No siis miten itse luin asian oli, että minä sanoin, että apteekissa ei pitäisi myydä nautintoaineita. Kannabiksella kun on useampi, kuin yksi käyttötapa ja keskustelimme tämän topicin mukaisesti sen nautintoainemahdollisuuksista. Vertasin sitä keittiöveitsi juttua sillä, että tuotteet oikeisiin paikkoihin kaupoissa. Sinä kumosit sen sanoen vertaukseni olleen sammakon. Eli jos otamme omasta sanomastani (apteekkiin ei kuulu nautintoaineeksi tarkoitettu kannabis) negaation, niin mitä siitä tulee? Tokihan tuo kommenttisi apteekin reseptilääkkeistä esmes syöpäpotilaille oli aivan muuta kuin nautintoaineita. Kuten itse mainitsinkin, että jos kannabista myytäisiin lääkkeenä tai lääkkeen kaltaisena aineena, niin sen paikka olisi apteekki. Puhuimme nautintoaineena kannabiksesta. Ja siitä kumosit oman sanomani.
*huokaus*
quottaan taas itsäni:
alkon kaltainen valtion hampunmyyntiverkosto ei tuntuis hirveen hyvältä idealta
[...]
voi tosin olla että sua sekoitti seuraava argumentti jonka tarkoitus siis oli kyseenalaistaa tämä esittämäsi apteekkien uskottavuus. kyseessä siis ei ollut kannanotto reseptivapaan hupihampun puolesta
aikamoinen väyrynen oot jos mielestäsi olen apteekissa myytävän hupihampun kannalla.
En sanonut, että ne 'aseet' ovat mikään ratkaisu. Eivät ole.
Turha vapauttaa jotain, jota vastaan ei ole sitten mitään aseita.
ok.
sain kommenteistasi ihan eri käsityksen (en tosin ollut ainoa), pahoitteluni siitä.
hyvä että kuitenkin pyrit selventämään luvalla sanoen epämääräisiä kriteerejäsi.
Helpoiten kertoisin kantani vertauskuvalla, mutta kun ei ole edes prinsessaa pussaamaan mun esimerkeistä prinssejä, niin koitetaan jotain muuta kautta.
eihän vertauskuvissa nyt sinällään mitään vikaa ole jos ne vain ovat järkeviä, anna mennä vaan jos tuntus palvelevan tarkotusta.
(mä en kyllä edelleenkään suostu uskomaan ettet muka näkis mikä tossa sun veitsianalogiassa mättää.) :003:
Se, että en halua kannabista lailliseksi silloin, kun meillä ei ole ollenkaan järkeviä keinoja sen valvomiseen ei tarkoita, että tarkoittaisin 'aseiden' olevan se ainoa ratkaisu.
no hyvä, mä nimittäin ehdin jo tosiaan hetken niin luulla :eek:
muuten, ottamatta nyt sen enempää kantaa noihin sun laskelmiin ja niiden paikkansapitävyyteen, oletetaanko niissä lainsäädännön löyhtyvän hampun vapautuksen myötä vai perustuuko tuo oletettu kasvu vain saatavuuden paranemiseen?