Eikä tässäkään ole mikään sellainen fakta kyseessä, että jos asut kaupungissa ja syöt buranaa, sä kuolet 58 vuotiaana syöpään. Mut just toi, että ei se mitään haittaa mitä siellä elimistön sisällä käy, kunhan ei ole pää pipi.
Arvelinkin että tähän päästään vielä, ja että tässä on yksi ratkaiseva ero katsontakannassa ja näkemyksissä. Itse en juuri ainakaan tällä hetkellä välitä siitä kuolenko 50-, 60- vai 70-vuotiaana. Jos välittäisin siitä liikaa, tuntisin, että se estää minua nauttimasta siitä ajasta joka minulla on. Mutta tämän aiheen voinee jättää tähän, ei kuulu tähän topiciciin.
Kuten aikaisemmin mainitsin, minä en tunne sellaisia. Tavastasi kirjoittaa päättelen, että sinä tunnet. Anna esimerkki. Valaise tietämätöntä.
Tiedän erään ihmisen, joka on kerran kärsinyt unettomuudesta stressin takia parin vkoa, saanut tähän lääkkeitä joita vieläkin omistaa, muttei ole kärsinyt vaivasta enää vuosiin eikä käyttänyt lääkkeitä sen jälkeen.
Juu-u. Suomalainenhan ei mene lääkäriin, vaikka kolme päivää putkeen valvoisikin. Jos kolme päivää valvoo, eikä kertaakaan ole moista ongelmaa aikaisemmin ollut, niin ihmettelen kyllä toimintaa jos siihen ruvetaan ensimmäiseksi syömään nappeja ennen kuin ollaan käyty edes lekurissa.
Ja arvaatko mitä lääkäri tekee tuossa tilanteessa jos moinen johtuu esim stressistä? Antaa sinulle uni/nukahtamislääkereseptin kouraan, ehkä lähetteen jollekin psykiatrille tms jos tilanne on hengenvaarallinen ja on syytä olla huolissaan siitä että ihminen tekee itselleen jotain.
Lämmin kupillinen teetä auttaa myös. Ja varsinkin jos ei niitä kaiken maailman nappeja huido jokaiseen kolotukseen ja unilääkkeitä jos vielä kello 22:00 ei tule uni, niin ihan kyllä lämmin kupillinen teetä auttaa. Tai sit mun elimistö on vaa jotenkin helpommin uneen saatettavissa.
Tai sitten sä et ole kärsinyt kunnon unettomuudesta vielä jos tuollaisia puhut ja käytät noita vertailukohtana. Itse en laskisi vielä unettomuudeksi sitä jos ei saa unta tunnin sisään siitä kuin mitä normaalisti nukahtaa, mutta jos valvoo vielä muutaman tunnin jälkeen ilman muuta syytä kuin se että pää käy liian ylikierroksilla, niin silloin harvemmin kupillinen teetä vielä auttaa.
Jos kuitenkin menee siis ihan lääkärin diagnoosina F51.0 puolelle, niin itse pitäisin pelkästään lääkitystä erittäin huonona hoitona.
Niin minäkin. Mistä helvetistä kokoajan revit tuon näkökannan että lääkitys estää muun hoidon? Kaikk asiat eivät kuitenkaan ole korjattavissa aina sormien naksautuksella, jolloin lääkitys toipumisen helpottamiseksi on varsin varteenotettava vaihtoehto. Ei lääkityksellä yksin olekaan tarkoitus hoitaa ongelmaa tässä tapauksessa, vaan hoitaa ne oireet jotta ongelman hoitoa voidaan tehostaa.
Nautintoaineiden, päihdyttävien aineiden, huumaavien yms. käyttö kyllä imho aina kuvastaa ongelmaa. Siis jos se on sitä viihdekäyttöä. En minäkään sitä olutta raflassa kittaisi jos mulla olis yhtä kivaa ilman.
Onko se ongelma jos ei aina ole kivaa, ja jos taas joskus haluaa että on enemmän kivaa kun kerrankin on vapaata kun kuitenkin joutuu viikot olemaan tylsissä töissä? Vai onko työkin ongelma jos siellä ei ole kivaa?
Vai väitätkö sinä, että sulla olisi yhtä mukava olo aina, vaikka sinä et sitä kannabista polttaisikaan? Jos on, niin miksi ihmeessä sinä sitä poltat?
No enpä kyllä juuri poltakaan. Mutta silloin harvoin kun moista tulee tehtyä, ei se aiheuta minulle minkäänlaisia ongelmia. Jos ihminen harrastaa jalkapalloa, ja tällä on kivempaa silloin kun tämä on pelaamassa kuin normaalisti ja tämä vaikkapa joskus kotona päivisin ajattelee että "olisipa kiva mennä pelaamaan", niin onko tällä ihmisellä ongelma jalkapallon kanssa?
Se kuinka paha asia se on, että ei voi pitää hauskaa ilman mitään ainetta - siihen en ota kantaa.
Onpas mustavalkoinen ja naurettava heitto. Jos ottaa oluen että on hauskempaa, niin sekö tarkoittaa että ilman ei olisi hauskaa? Jos ihmisen arvomaailmassa silloin asiat ovat yksinkertaisesti tällä tavalla:
Haitat (=terveysriskit + rahanmeno jne) < "Hyöty" (=hauskaa humalassa-hauskaa selvinpäin)
Oisikohan tälläinen mahdollista? Vai onko kaikilla, jotka eivät noudata sinun arvomaailmaasi ja pistä terveuttä tärkeimmäksi asiaksi elämässään, ongelma?