tku klubi scene...

290 posts, 15 pages, 28,861 views

#61 • • JussiS Guest

Muistan minä senkin nähneeni kun Jussi itse pyörähteli Puuterin korokkeella...

Ja kovasti anteeksi, jos nyt pilasin katu-uskottavuutesi :008:

Meillähän on Upeen kanssa vaikka millasia muistoja Puuterista, kyllähän siellä on tullut juhlittua välillä enemmänkin :)

Mutta miten se liittyy Turun klubiskenen tilaan?
#62 • • upee Guest

Meillähän on Upeen kanssa vaikka millasia muistoja Puuterista, kyllähän siellä on tullut juhlittua välillä enemmänkin :)

Plus pakollinen feature paikallisessa teinidiskossa.
#63 • • mayah Guest

Suhtautumisesi Puuteriin on yleensä vain niin kovin negatiivinen, että ajattelin muistuttaa sinunkin viettäneen siellä hyviäkin aikoja!
#64 • • ~Code Red Org~ Guest
Vai että lihatiski. Kai se kaikki taas riippuu ihmisestä miten asiat näkee!!!! Voin kyllä kertoa että sitä ''lihaa'' saa kyllä jokaisesta Turun mestasta. Puuterin tarjonta on kyllä, jos ei muuta, niin ainakin tasokasta/laadukasta. Mutta kuten jo mainitsin, tämäkin on vain mun näkökanta. Jotkut ihmiset voisivat nähdä tämänkin asian positiiviset puolet; paljon hyvää ''lihaa'' = ei tarvitse herätä sian vierestä aamulla...vai miten se menee...:)

Eiköhän ole jo tarpeeksi mautonta tekstiä. Kaikki illalla mestoille ja katsotaan kenellä käy flaksi ja kenellä ei....

Ja Maya, menikö nimi oikein :) Kyllähän mä sut tiiän...

The club is open...
#65 • • JussiS Guest

Vai että lihatiski. Kai se kaikki taas riippuu ihmisestä miten asiat näkee!!!! Voin kyllä kertoa että sitä ''lihaa'' saa kyllä jokaisesta Turun mestasta. Puuterin tarjonta on kyllä, jos ei muuta, niin ainakin tasokasta/laadukasta. Mutta kuten jo mainitsin, tämäkin on vain mun näkökanta. Jotkut ihmiset voisivat nähdä tämänkin asian positiiviset puolet; paljon hyvää ''lihaa'' = ei tarvitse herätä sian vierestä aamulla...vai miten se menee...:)

Pidetään kuitenkin bileet ja senssipalvelut ihan erillään, jookos ;)
#66 • • Edited niki Guest
Yllä on sanottu jo kaikki tärkeimmät pointit. Säätämön kokoinen klubitila konemusakäyttöön olis tietty ihan naseva, sellainen välimuoto Päiviksen ja jonkun Feenixin välistä.

Mutta turha itkeä sitä mitä ei ole, joten ei muuta kuin lottoamaan ja ostamaan oma mesta ;)
#67 • • Seb Guest

Yllä on sanottu jo kaikki tärkeimmät pointit. Säätämön kokoinen klubitila konemusakäyttöön olis tietty ihan naseva, sellainen välimuoto Päiviksen ja jonkun Feenixin välistä.

Heitetään nyt huhua kehiin tästä tilahommasta, eli eiköhän tässä jossan vaiheessa tuollaisen ed. mainitun kokoiseen tilaan tule jotain väkevää toimintaa :)

Turun klubiscene mun mielestä elää murroskauttaan, vanhat parrat rutisee bileiden heikosta laadusta/ paikkojen vähyydestä ja uudet klubihenkiset ihmiset juo halpaa bisseä Marilynissa. Etsiä sitten tässä SE kultainen keskitie, jotta saadaan hyvät bileet aikaiseksi -> Marilyn lauantai + jykevä suomalainen line-up :rolleyes:
#68 • • Dervish Guest

Turun klubiscene mun mielestä elää murroskauttaan, vanhat parrat rutisee bileiden heikosta laadusta/ paikkojen vähyydestä ja uudet klubihenkiset ihmiset juo halpaa bisseä Marilynissa. :rolleyes:

ei näytä muutos tällä hetkellä hyvältä. Kyllä nää kaikki baari-reivit on totaalisen perseestä. Järjestäjiltä puuttuu selvästikkin into kehittää mitään isompaa tai omaperäisempää. jos se,että ei ole kaljahanaa defaulttina on jo niin iso este bileille niin...moro! :mad:

eikä se kalja niin halpaa ole marilynissä. ainoostaan naiset. :p
#69 • • niki Guest
"mitään isompaa tai omaperäisempää. jos se,että ei ole kaljahanaa defaulttina on jo niin iso este bileille niin...moro!"

Jollakin ne henkilökunnan liksat ja paikan vuokra vain on maksettava. Ei tapahtumapaikan pyörittäminen mitään hyväntekeväisyyttä ole...
#70 • • JussiS Guest

Jollakin ne henkilökunnan liksat ja paikan vuokra vain on maksettava. Ei tapahtumapaikan pyörittäminen mitään hyväntekeväisyyttä ole...

Jep, ja anniskelulupien saaminen tehdashalliin / muuhun vastaavaan on sen verran iso projekti, ettei siihen viitsi oikein kukaan ryhtyä. Ja bileissä joissa ei ole anniskelua, ei käy juuri ketään.
#71 • • jUSSi Guest

Ja bileissä joissa ei ole anniskelua, ei käy juuri ketään.

*huoh* :(
#72 • • JussiS Guest

*huoh* :(

En tiedä kumpaa tarkoitit, "harmi ettei niissä käy ketään" vai "kyllähän niissä käy ihmisiä, sä et vaan tiedä mitään".

Jos tarkoitit jälkimmäistä, niin uskaltaisin väittää, että jos järjestää bileet (nyt siis puhutaan 100+ hengen bileistä) joissa ei ole alkoholitarjoilua, niin suuri osa ihmisistä jotka muuten olisivat tulleet paikalle jäävät kotiin / lähtevät baariin. Niin ikävää kuin se onkin, viinanmyynti on olennainen osa bileitä.
#73 • • jUSSi Guest

Niin ikävää kuin se onkin, viinanmyynti on olennainen osa bileitä.

Tätä mä ajoin takaa. Missä on se musiikin takia pörrääminen? Kaljaa/viinaa saa mistä vaan milloin vaan, mutta hyvää musaa vain harvoin, joten miksi pilata se kaljalla/viinalla?
#74 • • Paarma Guest

Tätä mä ajoin takaa. Missä on se musiikin takia pörrääminen? Kaljaa/viinaa saa mistä vaan milloin vaan, mutta hyvää musaa vain harvoin, joten miksi pilata se kaljalla/viinalla?

Yksi mahdollinen näkökanta: Toki hyvää musaa voi aina kuunnella selvinpäin kotona, miksei siis siivittää sitä kaljalla/viinalla jos bileissä siihen on mahdollisuus ;)

Jos itselläni olisi valittavana musiikilliselta anniltaan kaksi täysin identtistä tapahtumaa jossa toisessa anniskeltaisiin kun taas toisessa ei, valitsisin todennäköisesti ensimmäisen. Ei siksi että tarkoituksena olisi aina vetää perskännit vaan se, että olut on hyvää :)
#75 • • hexasonik Guest

me turkulaiset emme ole absolutisteja! vanhana marinadimaksana en mene minnekään missä ei myydä viinaa! :D

ei mar, ei viinaa/kaljaa ole pakko juoda päihtymiseen asti. olen jopa itsekin toisinaan selvin päin, mutta en kyllä kauaa viihdy varastohallissa jossa myydään taskulämmintä jaffaa ison tuopin hinnalla. uskoisin ettei kovin moni muukaan kovin pitkään.
#76 • • JussiS Guest

Jos itselläni olisi valittavana musiikilliselta anniltaan kaksi täysin identtistä tapahtumaa jossa toisessa anniskeltaisiin kun taas toisessa ei, valitsisin todennäköisesti ensimmäisen. Ei siksi että tarkoituksena olisi aina vetää perskännit vaan se, että olut on hyvää :)

Samoin tekee n. 80% muistakin bileissäkävijöistä. Loput menee sinne minne aina ennenkin :)
#77 • • Tapi T Guest
Viinan myyminen bileissähän on aika luonnollista; bileet kun järjestetään usein paikoissa, jotka toimivat normaalisti tavallisina baareina tms. Olisi sitäpaitsi vaikea kuvitella tilannetta, jossa Kaivolla, Fenixissa tms. olisi bileet, jossa ei viinaa myytäisi.

Tässä asiassa oon oikeestaan aika pitkälle samoilla linjoilla ku jUSSi, miksi pilata hyvää musiikillista nautintoa alkoholilla? Kunhan bileissä soi hyvä musiikki ja tila on sopiva, niin alkoholitarjoilu on täysin toissijainen juttu.
#78 • • Edited Seb Guest

Viinan myyminen bileissähän on aika luonnollista; bileet kun järjestetään usein paikoissa, jotka toimivat normaalisti tavallisina baareina tms.

Siis ensinnäkin täytynee erottaa kaksi biletermiä toisistaan: 1) klubi-illat; tapahtuma järjestetään yleensä ravintolassa, jossa valmiina aukioloajat sekä anniskeluoikeus, 2) ravet/tapahtumat, jotka järjestetään yleensä paikassa, jossa ei ole anniskelu yms. oikeuksia valmiina. Näistä molemmat termit ovat meitsin nopeasti kyhäämiä keskustelua varten, jota tässäkin topicissa käydään.

Viina ei mielestäni ole SE houkutin, jolla ihmisiä saadaan paikalle. Musiikki on SE juttu edelleen, mutta tottakai halpa alkoholi auttaa ihmisiä saamaan musiikista enemmän irti.

Mä en kuitenkaan tuomitse ketään, joka halvalla alkoholilla mainostaa bileitään, tai niitä ihmisiä, jotka halvan alkoholin takia bileisiin menevät. Mä yritän lähinnä peräänkuuluttaa niitä bileitä, joissa musiikki on oikeasti se juttu, miksi bileitä järjestetään tai miksi niissä käydään. Eli missä ovat laittomat varastobileet, joita 90-luvun alussa oli vaikka kuinka paljon Turun alueella? Kuitenkin, jos raveja halutaan pitää jossain muualla kuin Kårenilla yms. sellaisessa "käytetyssä" tilassa, niin kaljan myyminen laillisesti olisi aivan liian kallista järjestäjille. Toisin sanoen vaihtoehdot ovat: a) alkoholin myyminen laillisesti ja kalliilla, b) alkoholin myyminen ns. tiskin alta suhtkoht halvalla, c) limsan myyminen puoli-ilmatteeksi. Varastobileissä alkoholi ei välttämättä ole se juttu, miksi bileisiin mennään, vaan siellä merkitsee musiikki, ympäristö ja ihmiset. Alkoholia kuitenkin ilmeisesti täytyy bileissä olla, joten c-vaihtoehto ei tule kyseeseen. Luultavasti järjestäjät eivät halua myöskään jäjestää a-vaihtoehtoa. B-vaihtoehto siis jää jäljelle. Kuka haluaa ottaa riskin. Minä sanon vain: Varastobileet kunniaan, laittomina kiitos :)

Tila (sen sijainti ja kunto) ja alkoholin puuttuminen / kalleus ei saa vaikuttaa siihen, tullaanko bileisiin vai ei. Jos lipun hinta on kohdallaan ja musalinja tuntuu oikealta, niin mikset mene bileisiin ja tue järjestäjää? Näin Turun klubisceneä voitaisiin edes jollain tavoin kehittää ja ylläpitää.

edit: lisäys: Tietysti aika ja ympäristö ovat muuttuneet tuon mainitsemani 90-luvun jälkeen. Enää ei välttämättä tarvitse järjestää varastobileitä, jotta saataisiin ne samanlaiset, mutta valtavirrasta poikkeavat yksilöt saman katon alle. Nykyisin siihen saattaa jo löytyä ns. lailliset puitteet. Mutta jos tunnet sisimmässäsi, ettei tkuscenellä ole annettavaa sinulle, niin mikä estää järjestämästä sellaisia bileitä, jossa ainakin itse viihdyt?
#79 • • hexasonik Guest

Viina ei mielestäni ole SE houkutin, jolla ihmisiä saadaan paikalle. Musiikki on SE juttu edelleen, mutta tottakai halpa alkoholi auttaa ihmisiä saamaan musiikista enemmän irti.

no, en tiedä auttaako alkoholi saamaan tosiasiassa (vaikka viinanjuomista piruuttani aiemmin hehkutinkin) yhtään mistään yhtään mitään enempää irti, mutta kieltämättä _hieman_ yli 18-vuotiaana bileisiin/klubi-iltaan/mihintahansapoiskotoaviihteelle lähtiessäni oletan, että paikassa on muukin kuin mehutarjoilu, jollei muuten, niin teinifaktorin karsimiseksi. :)

kieltämättä minkä tahansa erikoisemman tapahtuman (oli sitten kyseessä klubi-ilta tai rave/tapahtumatms) kohdalla ensiksi tsekkaan musiikkipuolen, ja vasta sitten alan miettiä, mitä juomaa sieltä saa ja millä hintaa. jos haluan pelkästään keskittyä ryyppäämiseen, menen cosmic comic cafeen tai jään kotiin. hyviin tapahtumiin lähden ehdottomasti musan takia. kaljan juominen kulkee siinä sivussa sitten.

Eli missä ovat laittomat varastobileet, joita 90-luvun alussa oli vaikka kuinka paljon Turun alueella? Kuitenkin, jos raveja halutaan pitää jossain muualla kuin Kårenilla yms. sellaisessa "käytetyssä" tilassa, niin kaljan myyminen laillisesti olisi aivan liian kallista järjestäjille. Toisin sanoen vaihtoehdot ovat: a) alkoholin myyminen laillisesti ja kalliilla, b) alkoholin myyminen ns. tiskin alta suhtkoht halvalla, c) limsan myyminen puoli-ilmatteeksi. Varastobileissä alkoholi ei välttämättä ole se juttu, miksi bileisiin mennään, vaan siellä merkitsee musiikki, ympäristö ja ihmiset. Alkoholia kuitenkin ilmeisesti täytyy bileissä olla, joten c-vaihtoehto ei tule kyseeseen. Luultavasti järjestäjät eivät halua myöskään jäjestää a-vaihtoehtoa. B-vaihtoehto siis jää jäljelle. Kuka haluaa ottaa riskin. Minä sanon vain: Varastobileet kunniaan, laittomina kiitos :)

uskoisin ettei suurten varastohallibileiden kulta-aika koskaan enää palaa. syitä on monia. ensinnäkin, kiinnijäämisen riski on kasvanut: nykyään virkavalta on tietoinen tällaisesta bilemeiningistä ja uskoakseni seuraa sitä varsin tarkkaan. pienimuotiset kekkerit saattavat jäädä huomaamatta, mutta kyllä bassoa paukkuva halli kutsuu äkkiä tuntemattomia sinisiä miehiä, jotka eivät ole valvomisen aiheuttamaa hallusinaatiota.

toisekseen, yhteiskunnallinen tilanne on aivan toinen kuin 80-90-lukujen taitteessa. huumejengin määrä on kasvanut. ja tällä en tarkoita satunnaista pillerinpopsijaa ja kikkatupakan pössyttäjää, vaan katukuvassa kovasti lisääntyneitä piripekkoja ja hepohessuja. jos järkkäisin bilreet, en varmasti haluaisi sinne ainepäissään skitsoilevia terä- tai tuliasein varustautuneita veikkosia, joiden eksyminen bileisiin kymmenisen vuotta sitten oli enemmän kuin epätodennäköistä, nykyään kovinkin varmaa, etenkin, mitä isommat meiningit on kysessä. kerran pari leuan alta puukosta kutiteltuna en halua saman toistuvan.

lisäksi, laittomasta alkoholin myynnistä saadut sakot ovat helvetinmoiset. kuka haluaa ottaa sen riskin?

sitä paitsi, aika tarkalleen kymmenen vuotta sitten eräänkin turkulaisen varastohallibilejärkkääjän meiningit loppuivat siihen, kun pari vitun urpoa ajoi taksilla oven eteen. voi vain arvailla, mikä auto seuraavaksi kurvasi pihaan.

Tila (sen sijainti ja kunto) ja alkoholin puuttuminen / kalleus ei saa vaikuttaa siihen, tullaanko bileisiin vai ei. Jos lipun hinta on kohdallaan ja musalinja tuntuu oikealta, niin mikset mene bileisiin ja tue järjestäjää? Näin Turun klubisceneä voitaisiin edes jollain tavoin kehittää ja ylläpitää.

tottakai menen, jos linja on mielestäni hyvä, mutta itse en ottaisi järjestääkseni mistään hinnasta. edellämainituista syistä. kaikki kunnioitukseni niille, jotka jaksavat yrittää. :)
#80 • • Tapi T Guest

Siis ensinnäkin täytynee erottaa kaksi biletermiä toisistaan: 1) klubi-illat; tapahtuma järjestetään yleensä ravintolassa, jossa valmiina aukioloajat sekä anniskeluoikeus, 2) ravet/tapahtumat, jotka järjestetään yleensä paikassa, jossa ei ole anniskelu yms. oikeuksia valmiina.

Juuri näin. Edellisessä postauksessa ajoin takaa juuri ensiksimainittuja klubi-iltoja.

tottakai halpa alkoholi auttaa ihmisiä saamaan musiikista enemmän irti.

Mun mielestä asia on juuri päinvastoin; tälläkin foorumilla voi usein Past Eventsistä lukea juttu tyyliin ...DJ X:n setti meni humalan takia vähän ohi... Halpa alkoholi kohtuudella käytettynä vapauttaa ehkä hieman ilmapiiriä ja rentouttaa joitakin.

Minä sanon vain: Varastobileet kunniaan, laittomina kiitos

Tästä varmaankin 90% Plattarin jäsenistä on samaa mieltä. Minä mukaanlukien.

Originally posted by Seb
Tila (sen sijainti ja kunto) ja alkoholin puuttuminen / kalleus ei saa vaikuttaa siihen, tullaanko bileisiin vai ei.

Tilalla on kyllä hieman väliä, mutta loistava musiikki kompensoi pois tilan huonon kunnon mukanaan tuomat haitat. Alkoholilla ei ole vähäisintäkään merkitystä.

(jos alkoholin puuttuminen UG-bileistä häiritsee, niin mikä estää ottamasta kymppisäkkiä mukaan? ;) )