yleinen yhteiskuntafilosofia, kelailu ja maailmanparannustop

1,317 posts, 66 pages, 346,282 views

#701 • • kuilu Guest
Ja onko kannattavaa vain jos tulee rahallista voittoa, tai edes jos menot ja tulot ovat tasan?

Väitän, että nykymaailmassa, jossa deflaatio on kirosana ja hintojen aleneminen itsemurhaa yritystasolla, ainoa oikea tapa on repiä systeemi auki ottamalla se raha pois luupista ja kehiä oma "pankki", vaikka kaivamalla harkot mettään. Sillä nukkuva raha ei tee pahaa.

Btw, yrittäkääpä olla olemassa täysi-ikäisenä ilman pankkitiliä. Ei onnaa, ainakaan köyhälle. Vapaa maa. Paskan marjat.

- vapaushymiöoikeudenmukaisuus -
#702 • • Pete Input Guest

Väitän, että nykymaailmassa, jossa deflaatio on kirosana ja hintojen aleneminen itsemurhaa yritystasolla, ainoa oikea tapa on repiä systeemi auki ottamalla se raha pois luupista ja kehiä oma "pankki", vaikka kaivamalla harkot mettään. Sillä nukkuva raha ei tee pahaa.

Siis... kansantaloudellisesti rahan nimeenomaan pitää kiertää...
#703 • • kuilu Guest

Siis... kansantaloudellisesti rahan nimeenomaan pitää kiertää...

Se ei sitä ikinä tee. Se kasaantuu. Eikä edes passivissa, sitä kasataan.
Pitäisi kyllä, mutta niin ei ikinä tule olemaan.

Sitäpaitsi pitääkö kansan- ja maailmantalouden erottelua jatkaa vain maantieteellisistä ja historiallisista syista?

- virheellinenhymiöpremissi -
#704 • • Pete Input Guest

Sitäpaitsi pitääkö kansan- ja maailmantalouden erottelua jatkaa vain maantieteellisistä ja historiallisista syista?

Mitä mahdat ajaa takaa?
#705 • • kuilu Guest

Mitä mahdat ajaa takaa?

Sitä, että globaalisuus koskee tällä hetkellä vain rahaa, ja kansantaloudet ajetaan keinotekoiseen kilpailuun velkataakkojensa alla.

Kunhan oman kansan talous toimii, millään muulla ei ole mitään väliä. Esimerkkinä olkoon johtotähti USA.

- ganjanhymiötalous -
#706 • • Taedium Guest

Eli huijaat myös kanssaihmisiäsi käyttäytymällä eri tavoin kuin oikeasti ajattelet?

Tuli vielä mieleeni esimerkki eräästä hupilehdestä vuosien takaa.

Se miten ajattelen on aivan sama, jos lopputulos näyttää hyvältä. Esimerkki:

Pekka syntyi pojaksi, varttui mieheksi.
Pekka on transseksuaali. Eli hän on nainen miehen ruumiissa.
Pekka myös transvestiitti. Eli hän nauttii pukeutua vastakkaisen sukupuolen vaatteisiin, joka tässä tapauksessa on mies. Hänhän kokee olevansa nainen.
Pekka on kaiken lisäksi lesbo.

Kun Pekalla on vaimo ja kaksi lasta, rivitalonpätkä, auto ja kesämökki, niin huomaako kukaan Pekan todellista laitaa?

Eli on "vääriä" syitä tulla klubbaamaan? Mitähän ne ovat?

Minulle ei klubille menoon ole vääriä syitä. No ehkä jos haluaa paeta jotain omaa elämäntilannettaan tms... Mutta en minä ole mikään tuomari siinäkään asiassa. Homma olikin siinä, että se sana "väärä" oli ripsissä. Itse en ymmärrä koko väärää syytä, mutta ymmärsin, että mielestäsi on pinnallista olla klubilla jos haluaa tavata ystäviään. Eikä vain kuunnella musiikkia. Ja pinnallisuus on ilmeisesti yksi väärä syy mennä klubille.

Järjetön mittaa hyödyn vain rahassa.

Mittaan hyödyn. Sama missä muodossa se tulee, kunhan se tulee minulle.

Kutsu itsesi. Ensin. Tai noh, sinun tapauksessa, kutsu paimen paikalle.

Tätäpä tarkoitin. Niin, minä en pelasta maailmaa, enkä tee sitä jo tänään. En tee jotakin mahdotonta. Minä katson yhden ihmisen perään.

Nyt kun tiedän paremmin, annan luodin toki löytää perille. Mutta älä huoli, vaadin sen ampujaa tilille. Eikä kysymyksessä ole nöyryys, vaan kunnioitus, tätäkään et tajua, koska jo lähtökohdiltasi olet yksin.

No sitten kun olen kuollut, niin siinä vaiheessa minulle on aika sama mitä sille ampujalle käy. Jos henkiin jään, niin korvaukset haluan pois siltä. Ja rikollisen ymmärtämään rikoksensa vääryyden. Ja kyllä, minä olen yksin. Me jokainen olemme viimekädessä yksin. On vain helpompi olla joukolla yksin.

Kovin on vaihtoehtojen seuraukset varmoja. Valitset siis kolmosen? Muutenki noi vaihtoehtojen ja seurausten vähyys on aika kammottavaa. Ekö voi muuttua itse ja vaatia myös muutosta?

Jos luit sen kohdan loppuun, niin sanoin kyllä, että sen kakkosen. Ja mietitään tota dodo juttua muuten. Kirjoita siihen useampi vaihtoehto siten, että ne kaikki vaihtoehdot ovat järkeviä. Ja seurauksen me tiedämme. Eli dodot valitsivat kolmosen, ja dodoille olisi ollut ykkönen ja kolmonen aivan sama vaihtoehto. Kakkonen ei ole mahdollista, kun dodo ei älykkyydellä pärjää ja evoluutiokaan ei tapahdu ihan muutamassa vuodessa.

Miksi quottaat Gandhia? Ollaksesi samaa mieltä vai nauraaksesi hänen sinisilmäisyydelleen? Tämä siis siihen kenet kutsut apuun, itsesi. Mut ethän sä mitään muutoksia haluakaan nähdä? Siis jos se vaikeuttaa sun jo valmiiks niin hankalaa ja ongelmallista taaperrustas.

:) Quottaan Gandhia, kun häneltä löytyy muutama lause, jotka ovat järkeviä. Tuo niistä yksi. Toki asianyhteydestä irrotettuna se palvelee minun näkökulmaa. Eli sinä olet elämäsi herra, ei kukaan muu. Jos haluat muutosta, niin muuta ensin itsesi. Minä olen tällä hetkellä paskiainen, joka todennäköisesti pärjää, eikä mun tarvii ottaa ylimääräistä stressiä asioista, joita a) en voi muuttaa b) on turhan hankala muuttaa c) on hankala muuttaa, eikä siitä saa korvausta.

Arvostan Gandhia. Itse en uhraisi elämääni niin pyyteettömästi. Ihmettelenpä hänen motiivejaan. Ehkä se taivaspaikka.

Toivottavasti päivität tietojasi välillä.

Sanoisinpa, että monet äiditkin uhraisivat kriisitilanteessa lapsensa. (siis huolehtisivat ensin itsestään ja sitten ehkä kurkkaisi, missä se lapsi on) Minä vain tunnustan sen rehellisesti. Valittavana vaikka kuumalla raudalla elävältä polttaminen useiden päivien ajan keskiaikaisessa kidutuskammiossa. Pystyisitkö vastustamaan tuskaa ja olla pyytämättä vaihtoa? Että tulisi se sinun lapsesi siihen tilalle? Tuskaa on helpompi katsoa, kuin kokea. Ja siitä sitten hirstoriallisesti tokaisee "My God! What have I done?" ja itsemurhaa hautomaan.

Mut miltä susta tuntuis, jos mä väittäisin et maailma olis parempi paikka, jos sä kuolisit nyt heti?

Todennäköisesti olisikin. Mutta minkäs teet? Jos ei oteta laskuihin ketään ns. suurhenkilöä, niin maailma kyllä paranee, mitä vähemmän meitä on täällä tuhlaamassa pallomme voimavaroja.

Jos ihmiset jotka hyväksyvät murhan katoavat, niin kivempaahan täällä olisi.;)

D'Oh... Jos näin kävisi ja jos maailma muuttuisi, niin minäkin muuttuisin maailman mukana. Minä pyrin mahdollisimman nopeaan muutokseen omissa mielipiteissäni ja ajatuksissani, mikäli se on minun edun mukaista. Nyt vain on niin että kun nämä ihmiset eivät katoa, eivätkä muutu monet muutkaan asiat, niin itse tuntisin itseni enemmän Don Quijoteksi, kuin Gandhiksi jos pyrin muuttamaan maailmaa. Siksi minä en pyri muuttamaan sitä, vaan pyrin ottamaan itselleni hyödyn. Olen huomaavainen kotona ja avaan oven muille kun kävelen ovesta yms. jotta loppujen lopuksi _minun_ elämä on helppoa ja mutkatonta.

Millä perustelet olemassaolosi oikeutuksen ja oikeutuksen sille että olet niin paljon parempi kuin x määrä ihmisiä joita siis voi potkia?

Oikeutus omaan olemassaoloon. Hyvä kysymys. Eipä minulla taida olla oikeutusta siihen. Mutta eipä ole kellään oikeutta päättää minun olemassaolostani minun puolesta. En näe kyllä estettäkään sille. Eli taidan jatkaa. Tykkään elämästä, niin en siitä ainakaan vielä halua luopua. Onneksi esmes sinulla ei ole mitään oikeutta päättää minun elämästä. Tai no toisaalta meitä on tällä pallolla liikaa ja jokainen kuluttava ihminen joka poistuu täältä on vain hyväksi pallollemme. Silti olen itsekkäästi sitä mieltä että minä haluan jatkaa elämääni.

Mutta tuo kommentti, että x määrää ihmisiä saisi puolestani potkia on vähän kyllä ihmetyttävä. Missä vaiheessa niin sanoin? Jos katson esmes kadulla että jotakuta potkitaan, niin menen kyllä väliin, jos uskallan. (Eli kunhan potkijat ei ole isoja ja niitä ei ole paljoa) Toivon kyllä korvausta teostani, vaikken sitä sanoin tai elein siinä tilanteessa ilmaisekkaan. Jos taas vaihtoehtoina on se, että minä saan valita, joko oma kärsimys tai sitten n+1 määrä ihmisiä kärsii, niin sanomalla, että minä säilyn ja muut kärsii a) minä säilyn, joka on päätavoitteeni b) liikakansoitus vähenee. Ja jos minulla on mahdollisuus niin valita, niin se tilanne on varmaan ajanut minulle oikeutuksen päättää niin. En vain keksi mitään syytä, miksi minä olisin oikeutettu päättämään muiden elämästä. Paitsi, jos oma henkeni on siinä vaakalaudalla, eli se joko-tai -tilanne.

Onhan noita, esim. kalusteketju Sotka on käsittääkseni nykyään
työntekijöiden omistama, mutta sitä en aivan hahmottanut, miksi
juuri 50-luvulla syntyneiden pitäisi olla tuontyyppisiä yrityksiä?

Ok. On niitä. Silti. Liike on lähes* kuollut, mutta on ideologiaa silti mahdollista ylläpitää. Kuitenkin painotan, että koko aate on laimentunut, jotta mukautuminen yhteiskuntaan on mahdollista.

...Ja se 50-luku juttu... 50-luvulla syntynyt on 70-luvulla parikymppinen, eli juurikin todella asenteellinen ja uhmakas, jolloin myös se punk-liikekkin alkoi.

* - korjataan sanamuotoa...
#707 • • Pete Input Guest

Sitä, että globaalisuus koskee tällä hetkellä vain rahaa, ja kansantaloudet ajetaan keinotekoiseen kilpailuun velkataakkojensa alla.
Kunhan oman kansan talous toimii, millään muulla ei ole mitään väliä. Esimerkkinä olkoon johtotähti USA.

Joo, toi on karu totuus...
Tarttis varmaankin olla hyvä poliitikko, jotta tuohon vois antaa jonkinlaisen paremman ja diplomaattisen ratkaisun.
Mutta, kuten kaikki tietää... oma nahka on tärkein... valitettavasti.
#708 • • hiski Guest

Se ei sitä ikinä tee. Se kasaantuu. Eikä edes passivissa, sitä kasataan.
Pitäisi kyllä, mutta niin ei ikinä tule olemaan.

- virheellinenhymiöpremissi -

me emme toimi maailmantaloutena - yksittäisten kansantalouksien toiminnasta tulee maailmantalous. kansantalous jakaantuu mikro- ja makrotalouteen, mikro on yhden yrityksen näkökulmasta ja makro kansantalouden toimintaa kuvaava. yhden yrityksen toimintaa on helpompi arvioda kansalliseen makrotalouteen kuin maailmanlaajuiseen. ekonomisteilla tulisi kovat oltavat ilman nykyistä kansantalouden kuvausmallia - jo yhden kansantalouden kokonaisuuden ymmärtäminen ja seuraaminen on erittäin vaativaa.

raha ei kasaannu, se kiertää - muuten kansantalous ei toimisisi. tarkoitat varmaan, että se kasaantuu tietyille tahoille - se on totta, mutta se ei tarkoita, etteikö eri raharyhmät olisi kierrossa.
#709 • • kuilu Guest

Pekka syntyi pojaksi, varttui mieheksi.
Pekka on transseksuaali. Eli hän on nainen miehen ruumiissa.
Pekka myös transvestiitti. Eli hän nauttii pukeutua vastakkaisen sukupuolen vaatteisiin, joka tässä tapauksessa on mies. Hänhän kokee olevansa nainen.
Pekka on kaiken lisäksi lesbo.
Huomaako kukaan Pekan todellista laitaa?

Tähän oli pakko reagoida. Tunnen tuollaisen "Pekan". Okei se ei oo lesbo, mut seukkaa entisen naisen kanssa, joka nyt siis on mies.... Ja huomaa.

Mut loput huomenna, kait.

- hyvähymiöhämmennys -
#710 • • Pete Input Guest
Joo... mä tuun kans huomenna tsekkaamaan, että joko te ootte kuristaneet toisenne ...tai jotain. :D :D :D
#711 • • pakana Guest

me emme toimi maailmantaloutena - yksittäisten kansantalouksien toiminnasta tulee maailmantalous. kansantalous jakaantuu mikro- ja makrotalouteen, mikro on yhden yrityksen näkökulmasta ja makro kansantalouden toimintaa kuvaava. yhden yrityksen toimintaa on helpompi arvioda kansalliseen makrotalouteen kuin maailmanlaajuiseen. ekonomisteilla tulisi kovat oltavat ilman nykyistä kansantalouden kuvausmallia - jo yhden kansantalouden kokonaisuuden ymmärtäminen ja seuraaminen on erittäin vaativaa.

raha ei kasaannu, se kiertää - muuten kansantalous ei toimisisi. tarkoitat varmaan, että se kasaantuu tietyille tahoille - se on totta, mutta se ei tarkoita, etteikö eri raharyhmät olisi kierrossa.

Tarkennusta; Maailmantalous on se yksi yksikkö, joka voidaan jakaa pienempiin osiin, aivan kuten kansantalous jaetaan mikroon ja makroon ;)

Kaikissa "kansantalouksissa" (isokin) osa toiminnasta rahoitetaan lainarahalla, joka siis tulee "maailmantaloudelta". Lisäksi omistussuhteet ylittää kaikissa Suomen kansantalouden kannalta merkittävissä yrityksissä karttaan piirretyn viivan.

Raha tosiaan kiertää, ja sitä kierrättämällä syntyy lisää rahaa.

Hyvinvointi sen sijaan kasaantuu. Me kaikki kasataan sitä teollisuusvaltioiden omistavalle väestölle enemmän kuin he sitä tarvitsevat. Varakkaiden kulutuksesta suurin osa suuntautuu ylellisyyshyödykkeisiin, minkä kansantaloudellinen hyöty on kyllä aika marginaalinen.
#712 • • Taedium Guest

Tähän oli pakko reagoida. Tunnen tuollaisen "Pekan". Okei se ei oo lesbo, mut seukkaa entisen naisen kanssa, joka nyt siis on mies.... Ja huomaa.

Hm. Tämä fakta, että tuntemasi "Pekka" ei ole lesbo muuttaa aika paljon tätä. Eli siis heillä on siis heterosuhde, sillä tämä nainen seurustelee miehen kanssa. Toisaalta ulkopuolinen näkee vain kaksi miestä - eli homosuhteen. Mutta esmes Englannin valtio taas näkisi Pekan miehenä ja hänen poikaystävänsä naisena, eli taas sukupuolijaot olisi toisinpäin...

On siinäkin soppa, jos joutuisi jollekkin selittämään suhdettaan.

Tarkennusta; ...

Vähän ehkä tarpeetonta kehua, mutta: Fiksusti esitetty.
#713 • • kuilu Guest

Joo... mä tuun kans huomenna tsekkaamaan, että joko te ootte kuristaneet toisenne ...tai jotain. :D :D :D

Ensin mä kuristan tän teknokulttuurin, se on armomurha.

Ei tod ole Taediumin tai muiden kaltaisten omaa syytä tämä tilanne. Syntymähetki vaan määräs et teknojuna oli jo koristeltu sponsseilla ja euroilla ku astui vaunuun. Ei arvottomuus ja aatteettomuus johdu teknosta itsestään, vaan ajasta. Se edessä kaikki taipuvat. Nousukauden lopussa raha on aina noussut tärkeimmäksi arvoksi. Seuraava lama tuo uuden tuulen.

Btw, mihinkähän on kadonnu vanha topicci Epäkaupallisuus vs. kaupallisuus tms.? Siellä oli erinomaisen loistava H.Abismon :010: (r.i.p.) postaus liikkeen kaaresta alusta lopun salamyhkäiseen hämärään. Tai jotain.

Hasta la fiesta, siempre!

- uudestihymiösyntynyt -
#714 • • Taedium Guest

Ei tod ole Taediumin tai muiden kaltaisten omaa syytä tämä tilanne. Syntymähetki vaan määräs et teknojuna oli jo koristeltu sponsseilla ja euroilla ku astui vaunuun. Ei arvottomuus ja aatteettomuus johdu teknosta itsestään, vaan ajasta.

Wau! Mä siis kuulun osaksi teknokulttuuria? (Vaikkakin pöytä oli valmiiksi katettu?) Mä oon pitäny itteeni aika juurettomana aina. Hienoa, nyt voin kokea sitä yhteenkuuluvaisuuden tunnetta.

Menen ostamaan kiksukarvaa ja "plur"-paidan.

No mutta siis ihan ilman sarkasmia kun koittaa sanoa, niin todellisuudessa mulle ei tuo teknouden jalo aate ole mikään pyhä lehmä, jota pitää kunnioittaa ja vaalia. Se on mulle vain yksi musiikkityyli muiden joukossa, jossa vaan sattuu olemaan paljon kivemmat bileet, kuin monissa muissa musiikkityyleissä. Asennemetallia ja muuta vastaavaa on kiva kanssa livenä kuunnella. Klassista myös, mutta siellä taas ei ole niin hilpeä meininki.

Siksi en ole koskaan sisäistänyt mitään aate puolta, koska en halua antaa panostani liikkeelle, johon en ole valmis satsaamaan 101%. Käyn, koska on kivaa. Kun ei enää ole kivaa, en käy. Jos menen kavereita katsomaan, niin paikalla ei ole väliä. Jos sattuvat olemaan katsomassa R'n'B iltamaa Temple Theatressa, eikä mulla ole parempaa tekemistä, niin kyllä siinä jotkut Alicia Keysit ja Destiny's Childit menee. Tietty voi olla, että kuulostan paskiaiselta, joka ottaa kustakin skenestä vain hyvät puolet, eikä "vastuuta" kanna. Mutta niinhän se on. Ei minun ole pakko nousta barrikaadeille. Ja jos joku koristelee junan valmiiksi, niin mukavampihan sinne on mennä. Kiitokset kaikille pioneereille siitä.

Ehkä olen videosukupolven tuote. Äitien kasvattamaa pullamössökansaa, joka pelkää vastuun ottamista. Entä sitten? Jos vastuu minulle kuuluu, sen otan selkä suorassa. Mutta niin kauan kun sitä voi paeta, miksi ottaisin ylimääräistä vastuuta?
#715 • • Edited kuilu Guest

Wau! Mä siis kuulun osaksi teknokulttuuria? (Vaikkakin pöytä oli valmiiksi katettu?)

Ikävä kyllä. Mut sä ootki niitä väyrysiä jotka vaihtaa sujuvasti takkia. Pyrkyri, loinen ja vätys samassa yksilössä. Minkä hinnan sä vielä maksatkaan tosta asenteesta. En kyl oo näkemäs, ku sä makaat sisätautiosaston saattohoidossa täytenä turnipsina ja joku sun kaltases, jonka pitäis lapioida paskat sun vaipastas, ei sitä teekkää, ku... hei, ketä kiinnostaa!? Silloin se pakeneminen päättyy. Hieno elämä. Sä oot ihmiskunnan pohjasakkaa, keskitysleirien vartija, sähköshokkilaitteiden kauppias, eneeminen perseennuolija.

Jos vastuu minulle kuuluu, sen otan selkä suorassa. Mutta niin kauan kun sitä voi paeta, miksi ottaisin ylimääräistä vastuuta?

Tääki on nyt niin ristiriitanen virkepari, et selvennä, ennen ku täräytän.

Määrää suunta, minä määrään tahdin.

- vastenhymiömielinen -
#716 • • Taedium Guest

Mut sä ootki niitä väyrysiä jotka vaihtaa sujuvasti takkia.

Vaihdan, mikäli en usko aatteeseen liikkeen takana ja minulle on sillä hetkellä suotuisampaa vaihtaa sitä takkia. Jos en vaihtaisi olisi minun puolustamani liike vain liikkeen takia puolustamista, mikä imo on pinnallista, jos mikä.

Pyrkyri, loinen ja vätys samassa yksilössä. Minkä hinnan sä vielä maksatkaan tosta asenteesta. En kyl oo näkemäs, ku sä makaat sisätautiosaston saattohoidossa täytenä turnipsina ja joku sun kaltases, jonka pitäis lapioida paskat sun vaipastas, ei sitä teekkää, ku... hei, ketä kiinnostaa!? Silloin se pakeneminen päättyy. Hieno elämä. Sä oot ihmiskunnan pohjasakkaa, keskitysleirien vartija, sähköshokkilaitteiden kauppias,

Sisätautiosaston saattohoidossa? Toivottavasti en. Mihin tautiin viittaat? (No maksakirroosi voisi olla, mutta lopettelen juuri dokaamistakin - taas.)

Ja vastuusta siellä hoidossa. Jos itse olisin siellä ja työnkuvaani kuuluisi, että lapioin paskat jonkun vaipasta, niin sehän tehdään. Se on silloin minun vastuulla, sillä sen työn olen ottanut. Toinen vaihtoehto on erota, mutta jos hoitajaksikin lukee useamman vuoden, voi olettaa että se paskojen siivoaminen ei ole kova homma.

Ja niin... no... kun vaan tietäisit mitä mä olen joutunut eräässä erikoissiivousfirmassa siivoamaan... Ei mitään perus laitossiivousta. Vinkkinä voisin sanoa, että ihmisen ulostetta mahtuu rivitalon perustuksiin putkien hajoamisen jälkeen yllättävän paljon. Motiivi 100% varmuudella siihen: Raha.

Eli toistenkin ongelmista mä otan vastuun, mikäli hinta on kohallaan. Teknokulttuuri ei juurikaan ole minulle maksanut jotta ottaisin siitä vastuun. Tietty hyvää musiikkia ja hauskanpitoa, mutta ei niin riittävästi, että nousisin barrikaadeille.

Loinen en ole. Levyjä ostan, enkä mp3:sten takia ole jättänyt yhtään levyä ostamatta - päinvastoin. Klubille maksan sisään. (paitsi Kytkimeen, johon jonon ohi sisään. ;)) Jos koet, että klubilla käyntini edellyttää aatteen puolesta taistelua, niin minä en siitä ongelmaa ota. Itselleni ainakaan. Pyrkyri - ehkä... jos tilaisuus koittaa, en jätä sitä käyttämättäkään. Vätys - no laiskuus on mielestäni taiteenlaji. Keskitysleirin vartijakaan en ole, jos olet lukenut mielipiteitäni yhtään aikaisemmissa topiceissa. Päinvastoin. Sähköshokkilaitteita voisin myydä, mikäli ne olisivat joko sex shopissa tahi turvallisuusalan liikkeessä.

eneeminen perseennuolija.

Kenen persettä mä mun mielipiteilläni olen eneemisesti nuollut?

Tääki on nyt niin ristiriitanen virkepari, et selvennä, ennen ku täräytän.

Tarkoitan, että se miten minä vietän aikani on minun valintani yksilönä. Jos satun tykkäämään bileissä käynnistä, niin ei minun mielestäni pidä kävellä mitään marsseja raskaantalon puolesta. En halua ottaa vastuuta teknokulttuurin edistämisestä, enkä hajoittamisesta. Minä käyn siellä, sillä vapaa maa ei sitä minua kielläkkään. Ja minulla on siellä kivaa. Samoin, kuin en ota huolta klassisen musiikin rappeutumisesta, vaikka konserteissa tykkäänkin käydä. Myöskään biljardihaita minusta ei tule, vaikka pelaaminen onkin kivaa. Miksi harraste tulisi olla elämäntapa ja siitä ottaa tarpeetonta vastuuta, jotta siitä voi nauttia hyvällä omallatunnolla?

Samoin, kun en ota asiakseni puolustaa Carrollssia Hesen ostoissa, kun niitäkin vaihtoehtoja on useampia.

Kannan vastuuni esmes luonnosta sillä, että en pattereita yms. ongelmajätettä laita, kuin niille tarkoitettuihin pisteisiin. En kuitenkaan ota ongelmaksi sitä, että tässä maassa ei esmes paperinkeräystä, tölkkien keräystä tai lasinkeräystä harrasteta. Tämä maa on valinnut kierrätyspolitiikkansa, eikä tämä pallo minun elinaikanani tuhoudu. Kierrätän jos löytyy pisteitä = minun vastuulla kierrätänkö. Jos ei, niin valtio on valintansa tehnyt = en ota ylimääräistä vastuuta.
#717 • • pakana Guest
Taedium:

Vastuu on niiden jotka sen kykenee kantamaan. Mun nähdäkseni sulla on potentiaalia olla yks niistä.

Jotkut ottaa asiakseen yrittää potkia potentiaalisiin henkeä... propsit kuilulle yrityksestä. Tää nyt ei siis liity niinkään teknoskeneen, sen henki elää kituuttelee jossain maan alla kun massat vesittää keskenään klubiskeneä ;)

Seuraava ei sit erityisesti henkilöidy suhun, Taedium. Sä kannat vastuuta enemmän ku keskiverto jos sä kerrat välität muista sen verran et viitsit olla ystävällinen ees sillon tällön. Mulla vaan kärventyy käpy ensinnäkin siihen, et aidan ali konttaaminen on konvertoitu tavoittelemisen arvoseks ja toiseks sekä etenkin siihen, et jengi on niin valkovillasta et ei viitti edes punnita vaihtoehtoja.

Raskaan sarjan Kunnioitusta on hankala saada jos kuluttaa elämänsä pelkästään omaa kaunista pikku peppuaan silitellen, itsekunnioitus taas on helpoin silmänsulkutemppu. Toisaalta, mikäpä estää elämästä tvshopista ostetun itsetunnon kanssa ja valitsemasta valmiiks pureskeltua elämää / sileeks tallottua tietä; partavettä påskeen, naru kaulaan vaan ja riviin muiden kanssa, kyllä hyvävelihenki pitää huolen siitä että kaiken maailman materiamitättömyydet ja kerhojen sisäiset ylennykset tuntuu merkittäviltä. Kyllä salkkusankareiden perseitä nuollaan, pääsee nykyään heteromieskin nauttimaan siitä ilman että karkotetaan laumasta.

Laita laput silmille ja saat avaimet käteen maailmaan, missä naiset on samaan muottiin sullottuja barbienukkeja, neekerit on lakuperseitä ja poliisit ystäviä. Oma etu etupenkille ja kas, talous kasvaa, saat kalliit hanat ja paljon kamuja eduskunnasta. Tuomitse erilaiset niin samanlaiset ei hyväskyy sut. Kaikki on hyvin niin kauan kuin ei erotu joukosta- paitsi että tosi kovan kundin kalut on kalliimpia, tai vähintään uudempia ku naapurin.

Mä vaan ihmettelen et miten kukaan voi jauhaa paskaa mitättömyyksistä solmio kaulassa ja samalla kutsua itteensä mieheks. Tuntuu et nykyään sankariks pääsee jos on kikkeli, kaljamaha ja kallis auto.

Ehkä silmien avaaminen on sitten se eka koitos.

[joo tätä voi hyvällä omallatunnolla nimittää vaikka päivän päättömäks avautumiseks.]
#718 • • Taedium Guest

Vastuu on niiden jotka sen kykenee kantamaan. Mun nähdäkseni sulla on potentiaalia olla yks niistä.

Kannan vastuun, joka minulle kuuluu. Sitä en pakoile. Kannan muidenkin vastuut, mikäli hyöty minulle on riittävä. Ja vastuu kun otetaan hartioille, se kanssa pidetään. Siksi en ota turhaa vastuuta, sillä tunnollisena henkilönä kantaisin turhaa vastuuta loppuun asti.

Ha! Itse asiassa duunissa juuri tuli keikka vartti sitten, jossa tarvitaan isompaakin projektia. (Useampi palvelin takkuilee) Itse olin aloittanut avun antamisen asiakkaalle aamupäivällä ja sanoin, että mikäli ei auta, niin sitten joutuu asiasta avaamaan labrakeikan. Se on aina helvetillinen ruljanssi. Asiakas sitten palasi takaisin, mutta itse en ollut paikalla. Eli tämän labrakeikan joutuisi avaamaan se, joka sen vastaanottamaan. Kuitenkin sanoin, että jos tästä keikka tulee labran puolelle, niin minulle sen asiakkaan tiedot, sillä itse aloitin tämän auttamisen. Minulle maksetaan vastuunottamisesta, siksi otin työn vastaan. Siis työsopimuksessani sovin, että hoidan työni parhaan mukaan. Ei näistä keikoista mitään ylimääräistä saa. Selkärangattomana olisin pitänyt suuni kiinni ja se seuraava tyyppi joka on kosketuksissa asiakkaaseen joutuisi tekemään firmassamme vähän turhankin vaikeaksi tehdyn projektin. Valitettavasti tämän enempää en asiakkaan ja yritykseni tietoturvan takia voi paljastaa.

Tekno- eli klubiskene ei taas maksa minulle riittävästi, jotta ottaisin vastuuta pääsymaksuja ja levynostoja enempää.

Jotkut ottaa asiakseen yrittää potkia potentiaalisiin henkeä... propsit kuilulle yrityksestä.

Potentiaalisiin hengen potkiminen ja toisen elämäntapojen muuttoyritys on niin lähellä toisiaan. Toki kannustaminen on aina ok, mutta toisaalta jos joku haluaa elää elämänsä vaikkapa lehdenkeräyspisteessä nukkuen, niin minä en keksi yhtään ihmistä, joka olisi niin synnitön, että on oikeutettu opastamaan muita elämään.

Kannustus ja opettaminen on eri asia.

(En ota kantaa kumpaa kuilun tapaus oli. = En ota vastuuta, LOL! :003: ...)

Siis jos kuilu oli kannustusmielessä (no sävy oli vähän arveluttava) tässä asiassa, niin respektiä tulee.
Jos kuilu oli taas käännytysmielessä asiassaan, niin arvostan häntä yhtä paljon kuin kengänpohjaan tarttunutta myttyä purkkaa, töhkää, paperia ja puidenlehtiä.

Taedium. Sä kannat vastuuta enemmän ku keskiverto jos sä kerrat välität muista sen verran et viitsit olla ystävällinen ees sillon tällön.

Se ei maksa mitään ja silloin saa itse parempaa palvelua ja kohtelua. Kokeilkaapa tekin joskus. Esmes KELA:n palvelua moni valittelee. Itselläni ei ole koskaan ollut heidän asiakaspalvelun kanssa ongelmia. Päinvastoin, Kontulan KELA:lla kun jouduin yhdessä välissä käymään selvittämään sotkujani, niin siellä he oppivat pian näkemään minut ja ne pari, joiden kanssa asioivat selkeästi ilahtuivat minut nähdessään. Minä kun en suoraan laittanut puukkoa kurkulle. Ja minua palveltiin siellä vähintään 10x paremmin kuin muita, joita seurasin siinä odottaessa. Onko kukaan muuten sielläpäin asioinut KELA:lla tahi työskennellyt siellä?

Samalla, kun toin hyvää mieltä muille, sain itse huomattavasti keskivertoa parempaa palvelua.

Mulla vaan kärventyy käpy ensinnäkin siihen, et aidan ali konttaaminen on konvertoitu tavoittelemisen arvoseks

Minulla ei se aidan ali konttaaminen, vaan suurin etu pienimmällä vaivalla. Suoraan aidan ali konttaamalla jäisi se suurin etu saavuttamatta. Siksipä pääkoppani tekee muutakin kuin estää selkärängan valahtamisen housuihin. Ei ehkä paras vaihtoehto, kun voisi tehdä yhteiskunnallisesti suurta. Vaan se on valintani. En koe, että olen yhteiskunnalle velkaakaan.

Raskaan sarjan Kunnioitusta on hankala saada jos kuluttaa elämänsä pelkästään omaa kaunista pikku peppuaan silitellen

...Paha sanoa. Joku väitti minua epäsuorasti nihilistiksi, koska väitän, että jokainen katsoo viimekädessä vain yhden tyypin perään - itsensä.

riviin muiden kanssa[/B]
[...]
materiamitättömyydet ja kerhojen sisäiset ylennykset tuntuu merkittäviltä.

Yuch. En pidä kopionkopionkopioista. Vaan en tuomitsekkaan. Ei kuulu mulle. Ja todella loukkaavaa oli imo, kun nykyisessä yrityksessäni hoidin kuukauden ajan kolmen ihmisen hommia, niin siitä palkinnoksi sain yritykseni logolla valmistetun kahvimukin. Jos olisivat jättäneet sen antamatta, olisin ollut tyytyväisempi. Jos he kerran katsovat, että työurakointini oli palkitsemisen arvoinen, niin miksi antaa jotain "haista-v****-palkintoja"? Tuli mieleeni Lapinlahden Lintujen sketsi siitä kun tyyppi on siinä vannesahalla vähän näreissään ja komitea toi hänelle mitalin. Eli jos se, että (näyttäen) pyyteettömästi teen kolmen ihmisen hommat kuukauden ajan on yritykselleni mukin arvoinen, niin minkä arvoinen minä olen? Sapetti niin, että kiitin ja poistuin. Meinasin kysyä muuten, että olisiko tästä jotain bonusta tulossa, mutta ... No kaippa palkkaavat jonkun tänne sitten mukipalkalla mun jälkeeni.

poliisit ystäviä.

Vartijana ollessani huomasin, että poliiseja on kahdenlaisia. Samoin kuin vartijoita. Poliiseja on ystävinä, jotka tekevät hommaa turvallisuuden nimissä asiakaspalvelijoina ja sitten niitä vanhan koulun käyneitä kansallissosialistisemman koulutuksen saaneita. Vartijoita oli myös kahta mallia. Se karikatyyri, että kaikki vartijat olisivat natseja, jotka eivät päässeet poliisikouluun on väärä. Osa niistä on opiskelijoita, jotka tarvitsevat työn, jossa on epäsäännölliset työajat.

[joo tätä voi hyvällä omallatunnolla nimittää vaikka päivän päättömäks avautumiseks.]

Ei todellakaan päätöntä. Erittäin hyvin kirjoitettu ja asiapitoinen. Lisäksi humoristisella ja näppärällä kieliasulla tavoitetaan ne laiskatkin lukijat.
#719 • • Taedium Guest
Jatkoa Teknokulttuurin pinnallisuudesta

Väitätkö ettet sitten keräisi naapurin puusta?

En, ellei minulla ole siihen lupaa. Varastamaan en ryhdy. Haitta on suurempi kuin hyöty, mikäli jää kiinni ja se olisi turhaa riskinottoa. Lisäksi jos kunnioitan naapurini omaisuutta, hän kunnioittaa minun omaisuutta.

Varsinkin kun sinusta ei sitä itse istuttamaan olisi.

No joo... Ei olisikaan, sillä olen allerginen omenoille, sekä sen kukille. Jos taas haluaisin omenapuun pihalleni laskisin onko vaiva sen arvoista. Jos en jaksaisi, niin silloinhan se vaiva on liian suuri hyötyyn nähden.

A) Se ei ainoastaan ja vain heikennä terveyttä. B) Ei niin aina käy. Ja sitäpaitsi kännijoukossa tyhmyys tiivistyy, vessassa liikaa jengiä ja ulkona pakkasta. C) Tässä tapauksessa vastaus ehdottomasti KYLLÄ.

A) Ei ainoastaan, mutta kyllä se niinkin tekee. Et vastannut. B) Niin, no eihän siinä sitten mitään jos ei niin aina kerran käy... C) Eli huumausaineiden kanssa saa rikkoa lakia? Entäs jos ei käytä huumeita? Saanko minä sitten rikkoa lakia vaikkapa verojen kanssa?

Samoin luulen, että käännääminen sinulle on se näytönpaikka, että "uskallanpas vetää lärvit"

On joskus ollut. Myönnän. Nuorempana sitä dokasi näyttääkseen kuinka kova jätkä sitä on.

vaikka ravintola ei saisi edes tarjoilla sinulle päihtymistarkoituksessa.

Haa! Mutta mä aina olen pitänyt tuon mielessäni. Eikä kaupassakaan saisi myydä sinulle edes yhtä kolmosolutta, mikäli tiskillä mainostat, että tuon juot vetääksesi lärvit. Siksi itse juon aina "vielä yhden ihan seurustelujuomana".

Etkö ole ikinä rikkonut Suomen lakia tai säädöksiä?

Valitettavasti, mutten ole siitä ylpeä. Ei mitään suurta, että rikosta en ole tehnyt. Rikkeitä. Vaan ei se mikään peruste ole. Pahasti olen tehnyt.

Eli et kehtaa mennä Ladalla Alastaroon?

En kisaamaan.

turhaa riskin ottoa ja jo siksi aika hölmöä. Tämän lisäksi monet ihmiset todellakin tykkäävät tosi huonoa, jos näkee "kammottavia" huumeita.

Totta! Turhaa riskinottoa, kun sen voisi kotonaankin kääriä ja polttaa. Ja kun meidän loistava valistuksemme rinnastaa heroiinin ja kannabiksen toisiinsa, niin se omassa pumpulimaailmassaan elänyt kadunmieshän järkyttyy jos hänen puhtoisessa Suomen maassaan joku käyttää avoimesti huumeita. Itseäni ei paljon kiinnosta, ellei sitten anna esimerkkiä nuoremmille. Eli älkää ainakaan lasten silmissä poltelko!

No jos haluaa riskejä ottaa ja sillä brassailla, niin oletteko koskaan nuolleet metrokiskoja? Minä en uskaltaisi.

mene ja räjäytä eduskuntatalo.

Ajjaj. Eduskuntatalon räjäyttäminen on lakia vastaan. Ja Suomessa rikokseen yllyttämisestäkin sanotaan jotain. :003: - Kust jidding!

Hanskat käteen ja kehään selvittelemään asioita! :D :003:

Vitsi hauska, mutta tää menis enemmän tonne filosofiatopicin puolelle. Siis vitsiin tosissaan vastattu vastaus: Mä en periaatteessa, siis periaatteeni vuoksi, paljon tappele. Mä lasken yhden tai kaksi iskua naamaani vielä sellaiseksi, että jos pakoon pääsen, niin pääsen vähemmällä. Mua ei kato se toisen tuska paljo kiihota, niin kun laskee oman nahkansa mukaan:
Isku itseään naamaan ja karkuun = Naamassa yksi jälki ja "kunnia" meni. Mitäs sitten?
Tappelu ja kostotoimet = Naama muistuttaa teurastamon lattiaa, mutta "kunnia" on korkeella...

Kuten sanoin, en ole murhaaja.;)

Aika itsevarmaa. No se on hyvä asia. Itsevarmat ihmiset pärjäävät. ...Jos kokeilla haluat, niin joudut kyllä ajamaan mut tilanteeseen, jossa en pääse karkuun juoksemaan.
#720 • • Edited kuilu Guest

En, ellei minulla ole siihen lupaa. Varastamaan en ryhdy. Haitta on suurempi kuin hyöty, mikäli jää kiinni ja se olisi turhaa riskinottoa. Lisäksi jos kunnioitan naapurini omaisuutta, hän kunnioittaa minun omaisuutta.

Eli mitämitä? Varastaisit jos tietäisit ettet jää kiinni? Vai kunnioittaisit naapuria? Taas ristiriitasta kaakhaa. Aikasemmissaki posteissa sanoit, että jos vääryydellä pystyt helpottamaan elämääsi, niin teet niin. Määrittele sitten vääryys, jos vaikka kysymys olis puhtaasti semioottinen.

A) Et vastannut. B) Niin, no eihän siinä sitten mitään jos ei niin aina kerran käy... C) Eli huumausaineiden kanssa saa rikkoa lakia? Entäs jos ei käytä huumeita? Saanko minä sitten rikkoa lakia vaikkapa verojen kanssa?

A) Sori. Kyllä. B) Aivan. Ja kun niin tapahtuu tarpeeksi paljon, ehkä päättävä taho muuttaa lakia tai poket alkavat katsoa tilannetta sormien läpi..? C) Jos poltan itse kasvattamaani kasvia, se ei vahingoita kuin minua. Jos sinä et maksa veroja, se on muilta pois. Eli et saa. Mitä se muuten sun napaas kaivaa jos mä sauhutan ja näin rikon lakia? Sähän olet kiinnostunut vain itsestä, miten se sua haittaa? Jos sun mielestä ei maksa vaivaa istuttaa omenapuuta, ni mun mielestä on vaivan arvosta istuttaa hamppua. Mikä vaivaa?

Haa! Mutta mä aina olen pitänyt tuon mielessäni. Eikä kaupassakaan saisi myydä sinulle edes yhtä kolmosolutta, mikäli tiskillä mainostat, että tuon juot vetääksesi lärvit. Siksi itse juon aina "vielä yhden ihan seurustelujuomana".

Eli kyseessä on tilanne, jossa kierrät lakeja ja asetuksia. Ja siitä vain.

Valitettavasti, mutten ole siitä ylpeä.

Ks. ed. Bostailet kuinka nokkelasti harhautat ravintolan henkilökuntaa. Äläkä käsitä väärin, olen tästä samaa mieltä. Mutta käytän omia väittelyargumenttejasi sinua vastaan. Kun et sitä tähän asti ole hoksannut.

En kisaamaan.

Ei se Massessa blaadaaminen, tai yleensäkään kiskominen minulle, enää, mikää kisa olekaan... Eli täysin paska analogia.

Minä en uskaltaisi.

Toi se on sun elämäs motto. Ja vielä kerran, en brassaile dousaamisella, enää. Onneks on oppinu 17 v aikana senkin. Aikaisemminkin olisin tajunnut, mutta olen sukupolvea: "ei ole kuin tappavia huumeita". Ja nyt siis täytyy todeta, minä en uskaltaisi elää kuten sinä.

Jos kokeilla haluat, niin joudut kyllä ajamaan mut tilanteeseen, jossa en pääse karkuun juoksemaan.

? Täällähän sä juokset umpikujiin jatkuvasti.

Taedium, vikasi on, IMO, ettet ole tarkkaan ajatellut mitä kirjoitat. Ristiriitaisia väitteitä heittelevä henkilö todellakin joutuu korostamaan vähän väliä et "mä ainaki oon rehellinen", kuten sinä. Aivan kuin muut keskustelijat ja ilmoittelijat olisivat jotenkin epärehellisiä. Varsinkin kun sanot että syyllistyt ainakin niihin "valkoisiin valheisiin." Pidä mielessä että puhetta ei pitäisi tarvita tulkita. "Kaiken minkä voi sanoa, voi sanoa selvästi."-LW

Kirjoittamista työtä tekevänä ja intohimosta, neuvoisin kirjottamaan ensin postulointisi ylös, vertaamaan sitä edellisiin ja nukkumaan yön yli. Kyllä se siitä, sillä teksteissäsi on havaittavissa nokkeluutta ja nopeaa nasevuutta, mutta teho menetetään pienenkin ristiriidan ilmettyä. Se on kuin kupla, joka poksahtaa. Sen pelastaa toki välittömällä oikaisulla, mitä nopeampi sitä avoimempi.

Sillä vaikka uskotkin minua ylimieliseksi, niin se on juuri sinun ongelmasi, koska "olet AINAKIN rehellinen" tässä valehtelijoiden maailmassa, jos et muuta niin erityinen. Ja jos et halua että muut yrittävät saarnata uutta elämäntapaa sinulle, älä tituleeraa itseäsi pastoriksi.

-tosi offtopic-

Ja huom! Palindromi on sana tai lause jonka voi lukea samoin niin etu- kuin takaperin. Esim "atte kumiorava, varo imuketta". Ema Nymton ei ole palindromi. Sillekin on oma sanansa jos laittaa esim kirjaimet eri järjestykseen, nyt ei muista, lähimuisti! Mut esim E.N. Tomy NMA... Ttu toi on huono!:p Eneemisyyden taustat.

- pulkkahymiötäysi -