Krapulakeiju

111 posts, 6 pages, 24,004 views

#81 • • Ath Guest

Samoin. Josku tempasee pullon votkulia naamariin, ja seuraavana päivänä on jo kahdeksalta aamulla mukana menossa. Sitten seuraavan kerran meneekin juomaan kolme olusta, niin seuraavana päivänä pelätään kuolemaa.

Ei tajuu.

Käymisprosessin yhteydessä muodostuu aina etanolin lisäksi tietty määrä metanolia. Tislauksen yhteydessä suurin osa metanolista saadaan eroteltua lopputuotteesta, kun taas käymistuotteiden kohdalla ei ole keinoa millä metanolin saisi erilleen. Käsittääkseni tämä suhteellisesti suurempi metanolimäärä on pääsyy tuohon.
#82 • • Taedium Guest

Käsittääkseni tämä suhteellisesti suurempi metanolimäärä on pääsyy tuohon.

Olen kyllä kuullut tuosta metanolimäärien heittelyistä ja sen suhteesta krapulaan, mutta tämä mainitsemani esimerkki toimii myös silloin, kun juo vaikkapa vain pari-kolme vodka-redbullia. Eli ei pelkästään olusessa ole se syy.

Ja joskus ei likasen tusinan jälkeen ole krapulaa. (Harvoin.)
#83 • • LeÖ Guest
Täälä on kyllä niin paljon viime-hetken-vinkkejä, että pitää mennä kokeileen. :D

Takavuosina krapulan paras lisä oli Sinappi/hammastahna naamassa, tämä siis kaverien toimesta. ( ja tämä oli siis aikaa sitten :D)

Oma kokemus parhaasta krapula lääkkeestä on, syöminen ja alkoholiton juoma yöllä ennen tummumista ja aamulla kylmä cola. ;)
#84 • • Tapi T Guest

aamulla kylmä cola.

Sana! Aamu kuin aamu alkaa parhaiten kylmällä kokiksella.
#85 • • Taedium Guest

Aamu kuin aamu alkaa parhaiten kylmällä kokiksella.

Aamu kuin aamu alkaa parhaiten punasella BPM:llä, red bullilla, batteryllä, red thunderilla, kahvilla, espressolla, red energyllä, sitting bullilla, V-energyllä, jolt-colalla, pureskellulla kofeiinitabletilla veden kanssa, millä vaan jossa on kofeiinia ja saa nestemmäisenä.
#86 • • Hanna Guest
Mul ei oo ikinä krapulaa.. mulla on vaan aina oksennustauti :D
#87 • • hahmo Guest
näille jutuille kun on jo ihan omat sivustotkin olemassa..niin vierailkaapa siel :)
#88 • • Taedium Guest

Mul ei oo ikinä krapulaa.. mulla on vaan aina oksennustauti :D

No mut ei ihmekkää et välillä on paha olo, jos maha on täynnä oksennusta.
#89 • • Juki54 Guest
Tjooh ei mitään...Krapula on....aaarrghh:(
#90 • • Quu Guest
...mä en juo enään ikinä...

Heräsin taas aamulla vatsa täynnä oksennusta :(
#91 • • Bio Guest

...mä en juo enään ikinä...

Heh.. kuinkahan monta kertaa toikin on tultu sanottua, eikä ikinä sitä lopeta.
#92 • • anna S. Guest
Ennen seuraavaa ryyppyreissua,tsekkaa
http://www.medicina.fi --->Farmakologia ja toksikologia
--->Keskushermostoon vaikuttavat lääkeaineet--->Etanoli
#93 • • Taedium Guest

Heräsin taas aamulla vatsa täynnä oksennusta :(

Heh... Mullakin on ollu täs lähiaikoina rauhallisempaa meininkiä. ...No löyty perjantaina Finlandiaa lähikaupasta, joten oli pakko ottaa puteli. Ja vielä käytin osaan siitä mun viimiset turkkarit. Ja väsäsin hyvät valkosipulisisältöiset italialaishenkiset mätöt ja lauantaina oli semmonen kalsarikänni/leffailtama...

Sunnuntai aamuna kun heräsin en ollu ihan varma, kun en muistanut, että olikohan meillä ollu lauantai-iltana paskansyöntikisat.

...siitä mausta päätellen, mikä mulla suussa nimittäin oli mä oon sijoittunu kyllä kolmen parhaan joukkoon helposti.
#94 • • Hempp@ Guest

Oli kesäinen ilta. Tovereitteni kanssa vietimme jännittävää iltaa nimeltämainitsemattomassa ravintolassa. Yltiöviihteellinen päivä kulminoitui verevään tequilashotti-kisailuun, jonka jälkeiset tapahtumat ovat jääneet ikuisen hämärän peittoon.
Aamulla heräsin Tampereelta täysin tuntemattomasta paikasta, jota emännöi televisiosta tuntematon henkilö. Vartalooni oli ilmestynyt mystisiä merkkejä, joita lääketieteen asiantuntijat kutsuvat verenpurkaumiksi. Päätäni särki vietävästi. Olin menettänyt elämästäni yli kymmenen tuntia. Katsoin kelloani, se oli kotona.
Mitä tapahtui? Miksi muistoni ovat pyyhitty pois, ja kenen toimesta? Minne katosivat ne 10h? Miksi heittivät pois ravintelista? Heittivätkö? Eivät sitten antaneet reppua narikasta? Joivat myös repussa olleet lukuisat oluet?

Näihin ja moniin muihin kysymyksiin emme tule ikinä saamaan vastausta.

On se muuten paskamaista jos ei viime illan tapahtumista muista yhtään mitään ja sattuu aamulla heräämään sängystä seuranaan Ihmemies MacGyver ja Ritari Ässä. :panic:
#95 • • Hansu Guest
Ainoa kerta kun krapula lähti pois ennenkuin oli saanut enemmän kuin yhden jalan ovenrakoon:
Heräsin aamulla sykkivään päänsärkyyn ja hyvin ikävää krapulaa enteilevään epämääräiseen oloon --> nappasin pari Buranaa, join niin paljon kylmää vettä kuin jaksoin, avasin parvekkeen oven selkoselälleen (oli alkukevät ja ulkona vielä varsin kylmä) --> menin takasin sänkyyn haaveena saada edes pari minuuttia lisää unta ennen krapulan todellista iskua --> heräsin tunnin kuluttua täysin eri ihmisenä: päänsärky poissa, ajatukset todella kirkkaat ja super-energinen olo. Keinoa on kokeiltu tämän jälkeenkin, mutta tulokset ovat jääneet vaatimattomiksi.
#96 • • . Guest
krapulaan kannattaa ottaa ns. polynesialainen asenne. siellä jollain saarilla elelee tyyppejä jotka uskoo et krapula on ihmisen puhtain mielentila. ne vetää ennen juhlapäivää koko heimon voimin hirrveet kännit. ei siks et niil olis kiva ilta, vaan siks et niil olis hyvä kanuuna seuraavana päivänä. onhan se pää aikas tyhjä krapulaisena.

krapulalääke joka TOIMII:

4cl vodkaa tai jotain kirkasta tuoppiin
kylmää vettä tuoppi täyteen
ei jäitä
juodaan huikalla

pieni alkoholimäärä tasoittaa laskuhumalaa ja vesi menee dehydraation hoitoon. a vot; parin minuutin päästä olet kuin uusittu ihminen. auttaa tärinään ja kuolemanpelkoon, nikotiinin aiheuttamaan päänsärkyyn vähän vähemmän.
#97 • • . Guest

Tää juttu liittyy varmaan tähän topikkiin:

Eli niille ketä vaivaa kankku, nii Venäjäl on keksitty semmoisia pillereitä jotka sen karpulan poistavat tunnissa pillereiden syömisen jälkeen, ja ne myös vähentävät humalan, eli jos kauheas soossis olet nii otat kaks, se humaluus laskee ja tulee pirteä olo ja jaksat tumppaa viel vähän aikaa ennen kun jalat pettää, vielä niillä pystyy ennakoimaan krapulan, mikä on myös niiden päätarkoitus, syöt yhden ennen juopauttelua ruoan kanssa ja et tunne aamulla pahoin.

IhmeLääkkeen nimi on Anti-Pohmelin!

Minä niinkun säännöllinen käyttäjä suosittelen! :D

kuulostaa jotenkin tutulta.

lahdessa, nuutin rokkibaarissa ravintolapäällikkö kyseli pilkun aikaan itävallan mäkihyppyjoukkueelta:

"teillä on huomen aamuna ison mäen kisat ja te ootte viel täällä ja tossa kunnossa?"

andreas goldberger:" lekuri tulee aamulla käymään, tunkee pari nappia turpaan ja kohta on krapula tiessään. laitatko viel jägermeisterin ja saisko metallicaa soimaan"

se reilusta urheiluhengestä...
#98 • • Hansu Guest

lahdessa, nuutin rokkibaarissa ravintolapäällikkö kyseli pilkun aikaan itävallan mäkihyppyjoukkueelta:
"teillä on huomen aamuna ison mäen kisat ja te ootte viel täällä ja tossa kunnossa?"
andreas goldberger:" lekuri tulee aamulla käymään, tunkee pari nappia turpaan ja kohta on krapula tiessään. laitatko viel jägermeisterin ja saisko metallicaa soimaan"
se reilusta urheiluhengestä...

He he, oon kuullut ton joskus. Itävallan mäkimiehillä oli vissiin aina tapana vierailla jo edesmenneessä Rokkibaarissa aina Salppurin kisojen aikaan. Missä lie käyvät nykyään... Vai onko Goldi jo niin vanha ettei enää tuoppi nouse samaan tahtiin kuin ennen.
#99 • • Bio Guest
Muistaisin et Suomessa on joskus 70- tai 80-luvulla keksitty täydellinen krapulalääke, mut siin oli muutamia sivuivaikutuksia, esim. aivoverenvuoto :scared:

mut luin tossa tiede-lehteä, jossa kerrotaan krapulasta..
- suurin osa meistä saa krapulan jos nauttii alkoholia yli 1,5 grammaa painokiloa kohti (70kg > 7 olutpulloa). tähän tietysti vaikuttaa juomisen kesto..
- huono viinapää voidaan periä. siinä ADH-geenin muunnos (joka on neljännesosalla suomalaisilla) johtaa kovempaan krapulaan
- aamulla (etenkin miehiä) alkaa himottaa testosteronitason noustessa takaisin normaalitasoon (6-7 aikaan aamulla taso on alimmillaan, edellisillan ryyppämisen vuoksi) :laugh:
#100 • • Hempp@ Guest

Muistaisin et Suomessa on joskus 70- tai 80-luvulla keksitty täydellinen krapulalääke, mut siin oli muutamia sivuivaikutuksia, esim. aivoverenvuoto :scared:

Ei se aivoverenvuoto tunnu missään!
Pääasia että krapulaa ei ole. :D