Häppi häppi haadcoor

35 posts, 2 pages, 6,254 views

Avatar
#1 • • Auto13 Guest
Koska ovat olleet viimeisimmät "happy hc"-bileet Suomessa ja KOSKA TULEE SEURAAVAT? Joskus mikään ei pistä hymyä naamalle niin kuin wanhat hc klassikot! :010:
Esa

Posts: 947

#2 • • Esa
Mä diggailin happy hc:ta n. 7 vuotta sitten ja innoissani odotin milloin tulee seuraavat happyhooseebileet.

Eipä oo tullut vastaan.
Avatar
#3 • • Auto13 Guest
No tuopas kuullosti surulliselta... Mistä löytyy DJ jolla on munaa soittaa täysi setti ilopauketta?
Avatar
#4 • • pie Guest
Ei taida nykyään löytyä ainakaan Suomesta.
Avatar
#5 • • ovv Guest
noh.. olisi vain levyjä niin todellakin ilopauketta voisi kansalle jakaa. :) muttakun itse en ainakaan kovin paljon ole kyseisiin lättyihin törmäillyt tässä niin ei vain ole tarpeeksi. eh.. :)

noniin, nyt luurangot ulos kaapeista ja kaikki deejiit joilla on hhc-levyjä enemmälti soittamaan jonnekin. :)

joo.. ehkä joku päivä vielä kuullaan tuotakin. tosin monen mielestä kyseinen tyylisuunta on parempi unohdettuna.. :(

-ovv
Avatar
#6 • • Ozie Guest
Happy Hardcore on aina hienoa ku sitä pääsee kuuntelee, innostaa vieläki... tosin missään bileis vähään aikaaan kuullu, vois taas vaihteeks löytyy jostain. Haluisin itekki lisää HHC vinyyleitä.
Avatar
#7 • • Wordless Guest
Joo häpyhardis rokkaa! no jos multa kysytään niin olin esim eilen sellasissa bileissä missä soi hhc! ne vaan sattu olemaan kotibileet joten...
Avatar
#8 • • xybo Guest
Levyjä voisi olla riittävästi soitella moisia settejä,
mielenkiintoa tosin tasan nolla. Happy hc:n ja
polkan ero on nykyään jo niin häilyväkin että eiköhän
se polkka riitä tyydyttämään happy hc hemmotkin.

-- xybo
Avatar
#9 • • ovv Guest


Levyjä voisi olla riittävästi soitella moisia settejä,
mielenkiintoa tosin tasan nolla. Happy hc:n ja
polkan ero on nykyään jo niin häilyväkin että eiköhän
se polkka riitä tyydyttämään happy hc hemmotkin.



no mutta vanhojen "kunnon" biisien kuuleminen ei ole ihan sama asia kuin peruspolkan kuutelu. jos jossain flabassa/bileilmossa lukisi jonkun dj-nimen perässä "speshul happyhardcore classixxxxx -set" niin sillä olisin. eipä muulla bileen tarjonnalla niin väliä. :D
mutta joo.. jos ei ole mielenkiintoa soittaa, niin ainahan voit vaikka heittää ne levyt roskiin ja lähettää roskiksen osotteen vaikka privana mulle. :rolleyes:

-ovv
Avatar
#10 • • LTD Guest
haha, joo xybo jos sulta löytyy noita happy hc biisei niin tänne vaan.


tökkäämpä itsekkin tikulla muurahaispesään:

eli oishan se kiva jos suomessakin ois happy hc/uk hc bileitä. Itse soittelen just vanhempaa breakbeat kamaa ja sitä uudempaa. Xybo on kyllä siinä mielessä oikeessa että viimeaikoina on happy hc alkunut kuulostamaan aika polkalta, noh buumi pikkuhiljaa loppumassa ja vanhempaa menoa taas tulossa ulos.

Mut joo, ei taida happy hc/uk hc oikeen suomalaiseen kulttuuriin iskee, siinäpä syy miks meikä ei oikeen täällä viihdy. Muutenhan Suomella onkin oikeen kattava musiikki tarjonta...:)

Jos joku haluu nyt vaikka tietää mistä tota happy hcta vois vaikka ostaa(siis vinyyleitä) ja kuunnella niin pistäkää privaa tulemaan :)
ois muutenkin kiva olla yhteydessä muihin kyseisen tyylin kannattajiin :)
Avatar
#11 • • stella8500 Guest

ois muutenkin kiva olla yhteydessä muihin kyseisen tyylin kannattajiin :)



no onhan meitä ainakin muutama... uk hc rules (but not - unfortunately - hereabouts)! ;-)

sanooko sinulle muuten mitään sellaiset nimet kuin dj sy, vibes ja mc junior?

--
s
Avatar
#12 • • LTD Guest
Sy!!! Vibes!!! aaaahh..... itsekkin omistan sy:n ja vibe:sin biisejä, huippu tuottajia kummatkin! Sy:han tekee nykyään hardhouseakin, paskaa tosin, mutta kyllä jäbä osaa ainakin hcta tehdä!!! :D kuulemma vetää mielettömiä settejä nykyäänkin kun soittaa! btw, quash records julkasi just uudet painokset vanhoista klassikoista (esim devotion), en tiiä saako enää mut mullapa on ne! :D

pistä privaa jos haluut :) :)
Avatar
#13 • • sesmi Guest
eiköhän hhc bileet suomessa (mielellään pk-seudulla ;)) keräisi ihan mukavan kannatuksen... i'd say.
Avatar
#14 • • Herman Prime Guest
Mun koko mieltymys konemusaa lähti juuri häppy hc:stä. Kaverin kanssa on pitänyt monet kerrat heittää tällainen nostalgiasetti, mutta ei sitten vaan ole tullut heitettyä. Kaveri vaan ei ole mikään dj, ja sillä on ne levyt. Että aikamoista sählää siitä tulis kun toinen lykkää levyjä kouraan, että miksaa. Mutta... katsotaan. :D
Avatar
#15 • • Orange Guest
niin suomi on suomi. viimeset bileet missä kuulin hhc:tä oli sveitsissä. samoissa bileissä soittivat mm. Marusha ja rotterdam terror corps.

mutta joo. jos levyjä olisi jollain tarpeeksi niin bileet pystyyn... tosin kun tuo hc oli vielä ainakin viime keväänä kovassa nousussa keski ja etelä euroopaassa (italia) niin eiköhän se täälläkin taas ala nostaa kannatustaan jossain vaiheessa.
Avatar
#16 • • xybo Guest


mutta joo. jos levyjä olisi jollain tarpeeksi niin bileet pystyyn... tosin kun tuo hc oli vielä ainakin viime keväänä kovassa nousussa keski ja etelä euroopaassa (italia) niin eiköhän se täälläkin taas ala nostaa kannatustaan jossain vaiheessa.



Mitä olen seuraillut useitakin kansainvälisiä hc listoja
niin nu style gabber on jäänyt junnamaan aika samalle
paikalle (sekin jopa kehitty jossain vaiheessa). Suosio
ei näytä ainakaan olevan nousussa. Italiassa tosin
kaikenlainen tekno on nousussa (ainakin italialaisia
spämmääjiä on alkant näkymään pelottavan paljon).

Monet pitemmänlinjan hc-hemmot ovat näemmä
valinneet kaksi linjaa joko

a) Tekno (paukkeempi tai löysempi)
b) Breakcore/Noise/Experimental

Varsinkin breakcorea/noisea/experimentali on kaikki
listat ja ihmisten demobiisit täynnä. Sitä näyttää
virtaavan jokoa kolkasta ja kymmeniä uusia alan labeleitakin
näyttää tulevan kuukausittain ("hc-piireissä" siis).

Se mikä näyttää olevan huolestuttavinta.. on että
vanhat parrat jotka ennen ovat "määränneet" suuntauksia
ja kehittäneet jotain uutta ovat totaalisen kyllästyneitä
nyky menoon. Eikä mikään ihme. Siinä missä vapaus
on tullut ja kaikki voi tehdä omia labeleita ja julkasta
5 minuutissa tekemäänsä paskaa on varsinkin hc
maailma kärsinyt todella pahasti.

Itse olen ollut viimeks Happy Hc bileissä briteissä '95.
Voi sitä glowstickien määrää.. gatcrasher teinitkin
olisivat kateellisia.

Old School breakbeat ja happy hc on kovassa nousussa
ainakin repressien määrää katsomalla. Painokset vaan
eivät ole kovinkaan suuria eikä ilmeisesti massamarkkinoihin
tähtääviä... Kysessä on todennäköisesti viimeiset
yritykset saada jotain rahaa tuotoksistaan.

Olen viimeaikoina luvannu tehdä vaikka mitä mixejä ;)
mutta koitetaan nyt tehdä joku happy hc mixikin.

-- xybo
Avatar
#17 • • Auto13 Guest




mutta koitetaan nyt tehdä joku happy hc mixikin.

-- xybo



Jess! :D
Avatar
#18 • • dachaos Guest
Ois kyllä hupaisat bileet jos vaan joku järkkäis. Eipähän kerrankin tarvis tapella kumpi on parempaa haussi vai polkka...

Ja kaikki ois iloisia.
Avatar
#19 • • Sizzler Guest


Ois kyllä hupaisat bileet jos vaan joku järkkäis. Eipähän kerrankin tarvis tapella kumpi on parempaa haussi vai polkka...

Ja kaikki ois iloisia.



Ite soittelen Happy Hardcorea ja Freeformia, joten jos muitakin HHC:n soittajia löytynee niin eiköhän laiteta pippalot pystyyn! Toki vaikutan vaasassa et täältäkäsin on hipposen vaikee järjestellä pk-seudulle kemuja, mut kuiteski.

HHC bileet pystyyn ja sassiin!!

:p
Avatar
#20 • • Sizzler Guest
Kerroppa onko SCOTT BROWN ollu suomes koskaan keikalla?

Tahtois nähdä/kuulla äijää joskus livenä!!