yleinen yhteiskuntafilosofia, kelailu ja maailmanparannustop

1,317 posts, 66 pages, 346,554 views

#761 • • Edited kuilu Guest

IMO maapallolla 4/5 ihmisestä on turhia. Ja paskamaisimpia ihmisiä, jotka ois pitäny vispata spermaks ja nussii uudelleen on sellaset, jotka tekee lisää turhia paskiaisia kuluttamaan mun ilmaa ja syömään mun ruokaa tänne.

Missä vitussa lukee et ois jotai SUN ruokia tai SUN ilmaa? Tun täädiumi, taas saat varpaat koukkuun. Mitä jos mä luen sut sellasten paskiaisten joukkoon, jotka ois pitäny laskea kumiin?

IMHO jos ei äänestä, ei ole myöskään varaa valittaa maansa asioista.

Kyseessä oli sarkastinen huomio, joka kumpusi plattariäänestys kihinästä ja sen ilmeisestä "tärkeydestä". Ja toi on niin kulunut paskafraasi et pahemmasta väliä. Huomaa, sä äänestät, jotta saat valittaa, mä äänestän et jotai tapahtuis. Sitä paitsi aina saa valittaa. Ja kehua. Äänesti tai ei. Mä vaa oon sitä mieltä et ensin pitää yrittää muutaman kerran laillisia teitä, ja sit vast se rähinä päälle. Äänestäminen on jokaisen perusoikeus, saa antaa äänensä sellaiselle, jonka joku muu on jo valinnut ja yleensä myös hyvin palkinnut.

Mä jätän kyllä äänestämäti. Kostoks...

Kenelle kostat?

- vaalihymiötaistelu -
#762 • • Pete Input Guest

Kenelle kostat?

Siis en (oikeasti) kenellekkään...

kostoks on n. 10v vanha sanonta, joka sopii kaikkiin tilanteisiin.
#763 • • pakana Guest

IMO maapallolla 4/5 ihmisestä on turhia. Ja paskamaisimpia ihmisiä, jotka ois pitäny vispata spermaks ja nussii uudelleen on sellaset, jotka tekee lisää turhia paskiaisia kuluttamaan mun ilmaa ja syömään mun ruokaa tänne.

No mutta Tarska perkele! Troll-a-Tize mea! :) Ruvetaan hei vaik samantien tekemään listaa niistä ketkä jää, ja niistä ketkä saa mennä! Eikä mitään enttententtenmeininkiä, kaikki viriiliysälykkyysfysiikkaestetiikkaempatiageenitesteihin ja lopuista nautaeläimille BSE-vapaata laaturehua

Supreme

joo meitähän ei oo vielä tarpeeksi.
verohelpotuksia ynnämuuta yli viislapsisille perheille !
lisää ihmisiä! lisääääää!

Niin, täs onkin yks mielenkiintonen pulma. Onko meitä Suomessa tosiaan liikaa ympäristön kantokykyyn nähden, vai kuseeko meiän kulutustottumukset? Haluaisitko ehkä pienentää populaatiota hankaloittamalla lapsiperheiden asemaa entisestään, vai mihin viittaat tolla? Meiän yhteiskunta on vaan aika herkkä ikäluokkien välisille heilahteluille - "vähän lapsia nyt, iso itku myöhemmin..."

Henkilökohtasesti eläisin mieluummin tuhannen hengen kanssa puutarhassa kuin keskenäni kaatopaikkakukkulalla.
#764 • • Taedium Guest

Missä vitussa lukee et ois jotai SUN ruokia tai SUN ilmaa? Tun täädiumi, taas saat varpaat koukkuun.

Noh, noh. Oletin, että aikaisemmat postaukseni lieventäisivät tätä mun heittoa. No aikapa trollin tapainen oli. Mutta siis itsekkäästä kulmasta katsottuna kirjoitin MUN sanana, enkä MEIDÄN. Ihmiset ovat imo tämän planeetan vitsaus ja mitä vähemmän meitä on sen pidempään maapallo pystyy ylläpitämään elämää.

Oletin, että tuo tajuttaisiin... Noh ... ensi kerralla paremmin...

Mitä jos mä luen sut sellasten paskiaisten joukkoon, jotka ois pitäny laskea kumiin?

Todennäköisesti olisit oikeassa.
#765 • • kuilu Guest

Noh, noh. Oletin, että aikaisemmat postaukseni lieventäisivät tätä mun heittoa. No aikapa trollin tapainen oli. Mutta siis itsekkäästä kulmasta katsottuna kirjoitin MUN sanana, enkä MEIDÄN. Ihmiset ovat imo tämän planeetan vitsaus ja mitä vähemmän meitä on sen pidempään maapallo pystyy ylläpitämään elämää. Oletin, että tuo tajuttaisiin... Noh ... ensi kerralla paremmin...

Älä oleta mitään, ikinä. Siitä seuraa kaikenmaailman tulkinnat. Ootsä joku oraakkeli, jota pitäis tuntea ja osata tulkita, et mitähän se nyt heiluu ja vapisee... Kelaa ny, nimenomaan teitsin aiemmat postit speksas, et toi oli tosissaa kirjotettu. Syytä itseäsi ja vaikeaselkoisuuttasi.

Todennäköisesti olisit oikeassa.

Mitenniitodennäkösesti...?:p

- turhahymiö -
#766 • • vaavu Guest

Ihmiset ovat imo tämän planeetan vitsaus ja mitä vähemmän meitä on sen pidempään maapallo pystyy ylläpitämään elämää.

Jos todella olet aidosti tota mieltä, mikset tapa itseäsi? Vai onko tää pelkkää mukanihilististä sanahelinää taas?
#767 • • Taedium Guest

Jos todella olet aidosti tota mieltä, mikset tapa itseäsi? Vai onko tää pelkkää mukanihilististä sanahelinää taas?

En itse halua pois täältä. Ja todennäköisesti mulla valahtas selkäranka housuihin jos päätöksen omasta poistumisestani tekisin. Haluaisin vähemmän ihmisiä tänne. Se ei ole nihilismiä, vaan misantropiaa. ...minä kutsuisin sitä mieluummin realismiksi.
#768 • • pakana Guest

Noh, noh. Oletin, että aikaisemmat postaukseni lieventäisivät tätä mun heittoa. No aikapa trollin tapainen oli. Mutta siis itsekkäästä kulmasta katsottuna kirjoitin MUN sanana, enkä MEIDÄN. Ihmiset ovat imo tämän planeetan vitsaus ja mitä vähemmän meitä on sen pidempään maapallo pystyy ylläpitämään elämää.

Oletin, että tuo tajuttaisiin... Noh ... ensi kerralla paremmin...Todennäköisesti olisit oikeassa.

Hei mies, missä sun itsetuntos on?! Ihminen on tän planeetan pramein tuotos, ja sikälimikäli kun me nyt muita palloja tunnetaan niin koko lähitienoon ylpeys?

Urpoilu on tän planeetan vitsaus, ja luulisin et sille on tehtävissä jotain muutakin ku heittää hanskat tiskiin koko lajin suhteen.

Ootko ikinä kelannu sitä vaihtoehtoa, et meiän lampusta loppuu joku päivä patterit, ja kun se sammuu, ni tänne ei jää ketn kehiin. Ihminen on toistaseks ilmeisestikin ainoo kuka päästä kikeen ennen sitä. Ja jos sattuu olemaan sillon hyvällä päällä, ni saattaa ottaa beesiin vaikka riippakoivun, jauhomadon ja pihavariksen.
#769 • • vaavu Guest

Sanoisinpa, että monet äiditkin uhraisivat kriisitilanteessa lapsensa. (siis huolehtisivat ensin itsestään ja sitten ehkä kurkkaisi, missä se lapsi on) Minä vain tunnustan sen rehellisesti.

Itse en ole ollut kriisitilanteissa, joten en tiedä, mutta noin yleinen evidenssi kautta aikain on ollut, että vanhemmat (erit. äidit) ovat uhranneet itsensä lapsensa säilymisen vuoksi. Juosseet liekkeihin lapsensa perään, tai suojanneet omalla ruumiillaan niin että luoti on osunut itseen lapsen sijasta.

Kun on esimerkiksi kyyti pois kriisialueelta, ja siihen mahtuu joko äiti tai lapsi, niin 99,99% äideistä pistää sen lapsensa sinne kyytiin. Sä varmaan menisit sitten mieluummin itse?
#770 • • Edited Taedium Guest

Hei mies, missä sun itsetuntos on?!

Mä uskon itseeni, en ihmiskuntaan. ...Vaikka itsekkin jätän tod.näk. tekemättä mitään "suurta" elämässäni...

Ihminen on tän planeetan pramein tuotos, ja sikälimikäli kun me nyt muita palloja tunnetaan niin koko lähitienoon ylpeys?

Ydinvoimakin on tehokkain sähköntuotantoon.

Ootko ikinä kelannu sitä vaihtoehtoa, et meiän lampusta loppuu joku päivä patterit, ja kun se sammuu, ni tänne ei jää ketn kehiin.

Jep, mut mä en oo täällä silloin. Pitäs vaa saada pidettyy tää pallo kondiksessa sen aikaa ku mä täällä oon. Sen jälkeen mun puolesta voi tehdä mitä huvittaa täällä.

Esmes toisen maailmansodan jälkeen tuotettiin (muistaakseni) 20 000 tonnia ilmansaasteita vuodessa. Kun oli rakennuskausi ja teollistuminen. Nyt ne saasteet ovat yltäneet otsoonikerroksiin ja siitäpä meidän kiva aukkomme pohjoisnavan yllä. No mitäs tapahtuu tästä semmosen 40-50 vuoden päästä kun meidän nykyiset (ja varsinkin 80-luvun) saasteet pääsee sinne otsoonikerroksiin? No mun elintavoilla mä en oo täällä kattomassa sitä, mutta onnea vain kaikille. (No ei välttämättä, mutta minkäs mahtaa jos näin tapahtuiskin. Turha pyristellä ku on jo huonot housuissa.)

Aurinkorasva kertoimella 12000...

kikeen

Kikeen? Siis karkuunko?

edit

Sä varmaan menisit sitten mieluummin itse?

Jep.
#771 • • Edited kuilu Guest

Se ei ole nihilismiä, vaan misantropiaa. ...minä kutsuisin sitä mieluummin realismiksi.

Eli ens kerralla ku puhut realismista, tarkoitat misantropiaa?

Sä varmaan menisit sitten mieluummin itse?

Eikä ku se (ie. Taedium) heittäis molemmat, äidin ja lapsen, ojaan, ja karauttais pousailemaan, rehellisesti tunnustaen, jonnekin ilman hupparia.

- selkohymiökieli -
#772 • • Pete Input Guest

Eikä ku se (ie. Taedium) heittäis molemmat, äidin ja lapsen, ojaan, ja karauttais pousailemaan, rehellisesti tunnustaen, jonnekin ilman hupparia.

OH SHIT! Pahan heitti.... :D :D :D :D KEU KEU!
#773 • • Taedium Guest

Eli ens kerralla ku puhut realismista, tarkoitat misantropiaa?

Joo just... Logiikka kohdallaan... Koska pidän realistisena sitä, että meitä on täällä paljon ja moni pitää tätä mielipidettä varmastikin misantrooppisena (ja Varvana nihilistisenä??) niin tarkoittaako se sitä, että aina realismista puhuessani viittaan meidän maapallon systemaattiseen tuhoamiseen? Eli dogmaelokuvat pyrkivät kuvaamaan maapallon tuhoa? ...ok... Ehkä munkin pitäis ostaa sama logiikan oppikirja kun sulla on...

Ilman hupparia? ... Toi kommentti oli kuin täi - käy yli hilseen.

No itse en heittäisi äitiä enkä lasta mihinkään. Jos he mahtuisivat autoon mukaan, niin ottaisin kyllä kyytiin. Ja jos oikein mukavalla tuulella olisin, niin kyllä se lapsi syliini saisi tulla. Jos on tilaa.
#774 • • kuilu Guest

Ehkä munkin pitäis ostaa sama logiikan oppikirja kun sulla on...

Wittgenstein: TractatusLogicoPhilophicus. Okei, yleistin. Sulle misantropia on realistinen suhtautuminen yhteiskunnan muihin osiin, toivottavasti tajuat edes sen sanan merkityksen. Vihaatko itseäsi yhtä leveällä rintamalla?

Ilman hupparia? ... Toi kommentti oli kuin täi - käy yli hilseen.

hehheheh... Ei ihme, sitä teitsi yleensäkin hukassa ku viittaa sun omii ristikkäisii postailuihin.

No itse en heittäisi äitiä enkä lasta mihinkään. Jos he mahtuisivat autoon mukaan, niin ottaisin kyllä kyytiin. Ja jos oikein mukavalla tuulella olisin, niin kyllä se lapsi syliini saisi tulla. Jos on tilaa.

Jos, jos, jos. Sun elämäs on yhtä ehtolausetta. Sä oot ite ilmottanu et oma perse sulla on AINA lähinnä, et älä nyt ala lipsuu... Vai onko kääntymyksen aika? Jos on, hyvä niin. Kumman ottasit jos olis tilaa vain yhdelle? Eikä olis rexonaa. Kummasta hyödyt enemmän, niinkö?

Muutenki vituttaa "keskustella" tyypin kaa, joka ei edes muista omia lausuntojaan... Eli postaa vastedes selkokielisiä lauseita ja ymmärrettäviä kokonaisuuksia.

Se, että itse en tee niin, johtuu siitä että lahjakkaana yleisnerona, jolla on näkemystä, minä voin luoda just niin paskaa tekstiä ku huvittaa. Ja kaikki taputtaa. Nyt pöntölle ja sormet kurkkuun. Aaaaaarrrgghhh.... Taas muistuu edesmenneen bulgaarin perustelut takavasemmalle.

(täst lähti pitkä pätkä analyysia Potilas T.:stä)... ei jaksa, eikä voi. Joten kitise keskenäs. En luovuta, kiellän.

- väsyyhymiöjankkaamaan -
#775 • • pakana Guest
Mmmm. Taedium, vaikka susta onkin mukava kelailla ittees yksilönä, ni sä oot vaan osa ihmiskuntaa. Jos sä dissaat ihmiskuntaa, sä dissaat ittees. Ja toisinpäin, mistä vitusta sä oikein kuvittelet olevas ylpee, jos sä et oo ylpee ihmisyydestäs? Takas lokeroos, karvaton apina.

Jep, mut mä en oo täällä silloin. Pitäs vaa saada pidettyy tää pallo kondiksessa sen aikaa ku mä täällä oon. Sen jälkeen mun puolesta voi tehdä mitä huvittaa täällä.

Sun 75 vuotta tuskin siis merkkaa kenellekään muulle mitään muuta ku ylimäärästä vaivaa.

Joo tosiaan pakoon jonnekin missä lamppu ois päällä.
#776 • • Felis Guest

IMHO jos ei äänestä, ei ole myöskään varaa valittaa maansa asioista.

Tahtoo sanoa, ettei alaikäisillä ole varaa valittaa, on vaan hymistävä tyytyväisinä kun seniilit hilaavat narusta kaivoon?

Kuinka joku ihminen voi olla turha? Kait tää oli jollain vinoutuneella huumorilla höystetty?

Turhuus on suhteessa funktioon; jos kysymyksenä olisi esimerkiksi ihmislajin säilyminen, meitä on täällä aivan liikaa -toisin sanoen osa ihmisistä on turhia. Ei tarkoita sitä, etteikö kaikilla olisi joku merkitys jollekin, tai että olisi mahdollista erotella turhat ja tarpeelliset ihmiset. Absoluuttisesti turhaa ei ole olemassakaan.

Hei mies, missä sun itsetuntos on?! Ihminen on tän planeetan pramein tuotos, ja sikälimikäli kun me nyt muita palloja tunnetaan niin koko lähitienoon ylpeys?

No johan perikristillisen kommentin heitit. Ihmisellä on kieli ja abstrakti ajattelu, perhonen näkee ultraviolettivaloa ja norsut aistii infraääniä. Laji muiden joukossa, imo.

noin yleinen evidenssi kautta aikain on ollut, että vanhemmat (erit. äidit) ovat uhranneet itsensä lapsensa säilymisen vuoksi. Juosseet liekkeihin lapsensa perään, tai suojanneet omalla ruumiillaan niin että luoti on osunut itseen lapsen sijasta.

Jep, ja tähän on myös biologinen syynsä: (itsekäs) lajin säilyminen. Niinpä (erit. Taedium) altruisimi ei ole luonnotonta, vaan ihmisille ja muillekin sosiaalisille lajeille tyypillistä käyttäytymistä, mikä on lukuisissa tutkimuksissa todettu. Poikkeuksiakin tietysti voi esiintyä.
#777 • • pakana Guest
Voi kisu sun kanssas :) kukas nyt ajattelee kristillisesti?

Norsuilla ja perhosilla on kärsineenkin vähän vielä matkaa planeetan elintoimintojen tarkkailuun, kykyyn ottaa huomioon muita lajeja (ok, meilläkin vielä...mut vähemmän), avaruusalusten rakenteluun tai ylipäätään mihinkään minkä toteuttaminen vaatii koordinoitua, suunnitelmallista ja tavoitteellista yhteistyötä yksilöiden kesken.

Mulle ei tosiaankaan tuu mieleen toista lajia, joka kykenis ennakoimaan maisemanvaihdon tarpeen, ennen kuin on liian myöhästä, ja konkreettisesti vaihtamaan maisemaa siinä vaiheessa ku tää on kulutettu loppuun.
#778 • • Edited Taedium Guest

Vihaatko itseäsi yhtä leveällä rintamalla?

Joskus. Yleensä rakastan kuitenkin itseäni.

hehheheh... Ei ihme, sitä teitsi yleensäkin hukassa ku viittaa sun omii ristikkäisii postailuihin.

En edelleen tajunnut. Enkä löydä ristikkäisyyttä. Anteeksi yksinkertaisuuteni.

Jos, jos, jos. Sun elämäs on yhtä ehtolausetta.

Ja sunko elämäs ei ole? Siis kaikki on sulle selkeää, eikä Plan-B ole sulle tuttu?

Sä oot ite ilmottanu et oma perse sulla on AINA lähinnä, et älä nyt ala lipsuu...

Miten mä ajattelisin jotakuta itseni edelle, mikäli suostuisin ottamaan viereeni kyytiläisen? No joo, syliin jos otan, jos muuta tilaa ei ole, niin siinä oma matkustus on epämukavampaa, mutta toisaalta en pidä itseäni oikeutettuna päättämään kenenkään elämän päättymisestä, joten omatuntoni haluaisi kyllä ottaa tämän syliin. Paikkani en vaihtaisi.

Tämä seuraava itseasiassa voi kuulostaa ristiriitaiselta. Eli siis se, että haluan vähemmän ihmisiä tänne, mutta pyrkisin mahdollisuuksien mukaan pelastamaan hengen. (Vaarantamatta omaani.) Yleinen moraali on ihmisen kuolemista vastaan, mikäli se pystytään pelastamaan. Pyrin elämään hyvien tapojen mukaan ja siksipä omatuntoani soimaisi, ellen auttaisi, jos voisin. En kuitenkaan tunne sääliä, mikäli joku kuolee, jota en tunne, enkä itse voi siihen vaikuttaa. (Kokemuksesta puhun.) Rahaa en lahjoita keräyksiin. Ja keräyksistähän suurin osa varoista menee hallinnollisiin asioihin muutenkin.

Kumman ottasit jos olis tilaa vain yhdelle? Eikä olis rexonaa. Kummasta hyödyt enemmän, niinkö?

Hm. Riippuu tietty monista asioista. Jos nainen on nuori ja mahdollisesti yhteiskuntakelpoinen, on halvempaa ottaa nainen, koska hän osaa jo toimia yhteiskunnan jäsenenä. Jos taas otetaan se vauva, niin jonkun täytyy kasvattaa hänet ja panostaa ajallisesti, sekä rahallisesti. Minä en sitä halua tehdä. Jos taas äiti on vanha tahi raihnainen, ei hänestä saa enää hyödyllistä jäsentä, joten vauvan ottaminen on järkevämpää, sillä hänestä kasvaa sitten veronmaksaja, ei -kuluttaja.

Muutenki vituttaa "keskustella" tyypin kaa, joka ei edes muista omia lausuntojaan...

Siis hupparista? ... En oo jaksanu lukee nyt mitä mä oon sulle hupparista avautunu, mutta stereotypiana käytän melko usein pipopäätä ja hupparia hip-hop genren, skeidaus genren ja nu-metalligenren tunnusmerkkeinä.

Se, että itse en tee niin, johtuu siitä että lahjakkaana yleisnerona, jolla on näkemystä, minä voin luoda just niin paskaa tekstiä ku huvittaa. Ja kaikki taputtaa. Nyt pöntölle ja sormet kurkkuun.

Aaaa... siis kirjoitit ylläolevat sarkastisella huumorilla. Pahoitteluni tosikkomaisista vastauksistani.

Mmmm. Taedium, vaikka susta onkin mukava kelailla ittees yksilönä, ni sä oot vaan osa ihmiskuntaa. Jos sä dissaat ihmiskuntaa, sä dissaat ittees. Ja toisinpäin, mistä vitusta sä oikein kuvittelet olevas ylpee, jos sä et oo ylpee ihmisyydestäs? Takas lokeroos, karvaton apina.

Oon osa ihmiskuntaa. Jep. Ja dissaan ihmiskuntaa maapallomme syöpänä. (Solu, joka on kääntynyt isäntäänsä vastaan.) Paskojahan me ollaan, mutta itse tykkään kuitenkin elää. Ja arvostan elämää sellaisenaan. Siksi vähemmän ihmisiä tarjoaisi pidempiaikaisen ratkaisun elämän ylläpitoon.

Sun 75 vuotta tuskin siis merkkaa kenellekään muulle mitään muuta ku ylimäärästä vaivaa.

Tuskin. Tod.näk. saman verran kun muut mulle.

Joo tosiaan pakoon jonnekin missä lamppu ois päällä.

Idea hyvä. Nehän suunnittelee miehitettyä lentoa Marsiin jo ihan 40v kuluessa. ...Tai no toisaalta Japani saa teleskooppinsa valmiiksi ensi vuonna ja tarkistavat kävivätkö jenkit kuussa ihan oikeesti... Kai ne kävi. No varmuuden saamme ensi vuonna. Vaan tällä hetkellä tieteen perusteella uskoisin, että tähtien välinen matkailu jää haaveeksi. Vaikka tekniikka olisikin teoriassa mahdollista, oikeiden laitteiden yms. hankkiminen ja kehittäminen vie niin kauan, että en ole varma onko täällä ketään sitten lentämässä sinne toiselle tähdelle... jossa pitäisi vielä olla ihmiselle kelpaava ympäristö.

No kyllähän teoria kuun asuttamisesta on ollut kanssa. Ihan vaan kun laitetaan tehtaita puskemaan kasvihuonekaasuja 50 vuodeksi kuuhun ja sitten alkaa ilmakehäkin muodostumaan ja sinne sitten lämpöä ja jää sulaa ja noin 100 vuotta ja meillä on jo meriä muovautunut ja siinä sitten kuljetetaan meiltä täältä sitten kasvin siemeniä sinne ja jonkun kymmenen tuhannen vuoden päästä ihan hyönteisiäkin yms. ja odotellaan 100 000 vuotta ja avot - meillä on asuttava kuu. Ootko jo varaamassa tonttia?

Tahtoo sanoa, ettei alaikäisillä ole varaa valittaa, on vaan hymistävä tyytyväisinä kun seniilit hilaavat narusta kaivoon?

Kuilu tulee kyllä tätä kommenttia vihaamaan... hän ei tykkää ehtolauseista... No siis periaatteessa alaikäisenä itse en ainakaan ymmärtänyt maailman menosta niin paljoa, kuin nyt. Nytkään en varmasti ymmärrä mitä täällä oikeasti tapahtuu. Toisaalta alaikäinen on (ainakin itse olin erittäinkin) niin lapsellinen, että en pistäisi alaikäistä päättämään, enkä sitä kautta sallisi hänen valittaakkaan. Toisaalta taas hän voisi haluta äänestää, muttei voi ikänsä puolesta, jolloin voisin kirjoittaa pidemmän lauseen: "Jos ei äänestä, vaikka olisi siihen mahdollisuus, ei ole varaa valittaa."

Kun nyt otit asian esille, en ole ihan varma kummalla kannalla olen. Onneksi en ole alaikäinen, paitsi ehkä mieleltäni.

Turhuus on suhteessa funktioon; jos kysymyksenä olisi esimerkiksi ihmislajin säilyminen, meitä on täällä aivan liikaa -toisin sanoen osa ihmisistä on turhia. Ei tarkoita sitä, etteikö kaikilla olisi joku merkitys jollekin, tai että olisi mahdollista erotella turhat ja tarpeelliset ihmiset. Absoluuttisesti turhaa ei ole olemassakaan.

Jesh! Joku muukin ymmärtää mun kannan!

Mulle ei tosiaankaan tuu mieleen toista lajia, joka kykenis ennakoimaan maisemanvaihdon tarpeen, ennen kuin on liian myöhästä, ja konkreettisesti vaihtamaan maisemaa siinä vaiheessa ku tää on kulutettu loppuun.

Virukset, bakteerit, heinäsirkat, loiseläimet...

edit: Tuli eläimistä lisää mieleen. Laiduntavat eläimethän liikkuu paikasta paikkaan myös. Mutta joitain loiseläimiä ja viiruksia yms. lukuunottamatta sano ihmisen lisäksi toinen laji, joka itse tuhoaa tieten tahtoen oman pesänsä ja muuttaa sitten pois? Oikein yrittämällä rikkoo ja tuhoaa. Laiduntavat ei sitä tee. Heidän jälkeensä maa on taas hetken kuluttua vehreä. Ihmisen jälkeen ei.

Heh... Ehkä meissä kaikissa asuu pieni Hunni Attila...
#779 • • pakana Guest
"Ihmislajin säilyminen- funktion" kannalta turhimmat ihmiset on niitä jotka eivät siitä välitä.

Joo mut ennenku kukaan jatkaa siitä, että ihmisiä on tällä pallolla liikaa, niin joutuu kyllä esittämään sen laskelman, joka näyttää että 6 miljardia ihmistä ei voisi elää menestyksekkäästi tän kokosella planeetalla. 6 miljardia jenkkiä tukehtuis omiin ihroihinsa alta vartin, mut montako nepalilaista mahtuis? Ite olin ennen kans jyrkästi sitä mieltä, että jengiä on liikaa, mut tarkemmin kun tutkii, niin huomaakin et osa jengistä käyttää tuhatkertasesti resursseja toisiin nähden, mutta eivät silti edistä lajin jatkumista mitenkään paremmin kuin ne toisetkaan.

Mä oon melko varma, että tänne mahtuis vielä enemmän ihmisiä, jos toiminta järjestettäis nykyistä tehokkaammin. Viljeltäis siellä, missä kannattaa ja säästeittäis siinä, mikä on haitallista.
#780 • • Sniff Guest

En oo jaksanu lukee nyt mitä mä oon sulle hupparista avautunu, mutta stereotypiana käytän melko usein pipopäätä ja hupparia hip-hop genren, skeidaus genren ja nu-metalligenren tunnusmerkkeinä.

skeidausgenre? tarkotitkohan sä skedeskenee vai puhutko fetisseistä?