Edinburgh

2 posts, 1 page, 1,177 views

#1 • • caddy Guest
Muutamien kuukausien opiskelu kutsui Edinburghiin. Olisi hyodyllista saada hieman tietoa taman Skotlannin paakaupungin klubeista ja meiningista - se kun on niin turhauttavaa maksaa 10£ huonoista bileista, varsinkin kun yksin on liikenteessa...

Olen ehtinyt jo jonkin verran katselemaan paikallista tarjontaa ja suurin paino nayttaa olevan drum&bass (Metalheadz uusimpana) / garage / house (deep&progressive) / funk - pohjalla, hieman arsyttavasti - itse kun nautin enemman psy, hard-nrg, hh, trance jne. musiikista. Voipi olla etta joutuu hieman totuttelemaan toisenlaiseen musiikkiin, jossei mieleisia kemuja loydy.

Nytpa haluaisinkin kysya josko kenellakaan on hajua:

1) Niista ehdottaman kokemisen arvoisista bileista mita taalta loytyy?

2) Linkeista sivuille missa on tietoa paikallisista bileista? (www.nightclubbinuk.com kun on sekava ja heikko kayttoliittymaltaan) (The List lehti toimii naemma toistaiseksi parhaiten)

3) Hyvista mestoista? (LaBelleAngele ja Liquid rooms ainakin suht pienia - vaikkakin kohtuullisia muuten)

Bilekohtaisia decoja ei ole pahemmin nakynyt, vaikka taytyy myontaa ettei ole ehtinyt viela arkuudensa takia pahemmin kaymaankaan "kunnollisissa" kemuissa.

Vai kannattaako suosiolla tehda ekskursioita Lontooseen / Glasgowiin (hajuakaan senkaan paikan tarjonnasta)?

Kirjoittelen varmaan itse tanne uudempaan otteeseen, kunhan saan hieman kokemusta alle, mutta kaikki apu ja kokemukset ovat kovin tervetulleita!
#2 • • Dani Cior Guest
Onneksi olkoon! Itse vietin tossa elokuussa kolme viikkoa Edinburghissa ja meno oli rox. Tosi makee mesta ja mukavia ihmisiä.

Yksi asia on kuitenkin melko varma, että klubit maksavat keskimäärin noin 10-15£, vasrinkin jos on vähänkin isompia nimiä, joita Edinburghissa tuntui riittävän. Pienemmät klubit, joissa oli aivan loistava meno, ovat 5-8 £. The Venue, joka on Royal Milesta sillan yli Princess Streetille päin ja pieni koukku oikealle maksoi 5 £. Meno oli tosi hyvä, 3 kerrosta, sikarennot poket, hyvä jengi - varsinkin elokuussa, kun oli aivan älyttömästi ulkomaalaisia taiteilijoita, turisteja ja boheemeja. 1 ja 3 kerroksessa tuli melko haussahtavaa musaa ja tokassa kerroksessa tuli teknoa, jossa oli tosi mielenkiintoisia polkkaelementtejä ja jonka tyyppistä musaa en itse muistanut Suomessa kuulleeni.

Pill Box, joka pidettiin Studio 24:ssa oli vain vähän UG:mpi kuin the Venue ja meno oli aika rento. Tulin vasta kolmen aikaan mestoille kun hilluin muutaman tyypin kanssa sodan yläkertaa muistuttavassa baarissa, jossa soitettiin todella hyvää housee. Studio 24 on kuulemma paikka missä voi suht rennosti popsia pillereita tai vetää blossia, ainakin mulle tarjottiin siellä erilaisia hedelmiä kuten luumuja ym, mutta ei mitään huumeita. 2 kerrosta, jossa yläkerrassa tuli loistojunkkaa ja alakerrassa teknompaa kamaa höystettynä varsinkin loppupuolella gabberelementeillä. Jengi muistutti varsinkin pill boxissa paidattomia sällejä ja tytöt oli psykehtavan/hipahtavan näköisiä rastoineen. UV maaleja näkyi ja punkahtavia frisyyreitä. Rentoa meininkiä ja Edinburghissa sulle tullaan melko estottomasti juttelemaan, kuitenkin vain harvat tietää missä on Suomi, ja harvat välittää.

Honeycombissa soitti Marshall Jefferson ja se oli aika tyylikäs mesta, röökiaski maksoi jotain £4.80 ja juomat oli kalliita. Tosi mukava mesta, sääli vain että oli sinä iltana vain kolmeen. Housee tuli monessa huoneessa ja puitteet oli paremmat kuin La Belle Angelessa. Joku Dundeelaisheppu löi pilveä mun käteen kun kerroin olevani Suomesta?

La Belle Angelessa oli Kevin Saunderson, £13 sisään ja tarkempi turvatarkastus kuin Illusionsiin tai Lab4 jatkoille. Jengi oli tosi puheliaalla tuulella ehkä osittain siksi kun mulla oli Hollannin paita päällä. Osa jengistä bailas armottomasti ja osa poshaajista pousas armottomasti. Aika jännä mesta kuin tanssilattia ja baarialue olivat tyylillisesti hieman epäsopivia, tanssilattialla oli paljon garagempi meininki ja baarialue oli enemmänkin Kermatyyppiseen pousaukseen soveltuva .

Lopussa jengi huusi tosi pitkään 'one more tune' ja saunderson kätteli leppoisasti jengiä.

Bongoklubilla oli sitten raggampi ja hip hopimpi meno, jossa ganja haisi ja veljet viihtyivät. £5 sisään ja letkeä meno.

Yhdet maalla olleet pakanabileet meni ohi kun oli niin kaukana ja Resitance nimiset gabbabileet sekä La Belle Angelessa olleet D'n B bileet meni ohi kun ne meni päällekkäin muiden kanssa.

[ 01 November 2001: Message edited by: Dani Cior ]