Rakkautta ja anarkiaa

112 posts, 6 pages, 14,720 views

Avatar
#1 • • Edited yana Guest
24 hour party ppl

toi leffa ainakin vaikuttaa todella kiinnostavalta. ..harmillisesti vaan en oo päässyt vielä takaisin suomeen tossa vaiheessa :(

kun ei noita elokuvia kuitenkaan niin hirvesti harrasta niin olisiko joillain enemmän tarjontaan tutustuneilla jotain hyviä vinkkejä joistain helmistä?
Avatar
#2 • • Paarma Guest
Voin postailla oman ohjelmani kunhan kerkiän tsekkaamaan kataloogin läpi viikonlopun aikana, todennäkösesti ~30 leffaa taas tarkotus vilkaista.. 24hpppl pitää kyl katsastaa juu.
Avatar
#3 • • Taedium Guest


24 hour party ppl



Tuo kertoo Englannista 80-luvun alussa. Ja nimenomaan levy-yhtiöstä, joka otti Joy Divisionin hoteihinsa. Tämä elokuva on hjyyme-elokuva. Kannattaa katsoa, kun tämä elokuva on osittain dokkari. Ts. osittain todellisuuteen perustuva. Jos siis 80-luvun alkupuolen musiikki kiinnostaa. Tai sekoiluelokuvat.
Avatar
#4 • • Tapi T Guest


todennäkösesti ~30 leffaa taas tarkotus vilkaista..

oho! Sä et vissiin sitte kymmeneen päivään mitään muuta teekään?
Avatar
#5 • • Paarma Guest


oho! Sä et vissiin sitte kymmeneen päivään mitään muuta teekään?



Se on ollu perinne juu, ikävä kyllä napsahti nyt vaan duuniesteitä ettei voinu ottaa koko viikkoa vapaaks, pitää sit ilmesesti tinkii nukkumisesta :-/
Avatar
#6 • • Mimako Guest
Suosittelen elokuvaa Fausto 5.0 (Espanja), joka voitti elokuussa Espoo Cinén Meliès d'Argent -fantasiaelokuvapalkinnon ja tuli siksi katsottua. Tapahtuu Barcelonassa, jossa huippukirurgi tutustuu outoon taksikuskijäppiseen ja ajautuu ns. alitajunnan kellaripuolen asioiden ääreen.

Vähän mutta siedettävästi tekotaiteellinen, komeasti kuvattu ja aika mukaansatempaava. Splatterin rakastastajat älkää vaivautuko, sikäli kuin väkivaltaa on, siitä näytetään vain seuraukset, ei suoritusta.

Joo ja Ali G In Da House ;)
Avatar
#7 • • PiaV Guest


Suosittelen elokuvaa Fausto 5.0 (Espanja), joka voitti elokuussa Espoo Cinén Meliès d'Argent -fantasiaelokuvapalkinnon


Juu, tämä jäi Espoo Cinestä näkemättä ja nyt pitää kyllä mennä katsomaan, on leffaa niin paljon kehuttu. Muita itseäni kiinnostavia leffoja ovat Fauston lisäksi leffat Irréversible, Trouble every day ja Princess Blade. Täytyy katsella kuinka monta leffaa tulee lopulta katsottua, Paarmaa en varmaan kyllä päihitä ;)
Avatar
#8 • • hiski Guest



Juu, tämä jäi Espoo Cinestä näkemättä ja nyt pitää kyllä mennä katsomaan, on leffaa niin paljon kehuttu. Muita itseäni kiinnostavia leffoja ovat Fauston lisäksi leffat Irréversible, Trouble every day ja Princess Blade. Täytyy katsella kuinka monta leffaa tulee lopulta katsottua, Paarmaa en varmaan kyllä päihitä ;)


ei kyllä ihan ehditä espoocinen saldoa saada aikaiseksi, mutta eiköhän muutamaan ehditä... =)

fausto 5.0 on must!
Avatar
#9 • • Edited Paarma Guest
Ok, perjantaisen viiden tunnin lippujonottelun saldo on tässä, yhteensä 25 ennen kolmen viimeisen päivän täydellisten ohjelmatietojen julkistamista, 33 edelleen tavoitteena:

To 19.9.

21:00 24 Hour Party People

Pe 20.9.

18:30 Pulse / Kaïro
21:00 Hotel
23:30 Trouble Every Day

La 21.9.

14:00 Full Frontal
16:00 Investigating Sex
18:30 Personal Velocity
21:00 Ichi the Killer
23:30 Irréversible

Su 22.9.

14:00 Chicken Rice War
16:00 Charisma
18:30 Chelsea Walls
21:00 Lethal Force

Ma 23.9.

16:00 Princess Blade
18:30 Dog Days
21:00 Series 7

Ti 24.9.

18:30 Take Care of My Cat
21:00 Dark Water

Ke 25.9.

16:00 Every Stewardess Goes To Heaven
18:30 Nine Queens
21:00 Tape

To 26.9.

16:00 Timecode
18:00 Agitator
21:00 Address Unknown

Pe 27.9.

16:00 Corto Maltese
19:00 19
21:00 A Cab for Three
23:30 Fausto 5.0

La 28.9.

14:00 L.I.E.
16:00 Last Kiss
18:30 Before Night Falls
21:00 Auto Focus

Su 29.9.

18:30 Avalon

Kaikki myöhemmin varmuudella normaaliin levitykseen tulevat leffat jätän katsomatta, poislukien full frontal jonka käyn katsomassa kun siihen aikaan ei muuta kiinnostavaa satu menemään. Jo näkemistäni festareilla pyörivistä leffoista suosittelen lämpimästi Ghost Worldia ja Donnie Darkoa, ja tietty Kevin Smith-diggareille Jay&Silent Bob Strike Backia, reilun puolentoistatunnin pituista sisäpiirivitsiä josta tuskin miehen tuotantoon vihkiytymättömät saavat paljoakaan irti. Tuon leffan jenkkidvd-julkaisulla on muuten aika mukavasti poistettuja kohtauksia joista osa varsin humoristisia, hommatkaa toki jos tämän tyylin huumori maistuu..
Avatar
#10 • • Jay Logic Guest
Paarma, aika herkkulista sulla.

Itse käyn katsomassa vain joku 5-8 leffaa, jotka sisältynee noihin mainittuihin. Miiket on pakko nähdä. Kiitokset informantille taannoisesta tutustuttamisesta.

Ps. Fausto 5.0 oli mielestäni ns. perusleffa. Ihan kohtalaisen viihdyttävä.
Avatar
#11 • • Taedium Guest
Huomasinpa tämän:

Ma 23.9.
21:00 Series 7: The Contenders - Marathon


Ehkä hienoin viime vuonna tullut leffa. Taisi olla juu viime vuonna, kun oli elokuvateattereissa tuo! Itse kävin katsomassa ja heti kun ilmestyi DVD muodossa, niin samontein mukaan.

Jos on nähnyt elokuvan Battle Royale, ja siitä piti, niin tämä on hyvä!
Jos on koskaan pitänyt Saari, Treasure Island, Big Brother, Survivor tai Cops, Highway Patrol yms. sarjoja naurettavina tai jos jenkkiläinen tapa kuvata viihdettä kyllästyttää, niin paras satiiri, jonka koskaan olen nähnyt aiheesta on kyllä Series 7: The Contenders - Marathon.

Tämä elokuva koostuu "muka" eri puolituntisten ohjelmien paketista, jotka näytetään kaikki kerralla. Ja... no en paljasta. Taisin hehkuttaa jo tuolla leffapuolella tätä.

Jos olisin Suomessa, kävisin katsomassa tämän uudelleen! - Vaikka se onkin mulla DVD muodossa, niin silti.
Avatar
#12 • • mmm... Guest


24 hour party ppl



Joku joka kävi katsoon ton vois vähän kommentoida? Itse en jaksanut lähtee, ei tollaset leffat kuitenkaan ikinä oo oikeesti hyviä..=)

Ja jos joku vielä epäröi mitä mennä katsomaan niin tuolta niiden saitiltahan löytyypi kyllä esittelyt kaikista.
Avatar
#13 • • Paarma Guest




Joku joka kävi katsoon ton vois vähän kommentoida? Itse en jaksanut lähtee, ei tollaset leffat kuitenkaan ikinä oo oikeesti hyviä..=)



Meikäläinen diggasi kyllä, toki paljon elokuvasta on sen varassa pitääkö katsoja päähenkilöä esittävän steve cooganin näyttelijäsuorituksesta ja tavasta puhua suoraan kameralle ts. yleisölle aika ajoin. Itse olin kyllä vakuuttunut miehen otteesta, uskon että tätä kaveria nähdään tulevaisuudessa useamminkin valkokankaalla. Musapuoli on varmasti melko autenttinen otanta kullakin hetkellä kuvattavan aikakauden tuneista, ja klubikansalle voi paljastaa että loppupuolen hacienda-bileissä soi suht napakasti mm. A Guy Called Geraldin Voodoo Ray ja Marshall Jeffersonin Move Your Body.
Avatar
#14 • • Ezzy Guest
jay and silent bob ja series 7 on aika hauskoja :D näin ne joskus viimevuonna laffassa. series 7 on aika friikki kyl
Avatar
#15 • • Taedium Guest


Joku joka kävi katsoon ton vois vähän kommentoida?

Mä taisin jotain kommentoida tuolla aikaisemmin.

Toi kertoo lähinnä jätkästä, joka keksii, et perustetaan levy-yhtiö. Lähinnä siksi, kun se jätkä ei ite osaa soittaa. Ja sit ne buukkaa Joy Divisionin lafkaansa ja kirjoittaa sopparin verellä. Sit ne tekee levyjä ja sekoilee ja heittää keikkaa ja käyttää huumeita ja keikkailee ja sekoilee. Sitten Ian tekee itsarin, niinkuin oikeastikin tapahtui ja bändi muuttaa nimensä New Orderiksi, niinkuin irl.

...lähinnä faktaa ja fiktiota sekoittava elokuva Joy Divisionista ja heidän levy-yhtiöstä 80-luvun vaihteessa/alussa.
Avatar
#16 • • Mimako Guest


...lähinnä faktaa ja fiktiota sekoittava elokuva Joy Divisionista ja heidän levy-yhtiöstä 80-luvun vaihteessa/alussa.



Näin leffan eilen ja tuoreeltaan muistelisin, että leffasta melkein puolet sijoittuu 80-luvun lopulle ja 90-luvun alkuun. Happy Mondaysia esitellään paljon enemmän kuin New Orderia. (Bändin pääjäsenten) Shaunin ja Paulin pulutempaus ja lähtöselvityskommellus Barbadoksen keikalla löytyvät myös Shaunin elämäkertakirjasta.

Ehdoton päähenkilö oli juuri Wilson, Sohvanvaltaajien Antony oli New Orderin basistina Hookina ja Rimakauhun Pete oli Wilsonin pomona tv-asemalla. Paikoista tärkein oli Hacienda ja kyllä, juuri samalta se näytti luonnossakin silloin kuin minä siellä olin :017: Ja juuri niin kurja keli Mcrissä on aina...
Avatar
#17 • • mmm... Guest
Joo, kyllähän toi pääsisältö olikin tiedossa, mutta lähinnä taso epäilytti. No, ehkä pitää luottaa kommentteihin ja yrittää joskus nähdä. Ihan sen Joy Divisionin takia meinasin jo eilen lähteä...mitenkäs paljon tuossa oli sitä puolta ja kuinka onnistuneesti, mielestänne?
Avatar
#18 • • SAMi Guest
Irréversible oli traagisestiahdistavan loistava!
Avatar
#19 • • Mimako Guest


Ihan sen Joy Divisionin takia meinasin jo eilen lähteä...mitenkäs paljon tuossa oli sitä puolta ja kuinka onnistuneesti, mielestänne?



Vaikka Factoryn isoin bändi todellisuudessa oli New Order, elokuvassa keskityttiin skandaaliarvoltaan painavimpiin bändeihin eli Joy Divisioniin ja Happy Mondaysiin, josta tuossa vihjasinkin.

Joy Division -osuus oli Hacienda-ravien ohella leffan parasta antia. Ian Curtisin näyttelijä oli aivan huippu ja vielä niin näköinen, että oli kuin olisi aaveen nähnyt :eek:
Avatar
#20 • • rune Guest
kävin perjantaina katsomassa trouble every day:n myöhäisnäytöksessä. alkutekstien biisi oli niin hyvä että kiinnostus heräsi heti. itse elokuva oli melkoinen kokemus. leffa oli todella kauniisti kuvattu, mutta hyvin ahdistava. kaksi kuvottavinta kohtausta oli niin kuumottavasti kehitelty että en ole ikinä kokenut sellaista olotilaa teatterissa. ei _todellakaan_ miellyttävää, mutta uutta. leffan jälkeen olin lähinnä poissa tolaltani, mutta nyt pari päivää sulateltuani tulin siihen tulokseen että se oli sittenkin hyvä. näin rankkoja elokuvia en tarvitse vähään aikaan.

eilen (su) kävin katsomassa address unknown:n ja lethal forcen.

address unknown yllätti mut positiivisesti vaikka olinkin kuullut sitä kehuttavan. tarina oli todella hyvä ja koskettava. harvemmin koen niin ristiriitaisia tunteita kun ei tosissaan tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. kipeitä kohtaloita ja älyttömän hyvää huumoria.

lethal force oli sitä mitä odotinkin. hulvatonta läppää ja uskomatonta (vrt. uskottavaa) toimintaa hyvin halvalla. oli vähän posket kipeät kun nauroi niin paljon. toimii varmaan parhaiten muutaman tuopin jälkeen myöhäisnäytöksessä kuten joku sanoi r&a sivujen keskustelupalstalla.