietän kuitenkin suurimman osan ajastani selvin päin. Siinä paljon kannata alkaa moralisoida streittareita edes räkälässä...
#31 • • armijainen Guest

Pakko kysyä, mikä on Rauman top-rafla? Ethän tarkoita Havannaa, ethän??? :012:

juu, sehän se....missäs muualla jussi-kulta luulet että ravaisin..?

topraflahan se on, sillä minä viihdyn parhaiten, (olisit nähnyt mut ja juzen viime weekendinä, me omistettiin se paikka, juze tanssi ja mä esitin muuten vaan tosi kuulia *repee*) ellei sitten trauman herrasväki ole järjestänyt meille muuta kivaa....
#32 • • sakin Guest
Viime vuonna 5 - 10 kertaa, josta puolet sijoittui joulun pyhiin. Tänä vuonna n. 5 kertaa viimeks tossa muutama vko sitten.
Ja todellakin oltiin aika jurreissa, paikallisessa ipaneman alakerrassa jammailtiin eurodiscoa+"suomi poppia" heh ja hauskaa oli!!! ( sain sieltä myös rakkautta, yeah !! ) ( saanut semmoisen moodin päälle tuolla yläkerrassa *naps* ettei jaksa välittää vaikka "katuuskottavuus" menisi!!! siis MIKÄ? ) ( mainittakoon nyt vielä että en todellakaan lähde bileisiin selvin päin, tänä vuonna reippaimat pohjat on ollut tyyli 18 sirkkua + muutama suoristava ranne liike ;)

mut viime vuonna ja pitkälti myös tänä vuonna kun en ole bileissä, niin tulee istuttua iltaa frendien kanssa, yleensä otan rauhallisesti ja ja muutama sirkku tulee juotua..Frendit lähtee sit norm baareihin niin silloin mä jään kaupungilla pois ja suunnistan pitseeriaan ja otan pitsan kainaloon ja lähden himaan. Tollein tulee tehtyä aika usein..
#33 • • Lucy Luke Guest

Ei noita voi oikein normi-baareiksi sanoa..

Onko Blanko sun mielestä monikko?:003: Ja kyllä se mielestäni kategorioidaan baareihin, siellä vaan on klubimaisempi ilmapiiri.
#34 • • Tapi T Guest

Nyt te streittarit tms. kuvittelette turhia. Ainakin itseni kaltaisissa yli kaksvitosten porukoissa viina ei enää voisi olla vähemmän kielletty hedelmä tai dokaaminen syntiä. Se on vaan sitä, mitä jotkut tekevät ja jotkut eivät. Pubissa ja terassilla voi myös käväistä parilla bissellä tai siiderillä, ja jos ilta siitä alkaa vielä jatkua, voi siirtyä vesilinjalle. Koettu on!

Ensinnäkään en ole streittari, eikä kaveriporukkaani kuulu kuin yksi täysin raitis henkilö.

En suinkaan tarkoittanut, että viina olisi itseni kaltaisten "~kakskakkosten" porukoissa yhtään sen enempää synti kuin teidänkään. Pohdinkin tuossa vain sitä, että miksi selvä henkilö saa humalaisten henkilöiden keskuudessa usein perusteetonta empatiaa selvästä olotilastaan johtuen. Empiiristen tutkimuksieni perusteella voin todeta, että olen saanut sympatioita myös teiltä, "yli kaksvitosilta".
#35 • • JussiS Guest

juu, sehän se....missäs muualla jussi-kulta luulet että ravaisin..?

Paikkanahan Havanna on ehkäpä Rauman kamalin. Raumanlinna on sentään ihan oikeasti hieno paikka kreikkalaisine pylväineen ja marmorilattioineen.
#36 • • Taedium Guest

Nyt te streittarit tms. kuvittelette turhia. Ainakin itseni kaltaisissa yli kaksvitosten porukoissa viina ei enää voisi olla vähemmän kielletty hedelmä tai dokaaminen syntiä.

En tiedä viittasitko omaan tekstiini. Jos kyllä, niin en itse ole streittari, mutta olen sitäkin harrastanut. Aina vaan ei jaksa / muista. Enkä tarkoittanut sitä kiellettyä hedelmää tahi syntiä niin, että se olisi tiedostettu asia, tai edes asia joka pitäisi ottaa huomioon. Kyseessä oli oma empiirinen tutkimus. Ja vaikka sitä ei pidä syntinä - kognitiivisesti, niin kyllähän meillä on paljon asioita, jotka on rautakoodattu tuonne aivoihin, joista voi itse olla eri mieltä, mutta tilanteessa toimii toisin. Refleksit määrää kuitenkin aika paljon meidän käyttäytymisessä. Vaikka Suomi ja suomalaiset eivät ole mitään uskovaista kansaa, niin Suomessa eläminen noudattaa monelta osin kristillisiä oppeja. Sinunkin käyttäytyminen, ja jopa käyttämäsi puhekielen sanonnat voivat pohjautua raamattuun. Tämä on yksi asia mikä erittäin paljon allekirjoittanutta häiritsee.
#38 • • MikkiHiiri Guest

Oon muuten salaa ihmetellyt, että miten Platinumin Virallinen Nuori Alkoholisti on malttanut pitää sormensa erossa tästä topiikista! :D

Heiheihei en mä nyt viel sellane oo =)
(enkä tuu olee)

JzzToihan kuulostaa ihan CM:n baari-illalta. Niin monenlaisia juttuja niistä joskus kuullut

Täytyy sanoo että hölmöilyistä baareissa (menneinä vuosina suurimmaksi osaksi) voisin kirjoittaa paksun kirjan :D
Nojoo, multa jäi teinixaikojen dokailut lähes kokonaan tekemättä, joten piti sit varmaan vähän vanhempana kokee neki jollai taval =)
Baareis tulee kyllä käytyä ja riippuu kovasti seurasta millaisessa kunnossa olen baarissa, joillakin on tapana juottaa mut väkisin känniin ;)
Yleensä juon olutta, joka ei nouse kovasti päähän, mut aina joku keksii sit tilata tequilaa ja salmiakkikossua, josta saa helposti varmat yöunet :D
Kotikonnuilla päin tulee harvemmin otettua mitään ultimatelärvejä. Yleensä saan kannella jotain kaveria kotiin. Poikkeuksiakin toki on, kun baareissa on mahdotonta olla edes lähes selvinpäin ettei kävis vituttamaan se meno.
#39 • • Taedium Guest

...mitä pahaa tässä on? Vaikka ateisti olenkin, niin IMO Raamatussa on monta loistavaa sanontaa.

:) Sama Raamattu, mitä itsekin lähes päivittäin luen. (No joo, evl.fi/raamattu on siis tuo sama kun funetissa.) ...No jos ei päivittäin, niin viikottain ainakin luen.

Nimenomaan se on pointti, että tiedostamattaan ihmiset hyväksyvät Raamatun sellaisenaan. Raamattu sisältää psykedeelisiä unia ja verisiä taistoja. Ne ovat hienoa luettavaa. Mutta se myös sisältää oppeja, jotka iskostetaan totuuksina kalloon, eikä niitä enää mielletä Raamattuun, tai uskontoon ylipäänsä. Raamatun lukeminen ei ole huono asia - päinvastoin. Sellainen ihminen, joka ei ymmärrä Raamattua, tai tiedä siitä mitään, on paljon helpompi käännyttää, kuin henkilö joka on oikeasti tutkinut ko. kirjaa.

Ja tämä on juurikin se, että vaikka suomalainen kehuu juomistavoillaan, että kuka dokaa pisimpään yms. niin silti Raamatun avulla ollaan hakattu alkoholi ja irtosuhteet sinne syntisiin loukkoihin. Sitä ei sinänsä tiedosteta, mutta kokeileppa: Ota olutpullo ja mene 3T sporaan nauttimaan se. Yksi olut on oiva janojuoma ja sammuttaa janon tehokkaammin kuin Coca Cola. Mutta kun sinä juot sen rauhallisesti omaan tahtiin joko siinä 3T sporassa, niin pistäppä merkille muiden katseet. Voitko väittää, että he eivät pidä oluenjuontiasi syntisenä? Jos vastaavasti kädessäsi olisi Hartwallin Jaffa, niin kukaan tuskin kiinnittäisi huomiota.

Viina on iskostettu syntilistalle.
#40 • • Tapi T Guest

Ota olutpullo ja mene 3T sporaan nauttimaan se. Yksi olut on oiva janojuoma ja sammuttaa janon tehokkaammin kuin Coca Cola. Mutta kun sinä juot sen rauhallisesti omaan tahtiin joko siinä 3T sporassa, niin pistäppä merkille muiden katseet. Voitko väittää, että he eivät pidä oluenjuontiasi syntisenä?

Johtuu myös ehkäpä siitä, että alkoholijuomien nauttiminen julkisella paikalla on kaupungin järjestyssäännöissä kiellettyä...?