68 posts, 4 pages, 12,884 views
Originally posted by Husu:
*summerinsointia* Väärä vastaus.
Lueppa ylläoleva kuvaus millä konvertoidaan potikoiden väännöt MIDI:ksi, hyvin pelittää kontrollit ilman nuppeja ja nuppien kanssa. Homma on siinä että laite on Computer Controlled, eikä puhdas analogi. Todellisesta analogista et saa muutettua potikoita mihinkään suuntaan minkäänlaisilla ohjaussignaaleilla, tästä syystä ainoastaan digitaalimiksereissä on liikkuvat potikat, analogimiksereissä ei voida niitä palauttaa entisiin arvoihin muuten kuin ihmisen kättä liikuttamalla.
Originally posted by mekaanikko:
Miten olis tämmöinen? (Hullu keksijä vauhdissa..)
Otetaan mikä tahansa analogisyntikka. Kiinnitetään kaikkiin potikoihin *päälle* (siis kotelon ulkopuolelle) kontrolliyksiköt, joissa on pieni servo. Servolla voi siis liikuttaa potikkaa ulkopuolelta.
Originally posted by FoFlow:
Ei ymmärrä mitä tarkoittaa seipään kanssa, mutta Alphassa on DCO myös, ei VCO.
Köh köh... Mitäköhän modauksia sä tohon SH-101:een oot tehnyt (jos sattuu olemaan Rolandin SH-101 laite)?
101:stä ei saa mitään äänitettyä sequlle koska laite on originaalisti niin puhdas analogi kuin olla ja voi, jos laite on modattu niin aletaan puhumaan jostain muusta kuin originaalista/analogista
Originally posted by 029:
Onko ton DCO-läpän takia noita 106:sia niin paljon liikenteessä kun sit Alphaa saa metsästää seipään kanssa?
[ 14 November 2001: Message edited by: 029 ]
Originally posted by R24:
Laite on punainen Roland SH-101 jossa on kentonin sisäinen midi eli midi in ja thru.
Siis itse laitteella ei voi äänittää vääntöjä sekulle. mutta filtterin kontrolleriksi voi laittaa vaikka modwheelin, velocityn, aftertouchin etc.
Originally posted by R24:Soundiin tuo miditys ei vaikuta mitenkään muuten kuin jos ohjelmoi sekulle hitaan filtteri sweepin niin siinä kuuluu porrastusta.
Originally posted by R24:Juno-106 taasen lähettää ja vastaan ottaa sysexiä kaikilla potikoilla.
Originally posted by triip:
Ehkäpä tuossa räkkiversiossa oleva CV-gate -outputti sekoittaa entisestään ja sitä luullaan aidoksi analogiksi.
Siksi ei voi äänittää ulospäin itse laitteella kun laite on analogi. Ei SH-101:ssä midiä ole defaulttina, tuo laitteesi on modattu joka sitten mahdollistaa laitteen kontrollia ulkopuolelta.
Vanhojen analogilaitteiden modaaminen ei ole mitenkään harvinaista nykypäivänä, helpoittaahan tuo laitteen käyttöä ja monet isoisänaikaiset laitteetkin voi ottaa taas käyttöön uudenajan click'n'play muusikoille.
101ssä ei ole defaulttina midiä, really? Pidätkö sä mua ihan palikkana?
vuonna -95 mulla oli harmaa, sininen ja punainen SH-101 joista ainoastaan yhdessä oli midi kontroll, arvaa mikä niistä mulla on edelleen?
Mun eka setuppi vuonna -94 oli Korg poly-800, SH-101, TB-303 ja Amiga. Siitä oli click'n'play kaukana. Sviddu ; )
Tottakai sä Amigalla pororäkkeriä käytit ja noita muita vaan samplasit/pidit esillä statuksen kasvattamiseksi lähipiirissä, tunnusta pois. Ei me dissata... Paljoa
Originally posted by FoFlow:
DCOsta ja VCOsta kun puhutaan niin tulee ensimmäisenä mieleen että miksi se on näin että VCO synat on läskimpiä...
En yhtään ihmettelisi jos jossain VA synassa olisi käytetty juuri tuon tyylistä DSP algoritmiä soundin paksuntamiseen. Sitä ei välttämättä ihmiskorva kuule mutta fiiliksen huomaa tai jotain sinnepäin... ju nou...
No joo, sitä voi sitten miettiä onko kyseessä ehkä vaan novationin huono ohjelmakoodi vai onko DCO/VCO asialla oikeasti mitään merkitystä Eiköhän tästä saa ikuisuusväittelyn aikaiseksi
No joo, sitä voi sitten miettiä onko kyseessä ehkä vaan novationin huono ohjelmakoodi vai onko DCO/VCO asialla oikeasti mitään merkitystä Eiköhän tästä saa ikuisuusväittelyn aikaiseksi