Krapulakeiju

111 posts, 6 pages, 24,049 views

#41 • • MikkiHiiri Guest

Onko joku kokeillu tätä? CM? :D :p

Heh näille pitäis perustaa jo oma topicci. Näist on krapulakeiju kaukana =)
En oo koklannu (enkä kokeile:D) mut kuullu oon.
Onhan näitä.. Pistät nuuskaa "pesääsi" ja sen jälkeen taas laulattaa. Mitäs näitä olikaan. Muskottipähkinän kuoria polttamalla(?) sai kunnon pöllyt ja jonkun kukan siemenistä sai LSD:n tapaiset hallut??
#42 • • Saskia Guest
--

Vietin viikon tuolla välimeren saarella. Joka päivä join, muutama päivänä oikein kunnolla. Silti ei tietoakaan krapulasta. Kotioloissa tulee sellainen parin päivän krapula ettei pysty ajattelemaankaan viinaa.

Ainoa selitys mitä keksin on ilmasto. Kostea, puhdas ja tasaisen lämmin ympäri vuorokauden. Tai sitten se krapulakeiju ei vaan löytänyt mua sieltä. :D

Ei ilmeisesti löytänyt, sillä mä sain ko. saarella loman ekan illan dokailuista niin vitullisen darran (paha olo+maailman paskin ihminen -fiilikset) että en oo sen jälkeen pahemmin kännissä ollut Suomessakaan.

Ehkä siihen vaikutti se että me nukuttiin partsin ovi auki...

--
#43 • • andyk Guest

Ehkä siihen vaikutti se että me nukuttiin partsin ovi auki...

Mekin ehdittiin nukkua pari yötä ovi auki kunnes tajuttiin että ilmastointilaitteet toimii vain silloin kun ovet on kiinni. Eli nukkuminen viileässä ja lämpimässä tuli testattua. Silti ei kukaan meistä saanut krapulaa siellä, eikä edes Suomeen palatessa.
#44 • • Taedium Guest

Heh näille pitäis perustaa jo oma topicci. Näist on krapulakeiju kaukana =)

On jo.

Ja juu, muskottipähkinän kuorista ja kuivatuista banaaninkuorista lähtee kuulemma. Ja siemenistäkin voi lukea.

Mekin ehdittiin nukkua pari yötä ovi auki kunnes tajuttiin että ilmastointilaitteet toimii vain silloin kun ovet on kiinni.

What's in common with air conditioning and computers?
- They both stop working when you open the windows.
#45 • • Edited MikkiHiiri Guest
Krapulamuistio 8.9.2002:

Aamul herätys ja tuijottelin kärpästen lentoa joita ei ees ollu oikeesti olemassa.. hoho.. no sitte yhtä helvettiä oli ajaa autolla 160km ja aurinko paistoi kokoajan jostai silmää ja vastaantulevat autoilijat tuijotteli ja näytti murhaavilta. Sit välil tuli sellasii hallui et Suomessa ajetaa autolla eteenpäin vasenta kaistaa. Ja et 2-kaistasen tien vastaantuleva kaista on ohituskaista.. no mitäs sit ku pääsee kotia.. kylässä rääkyvii kakaroita. hirvee meteli, pää hajoo, vittu kuolema! päätä puristaa, ei jaksa puhuu..
#46 • • bulk Guest

Krapulamuistio 8.9.2002:

Aamul herätys ja tuijottelin kärpästen lentoa joita ei ees ollu oikeesti olemassa.. hoho.. no sitte yhtä helvettiä oli ajaa autolla 160km ja aurinko paistoi kokoajan jostai silmää ja vastaantulevat autoilijat tuijotteli ja näytti murhaavilta. Sit välil tuli sellasii hallui et Suomessa ajetaa autolla eteenpäin vasenta kaistaa. Ja et 2-kaistasen tien vastaantuleva kaista on ohituskaista.. no mitäs sit ku pääsee kotia.. kylässä rääkyvii kakaroita. hirvee meteli, pää hajoo, vittu kuolema! päätä puristaa, ei jaksa puhuu..

Pitäsköhän sun myydä auto pois, ei tuommoisessa kunnossa saa ajaa.
#47 • • MikkiHiiri Guest

Pitäsköhän sun myydä auto pois, ei tuommoisessa kunnossa saa ajaa.

En ois ajanukaa jos ei ois ollu ihan pakko ja luottanu siihe et pystyn ajamaa aiheuttamatta kolaritilanteita (en oo sellaista aiheuttanu ikinä) :)
Ja en myy autoo pois =) Se on yks elämän tärkeimpiä apuvälineitä ja ainut paikka jossa voi laittaa korvansa paskaks häiritsemättä muita ihmisiä
#48 • • Lyylikki Guest
Meillä oli koulussa hullut fuksiais kekkeruusit viime keskiviikkona alettiin tintata klo12 päivällä ja siitä tasaisen tappavalla tahdilla kello yhteen yöllä (minä, muut jopa jaksoivat jatkaa pitenpään => eläimiä, sanon minä). Mulla ei kuitenkaan ollut krapulaa aamulla, vähän vaan höntti olo, kun keräilin itteni kouluun kohta kuuden jälkeen.

Saatoin toki olla vielä kännissäkin, mutta ei se krapula iskenyt myöhemminkään:p

Se oli aika mukava reissu se.
#49 • • dab Guest

Ja kumma juttu tehon kanssa. Kun sitä pirtua tulee juotua niin, että sen blandaa 50/50 veden kanssa tänään ja juo tänään blandaten sen bauttiarallaa 50% litkun vaikka mehun kanssa, niin se kolahtaa ja nimenomaan jalkoihin menee nopsasti. Kun sen taas blandaa niin, että keittää vettä ja blandaa siihen sen 50/50 ja antaa olla pari päivää, niin se sitten taas ei kolahda niinkään kovaa ja jalatkin pysyy alla kun sitä juo. Syytä en osaa sanoa. Itse asiassa mulla ei ole harmainta aavistustakaan miksi sen näin toimii, mutta kokeiltu on.

Eikö yläasteen kemiantunneilla opittu että alkoholi hajoaa veteen? Eli parisa päivässä prosenttimäärä ehtii laskea reilusti tuossa sekoituksessa.

Ja teininä tuli myös todettua, että giniä EI kannata sekoittaa maitoon. :rolleyes:
#50 • • dab Guest

En ois ajanukaa jos ei ois ollu ihan pakko ja luottanu siihe et pystyn ajamaa aiheuttamatta kolaritilanteita

Niin ne kaikki sanovat kunnes pamahtaa.
#51 • • Edited Taedium Guest

Eikö yläasteen kemiantunneilla opittu että alkoholi hajoaa veteen? Eli parisa päivässä prosenttimäärä ehtii laskea reilusti tuossa sekoituksessa.

On testattu myös vertailun vuoksi Viru Kangella. Sekään ei kolahda samalla lailla kun 50/50 suhteella sekoitettu pirtu/vesi seos ja Viru Kange on kuiteskin 60%...

Mutta ilmeisesti olet oikeassa, kun en minä ainakaan niihin virolaisten myymiin pulloihin suoraan luota. Vaikka se olisi kaupasta ostettu ja siinä lukisi Viru Kange. Ostin nimittäin joskus pirtuakin (merkkiä en muista) joka piti olla amerikkalaista. Etiketti oli valokopiokoneella tehty kun tarkemmin katseli ja siinä muovipullon pohjassa olevassa reiässä oli selviä sulamisen merkkejä. Eli se pieni nypykkä oli sulatettu ilmeisesti pois ja laitettu omat litkut tilalle ja muovit takasin. Tms...

...ai niin:

pystyn ajamaa aiheuttamatta kolaritilanteita (en oo sellaista aiheuttanu ikinä)

Yhdyn dabin mielipiteeseen. Kaikki on hyvin, kunnes...

(Tai no paraskin itse puhumaan... viime sunnuntaina meni kyllä vähän pelkoa ja inhoa fiiliksen puolelle ratissa...) Lyön päätäni seinään. Valitsen materiaaliksi viimeistelemättömän betonin.
#52 • • Reijo Perniö Guest
Me ollaan Laina Haaran kaa treenailtu niiin hyvin että arki-aamuisinkin selviää töihin ilman minkäänlaisia ongelmia, vaikka edellinen ilta olisi venähtänyt hyvinkin pitkäksi... Mitä vähemmällä yöunella -> sen parempi/helpompi päivä :D .
Elämä on laiffii :004: !
#53 • • miikkaL Guest
Krapulaan vaikuttaa vain ja ainoastaan Alkoholin juonti ja sen määrä, ei se missä on juonut, mitä muuta on tehnyt ja onko juonut aineita sekaisin vai vain yhtä ainetta.

Krapulahan on elimistön jonkinasteinen puutostila, en muista tarkalleen.
#54 • • MikkiHiiri Guest

Niin ne kaikki sanovat kunnes pamahtaa.

Totta tuokin, tosin jokaisen oma järki sanoo milloin ei voi ajaa.. itelläni hälytyskello soi silloin kun ensimmäisessä risteyksessä ei saa selvää tuleeko autoja. Toisekseen jotku ei pysty edes selvinpäin yhtä hyvään ajamiseen kuin toiset 1,5 promillen kännissä.
#55 • • dab Guest

Totta tuokin, tosin jokaisen oma järki sanoo milloin ei voi ajaa..

Juuri tuollaista ajattelutapaa tarkoitinkin.:mad:
#56 • • MikkiHiiri Guest

Krapulaan vaikuttaa vain ja ainoastaan Alkoholin juonti ja sen määrä, ei se missä on juonut, mitä muuta on tehnyt ja onko juonut aineita sekaisin vai vain yhtä ainetta.

Niinhän ne kaikki sanoo (jotka ei juo viinaa).. tässä maailmassa edelleenkään kaikkea ei voida vetää pelkkään teoriaan.
Ne mökkijutut mitä ite tossa ylempänä kerroin kumoaa ton väitteen aika täydellisesti :)

Tekemällä oppii ja lukemalla viisastuu.
#57 • • MikkiHiiri Guest

Juuri tuollaista ajattelutapaa tarkoitinkin.:mad:

Varmaan ei pidä mennä sitten koskaan rattiin, jos tosta ajattelutavasta meinaa poiketa
#58 • • Edited dab Guest

Varmaan ei pidä mennä sitten koskaan rattiin, jos tosta ajattelutavasta meinaa poiketa

Täsmennys: tarkoitin siis sitä, että kaikki eivät tajua sitä, että jos pitää miettiä puoli minuuttia mistä se ykkösvaihde menee päälle, niin ei taida olla ihan ajokunnossa...
Eli vaikka useimmat tajuavat koska ovat ajokunnossa ja koska ei, niin on silti sellaisia ketä ei tajua sitä (ja aina ei huomaa itsekään että on rajan yli, esim. itse olen herännyt kolmen tunnin yöunen jälkeen täysin pirteänä vaikka olen edellisenä iltana vetänyt 2½ dl pirtua + n.10 kaljaa + X määrä muita juomia), ja siksi on parasta olla koskematta rattiin jos edellisenä iltana on tullut juhlittua rankasti.
#59 • • Edited MikkiHiiri Guest

Täsmennys: tarkoitin siis sitä, että kaikki eivät tajua sitä, että jos pitää miettiä puoli minuuttia mistä se ykkösvaihde menee päälle, niin ei taida olla ihan ajokunnossa...
Eli vaikka useimmat tajuavat koska ovat ajokunnossa ja koska ei, niin on silti sellaisia ketä ei tajua sitä (ja aina ei huomaa itsekään että on rajan yli, esim. itse olen herännyt kolmen tunnin yöunen jälkeen täysin pirteänä vaikka olen edellisenä iltana vetänyt 2½ dl pirtua + n.10 kaljaa + X määrä muita juomia), ja siksi on parasta olla koskematta rattiin jos edellisenä iltana on tullut juhlittua rankasti.

Joo. Käsitin replys pikkasen väärin. Oikeessa olet.

edit: lisäys

paitsiko kummatki taidettii puhuu samasta asiasta eri tavoin
#60 • • Taedium Guest

Krapulahan on elimistön jonkinasteinen puutostila, en muista tarkalleen.

Niin minäkin luulin. Kunnes sitten huomasin hassuja asioita. Isokuplaiset hiilihapolliset juomat kolahtaa päähän nopeammin, kuin pienikuplaiset. Kokeile vaikka tempasta Guinnessia ja kuohuviiniä. Kuohuviini kolahtaa pikkusen nopsempaa. Tai no kokeile samalla alkoholiprosentilla varustettua jos et muuten usko.

Ja jostain käsittämättömästä syystä nykyään jos juo sekaisin kaikennäköisiä juomia, niin krapula on kovempi. Ennen asia oli toisin. (Siis joskus pari vuotta sitten vielä. Tai jopa vuosi. Mutta mähän olen vasta kakara, joka on kasvamassa lähelle ns. aikuisen tasoa. Siitä on vielä pitkä matka aikuiseksi...) Ja eri juomista tulee erilainen krapula. Kaljasta tulee kissanpaskan maku suuhun ja väsynyt olo, hirvee jano yms. Whiskeystä taas tulee pää vähän kipeeks ja henki haisee viinalle. Vodka on paras. Ei krapulaa, ei pahaa oloa, ei mitään. Siksi siitä pidän.

Jos taas punasta härkää tai haita menee juomaan, niin silloin aamulla pelottaa aivan helvetisti. En tiedä miksi. Varsinkin kun akkuhapot heittää huiviin ja sitä vaikka lekallisen, niin aamulla pelottaa, eikä sängystä uskalla nousta. Käsittämätön pelkotila ollu parikin kertaa. Ei tajuu edes mikä pelottaa, mutta ei uskalla jalkaakaan laittaa lattialle. Sitten ku ottaa pienen tömpsyn nii sitten taas uskaltaa.

Ai nii... ja makeista juomista mulle tulee kova krapula, mutta jos kaljaa juo ja samalla jotain makeeta syö, niin silloin krapula on pienempi, kuin pelkällä kaljalla... No alkoholihan sekottaa nestetasapainon ja polttaa verensokerin.

Ja krapula on vieroitusoire ja muuta kivaa. Siinä on kaikkee mahollista sekasin. Eli huono olo ja oksennus voi tulla vieroitusoireista. Kuten pääkipukin. Heikotus myös. Lisäksi verensokerin alhaisuus aiheuttaa myös heikotusta ja huimausta. Pääkipu voi olla myös nestehukkaa... Eli ei ole yhtä ainoota oikeaa vastausta mitä krapula on. Se on monien asioiden summa.

...ja CM:n ja dab:n väittelyyn olisin vastannut jotakuinkin dab:n täsmennyksen tavoin... samaa mieltä täälläkin suunnalla ollaan.

Ja päihteiden vaikutuksen alaisena ei saa ajaa! Hyi teitä kaikkia, jotka niin tekevät!