Flash sivut

43 posts, 3 pages, 7,480 views

#1 • • Edited Anonymous Guest
Mitä mieltä olette Flashillä tehdyistä sivuista?

Mitä negatiivista ja positiivsta teiden mielestä niissä on?
#2 • • jUSSi Guest
modeemi-ihmisten painajainen...
#3 • • onnela Guest
Flash sivuissa ei sinänsä ole mitään vikaa. Kyse on lähinnä siitä, tuoko flash sivuillesi lisäarvoa vai ei. Tottakai kauniin ulkonäönkin vuoksi flashiä saa käyttää, mutta kannattaa tosiaan miettiä haluaako sitä käyttää kuinka paljon nopeuden kustannuksella.

Olen nähnyt paljon hienoja flash-saitteja, mutta toisaalta vielä enemmän saitteja, joilla flashin käyttö on ollut täysin turhaa ja jopa pilannut koko homman. Eli hyvällä maulla ei mitään vikaa.
Anna kuitenkin mahdollisuus myös anti-flash -ihmisille tekemällä sivuistasi vaikka kevyt versio normaaliselaimille.
#4 • • Edited Pan Guest
Kuka oikeasti enää käyttää modeemia? :D

kyllähän flashillä saa aikaan kaikkea kivaa jos taitoa ja aikaa löytyy.

Noissa sun sivuissa se toi ainakin mukavasti lisää eloisuutta.
Vähää hiomista sivun ulkoasun kanssa niin hyvä tulee.

kannataaa käydä pilvenpiirtäjässä---> http://skyscraper.paregos.com/

edit:yhdys sana
#5 • • jUSSi Guest

aika hel*etin moni :)

miksi sitä hankkisi himaan piuhaa kun firmassa paukkuu 800kt/s kotimaassa ;)
#6 • • Jone Guest
Flashissä itsessään ei sinällään ole ihan niin suurta vikaa kuin siinä miten sen käyttö sivustoilla yleensä ilmenee. Sillä voi tehdä ihan kivoja valikoita sun muuta härpäkettä, mutta enpä itse ainakaan lähtisi missään nimessä koko paskaa toteuttamaan pelkän Flashin päälle.

Mut mä oonkin puristiin päin webdesign-puolella. :D
#7 • • sabone Guest
Joo mäkin oon yrittäny vääntää jotain flashillä mut se ei
oo mikään kaikista helpoin ohjelma.. Ainakaan mulle vielä.

Täs on mun toiset sivut mitkä oon tehny pelkästään flashillä! Ihan yksinkertaiset.

Ja ei kannata edes yrittää päästä sivuille hitaalla yhteydellä!!!!!

http://www.sunpoint.net/~sabodesign
#9 • • sabone Guest

täysin lukukelvottomat sivut 1600x1200 resoluutiolla 21" tuuman näytöllä... tekstistä ei saa mitään selvää.

Se teksti on menny jo teko vaiheessa epäselväksi!!
Ja en tiiä miten.....:rolleyes:

Harjoittelua, harjoittelua..................:)
#10 • • Sniff Guest
jos tekee koko sivuston flashilla niin hakuroboteilla voi olla vähän hankaluuksia sivujen indeksoinnin kanssa ;)

(tämänkin takia) kannattanee tehdä myös se hötömölöversio.
less is more

@spaze:

miten soot saanu tosta noin raskaan? +2,5Mb vaimitätoioli? koita ihmeessä viilata tota vähän kevyemmäksi, pakkaa kuvia tmv.
#11 • • hexasonik Guest

esim. minä. :) kotoa käsin edelleen - täällä työssä on toiset pelit ja vermeet - modeemilla operoidessa sana flash saa raivon punan hehkumaan kasvoille. lisäksi työssäni mac-käyttäjänä olen havainnut flash-saittien toisinaan tahmaavan todella pahasti ja toisinaan kaatamaan selaimeni, jopa koneeni. jälkeenmainittu voi toki olla omaakin syytäni: ei-giikkinä en ole viitsinyt selaimeni asetuksia viimeisen päälle viilata. sitä paitsi duunissa se ei ole minun vaan mikrotukihenkilön työ! :) minä en perkele tee mitään ylimääräistä ellei siitä makseta.

flashin käyttö on perusteltua, mikäli se tuo saitille jotain todellista lisäarvoa. tällaisiin saittehin törmää harvoin. useimmiten tuntuu, että flashilla tehdään saitteja pelkästään 'teknologiaelvistelynä': halutaan näyttää, että 'kattokaa, mä osaan veivata tällasenkin animaation!', vaikka saman viestin pystyisi aivan riittävän tyylikkäällä ulkoasulla välittämään myös yksinkertaisesti koodatuilla html-sivuilla. varsinkin ammattilaisten tekemien sivujen - joilta voi joskus tarvita ihan oikeaa tietoakin - kohdalla tällainen asenne risoo ihan rutosti. varsin usein tuntuu, että varsin monia saitteja tehdään alan kilpailuja eikä käyttäjiä varten. sama haiseva tendenssi pätee kyllä mainontaan ja visuaaliseen viestintään yleisemminkin. kakussa on perkeelesti kermaa ja koristetta, mutta pohja maistuu pahville.

saboneele: älä ota tätä moitteena omaa saittiasi kohtaan, tulipahan nyt vuodatettua. tarvii varmaan tsekata saittisi seuraavaksi (olen duunissa enkä 28kbps kotimodeemini päässä).

'näkemiin kiitos anteeksi
hyvät tavat
muistakaa'

-sir mister taf, pieksamäki, suomi, 1992
#12 • • Tapi T Guest
Modeemin käyttäjät ottakoot laitteestaan tukevan otteen ja heittäkööt sillä lähimpää vesilintua. IMO modeemi on vanhentunutta tekniikkaa, eikä kukaan itseään kunnioittava ja vakavasti otettava netti-surffaaja sellaista enää käytä. Isot, värikkäät ja raskaat sivut rules OK! More is more! :D

Sabonen sivut olivat visuaaliselta ilmeeltään ok, mutta "21-näytöllä ja 1600x1200 resolla niistä ei todellakaan saa selvää - kuten jUSSi sanoikin. Ja eihän kukaan ole vuosiin käyttänyt "21-tuumaa pienempää näyttöä... ;)

Jos taitoa, aikaa ja pitkä pinna löytyy, niin flash on ainoa oikea!
#13 • • Anonymous Guest

@spaze:

miten soot saanu tosta noin raskaan? +2,5Mb vaimitätoioli? koita ihmeessä viilata tota vähän kevyemmäksi, pakkaa kuvia tmv.

Toi oli mun eka Flash projekti mä tein sen vähän tyhmästi, sillä ekaksi se lataa Welcome sivun jossa on koko biisi tehty 6 megaan tjsp. Sit se avaa ikkunan missä on kolme framea: menu, ylälogo ja pääsivu ja kaikkissa frameissa on omat Flash skriptit pyörimässä.

Tajusin nyt vasta miten sivujen vaihdot saa mukavasti tehtyä yhdellä Flash skriptillä, joten sellainen on nyt tekeillä.
#14 • • jUSSi Guest

Modeemin käyttäjät ottakoot laitteestaan tukevan otteen ja heittäkööt sillä lähimpää vesilintua. IMO modeemi on vanhentunutta tekniikkaa, eikä kukaan itseään kunnioittava ja vakavasti otettava netti-surffaaja sellaista enää käytä. Isot, värikkäät ja raskaat sivut rules OK! More is more! :D

ei perkele! Mä manaan teidät internetin tukkijat alimpaan helvettiin. Ei kaikilla ole varaa/kiinnostusta/tarvetta hankkia pirun kallista ADSL:lää kotiin. Modeemilla lukee postin ja maksaa laskut netissä, duunit on sitä varten että surffaillaan teidän huuhaa-sivuilla. Mutta auta armias jos kotoa pitää jotain käydä tutkimassa netissä... sitten sivustoilla on kokoa enemmän kuin suomen peruskalliolla!

asiallisesti sanottuna, mä skippaan liian raskaat sivut heti.
#15 • • hexasonik Guest

ei perkele! Mä manaan teidät internetin tukkijat alimpaan helvettiin. Ei kaikilla ole varaa/kiinnostusta/tarvetta hankkia pirun kallista ADSL:lää kotiin. Modeemilla lukee postin ja maksaa laskut netissä, duunit on sitä varten että surffaillaan teidän huuhaa-sivuilla. Mutta auta armias jos kotoa pitää jotain käydä tutkimassa netissä... sitten sivustoilla on kokoa enemmän kuin suomen peruskalliolla!

olen jUSSin kanssa täysin samaa mieltä.

uuden teknologian hehkuttajat: sahatkaa jalkanne irti ja ostakaa sähkörullatuoli!! se on paljon uudempaa teknologiaa! :) :D
#16 • • Tapi T Guest

Kuka kodista on puhunut? Kuten itsekin sanot, surffailu suoritetaan duunissa. Eikö tällöin voi myös samalla tarkistaa postit ja maksaa laskut? Pitääkö tällöin edes olla kodissa yhteyttä?
IMO jos ainoa fiksu tapa käydä netissä on himakone, kiinteä yhteys on se ainoa oikea.

Eihän sua silloin pitäis haitata jonkun raskaat sivut, koska et niitä kotona katso. Muutenkin, jos raskaat sivut eivät miellytä, niin etsi tieto sitten kevyemmiltä.
More is still more! :cool:
#17 • • Anonymous Guest
Unohdin mainita et mä käytän SWISH ohjelmaa joka on siis todella light versio Flashista. Kätsä sinänsä, todella helppo duunata Flash sivuja :)
#18 • • jUSSi Guest

Kuka kodista on puhunut? Kuten itsekin sanot, surffailu suoritetaan duunissa. Eikö tällöin voi myös samalla tarkistaa postit ja maksaa laskut? Pitääkö tällöin edes olla kodissa yhteyttä?
IMO jos ainoa fiksu tapa käydä netissä on himakone, kiinteä yhteys on se ainoa oikea.

Eihän sua silloin pitäis haitata jonkun raskaat sivut, koska et niitä kotona katso. Muutenkin, jos raskaat sivut eivät miellytä, niin etsi tieto sitten kevyemmiltä.
More is still more! :cool:

ei duunissa voi kuitenkaan ihan kaikkea tehdä (pomo käy silloin tällöin selän takana)

ja miksi pitäisi tieten tahtoen tehdä sivut niin raskaiksi, että vain kiinteällä yhteydellä niitä viitsii katsoa? Puhumattakaan kiinteän hinnasta, se ei mitään halpaa touhua vieläkään.. Raskaat sivut haittaavat tiedon hakua, sillä kaikkea tietoa ei löydy hötömölö-pohjaisilta sivuilta.

Less is more sekä musiikissa että internetissä.
#19 • • Pan Guest

Modeemin käyttäjät ottakoot laitteestaan tukevan otteen ja heittäkööt sillä lähimpää vesilintua. IMO modeemi on vanhentunutta tekniikkaa

Im with you bro!

Oikeasti, näiden modeemi-ihmisten takia suomessa ei saa kunnon yhteyksi kuin isolla kasalla rahaa.
Tyyliin sonera mainostaa ISDN uutena ja nopean vaihtoehtona. perheen isät ostavat isdn ja muut taloyhtiön asukkaat voivat heittää hyvästit seuraavaksi 10 vuodeksi kunnon johdon hankkimiselle.

Modemi-ihmiset hidatavat kehitystä. Jos sivut eivät pyöri motulla niin on pakko saada nopeampi yhteys -joka johataa taas loppujen lopuksi parempaan/kehittyneempää internettiin

esim olisimmehan voineet tyytyä C64 ja Spectrumiin, kyllä niilläkin pystyi teksitiä käsitelemään ja pongia pelaaman.

useimmiten tuntuu, että flashilla tehdään saitteja pelkästään 'teknologiaelvistelynä': halutaan näyttää, että 'kattokaa, mä osaan veivata tällasenkin animaation!', vaikka saman viestin pystyisi aivan riittävän tyylikkäällä ulkoasulla välittämään myös yksinkertaisesti koodatuilla html-sivuilla. varsinkin ammattilaisten tekemien sivujen - joilta voi joskus tarvita ihan oikeaa tietoakin - kohdalla tällainen asenne risoo ihan rutosti. varsin usein tuntuu, että varsin monia saitteja tehdään alan kilpailuja eikä käyttäjiä varten.

Siis kunnon designe -sivuilla ei kuulukkaan olla mitään järkevää ja niiden tarkoitus on vain näyttää näin se homma tehdään. :D
Mut siis nyt puhutaan todellisista taitureista, ei mistään sunnuntaikoodaajista.
#20 • • jUSSi Guest

Modemi-ihmiset hidatavat kehitystä. Jos sivut eivät pyöri motulla niin on pakko saada nopeampi yhteys -joka johtaa taas loppujen lopuksi parempaan/kehittyneempää internettiin

esim olisimmehan voineet tyytyä C64 ja Spectrumiin, kyllä niilläkin pystyi teksitiä käsitelemään ja pongia pelaaman.

Miten nopeammat yhteydet johtavat parempaan internettiin ja minkä takia internetin pitäisi noudattaa samaa kaavaa kuin tietokonepelien? Tehdään yhä hienompia pelejä, jotka vaativat yhä hienompia tietokoneita jne. ja päädytään ikuiseen noidankehään jossa ainoastaan pelien tekijät ja tietokoneiden valmistajat hyötyvät. Esim. Nethackia monivivahteisempaa peliä ei ole vieläkään tehty.

Miksi kaiken pitää aina olla suurempaa ja vaativampaa kuin ennen? Tietoyhteiskunnan kulutusjuhlaa?

Sitäpaitsi modeemien rajoitukset vaativat enemmän sivujen suunnittelijoilta, sillä he joutuvat todellakin miettimään miten saadaan kevyt ja tyylikäs sivusto samanaikaisesti. IMO tämä on paljon parempi ratkaisu kuin antaa kaikille suunnittelijanplantuille nopein mahdollinen yhteys ja täysin vapaat kädet, jonka tuloksena on sitten sellaisia monumentteja, joita ei lataa ilman sitä samaa maailman nopeinta yhteyttä...

saitin raskaus != saitin siisteys.

Minä laitan rahani mieluummin muualle kuin tuohon ikuiseen päivitysrumbaan..