Jää Lämärikin kakkoseksi.
4,217 posts, 211 pages, 647,553 views
Loistosaitti!
Mahdollisesti koko Internetin säälittävin ihminen:
http://www.avirginsplea.com/
BBC raahasi taksikuskin suoraan lähetykseen Apple-asiantuntijaksi
Jaakko Kuivalainen
Julkaistu 15/05/2006 kello: 14:59
Lähde: BBC, News 24
It-alaan erikoistunut toimittaja Guy Kewney odotteli BBC:n tv-studion vastaanotossa, kun häntä varten tilattu taksikuljettaja kommentoi Apple vs. Apple -jutun tuomiota suorassa tv-lähetyksessä.
BBC:n News 24 -kanava käsitteli viime viikolla suorassa lähetyksessä Beatlesin Apple Corpsin ja Apple Computerin oikeuskiistaa. Tuomioistuin oli juuri antanut päätöksensä jutussa.
Asiantuntijaksi paikalle oli kutsuttu Newswireless.netin perustaja, toimittaja Guy Kewney. Hän kertoo blogissaan odottaneensa innolla BBC:n haastattelua ja valmistautuneensa siihen jo viikonloppuna.
Kewney odotteli News 24:n studion vastaanotossa maanantaina aamupäivällä, että henkilökunta tulisi noutamaan hänet haastatteluun. Minuutit kuluivat, eikä ketään kuulunut
Haastattelu alkoi täsmälleen sovittuna ajankohtana, ja Kewney sai suureksi hämmästyksekseen seurata aulan monitoreista, kuinka häneksi esiteltyä henkilöä jututettiin suorassa lähetyksessä.
Studiohenkilöstö oli noutanut lähetykseen studion toisesta vastaanotosta lontoolaisen taksikuljettajan, joka oli tilattu paikalle hakemaan Kewney haastattelun jälkeen.
BBC:n toimittaja Karen Bowermanin esitellessä kuljettajan it-alaa seuraavaksi toimittajaksi miehen kasvoilla vilahtaa epäuskoinen ilme. Bowerman kysyy häneltä ensimmäiseksi, onko hän yllättynyt tuomiosta.
- Olen erittäin yllättynyt... Kun tulin, he kertoivat minulle jotain muuta ja olin tulossa. Joten suuri yllätys joka tapauksessa.
Alkuhämmennyksen jälkeen hän muun muassa arvioi, että musiikin lataaminen netistä on yleistymään päin. Bowerman siirtyi muutaman vastauksen jälkeen haastattelemaan tuomion julkistusta seuraamassa ollutta reportteria.
Video: www.youtube.com/watch?v=tvUuHfT-VaY
http://video.google.com/videoplay?docid=-2764798490817609868&q=turku :excellent: