Originally posted by mekaanikko:
Jos esim. heroiini ei olisi laitonta, se tuskin maksaisi useampia satoja euroja gramma, jolloin narkomaanien mahdollisuus kustantaa huumeiden käyttönsä työnteolla tai sosiaaliavustuksilla olisi huomattavasti parempi ja omaisuusrikollisuus käytön rahoittamiseksi vähenisi.
En ole näitä asioita hirveästi kelaillu enkä lukenu, joten ihan mielenkiinnosta; miten ajattelit että tuon voisi toteuttaa? Nähdäkseni on 2 vaihtoehtoa; aito Suomi-tuotanto, tai sitten maahantuonti. Maahantuonti on sikäli melkoisen ongelmallista, että silloin laillistaminen pitäisi tehdä koko matkan alkuperämaahan saakka...se että valtio tukisi toimintaa joka on muissa maissa rikollista on eettisesti aika arvelluttavaa. Jos koko ketju olisi laillistettu, voisi sillä olla mielenkiintoisia vaikutuksia koko matkalla esim. mafialle...pelkäänpä kuitenkin että se kostautuisi suurempana käyttäjämääränä tässä päässä. Vai?
Originally posted by Hiski:
valistus ei toimi, jos asioita vääristellään. tosiasia on, että lsd voi useiden psyykkeille olla erittäin vaarallinen, mutta toimiiko valistuksena valehteleminen?!? jos joistakin ominaisuuksista valehdellaan, niin ei oikeitakaan vaaroja hevillä uskota.
Ei hevillä eikä liioin progellakaan. Suuri osa syyttelyistä osuu asiattomaan huumevalistukseen aivan niin kuin pitääkin. Saman syytöksen voi kuitenkin kääntää aivan toisinkin päin; yhtä lailla jotkut (eivät kaikki!) huumeiden puolesta puhuvat suitsuttavat joidenkin aineiden kaikkinaista vaarattomuutta, eli "mun kaveri on käyttäny 15 vuotta ja sille ei oo käyny mitään". Ja ristiin; huumevalistus valehtelee että ekasta kerrasta jää koukkuun, käyttäjät kertoo että mun kaveri on käyttäny herskaa 25 vuotta ja on edelleen ihan niinku ennen, ja pennut kelailee kumpaa uskoa. ARGH- ainakin mun tekee aina mieli kääntää selkä kaikelle julistavalle ja yksipuoliselle hehkutukselle.
-kb