Vihaatko itseäsi yhtä leveällä rintamalla?
Joskus. Yleensä rakastan kuitenkin itseäni.
hehheheh... Ei ihme, sitä teitsi yleensäkin hukassa ku viittaa sun omii ristikkäisii postailuihin.
En edelleen tajunnut. Enkä löydä ristikkäisyyttä. Anteeksi yksinkertaisuuteni.
Jos, jos, jos. Sun elämäs on yhtä ehtolausetta.
Ja sunko elämäs ei ole? Siis kaikki on sulle selkeää, eikä Plan-B ole sulle tuttu?
Sä oot ite ilmottanu et oma perse sulla on AINA lähinnä, et älä nyt ala lipsuu...
Miten mä ajattelisin jotakuta itseni edelle, mikäli suostuisin ottamaan viereeni kyytiläisen? No joo, syliin jos otan, jos muuta tilaa ei ole, niin siinä oma matkustus on epämukavampaa, mutta toisaalta en pidä itseäni oikeutettuna päättämään kenenkään elämän päättymisestä, joten omatuntoni haluaisi kyllä ottaa tämän syliin. Paikkani en vaihtaisi.
Tämä seuraava itseasiassa voi kuulostaa ristiriitaiselta. Eli siis se, että haluan vähemmän ihmisiä tänne, mutta pyrkisin mahdollisuuksien mukaan pelastamaan hengen. (Vaarantamatta omaani.) Yleinen moraali on ihmisen kuolemista vastaan, mikäli se pystytään pelastamaan. Pyrin elämään hyvien tapojen mukaan ja siksipä omatuntoani soimaisi, ellen auttaisi, jos voisin. En kuitenkaan tunne sääliä, mikäli joku kuolee, jota en tunne, enkä itse voi siihen vaikuttaa. (Kokemuksesta puhun.) Rahaa en lahjoita keräyksiin. Ja keräyksistähän suurin osa varoista menee hallinnollisiin asioihin muutenkin.
Kumman ottasit jos olis tilaa vain yhdelle? Eikä olis rexonaa. Kummasta hyödyt enemmän, niinkö?
Hm. Riippuu tietty monista asioista. Jos nainen on nuori ja mahdollisesti yhteiskuntakelpoinen, on halvempaa ottaa nainen, koska hän osaa jo toimia yhteiskunnan jäsenenä. Jos taas otetaan se vauva, niin jonkun täytyy kasvattaa hänet ja panostaa ajallisesti, sekä rahallisesti. Minä en sitä halua tehdä. Jos taas äiti on vanha tahi raihnainen, ei hänestä saa enää hyödyllistä jäsentä, joten vauvan ottaminen on järkevämpää, sillä hänestä kasvaa sitten veronmaksaja, ei -kuluttaja.
Muutenki vituttaa "keskustella" tyypin kaa, joka ei edes muista omia lausuntojaan...
Siis hupparista? ... En oo jaksanu lukee nyt mitä mä oon sulle hupparista avautunu, mutta stereotypiana käytän melko usein pipopäätä ja hupparia hip-hop genren, skeidaus genren ja nu-metalligenren tunnusmerkkeinä.
Se, että itse en tee niin, johtuu siitä että lahjakkaana yleisnerona, jolla on näkemystä, minä voin luoda just niin paskaa tekstiä ku huvittaa. Ja kaikki taputtaa. Nyt pöntölle ja sormet kurkkuun.
Aaaa... siis kirjoitit ylläolevat sarkastisella huumorilla. Pahoitteluni tosikkomaisista vastauksistani.
Mmmm. Taedium, vaikka susta onkin mukava kelailla ittees yksilönä, ni sä oot vaan osa ihmiskuntaa. Jos sä dissaat ihmiskuntaa, sä dissaat ittees. Ja toisinpäin, mistä vitusta sä oikein kuvittelet olevas ylpee, jos sä et oo ylpee ihmisyydestäs? Takas lokeroos, karvaton apina.
Oon osa ihmiskuntaa. Jep. Ja dissaan ihmiskuntaa maapallomme syöpänä. (Solu, joka on kääntynyt isäntäänsä vastaan.) Paskojahan me ollaan, mutta itse tykkään kuitenkin elää. Ja arvostan elämää sellaisenaan. Siksi vähemmän ihmisiä tarjoaisi pidempiaikaisen ratkaisun elämän ylläpitoon.
Sun 75 vuotta tuskin siis merkkaa kenellekään muulle mitään muuta ku ylimäärästä vaivaa.
Tuskin. Tod.näk. saman verran kun muut mulle.
Joo tosiaan pakoon jonnekin missä lamppu ois päällä.
Idea hyvä. Nehän suunnittelee miehitettyä lentoa Marsiin jo ihan 40v kuluessa. ...Tai no toisaalta Japani saa teleskooppinsa valmiiksi ensi vuonna ja tarkistavat kävivätkö jenkit kuussa ihan oikeesti... Kai ne kävi. No varmuuden saamme ensi vuonna. Vaan tällä hetkellä tieteen perusteella uskoisin, että tähtien välinen matkailu jää haaveeksi. Vaikka tekniikka olisikin teoriassa mahdollista, oikeiden laitteiden yms. hankkiminen ja kehittäminen vie niin kauan, että en ole varma onko täällä ketään sitten lentämässä sinne toiselle tähdelle... jossa pitäisi vielä olla ihmiselle kelpaava ympäristö.
No kyllähän teoria kuun asuttamisesta on ollut kanssa. Ihan vaan kun laitetaan tehtaita puskemaan kasvihuonekaasuja 50 vuodeksi kuuhun ja sitten alkaa ilmakehäkin muodostumaan ja sinne sitten lämpöä ja jää sulaa ja noin 100 vuotta ja meillä on jo meriä muovautunut ja siinä sitten kuljetetaan meiltä täältä sitten kasvin siemeniä sinne ja jonkun kymmenen tuhannen vuoden päästä ihan hyönteisiäkin yms. ja odotellaan 100 000 vuotta ja avot - meillä on asuttava kuu. Ootko jo varaamassa tonttia?
Tahtoo sanoa, ettei alaikäisillä ole varaa valittaa, on vaan hymistävä tyytyväisinä kun seniilit hilaavat narusta kaivoon?
Kuilu tulee kyllä tätä kommenttia vihaamaan... hän ei tykkää ehtolauseista... No siis periaatteessa alaikäisenä itse en ainakaan ymmärtänyt maailman menosta niin paljoa, kuin nyt. Nytkään en varmasti ymmärrä mitä täällä oikeasti tapahtuu. Toisaalta alaikäinen on (ainakin itse olin erittäinkin) niin lapsellinen, että en pistäisi alaikäistä päättämään, enkä sitä kautta sallisi hänen valittaakkaan. Toisaalta taas hän voisi haluta äänestää, muttei voi ikänsä puolesta, jolloin voisin kirjoittaa pidemmän lauseen: "Jos ei äänestä, vaikka olisi siihen mahdollisuus, ei ole varaa valittaa."
Kun nyt otit asian esille, en ole ihan varma kummalla kannalla olen. Onneksi en ole alaikäinen, paitsi ehkä mieleltäni.
Turhuus on suhteessa funktioon; jos kysymyksenä olisi esimerkiksi ihmislajin säilyminen, meitä on täällä aivan liikaa -toisin sanoen osa ihmisistä on turhia. Ei tarkoita sitä, etteikö kaikilla olisi joku merkitys jollekin, tai että olisi mahdollista erotella turhat ja tarpeelliset ihmiset. Absoluuttisesti turhaa ei ole olemassakaan.
Jesh! Joku muukin ymmärtää mun kannan!
Mulle ei tosiaankaan tuu mieleen toista lajia, joka kykenis ennakoimaan maisemanvaihdon tarpeen, ennen kuin on liian myöhästä, ja konkreettisesti vaihtamaan maisemaa siinä vaiheessa ku tää on kulutettu loppuun.
Virukset, bakteerit, heinäsirkat, loiseläimet...
edit: Tuli eläimistä lisää mieleen. Laiduntavat eläimethän liikkuu paikasta paikkaan myös. Mutta joitain loiseläimiä ja viiruksia yms. lukuunottamatta sano ihmisen lisäksi toinen laji, joka itse tuhoaa tieten tahtoen oman pesänsä ja muuttaa sitten pois? Oikein yrittämällä rikkoo ja tuhoaa. Laiduntavat ei sitä tee. Heidän jälkeensä maa on taas hetken kuluttua vehreä. Ihmisen jälkeen ei.
Heh... Ehkä meissä kaikissa asuu pieni Hunni Attila...