tku klubi scene...

290 posts, 15 pages, 28,897 views

#141 • • Boot Guest
Hmm....

Mainitaan nyt sitten täällä ihan pienenä huomautuksena, että tänään olisi Säätämöllä jälleen Attraktio. Miksiköhän pojat ei oo jaksanut mainostaa täällä? Flaijerita kuitenkin löytyy katukuvasta.

Täytyy varmaan poiketa.
#142 • • Edited Hilavitkutin Guest

yksi syy voisi olla, ettei järjestävät tahot itse välttämättä tunne tai halua tuntea koko genreä :003: ... ja kun tämä bileiden järkkäily ei ainakaan turussa ole mitään varsinaista yritystoimintaa vaan ennemminkin harrastustoimintaa, on tavallaan selvää, että kukin taho järjestää sitä mikä on itseään lähellä. Eli ts. järjestä itse ;)

Olenhan kaveripiirissäni tällaisia jossitteluja heitellytkin... Että aletaan järkkään Turkuun omia hämäriä goa-bileitä. Mutta minä olen vain erittäin köyhä opiskelijarassukka, joka nyt vaan tykkää goasta, ja vailla mahdollisuuksia alkaa tosta noin vaan bileitä järkkäämään. Ellei sitten vaan omalla kaveriporukalla johonkin pikku kämppään laiteta inside-ug-bileitä pystyyn... vai mitä OhScary? ;) :019:

Mutta Helsingissähän tuotakin genreä kuulee, parin viikon päästä seuraavan kerran.
#143 • • Jokke Guest

Mutta minä olen vain erittäin köyhä opiskelijarassukka, joka nyt vaan tykkää goasta, ja vailla mahdollisuuksia alkaa tosta noin vaan bileitä järkkäämään.

Pileet vaan pystyyn niin saat talousasiatkin reilaan! :D

Vai tarkoititko että bileitä järkätäkseen pitää olla rikas, jotta voi sitten peittää tappiot omasta pussista? :p
#144 • • mrt Guest

En ole tähän menneessä jaksanut ottaa selvää, mutta tietääkö joku mestaa Turussa mist sais vuokrattua kemuihin soittimet + pa:n ??

Kristo (paroni ug)

ILSS, laita postia [email protected] niin kerron lisää :)
#146 • • mrt Guest

tsek juur mail.

...likewise... :)
#147 • • medikki Guest

olen vain erittäin köyhä opiskelijarassukka, joka nyt vaan tykkää goasta, ja vailla mahdollisuuksia alkaa tosta noin vaan bileitä järkkäämään. Ellei sitten vaan omalla kaveriporukalla johonkin pikku kämppään laiteta inside-ug-bileitä pystyyn...

opiskelijakollektiivi vaan kokoon, niin kyllä ne bileet pystyyn saadaan! :D
mä olisin ainakin messissä :)
#148 • • HardS Guest

buddhan mer-ka-bat oli kyllä mielestäni varsin onnistunut konsepti, musiikkilinja vaihteli ambientista ja dubista aina rumpubassoon ja psykeen.

Oli joo.

Luinpa sitten CITY-lehdestä että Buddha on nykyisin Sedu Koskisen omistama.. Paikan nimeksi tuli Colorado ja musiikki rajoittuu rokkiin. Huono homma :(
#149 • • hexasonik Guest

Luinpa sitten CITY-lehdestä että Buddha on nykyisin Sedu Koskisen omistama.. Paikan nimeksi tuli Colorado ja musiikki rajoittuu rokkiin. Huono homma :(

eikö se koko kulma ole ollut sedu-imperiumin valllassa jo pidemmän aikaa?
#150 • • JussiS Guest

eikö se koko kulma ole ollut sedu-imperiumin valllassa jo pidemmän aikaa?

Näin mäkin oon ymmärtäny, tosin luulin kyl et Buddha oli siellä "vihollisen ympäröimänä, viimeisenä vapaana linnakkeena". Mut ei sitten enää näköjään.
#151 • • mrt Guest
...joo, näin itse yhdessä Sedun klubeissa työskentelevänä voinen vahvistaa tuon edellämainitun tosiasian, että koko ns. kulmaus on kyseisen herra Koskisen valtakuntaa. Epäilemättä jos kyseiseen paikkaan avautuu joki uusi ravintola/ruokapaikka, tulee sekin jatkamaan taattua laadukasta linjaa :)

Tosin, mikään ei ole yhtä varmaa kuin epävarma!
#152 • • ---[-]--- Guest

Pileet vaan pystyyn niin saat talousasiatkin reilaan! :D

Vai tarkoititko että bileitä järkätäkseen pitää olla rikas, jotta voi sitten peittää tappiot omasta pussista? :p

Sä oot kans Jokke kyl sellanen pousmies, et ei prkl...:D
#153 • • Bio Guest
Baari-ilta ja bileilta on kuitenkin vähän eri asia. Kyllähän yhdessä vaiheessa oli paljon bileitä.. n. kerran kuukaudessa. Mutta sinne sai mennä jos haluaa, ei ole pakko mennä..

Mutta nyt bilepaikkoja kuten Feenixiä tai Kårenia ei ole enää, ainakin huhujen mukaan, niin nyt alkaa bileet vähän vähentyä.

En ole ihan varma tiedosta, mutta mulla ei oo väliä vaiks bileet alkais siirtyä baareihin.
#154 • • ---[-]--- Guest
En usko, että bileet siirtyvät baareihin. Tosin jotkut pienet paikat saattavat ottaa tapahtumia, mutta suurempien paikkojen rav.päälliköiltä se vaatii jo niin paljon ylimääräistä tahtoa, että se on todella riskiä peliä. On paljon asioita, mitä massayleisö ei sulata. Tämä kulttuuri on yksi niistä.
#155 • • yana Guest

On paljon asioita, mitä massayleisö ei sulata. Tämä kulttuuri on yksi niistä.

ja hyvä niin
#156 • • mrt Guest

...tosin jotkut pienet paikat saattavat ottaa tapahtumia...

Näin se menee. Toisaalta, onko ''järkeä'' lähteä pistämään pileitä pystyyn liian prameaan mestaankaan, on taas jo toinen juttu. Tällä tarkoitan Turun seudun mestoja. Ja tosiaan nuo ''riskit'' baareissa järjestettävissä pileissä on Lauantaisin aina niin paljon suurempi etteivät rp:t tosiaan kovin kevytkenkäisesti luovuta niitä päiviä käyttöön. Mixa on kyllä ihan oikeassa. Tästä johtuen Turussakin pileistä suurinosa on Perjantaisin, lukuunottamatta tietysti muutamaa poikkeusta. Pitännee toistaiseksi tyytyä vaan hieman pienempiin ja riskittömimpiin vaihtoehtoihin.

Ja kuka tietää, ehkäpä taas kohta ilmestyy joku uusi mesta pilekansaa viihdyttämään... :)

Joku on joskun sanonut, ettei koolla ole väliä. Näin se on mun mielestäni ainakin pilemestojen kohdalla. Intiimimmässä mestassa on ainakin mun mielestä kivempi ponppia ja soitella. Tää on siis vaan mun mielipide. Kaikki kunnia warehouse pileille :)
#157 • • Hilavitkutin Guest

Joku on joskun sanonut, ettei koolla ole väliä. Näin se on mun mielestäni ainakin pilemestojen kohdalla. Intiimimmässä mestassa on ainakin mun mielestä kivempi ponppia ja soitella. Tää on siis vaan mun mielipide. Kaikki kunnia warehouse pileille :)

Esimerkiksi TVO tai S-Osis on varsin mielenkiintoisia paikkoja... Jotain 64teknoa joskus noissa paikoissa jorannut :p

Ehkä tonne saisi joskus kyhättyä ne psybileet...............
#158 • • Edited alke Guest

Originally posted by Mixa
On paljon asioita, mitä massayleisö ei sulata. Tämä kulttuuri on yksi niistä.

ja

Originally posted by yana
ja hyvä niin

mahdatteko nyt itsekään tajuta mistä puhutte?

nimenomaan viime vuosina "tästä kulttuurista" on tullut sellainen massayleisön kulttuuri, jolle pohjia ovat byggaileet sellaiset lasten palvomat nimet kuten paul oakenfold, pete tong, judge jules jne. suomessa näitä tusinabrittinimiä kuten tall paul, judge jules yms. ison yleisön suosimia roskatähtiä jne on käynyt jo siinä määrin että en mä ainakaan miellä tätä enää kovin alakulttuuriksi.

alakulttuuri on sitä makuuhuone/pikkubilemeininkiä, tyyliin ja pärstään katsomatta.

siispä jotta nyt ei aleta vetoamaan mun "puristiseen aatemaailmaan":
aivan samalla tavalla teknosta ja erityisesti housesta on tullut modernien
nuorten musiikkia, vaikkei sen suosio suomessa nyt aivan olekaan sitä luokkaa mitä esim. piripolkalla tai kiksulla (nekö alakulttuuria?)

MTV:n populäärimusiikkisoppaan verrattuna melkein mikä tahansa on undergroundia, mutta nykyään listoillakin on kaikenlaista tusinakiksua mikä ei paljoa klubeilla soitettavasta kiksusta paljon eroa. odottelen vaan koska polkka tekee debyyttinsä (vai joko se on tapahtunut :) pop-listamyyntiartikkelina :)
#159 • • Edited dab Guest

odottelen vaan koska polkka tekee debyyttinsä (vai joko se on tapahtunut :) pop-listamyyntiartikkelina :)

Eikö niitä nukleuz-julkasuja ole ollut listoilla jo jonkun verran? (ok, tiedän etteivät ole välttämättä "oikeata" polkkaa, mutta oli pakko) ;)

Onhan tämä kulttuuri kasvanut ja muuttunut hirveästi viime vuosien aikana, mutta edelleen löytyy sellaisia jotka eivät voi ymmärtää/hyväksyä/sietää sitä... Tavallaan surullista, mutta toisaalta ihan hyväkin. :)
Itse teknokulttuurihan ei ole enää olemassa sellaisenaan, vaan siitä lähtenyt konemusiikin yleistymisen myötä on muodostunut uusia alakulttuureja, ja esim. tekno vs. euro on kyllä vieläkin kaksi _aivan_ eri kulttuuria. Turha sitä on vanhaa haikailla, vaikka voi lämmöllä muistaakin. :)

Sekavaa ehkä, mutta mitä voi tähän aikaan vuorokaudesta odottaa.. ;)

Edit: väärinäksityksien välttämiseksi: en pidä euroa mitenkään osana tätä kulttuuria, tarkoitukseni oli osoittaa juuri massanuorien ja meidän kulttuurin välisen eron.
#160 • • JussiS Guest

siispä jotta nyt ei aleta vetoamaan mun "puristiseen aatemaailmaan":
aivan samalla tavalla teknosta ja erityisesti housesta on tullut modernien
nuorten musiikkia, vaikkei sen suosio suomessa nyt aivan olekaan sitä luokkaa mitä esim. piripolkalla tai kiksulla (nekö alakulttuuria?)

Mikä tossa on sitten paha? Mitä enemmän saadaan maksavaa yleisöä tähän skeneen, sitä parempia bileitä ja isompia nimiä tänne saadaan raahattua. Jos promoottori voi huoletta laskea sen ja sen nimen vetävän helpommin bileet voitolle, saa maksava yleisö sitä mitä haluaa, ja promoottori rahansa takaisin. Pentti perusreivaajaa kiinnostaa kuitenkin huomattavasti enemmän "se iso ulkomaan nimi" kuin jokin Suomalainen UG-nimi, vaikka soittotaidollisesti kyseiset dj't eivät toisistaan eroisikaan.

En mä koe ainakaan että bileskene olisi mitenkään "meidän juttu" jota pitäisi varjella kaikilta ulkopuolisilta. Suomen skene kun ei ole kuitenkaan lähelläkään esim Brittien vastaavaa. Alakulttuuri tulee aina elämään kaupallisemman skenen kanssa rintarinnan toisiaan täydentäen.