Suomi - Wales

20 posts, 1 page, 3,864 views

#1 • • jUSSi Guest
No niin, huomenna sitten alkaa suomen taival kohti EM-kisoja tai sitten se hyytyy alkuunsa.

Antti Niemi maaliin ja Shefki kärkeen. Jätetään se jäykkämies Kottila vaikka venyttelemään ;)

Suomi voittaa 2 - 0 ja mä aion lyödä tulosvetoon tuon varmaan 5 eurolla...

nimim. "D-katsomo, piippuhylly"
#2 • • MikkiHiiri Guest
joo sais kyl voittaa.. tulis vaikka pari hienoo maalii eikä niitä naurettavia pallo-kimpoilee-ties-kenen-pään-ja-tolppien-kautta-maaliin :001:
#3 • • onnela Guest

joo sais kyl voittaa.. tulis vaikka pari hienoo maalii eikä niitä naurettavia pallo-kimpoilee-ties-kenen-pään-ja-tolppien-kautta-maaliin :001:

Joo, varsinkaan ei mielellään omaan päähän tulisi noita masentavia pomppupalloja... (vrt. Suomi - Unkari)

Jotenkin vaan on vähän epävarma fiilis matsista kun Miklu on poissa. Toivotaan nyt, että Shefkin itseluottamus on kunnossa parin divarimaalin jälkeen.

Huomenna sitten jännäillään miten käy. :)
#4 • • elok Guest
Ääh.. Turpaan tulee että soi! Laitan sen 2 - 0 tulos vetoon Walessille. Myönnän olen pessimisti. Mutta vain ja ainoastaan kun on kyse Suomen potkupallosta...:D
#5 • • Tres Guest
Mun mielestä on hienoa että joka matsille perustetaan topikki
erikseen.
#6 • • Jone Guest
En oikeastaan vieläkään ymmärrä miksi maksoin yli 30e tänne päästäkseni, koska mun mielestäni ei ole oikeastaan juuri montaakaan tyhmempää asiaa kuin katsoa karvaisten miesten nahkakuulan potkimista ja ympäriinsä säntäilyä. Olisivat edes naisia ja alasti.

No, kai sitä sitten pitää edes dokata. Taas.

:rolleyes:
#7 • • Jokke Guest

maksoin yli 30e tänne päästäkseni

Yli 30 euroa tosta lineupista on kyllä vähän liikaa. :mad:

Mulle tarjottiin vaparia, mutta en oo tarpeeksi masokisti mennäkseni tuonne masentumaan.
#8 • • jUSSi Guest

erikseen.

niin munkin mielestä :D

tuukka, susta on tullut ihmeen nahkee postaaja viimeaikoina ;)
#9 • • Tapi T Guest
Faktoja suomalaisesta potkupallosta:

1. Litmanen/Forsell ovat useimmiten loukkaantuneita.
2. Jos eivät ole, niin muut pelaajat kentällä eivät pysy heidän ajatuksissan mukana.
3. Joukkue kaipaisi lisää todellisia pelimiehiä.
4. Voitto on tilastollinen harha!

erikseen.

Samaa mieltä. Suomalainen jalkapallo on korkeintaan yhden topiikin arvoinen juttu. Terveisiä piippuhyllylle!
#10 • • emilia Guest
Tarttee kattoo ku pikkuveli on päässy pallopojaksi sinne..
Jos se vaikka vilahtais jossain välissä :)
#11 • • jUSSi Guest
VITTU!

Portugaliin voidaankin sitten lähteä turisteina katsomaan kun aikuiset miehet pelaavat jalkapalloa.

Ei s-tana, taitaa tältä jätkältä jäädä seuraavat matsit kattomatta paikan päällä. Walesilla kaksi hyökkäystä ja kaksi maalia, suomella vain yksi jäykkä paska nimeltä Shefki Kuqi. Minkä helvetin takia Muurinen panttas Jonatan Johanssonia kun jo ensimmäisen 15 minuutin aikana kävi selväksi, ettei Kuqi saa siellä mitään aikaan?

Sitten tuomareista voidaan puhua vaikka tuntikausia, sillä päätökset tunnuttiin hakevan jonkun random-generaattorin läpi...

Suomen paljon puhuttu jalkapalloilun nouseminen olikin onnistunut mahalsku suoraan pohjakastiin. Kuinka sitä kuvitellaan pärjäävän Italian ja Jugoslavian kaltaisille maille jos Wales antaa kyytiä kuin isän kädestä.

vittu kun vituttaa :mad:
#12 • • Edited patis Guest
Jumankauta, että vihaan jalkapalloa ja massahysteriaa.

Mutta pakkohan tonne oli tulla ku kerran sain siitä 65e
#13 • • Osiriz Guest
Voe kilin v***u! Meni Suomi sitten häviämään. :009: Suomella oli kyllä painostus päällä suht kokoajan mutta ei kuitenkaan tullu hirveen montaa hyvää maalipaikkaa. :012: Ja Walesit pääsi sitten onnekkaasti tekemään ne parit maalit ja peli olikin siinä.. :(
Noh, ei Suomen peli vielä ole pelattu... mutta vaikeni huomattavasti. Mutta toivotaan parasta... :rolleyes:
#14 • • Seb Guest

Noh, ei Suomen peli vielä ole pelattu... mutta vaikeni huomattavasti. Mutta toivotaan parasta... :rolleyes:

Kuullostaa samanlaiselya kommentilta kuin mitä yleensä näkee suomalaisten sanomalehtien urheilupalstoilla. Kyllä toi peli näytti juuri sen, että peli on pelattu. Suomalaisesta jalkapalloilusta ollaan uskottu jo 60-luvulta saakka, että se olisi jotenkin arvokisoihin pääsemisen tasoista. Toivottukin on ja ristitty käsiä, mutta eipä ole paljon auttanut. En usko nytkään, että toivoa on...
#15 • • MikkiHiiri Guest

Faktoja suomalaisesta potkupallosta:

1. Litmanen/Forsell ovat useimmiten loukkaantuneita.
2. Jos eivät ole, niin muut pelaajat kentällä eivät pysy heidän ajatuksissan mukana.
3. Joukkue kaipaisi lisää todellisia pelimiehiä.
4. Voitto on tilastollinen harha!

täyttä asiaa kaikki..

ja
5. Suomi tarttee hyvän valmentajan jotta saatais tuo kohta 2 kumottua
#16 • • phear Guest

No, kai sitä sitten pitää edes dokata. Taas.

Se ainakin tuli suoritettua. Itse pelihän oli ihan perseestä.

Pääsitkö kotiin ? ;)
#17 • • Jone Guest

Se ainakin tuli suoritettua. Itse pelihän oli ihan perseestä.

Pääsitkö kotiin ? ;)

Pääsin, tosin tulin järkiini vasta yhdennellätoista hetkellä. (Onneksi edes silloin) Jouduin sitten venailemaan junaa asemalla pari tuntia, which sucked ass. Koko tarina pyynnöstä myöhemmin.

Itse peliin:
Koko näytös oli selkeesti täysin ylimainostettu. PA oli perseestä, paikalla oli about 30000 ördäävaa turistia, joista osa oli jopa tuonut "Saksareiv"-pillit mukanaan muuta bilekansaa piinaamaan. Valoista erityisesti yksi oli aivan liian kirkas, mutta onneksi se sammutettiin puoliajan tietämillä liu'uttamalla se horisonttiin. Stadionilla vallinnut yltiöisänmaallinen hurmostila ei tarttunut muhun oikein millään vaan paremminkin aiheutti lähinnä pahoinvointia. Tämä ja vastaavat massatapahtumat tuntuvat houkuttelevan paikalle lähinnä sen päähänpotkitun kansanosan joka haluaa päästä pätemään huutelemalla älyttömyyksiä, näyttämällä keskisormea (terveiset meistä pari riviä alaoikealla istuneelle sydän- ja verisuonitautien riskiryhmässä olevalle herrasmiehelle) ja päästämällä kurkustaan ääniä joiden alku- saati sitten tarkoitusperää ei voi kuin arvailla.

"Ei natsaa mulle, 3 points."
#18 • • RR Guest
Joo, riistohintaisten lippujen tuoma hyöty oli kyllä täysin nolla. Paskan möivät. Noh, tulipa nyt kuitenkin käytyä.

Jonelle, tarinaa odotellessa... :)
#20 • • Samus Aran Guest
mm.

Suomalaisesta jalkapalloilusta ollaan uskottu jo 60-luvulta saakka, että se olisi jotenkin arvokisoihin pääsemisen tasoista.

täytyy nyt kyllä vähän korjata, että Suomalaisen jalkapallon, ja pelaajien, taso on tällähetkellä suhteessa huomattavasti kovempi kuin milloinkaan muulloin. tasoerot huippujen (Forssell, Litmanen, Tainio, Hyypiä...) ja muiden (Kottila, Kuqi, Nurmela, Nylund...) välillä ovat vain liian suuret pakkomatsin voittamiseen jos yksikin tärkeä lenkki on joukkueesta sivussa.

huomionarvoista on se, että lisääntyneen kansainvälisen kokemuksen myötä Suomen peli ketä tahansa vastaan on jo ihan oikean pelaamisen, ei siis pelkästään raivopäisellä runnomisella tai tuurilla saavutettavan voiton, tavoittelua.

Suomella ei ole ikinä ollut niin hyviä pelaajia kuin juuri nyt. ja ns. backstagelta katsoen on helppo huomata miten Suomalainen jalkapallo on todella kehittynyt ja on selvästi jatkamassa kehityskulkuaan. ei tarvitse kauaakaan odottaa kun A-maajoukkueessa pelaa, Litmasen, Forssellin ja Tainion lisäksi, useampia oikeasti hyviä ja lahjakkaita pelaajia kuten: Daniel Sjölund, Hannu Haarala, Paulus Roiha, vain muutamia hyökkäyspään pelaajia mainitakseni. lisää tulee koko ajan. kaikki em. siis lähtökohtaisesti lahjakkaampia urheilijoita ja jalkapalloilijoita kuin Kottila, Nurmela ja muut nykyiset maajoukkueparrat.

eli odotellaan nyt vielä vähän aikaa. ja sillä välin toivotaan, että saadaan kerrankin Miklu, Litmanen, Sumiala, Kolkka, Tainio, Saarinen ja Hyypiä samaan kentälliseen...